Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
ik vind het dapper. er hebben er voor minder ernstigere reacties gekregen.
ach, ik weet pas hoe ik zou reageren als het mezelf zou overkomen. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 apr 2007 8:41 |
|
 |
Lydia
|
Nuja, jullie kennen allen wel het verhaal van de man die mij en mijn vader neergeschoten heeft. Ik ben er dus wèl achteraangerend. Stom? Ja, hij had in paniek nogmaals kunnen schieten. Tijd om na te denken? Nee, die heb je niet.
Maar doordat ik hem te pakken kreeg en z'n wapen af pakte, heb ik wèl een gat in z'n kop geslagen met dat ding en op 'm geschoten. Moraal van het verhaal? Hij heeft een aanklacht ingediend tegen mij voor mishandeling en voor het schieten op z'n rug (hij rende weg).
Aan de andere kant geeft het enórme genoegdoening als je later op de rechtzaak hoort dat z'n hele appartement vol lag met handdoeken onder het bloed; hij kon immers niet naar het ziekenhuis.
Heeft hij ook hoofdpijn gehad ...
Zou ik weer zo'n klojo achterna rennen? Ja, ik denk het wel ... Misschien niet verstandig, maar wel lekker ... 
|
29 apr 2007 8:50 |
|
 |
Counterstrike
Porsche 911 SC (A-series)Assendelft
|
Wie generalisserd hier nu ?
Lekker he, die onderbuikgevoelens uiten.
Peter
|
29 apr 2007 9:09 |
|
 |
horn
PF #57
|
sarcasme kwam kennelijk niet over... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 apr 2007 11:51 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Sjonge jonge dat is zwaar....met peren
Helaas mag je op zo'n moment niet voor eigen rechter spelen en is dat zeker ook niet verstandig met het volkje van dit klote joch als ze zich ook op andere vlakken conformeren aan de geldende vooroordelen.
(Shit met een is shit met alle familie en vrienden....)
Helaas gebeuren er zulke dingen bij ons in het zeer stichtelijke Ede, ik woon een van de doorgaande routes naar het centrum, je kan er de donder op zeggen dat wanneer je auto er in weekend langs de weg staat dat er een kras op zit of de spiegel om of eraf is. (Gelukkig hebbik een garage voor twee auto's en een garagepad voor drie  )
In dit geval is het gewoon dronken volk dat denkt dat slopen erbij hoort.....
|
29 apr 2007 12:13 |
|
 |
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
Echt heel erg van die deuk, getuigt van gebrek aan respekt van dit soort jongeren.
Ik ben zelf nogal van het Mijn-en-Dijn.
Deze jongeren hebben geen respect voor andermans spullen, en ook geen respect voor ouderlijk en/of justitieel gezag.
Ze hebben alleen respect voor status en geweld.
Gewoon een flinke heiter verkopen als je em nog eens ziet !
sterkte.
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
29 apr 2007 12:24 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Zij zijn ook van het Mijn en Dijn: Dijn is ook Mijn! 
|
29 apr 2007 12:28 |
|
 |
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
Toch niet, dan zou er immers geen deuk geschopt worden.
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
29 apr 2007 13:03 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Balen zeg, niet normaal. Wat bezielt zo'n joch? Waar haalt hij het idee/ het lef vandaan om zoiets te doen?
Mijn eerste reactie zou ook zijn; direkt in elkaar timmeren. Echter, het vervelende met dit soort medelanders is dat als je reageert op wat voor manier dan ook, ze je altijd weten te vinden. Uit ervaring weet ik dat ze even later met 20 neefjes naar je huis komen (ze weten immers waar je bed slaapt...) en dan moet je vooral niet vreemd opkijken als je de volgende morgen je bolide op blokjes terug vindt in cabrio-toestand. (dwz met ingeslagen ruiten).
