Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook van deze kant van harte welkom geheten hier op het forum
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 apr 2007 12:05 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Welkom Newbie, mooi kleurtje ennuh de Poets cliniq is op 12 mei...
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
28 apr 2007 12:05 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik poets al heeeeeeel lang auto's... Bedankt voor jullie verwelkoming, ik hoop vanavond voor betere foto's te zorgen.
|
28 apr 2007 13:05 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Goed, vandaag dus de 924 opgehaald. Verzekering geregeld, lekker rijden!
De auto was ontiegelijk smerig, hij had blijkbaar sinds november buiten gestaan en zo te zien aan de dikke laag remstof op de velgen was-ie daarvoor ook niet echt schoongemaakt. Prettige verrassing: de radio (oude Philips) werkt prima, de keurig achter standaardroosters weggebouwde speakers klinken niet verkeerd. In het drempelkoninkrijk is de stug geveerde 924 geen plezierige auto, hoewel de motor wel erg lekker schakellui te rijden is.
Even naar huis, boodschappen doen en dan de poetsspullen in de auto gooien om naar de ruimte te rijden waar ik 'm zou poetsen. Hmmm, niet starten... na een tijdje proberen de accu leeg, startbooster ook leeg maar nog steeds niet lopen. Heb ik weer, koop nog eens zo'n oud hok.
Nou hoorde ik de brandstofpomp niet lopen, dus samen met een vriend die 24 uurs service voor VAG doet de boel nagekeken. Inderdaad: wel vonk, geen peut. Grote verdachte: het ongelofelijk brak ingebouwde alarm. Dus de snoeischaar erin, alles eruit en even netjes de onderbroken kabels weer doorverbinden. Startbooster erop: starten, lopen!
Dit kwam ongelogen allemaal onder de kap van mijn auto vandaan...
Eerst maar even een stukje gereden, naar de autoshop om een lakstift te scoren. Daar aangekomen bleek de accu nog net in staat om de auto aan het lopen te krijgen, maar op het nippertje. Dus maar een verse accu gescoord, een 60 Ah in plaats van de brakke 50 die erin zat. Die lakstift was een ander verhaal: bruin is niet echt een modekleur en meneer Motip heeft niet veel keus in die tint (de kleurengids kende mijn kleur niet eens, voor Porsche, VW noch voor Audi). Uiteindelijk een kleur uitgekozen die flink wat donkerder was, er zit in ieder geval voorlopig lak overheen. Later maar eens bij een spuiterij een blikje Saturn metallic laten mengen.
Helaas was het inmiddels zo laat geworden dat de zon ongenadig stond te bakken en alle schaduw was verdwenen. Er zat niets anders op dan in de volle zon de auto te wassen en te poetsen. Da's dan ook met een enorme snelheid afgewerkt, nog nooit zo snel een auto gewassen en in de was gezet. Er zitten zoveel krassen en steenslagschade op dat het weinig zin heeft om 'm met veel zorg te poetsen, hij ziet er al waanzinnig veel beter uit nu-ie weer glimt en de krassen een beetje bijgewerkt zijn. Ik heb ook de zwartgelakte (afgebladderde) metalen strip rond de achterruit weer netjes zwart gemaakt, ziet er ook veel strakker uit. Het had wel wat van een aflevering van Wheeler Dealers...
De bij aankoop niet werkende achterruitenwisser doet het weer, dankzij wat prutsen in de kabelboom. Er is wat lekkage in de kofferbak, het rubber is niet best meer en moet vervangen worden. Verder moet het overlooptankje voor de koelvloeistof vervangen worden (zit een scheur in), maar da's gelukkig hetzelfde als bij de oude VW LT (tja, zijn bijnaam is LT Coupé).
Op de terugweg naar huis volop genoten van de auto, wat een topchassis! De motor is lekker gezond, hij loopt fantastisch en de bak schakelt superstrak. Alles zit op de juiste plaats en is makkelijk te bedienen (ik moet alleen nog wennen aan de handrem die links zit). Elke rit met deze auto zorgt voor een grijns op mijn gezicht die alleen chirurgisch verwijderd kan worden.
Paar fotootjes post-poets:
Deze foto's flatteren de auto enorm, er zitten drie forse plekken op de motorkap waar de lak vanaf is, een beschadiging op het rechter voorscherm en op het linker achterscherm. Het is zoals de Amerikanen zeggen een 12 ft car (niet de lengte, maar de afstand waarvandaan-ie er netjes uitziet). Geen probleem, de buren zijn er niet voorzichtig mee en op mijn werk kunnen ze ook niet parkeren... hij rijdt er niet minder om, gelukkig.
|
28 apr 2007 23:15 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Tom,
Leuk stukkie geschreven en volgens mij komt het helemaal goed met die 924, vooral als ik even kijk wat je op 1 dag al voor elkaar hebt gekregen en hebt gedaan met de auto,
Keep us posted
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
28 apr 2007 23:34 |
|
|
barolo
3.2S010
|
@Tom: Leuk verhaal en dito fauto's + details. Welkom bij de Permagrin club
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
29 apr 2007 0:16 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Bedankt, als de auto zich een beetje blijft gedragen komt dat helemaal goed!
