Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 0:36

Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
close encounter met voetje 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Steffie dit is goed balen zeg. Wat een lelijke schade ook zo. Ik kan me helemaal voorstellen dat je door het lint gaat op zo'n moment. Ik zou zelf ontploffen.

Laat ik uit ervaring zeggen dat je maar beter niks kan doen. Je mag als burger iemand aanhouden in Nederland maar vervolgens niet van zijn vrijheid beroven. Dan heb je al verdraaid weinig grond om op te staan. Als het om moord zou gaan zal het waarschijnlijk loslopen als je de dader tegen de grond werkt en zo vast houdt maar wanneer het om een diefstal van bv een fiets gaat kun je nog een klacht aan je broek krijgen ook. In veel gevallen is de juridische bewijslast van diefstal lastig en word je als oplettende burger dus gestraft voor het feit dat je een verdachte hebt vastgehouden. Een taakstraf van 120 uur kun je zo maar oplopen weet ik uit een recent geval hier in de omgeving.

27 apr 2007 22:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
2 jaar geleden 's avonds met de hond rondje aan het doen, komt er een groepje van 3 jongeren voorbij gefietst en zonder zich aan mijn aanwezigheid te storen trapten ze al fietsend tegen iedere buitenspiegel aan die ze tegenkwamen waardoor sommigen gewoon omklapte maar een enkele ook de geest gaf en afbrak. Ik was met stomheid geslagen maar had de moed niet om er wat van te zeggen. Ik weet nog steeds niet of ik achteraf nou bozer was om het incident of omdat ik te laf was om er wat van te zeggen. :roll:

27 apr 2007 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S (EX), 992 cabrio Turbo S
Amsterdam
Bericht 
Afbeelding

ik zal ze opwachten

27 apr 2007 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
Ik weet nog steeds niet of ik achteraf nou bozer was om het incident of omdat ik te laf was om er wat van te zeggen. :roll:

Waarschijnlijk het laatste.

27 apr 2007 23:03
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
Ik weet nog steeds niet of ik achteraf nou bozer was om het incident of omdat ik te laf was om er wat van te zeggen. :roll:

't laatste ... maar geef je geen ongelijk :!: dat je die keuze hebt gemaakt

27 apr 2007 23:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Waaaaw.. hetzelfde antwoord, tegelijk gegeven.

Nu mogen we een wens doen :D

27 apr 2007 23:04
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Het is heel stom, maar in die keuze zou ik ook even goed kijken naar wat voor 'soort' jongeren het zijn (voor zover je dat kan inschatten). Zijn het 14-jarige gastjes type rijkeluiskindjes (ja ja, die doen dit soort dingen ook) dan zou ik er eerder wat van zeggen dan als het drie louche uitziende Finnen :wink: van in de 20 zouden zijn. Even heel grof, op basis van dergelijke observeringen maken je dan zo'n keuze, kan ook een ernstig verkeerde inschatting zijn natuurlijk.

27 apr 2007 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Het is inderdaad heel spijtige zaak dat zulke dingen nog plaatsvinden, deze zullen dan ook nooit verdwijnen. Ik ben blij dat ik een goede opvoeding heb gehad en het goede van het kwade kan onderscheiden. Vele worden deze tijd meegesleept door hun 'vrienden' waarmee ze omgaan, zulke dingen worden door jongeren zelfs beschouwd als 'cool',
terwijl hier in feit niets aan is. Is iets niet van jouw, blijf er dan vanaf :!:

27 apr 2007 23:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
MS964 schreef:
dan zou ik er eerder wat van zeggen.
dan als het drie louche uitziende Finnen :wink: van in de 20 zouden zijn.
Afbeelding

Tja ... dan zou ik ook even met m'n bek vol tanden staan :twisted: :wink:

27 apr 2007 23:21
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dat zijn Zweden. :D

27 apr 2007 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Waren gewoon jonge gasten uit doorsnee gezinnen, heb desondanks toch eieren voor mijn geld gekozen omdat er maar eentje stoer met een mes hoeft te gaan zwaaien en er dan ook nog zonder erover na te denken eens mee uithaald! Ik vindt het gewoon te triest voor woorden dat de meeste gezond denkende mensen tegenwoordig eieren voor hun geld kiezen uit angst voor agressie. Er zijn gewoon al teveel voorvallen geweest met verkeerde afloop de laatste jaren. Ik weet wel dat als ik mijn kinderen later ooit op dit soort dingen zou betrappen de rapen behoorlijk gaar zouden zijn. Daarmee wil ik zeggen dat ik vindt dat er een grote verantwoording bij ouders ligt om in de gaten te houden wat zoon- of dochterlief zoal uitspookt.