Succes met het herstel!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 apr 2007 17:38 |
|
 |
Lydia
|
Het lijkt wel of jongeren geen normen en waarden meer mee krijgen in hun opvoeding. Áls ze al een opvoeding krijgen. En dat is denk ik over de hele wereld zo. Kijk naar wat er onlangs in America is gebeurd.
Ver van mijn bed, denk je??? Nou, echt niet. Vorige week is er een 16-jarige jongen op school bij mijn dochter dood geslagen. Zijn vrienden en vriendinnen stonden er bij. Een surveillance heeft het zien gebeuren. Maar het ging zó snel dat niemand iets kon doen. Er is nauwelijks een woordenwisseling aan vooraf gegaan. Gewoon gelijk een paar knalharde klappen op z'n hoofd.
De 17-jarige dader (overigens van een andere school) zat vorig jaar al op een heropvoedingskamp in Frankrijk.
Geloof me, dat ik soms best wel eens angstig ben 
|
30 apr 2007 9:29 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dat laatste Lydia, maakt mijns inziens de kans groot dat deze knaap als volwassene veroordeeld zou kunnen worden. Een recidivist, die zich blijkbaar al enkele jaren als volwassene gedraagt, zonder succes overigens...
Het is geen troost voor de gedupeerde ouders, maar laten we hopen dat hij kan rekenen op een adequate straf.
|
30 apr 2007 13:09 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Denk dat dit de schrik is van iedereen die Porsche rijdt (of anderzins mooie bezittingen heeft). Ben zelf ook bang dat zoiets kan gebeuren. Of het nou moedwillig is (het hakje) of per ongeluk een deuk in je deur op het parkeerterrein van de supermarkt.
De daders liggen altijd op het kerkhof, of je moet ze daar laten liggen. Anders kom je er zelf terecht... 
|
30 apr 2007 13:53 |
|
 |
Lydia
|
Ik ben niet paranoÏde, maar ik stap in de garage in auto, doe de autodeuren op slot en open dan pas de garagedeur. Als ik thuis kom, doe ik het in de omgekeerde volgorde, éérst de garagedeur sluiten, dan de autodeuren pas van het slot. Ik rijd overigens ALTIJD met mijn deuren op slot. Ik wéét dat dat niets helpt als ze met een Magnum 45 special naast je raam staan, maar toch ...
|
30 apr 2007 16:16 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
Het helpt iig als ze er met een mes zouden staan...
Ik vind jouw denkwijze niet verkeerd Lydia 
|
30 apr 2007 16:53 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Gescheld , gevloekt en veroordeeld is hier al genoeg.
Dus ik kan allen nog maar mijn medeleven tonen en smane met jou blij zijn dat het in een schroefbaar en daardoor eenvoudig vervangbaar onderdeel is en niet in een zijflank. Dat was helemaal rot geweest.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
30 apr 2007 21:42 |
|
 |
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
En vanavond in het nieuws: gajus dat met stenen op autos gegooid heeft.
Opa tegen een boom gereden en zijn vrouw op slag dood.
Ja, waar gaat het heen.
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
30 apr 2007 22:50 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zag het ook op het nieuws...
en dacht idd ook meteen hieraan, het is te bizar voor woorden
_________________________________________ Got coffee?
|
01 mei 2007 9:37 |
|
 |
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
.. ken het verhaal niet maar klinkt bizar
De ellende is dat wanneer je iets terugdoet (of hem uberhaubt aangeeft) ze weten wat je auto is en waar ie staat. kan er dan donder op zeggen dat er nog eens een nachtelijk bezoekje volgt....
Auto staat nu bij garage en wordt opgelapt. Ook al is ie all-risk verzekerd, eigen risico van 750 euro ben je sowieso kwijt.
... en bevooroordeeld? Ik heb dat niet van huis meegekregen. Zoiets bekruipt je langzaam. Nog een voorbeeld; vorig jaar werd er een verfbom vanaf de brug op de boot gegooid. We waren rustig aan het varen met wat vrienden en twee (marokkaanse) jongetjes -ook tussen 12-14 jaar- gooide een glazen pot met autolak stuk op de boot. Alles zat onder!
Met drie flessen peut ben ik twee dagen bezig geweest om alles schoon te krijgen. De kussenset ligt momenteel bij de importeur om opnieuw gestoffeerd te worden. Toen ben ik er overigens wel achteraan gegaan; drie straten verder zag ik ze lopen, in een groepje van vijf inmiddels. Lachend achterom kijken zo van kom maar. Als je er één grijpt weet je dat je de jippie bent. Enorm gefrustereerd heb ik de politie gebeld, deze kwamen ca. 45 minuten later toen ze al gevlogen waren.
Ook een hoop schade en ook hier totaal geen respect voor andermans bezit. Gelukkig geen persoonlijke schade (had zomaar gekund)
Als dit soort dingen een aantal keer voorkomen dan kun je niet blijven volhouden dat het ook een paar blonde hockeykakkers hadden kunnen zijn (die gooide van het weekend nl. -na gevraagd te hebben of het mocht- een balonnetje met water op de boot.... Ik denk toch dat er een veschil in normen (het besef hiervan) en waarden zit.
... en ja inderdaad prettig om frustratie van je af te schrijven...
|
01 mei 2007 14:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
ik herken het, ben er ook al twee keer het slachtoffer van geweest. heb het alleen niet zo op generaliserende reacties op een openbaar forum.
Hoe moeilijk het soms ook is (heb ook al wel eens op 'delete' geklikt...) 
|
01 mei 2007 15:04 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Aantal jaren geleden in het centrum een appartement gekocht, vlakbij de stad Utrecht. Drie dagen nadat we in ons nieuwe onderkomen waren ingetrokken keken mijn toenmailge vriendin (nu vrouw) en ik elkander aan en zeiden tegelijkertijd "zullen we de keet verkopen, wat een overlast"
Maar ja je bent jong en bent blij met je eerste koop appartement, uiteindelijk drie jaar gebleven. Daarna verhuisd.
Ik kan er een boek over schrijven zoveel overlast en criminaliteit van hangjongeren.  ik daar live heb meegemaakt. En dat waren jongeren van allerlei pluimage.
Niet de leukste tijd waar ik op terug kijk. 
|
01 mei 2007 15:31 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
denk dat we allemaal weleens generaliserend bezig zijn, vooral wanneer je pas iets vervelend hebt meegemaakt
vroeger waren het de oosterburen, toen de russen, nu de marokkanen; WHAT'S NEXT 
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
01 mei 2007 15:57 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
finnen 
_________________________________________ Got coffee?
|
01 mei 2007 16:09 |
|
 |
Lydia
|
Indo's ????? 
|
01 mei 2007 16:32 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Porschisten?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 mei 2007 17:24 |
|
 |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Porschisten;
Trieste toestanden allemaal. Vreemd genoeg zeggen de cijfers van de heren criminologen dat deze en andere soorten cirminaliteit, in tegenstelling tot de algemeen heersende indruk, sterk afneemt. Het moeilijke bij de beoordeling daarvan is natuurlijk dat we meer en meer beinvloed worden door de steeds maar groeiende informatiestroom die we allemaal bewust en onbewust toegediend krijgen. Berichten worden via zoveel kanalen de maatschappij in geslingerd dat je het overzicht kwijt dreigt te raken, alles veel meer aandacht krijgt dan vroeger en dingen een eigen leven gaan leiden. Bovendien zijn we allemaal selectief in onze waarneming (fora als dit zijn daar een schoolvoorbeeld van) waardoor we ons voornamelijk met soortgelijke mensen omringen en het 'zie je wel'-effect al gauw optreed.
Neemt niet weg dat ik zo'n crimineel huftertje in voorkomend geval geheel zonder aanziens des persoons of zijn afkomst in overweging nemende maar wat graag zelf ook een deuk in zijn 'plaatwerk' zou willen schoppen.... 
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
01 mei 2007 17:27 |
|
|