Jammer dat er net vers rubber van het 'merk' Viking onder ligt, als ik me een keer rijk voel zal ik het eens vervangen door échte banden. Dan kan ik echt lol gaan maken, wat liggen de grenzen van dit chassis hoog...
|
29 apr 2007 9:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Leuk verhaal.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 apr 2007 9:58 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Goed verhaal
En een nog beter verhaal dat je de 924 een beetje bent gaan opknappen
_________________________________________ DENK HELDER
|
29 apr 2007 10:52 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De wagen in de week poetsen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 apr 2007 12:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
30 apr 2007 22:55 |
|
|
Lay
utrecht
|
Welkom Tom.... Mooie 924
Maareh.... Ken ik jou niet ergens van....?
Audiforum ofzo (mijn nick is daar Leon, was hier al bezet)..
En voor de rest, ik heb nog GEEN Porker, maar ben een 964 fan en die zal er ook komen.
|
08 mei 2007 12:18 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Nee he, sommige mensen kom je ook echt OVERAL tegen...
|
08 mei 2007 13:35 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Gisteren gepoetst en van binnen schoongemaakt.
Hier nog een paar foto's... vanuit een ongewoon perspectief:
Net gepoetst...
En binnenin (met de bekende gespleten naad in de stoel):
En vandaag even de waslaag laten testen:
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
20 mei 2007 22:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ziet er zeer proper uit
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 mei 2007 22:27 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Leuk verhaal, nu al een echte liefhebber!
|
20 mei 2007 22:45 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Twee weken geleden werd ik tijdens een rit ineens geconfronteerd met een tot asociale proporties oplopend motorgeluid. De uitlaat, die er bij de aankoop licht roestig maar solide uitzag, had de geest gegeven en er was een hele demper verdwenen. Da's een beetje too much...
Vandaag op en neer geweest naar Kiel Windeweer (vlak onder Groningen) voor een EPS-kuurtje in de vorm van een RVS uitlaatsysteem naar eigen wens. Die wens was een optisch origineel of vrijwel origineel systeem met een beschaafde klank.
De vakman is bijna twee uur bezig geweest om een perfect passend en afgehangen systeem te maken, ik ben meer dan tevreden. Alles achter de voorpijp is vervangen, het systeem is van drie naar twee dempers. Als je het gas intrapt hoor je een mooie donkere brom, net iets zwaarder dan standaard. Op snelheid is het systeem echter bijzonder stil, veel stiller dan de originele setup. Ook de stromingseigenschappen zijn wat beter, acceleratie vanaf stationair gaat stukken vloeiender en de 'dalen' uit de koppelkromme lijken wat vlakker te zijn geworden. Ook op de snelweg is het betere systeem voelbaar: om achter een vrachtwagen uit te komen schakelde ik altijd terug naar IV zodat ik snel door kon trekken, nu is het een kwestie van gas in en gaan. Ik ben ook wat irritante trillingen en resonanties kwijt die er inzaten sinds ik de auto had.
Aanrader!
Feauteaux:
Er mist iets...
Standaard RVS-demper voor 924/944NA, ophangingspunten moesten wat aangepast worden.
De oude was rijp voor het schroot.
Passen en meten
Lassen
Voor en na.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
25 sep 2007 16:57 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Ha Tom!
Jammer dat zoiets gebeurt, maar gelukkig al weer opgelost en erg positief opgelost als ik dit zo lees. Ziet er ook mooi uit die nieuwe pijp!
Nu maar weer veel probleemloze KM gewenst!
|
25 sep 2007 17:43 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Heel andere auto... bedankt, voorlopig hoef ik me in ieder geval om de uitlaat geen zorgen te maken.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
25 sep 2007 18:11 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 sep 2007 20:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoe je een tegenslag een positieve wending geeft! Mooie mod Tom, goed gedaan.
Hoe kwam je aan dit adres? Heeft hij ook de nieuwe standaard RVS uitlaat voor je geregeld?
Iets anders:
De heg is grondig geknipt
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2007 20:20 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
...en de bestrating vervangen door asfalt. Zit een kilometer of vijftien tussen die twee foto's.
EPS is het bedrijf van de voorzitter van de Audiclub, waarvan ik lid (en clubbladredacteur) ben. We hebben er al eens een meeting gehad, ik heb meerdere van hun producten gezien (onder de Audi van mijn broer hangt ook een erg fraaie EPS-maatwerkuitlaat) en ik was onder de indruk. Die 944-demper zit in hun standaardprogramma, ze hebben standaardoplossingen voor diverse auto's.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
Laatst bijgewerkt door Tom80 op 25 sep 2007 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 sep 2007 21:18 |
|
|
horn
PF #57
|
foto's was een grapje...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2007 21:21 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dat begreep ik al, vandaar die
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
25 sep 2007 21:31 |
|
|
horn
PF #57
|
aha, ik zag een zuinig lachje...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2007 21:38 |
|
|