27 apr 2007 23:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
gewoon een krik in de auto....of een stukje hout...( wat niet meeveert...) :wink:

27 apr 2007 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
D.D. schreef:
gewoon een krik in de auto....of een stukje hout...( wat niet meeveert...) :wink:

Stuk hout met een spijker erin bijvoorbeeld.

Erg jippie dat niemand tegenwoordig (niemand groot woord, maar dat gajes) geen respect heeft voor andermans eigendommen. Ik zou persoonlijk erg door het lint gegaan zijn en zijn ballen gekookt in de motor olie (bij wijze van) maar ik kan me daar altijd vrij druk om maken.

dat herrie schoppen doen ze maar thuis, laat ze thuis maar de auto van hun ouwe lui in elkaar trappen ofsow, maar zadel een ander niet mee op..Al die moeite die je extra moet doen (verzekering etc, herstellen van de schade).

27 apr 2007 23:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Kun je niet op de 1 of andere manier je auto onder stroom zetten of zo? Als zo'n stuk stront dan gaat zeiken dat je hem geelektrocuteerd heb dan moet je vragen hoe dat komt :twisted:
Doet mij denken aan naked gun 2: een demonstratie van een anti-diefstal unit :D Op het moment dat die kerel met zn stokje aan het slot zit te wurmen komt er een soort van berenklem onder de auto vandaan die hem in zijn ballen grijpt :D

28 apr 2007 14:42
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Waar zouden die vooroordelen over die geitenné@kers vandaan komen?

28 apr 2007 15:01
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
944 guy schreef:
Kun je niet op de 1 of andere manier je auto onder stroom zetten of zo?

Buiten het feit dat het niet mag - heeft het vandaaltje er geen last van, gezien de isolerende werking van z'n gympen :idea:

Verder ga ik hier maar niet neertikken wat ik denk en wat ik zou doen in zo'n geval :shock:

28 apr 2007 15:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
horn schreef:
lekker hè, die onderbuikgevoelens uiten...

:roll:

28 apr 2007 15:27
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Anything You Say Can and Will Be Used Against You :mrgreen:

28 apr 2007 15:45
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Verdikkie, dat is balen, zèg! Zo'n schade. Kreeg je ze maar te pakken. Ze zouden die gasten plees moeten laten schoonmaken op een zondagochtend in een café, net zolang tot de schade betaald is.

Drie weken geleden zag ik dat ik een snee had in mijn achterband, tot op het canvas. Naar de bandenjood geweest: het was duidelijk gedaan met een mes. Lekker dan bij 285/30/18 banden, die ook nog eens nergens op voorraad zijn :( Om nog maar te zwijgen van de prijs ...

28 apr 2007 21:40
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Lydia schreef:
Verdikkie, dat is balen, zèg! Zo'n schade. Kreeg je ze maar te pakken. Ze zouden die gasten plees moeten laten schoonmaken op een zondagochtend in een café, net zolang tot de schade betaald is.

Drie weken geleden zag ik dat ik een snee had in mijn achterband, tot op het canvas. Naar de bandenjood geweest: het was duidelijk gedaan met een mes. Lekker dan bij 285/30/18 banden, die ook nog eens nergens op voorraad zijn :( Om nog maar te zwijgen van de prijs ...

bandenjood :P Je moet er maar op komen, maar leuk is anders dat ze met een mes erin hebben staan graaien.

944 guy schreef:
Kun je niet op de 1 of andere manier je auto onder stroom zetten of zo? Als zo'n stuk stront dan gaat zeiken dat je hem geelektrocuteerd heb dan moet je vragen hoe dat komt :twisted:
Doet mij denken aan naked gun 2: een demonstratie van een anti-diefstal unit :D Op het moment dat die kerel met zn stokje aan het slot zit te wurmen komt er een soort van berenklem onder de auto vandaan die hem in zijn ballen grijpt :D

Dat schijnt niet te kunen, althans was laatst op discovery. had zo`n gast geprobeerd kon enkel op de deurgrepen of iets dergelijks.

28 apr 2007 21:46
Profiel Facebook 
991.1 gts
tholen
Bericht 
of het nou wel of niet mag kunnen weg lopen had hij zeker niet meer gekund als ik zoiemand te pakken kreeg.

o ja ga eens langs een schade hersteller die uit deuken zonder spuiten.
je zal er van staan te kijken hoe nettjes die dit weer krijgen.
ik heb wel een goed adres hoor.daar hebben ze van die dagen dat er zo een bedrijf een dag komt en plannen ze de heledag vol met dit soort schades.
kost per deel dus een voor scherm of deur dan €35.

gr anton964

29 apr 2007 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Bericht 
De wet zegt:

Heterdaad in Nederland
In Nederland is het begrip terug terug vinden in artikel 128 van het Wetboek van Strafvordering (Nederland).
Ingevolge lid 1 van dit artikel vindt ontdekking op heterdaad plaats, wanneer het strafbare feit ontdekt wordt, terwijl het wordt begaan (het betrappen van de dader) of terstond nadat het begaan is. Terstond wil in dit geval zeggen dat de toestand nog vers is en er geen al te lange tijd verstreken is tussen het tijdstip waarop het strafbare feit is begaan en het moment waarop het ontdekt wordt. Lid 2 van dit artikel benadrukt dit nog eens door te stellen dat het geval van ontdekking op heterdaad niet langer aanwezig wordt geacht dan kort na het ontdekken van het feit. Het feit "Terstond nadat" kan ook betrekking hebben op de achtervolging van de verdachte. Hierbij is het niet van belang hoe lang die achtervolging duurt, maar ook niet indien men de verdachte tijdens een achtervolging even kwijt raakt en daarna weer in het oog krijgt. In dit geval blijft de ontdekking op heterdaad tijdens een achtervolging bestaan.

Alleen bij ontdekking op heterdaad mag een persoon anders dan een daartoe bevoegd ambtenaar (in eerste aanleg een officier van justitie) een verdachte aanhouden (Art. 53 lid 1 Sv). Deze persoon moet de aangehouden verdachte dan wel onverwijld overdragen aan een bevoegde opsporingsambtenaar (de politie). Ook kan in geval van heterdaad opdracht worden gegeven voor bijvoorbeeld een huiszoeking.

Met deze wetenschap bezie ik de reacties op dit forum, varieerend van lichamelijk geweld tot de berusting in de verzekering.

De vraag is, hoeveel van ons gaan achter deze persoon aan (zien=heterdaad) en houden hem aan en dragen hem over aan de politie ?
Ik denk weinig.

Je kan je verstoppen achter ons inderdaad verotte rechtssysteem.

Maar morgen doet deze jongen hetzelfde, verzekering dekt de schade (premie?), scheld je vrouw uit voor hoer, of verkracht je dochter met vrienden (aantal doet er niet toe).

O ja, zo maar een onderbuikgevoel, dit soort dingen gebeurd natuurlijk niet echt.

Prettig weekend en slaap zacht.

Peter

29 apr 2007 0:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
tja, de jongen die vandaag een deuk schopt is de verkrachter van morgen. en degene die vandaag belletje lelt, ontvoert morgen de koningin... :roll:

het is een absolute klotestreek, maar om dit nou generaliserend te beschouwen als een 'zie je wel' voor marrokaanse jeugd of zelfs de 'theo van gogh benaming' - mij een beetje teveel borrelnivo. Als het blanke blonde jongetje van de buren, ultieme voorbeeld van een hockeykakker, het had gedaan, was het net zo'n klotestreek maar vast niet exemplarisch voor een hele bevolkingsgroep. Nee, want hockeykakkers doen zoiets niet.

Slaap zacht. Het wordt een prettig weekend.

29 apr 2007 7:10
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
wat dan ook voor mij duidelijk geval van "stoeprandongelukje mneer agent".......

29 apr 2007 7:39
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Inderdaad. :wink:

Een inmiddels vage bekende heeft een soortgelijk gevalletje gehad in het verleden. Hij kreeg de branieschopper dus wél te pakken.

Persoon in kwestie noemde een 'zogenaamd adres' waar de rekening heen zou kunnen (politie kon ff niet komen, te druk met parkeerchaos...).

Actie van de gedupeerde: trek je nieuwe Nike gympen én je leuke horloge maar eens even uit. Die bewaak ik even voor je, tot de politie hier gearriveerd is of tot het moment waarop je met een identitietsbewijs hier terugkomt. Ondertussen bellen we de politie nog even....

En het ventje is niet met al zijn broers teruggekomen, maar met zijn vader, én identiteitsbewijs.

Misschien geluk gehad. :roll:

29 apr 2007 8:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende