van mijn carrera cabrio 3.2 blijft het controlelampje van de cabriokap constant branden. is er iemand die weet waar dat aan kan liggen.ook kan ik de kap onder het rijden elektrisch ontgrendelen , is dit normaal?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
nee is niet normaal.
dit betekent dat er in de besturing van de kap dingen niet kloppen, ik vermoed meerdere dingen.
Als de kap helemaal open is of helemaal dicht is, dan hoort het lampje uit te gaan enkele seconden nadat contact is aangezet. Waarschijnlijk dienen de schakelaartjes die signaleren wanneer hij goed staat afgesteld te worden.
Of de kap in dichte toestand goed vergrendelt kun je goed zien door te kijken of de vergrendelingshendels aan beide kanten gaan draaien en vastgrijpen als de kap op de bovenrand van het voorruitframe komt.
Dat de kap ontgrendeld kan worden als de auto rijdt is ook niet goed.
Als het stilstaand met draaiende motor kan, dan vermoed ik dat er aan de bedrading gerommeld is. Normaal kan de kap alleemn bediend worden met de contactsleutel 1 tikje omgedraaid. Het komt wel vaker voor dat mensen dit veranderen omdat ze met draaiende motor de kap ook willen kunnen bedienen. Ook dan hoort een signaal van de snelheidsmeter te voorkomen dat je de kap bij een snelheid boven de ca. 30 km/h kunt ontgrendelen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
01 mei 2007 1:48
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!
pijnacker
controle lampje
dit probleem zit in de microswitch deze zitten voor bij de sluitingen en achter bij de rechter zijplaat.een van deze maakt geen contact waardoor hij het sein krijgt dat alles dicht of open is.
groet rovako
01 mei 2007 12:22
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Re: controle lampje
rovako schreef:
dit probleem zit in de microswitch deze zitten voor bij de sluitingen en achter bij de rechter zijplaat.een van deze maakt geen contact waardoor hij het sein krijgt dat alles dicht of open is. groet rovako
Yep, maar dat verklaart niet waarom de auto rijdend ontgrendeld kan worden....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
01 mei 2007 16:56
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: controle lampje
lindemans schreef:
Yep, maar dat verklaart niet waarom de auto rijdend ontgrendeld kan worden....
Wat is rijdend ... er zijn er wel meer die de boel 'gesaboteerd' hebben, om met draaiende motor de kap te kunnen openen
01 mei 2007 17:11
Danny
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
controle lamp cabriokap
ik heb bij het rechter zijscherm de afgeplakte kabels (bruin en bruin/zwart) gevonden van de hood control microswitch die daar in de buurt moet zitten gevonden. Weet iemand waar die precies zit ,en waarvan zijn de twee draden (geel en geel/bruin) welke in de zelfde kabelstreng zitten , deze zijn doorverbonden en afgetaped . volgens het handboek is dit van de mij niets zeggende TDC micro switch[/quote][/list]
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum