Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Onderstel afstelling op hoge snelheden ?
| | | | D.D. schreef: Tot 200 ging goed, daarboven begon mijn pet rare fratsen uit te halen, en moest ik hem afzetten. Toen we boven de 220 kwamen begon mijn windschermpje toch wel een beetje te klapperen. bij 230 moest ik mijn pruik vasthouden.... en vond ik het wel genoeg....gelukkig hield de trein toen een beetje in, en kon ik mijn schamele hersens bij elkaar proppen.... conclusie: tot 200 probleemloos, boven 200 : geen pet , en je windschermpje een beetje in de gaten houden.( dat gaat redelijk goed tot 225-230) daarna.....ieder voor zich en de muziek KNALHARD !!!!! ( ff Van Halen ...: running with the devil ) ps : op de terugweg met dakje dicht 252 op de klok...dan begint ie toch wel een beetje te "zweven".... | | | | |
ff hierop inhakend:
Gisteren bij de rit op en neer naar Dinslaken (voor de eerste keer met de 996 in DL) merkte ik dat het ook wat licht werd in de neus bij 230+.
Nu heb ik begrepen dat de onderstel afstelling dan wss te neutraal is en de voorwielen iets meer negatief camber zouden moeten hebben Wat is wijsheid, tripje naar de specialist
Aan de banden zal het denk ik niet liggen, dat zijn goede Bridgestone Potenza's
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 mei 2007 14:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Onderstel afstelling op hoge snelheden ?
Of de wagen vóór iets lager zetten. Helpt ook.
Meer negatief camber zal eerder negatieve gevolgen hebben (meer zoekerig).
|
02 mei 2007 15:25 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Onderstel afstelling op hoge snelheden ?
Ik heb het M030 onderstel, nog lager dus Of positief camber icm toespoor
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 mei 2007 15:47 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
naar eigen gevoel zou ik zeggen klein beetje negatief camber (ni overdrijven) en toespoor. Immers, wanneer de front begint te liften, wordt het camber minder negatief...het wordt misschien neutraal waardoor het contactopp. band-wegdek 100% benut wordt...
...maar eigenlijk moet je dit es aan een specialist vragen want uitlijning en geometrie is een complexe materie waar soms de praktijk het omgekeerde effect toont vande theorie...hier is ervaring het antwoord
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 mei 2007 15:59 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
anders een keertje bij Erwin langs gaan, heeft een goede reputatie op dit gebied
_________________________________________ Got coffee?
|
02 mei 2007 16:02 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Zoals ik in mijn eerste berichtje al zei...
BEn alleen benieuwd wat het advies is van medeforummers.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 mei 2007 16:09 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ff wachten op hem dan maar
_________________________________________ Got coffee?
|
02 mei 2007 16:12 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ik ga er vanuit dat hij zich vanzelf wel meldt ja.
Valt me trouwens mee dat nog niemand heeft gezegd langzamer rijden mafkees.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 mei 2007 16:14 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...of...effe voltanken
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 mei 2007 16:22 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Bij 250 had ik ook last van dat zweverige gevoel. Rob trok door tot 260 en hij had er geen of minder last van. In onze nabespreking in het AC restaurant trokken wij de conclusie dat de 964 beter geschikt is voor die hoge snelheiden. Misschien toch een voorbarige conclusie
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
02 mei 2007 16:25 |
|
|
trolleydolly
NEGENZESVIERCEETWEE
|
Gewicht (lood) onder de voorklep leggen wil ook wel helpen, dan ben je op hogere snelheden het "lichte" in de neus kwijt.
_________________________________________ IS HET AL ZO LAAT?
|
02 mei 2007 16:55 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 mei 2007 17:02 |
|
|
horn
PF #57
|
volgens mij moet het idd anders kunnen. 964 liep 285 op de teller als op rails. geen moment zweverig gevoel (behalve in mijn hoofd toen ik het fotootje van de teller met één hand schoot ) dus met de jouwe moet dat zeker niet hoeven! Ben wel benieuwd wat je gaat (laten) doen en wat je ervaringen daarna zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 mei 2007 17:37 |
|
|
cabrio wim
|
Zijn al veel vragen en discussies over geweest, maar ik blijk bij mijn standpunt. Als een Porsche zweverig of zoekerig is, echt goed laten uitlijnen en uitwegen, daarbij komende dat de gewone bandenboer dat gewoon weg niet kan, dus SPECIALIST laten doen, maar als dat gebeurt is het je echt een strak rijdende en sturende Porsche.
Plus dat ik nu in de cabrio een veerpootbrug heb, en moet zeggen dat het veel verschil geeft zonder en met.
|
02 mei 2007 17:50 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mja, hoe ver ga je voor die ene keer dat je 250+ rijdt...
|
02 mei 2007 22:58 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Heel ver...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 mei 2007 23:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Als je m030 hebt en goeie banden zou ik hem een keer laten uitlijnen en uitwegen bij die meneer erwin. en met dit weer moet je op de harley meneer harley
|
02 mei 2007 23:12 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik heb gisteren richting dinslaken ook voor het eerst vol gereden de mijne liep ook 285 op de teller en lag ook als op een rail net als van horn
de mijne is uitgerust met continental n2 codering een schroefsetje van h&r en uitgelijnd en uitgewogen ik was zeer content qua weggedrag
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 mei 2007 23:15 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mooie wagen heb je .
Gisteren eens van nabij bekeken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 mei 2007 23:34 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
thnx mate ,ja ik ben ook zo blij als een klein kind met m,n bolide.
maar dat uitwegen raad ik een ieder aan die zich niet lekker voelt sturen bij hogere snelheden, het rijd echt als een scheermes.
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 mei 2007 23:38 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Tripje naar de specialist lijkt me idd de aangewezen weg.
Wees gerust, komt in orde.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 mei 2007 23:39 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Alleen de veren gedaan en niet de dempers???
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 mei 2007 23:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Bij een schroefsetje zijn altijd dempers
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 mei 2007 23:52 |
|
|
barolo
3.2S010
|
@Mikey: Jij vertelt er niet bij dat die ook afgeladen was met 3 volwassen personen en proviant voor 3 dagen..... Dat komt ongeveer overeen met 200 KG lood......
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
02 mei 2007 23:56 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Lichtgewichten dan
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 mei 2007 23:57 |
|
|