Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:02

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
BMW Z3 M Roadster 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht BMW Z3 M Roadster
Zijn er PF'ers die ervaring (positief/negatief, 1e/2e/3e hand) hebben met de BMW Z3 M Roadster??

AfbeeldingAfbeelding

01 mei 2007 15:46
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Heb Z3 ///M Coupé gehad...niks dan lof...als je'r zin in hebt, zeker doen!!! Je krijgt er enorm veel plezier van terug.

Bij nat weer wel goed opletten, ze breken verschrikkelijk snel uit...tractiecontrole is niet aanwezig (wel op de 2de serie met S54 motor vanaf 02/2001 maar die rijden niet dik)...als daily driver dus wel minder geschikt...als pure fun car vast wel...25% sperdiff is trouwnes standaard.

Effe erop letten dat VANOS in garantie hersteld is (terugroepactie van geweest of door goed oplettende dealer in de eerste levensjaren opgelost)

Je mag me steeds contacteren voor meer info, ik help je graag.

Succes :wink:

02 mei 2007 0:12
Profiel
Groningen
Bericht 
1e hand: beest van een auto, sneller dan menig Porsche dankzij gunstige pk/gewicht verhouding. Super smeuïge motor (ondanks hoog specifiek vermogen ook geciviliseerd en prima rustig te rijden), lekker motorgeluid.

Mij echter te klinisch (geldt zelfs een beetje voor motorgeluid), maar dat heb ik met de meeste BMW's en is ongetwijfeld in hoge mate persoonlijk.

Zoals hierboven geschreven zonder TC niet echt geschikt in de winter... Maar dan staan veel cabrio's toch binnen gestald. :wink:

02 mei 2007 0:34
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Dank voor jullie reacties.

Las op carbase van http://www.autoweek.nl dat zowel het 1997 als het 2001 model over tractiecontrole zou beschikken. Foutje van de website??

02 mei 2007 13:16
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
100% zeker een fout van de site!!! enkel 2de generatie vanaf 02/2001 heeft tractiecontrole en ESP (DSC dus bij BMW)

...2de generatie heeft trouwens ook boordcomputer hetgeen niet op de 1ste te krijgen was...ze houden ook beter hun waarde. Chassis en ophanging is gewijzigd tov 1ste serie waardoor het weggedrag minder nerveus is. Let wel op dat 2001-2002 de eerste generatie van S54 blokken was (M3 e46 dus) en zorg ervoor dat de krukaslagerschalen in garantie vervangen zijn of dat er een nieuwe motor inligt :wink:

02 mei 2007 13:33
Profiel
Bericht 
MichM3 schreef:
100% zeker een fout van de site!!! enkel 2de generatie vanaf 02/2001 heeft tractiecontrole en ESP (DSC dus bij BMW)

...2de generatie heeft trouwens ook boordcomputer hetgeen niet op de 1ste te krijgen was...ze houden ook beter hun waarde. Chassis en ophanging is gewijzigd tov 1ste serie waardoor het weggedrag minder nerveus is. Let wel op dat 2001-2002 de eerste generatie van S54 blokken was (M3 e46 dus) en zorg ervoor dat de krukaslagerschalen in garantie vervangen zijn of dat er een nieuwe motor inligt :wink:

Thanks! Wat bedoel je trouwens in je eerste bericht dat die 2e generatie niet "dik" zou rijden? Te geciviliceerd? En hoe zit het met snelheid (acceleratie) ten opzichte van een 3.2 / 964 / 993 ?

02 mei 2007 13:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Hij bedoelt ermee dat er niet zo heel veel van rond rijden.

Mich en ik hebben er gisteren op de Nordschleife eentje gespot, zeker niet mis wanneer je dergelijke wagens ziet! Ik begin meer en meer respect voor BMW's (met een M logo op wel te verstaan) te krijgen.

Zeker als je ziet tot wat die Alpina van Mich in staat is!

Succes met de zoektocht, en zoek je iemand die er iets van kent, dan is Mich zeker de juiste persoon!

02 mei 2007 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...niet "dik" rijden...daarmee bedoel ik gewoon dat er niet veel exemplaren van rondrijden...eerste serie van oktober '96 - augustus '00. 2de generatie van feb '01 - sep '02...ik moet er geen tekeningetje bijmaken hé :wink: ...bovendien was de M3 e46 al uit intussen waardoor de meesten liever 5.000 eur meer uitgaven aan de M3 met dezelfde motor die 2 zitplaatsen meer bood...er zijn er echt niet veel van verkocht van die 2de serie...ik denk iets van een 1100 wereldwijd en dan nog de meeste voor UK!

uw 2de vraag ligt wat gevoelig hier in het hol van de leeuw...ik ga voorzichtig blijven en zeggen dat je zeker niet teleurgesteld zal zijn! De 5-bak is lekker kort en het ding vliegt in toeren...traktie is z'n grootste vijand. Hernemen gaat moeiteloos, maar staande starts gaan gepaard met een pak wielspin en rook als je ni oppast...tot in 3de versnelling kan je'm op droog wegdek laten doorspinnen...op 't nat tot in z'n 5!!!
Trouwens, omdat de motoren zo hevig waren, heeft BMW ze niet helemaal vrij laten ademen...bij volgas gaan de gaskleppen slechts 90% open. Op de rollenbank heeft de eerste serie slechts 310-315pk...eigenlijk moet je de gaskabel opnieuw afregelen zodat 'm 100% kan ademen en het volle vermogen kan geven... ga es eentje testrijden, je zal het merken...het is een beest! Aan 30km/u op een rotonde in 2de versnelling en je gooit 'm zo'n dwars...niet voor niks "the drivers car of the year" in 1999 by topgear (///M Coupé welteverstaan)

02 mei 2007 14:00
Profiel
Groningen
Bericht 
MarkS schreef:

En hoe zit het met snelheid (acceleratie) ten opzichte van een 3.2 / 964 / 993 ?

Flink sneller dan een 3.2, sneller dan elke 964 N/A (RS incluis), sneller dan 993 C2/C4, ietsje sneller dan een 964 Turbo (+ ontbreken turbogat uiteraard), ongeveer even snel als een 996 3.4 C2 en 996 3.6 C4.
996 3.6 C2 is marginaal vlotter, net als de 997 3.6 C2 en hetzelfde geldt voor de 993 TT. **

** Uitgaande van 2de type Z3 M en snelheden t/m 200 km/u.

02 mei 2007 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Bij 2e generatie met e46 M3 moter (S54) even goed opletten dat ie al z'n modificaties heeft gehad. O.a. drijfstanglagers hadden een probleem en moeten vervangen worden.

Mark.

02 mei 2007 15:21
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
MichM3 schreef:
maar staande starts gaan gepaard met een pak wielspin en rook als je ni oppast...tot in 3de versnelling kan je'm op droog wegdek laten doorspinnen...op 't nat tot in z'n 5!!!

En ik kan je vertellen dat je je daar op een gegeven moment vreselijk aan gaat ergeren. Had hetzelfde met MCSC JCW. :evil:

On topic: ik vind het een vette bak - vrouwencabrio-in-mannen-uitvoering! :thumleft:

02 mei 2007 15:25
Profiel
Bericht 
horn schreef:
MichM3 schreef:
maar staande starts gaan gepaard met een pak wielspin en rook als je ni oppast...tot in 3de versnelling kan je'm op droog wegdek laten doorspinnen...op 't nat tot in z'n 5!!!

En ik kan je vertellen dat je je daar op een gegeven moment vreselijk aan gaat ergeren. Had hetzelfde met MCSC JCW. :evil:

Dan heeft Porsche dat nog niet zo gek bedacht met die motor achterin bij de 911 he? :wink:

Ga trouwens aanstaande vrijdag eens bij deze kijken:
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=3550907&sprid=60253100&cache=no

02 mei 2007 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
@ Mark S : ik vind dat een stevige prijs :shock: voor een originele hollandse z3 m roadster.

Vorig jaar in Utrecht bij bmw Ekris wezen kijken bij eenzelfde exemplaar, geen import alleen een bouwjaar jonger en 25.000 km gelopen voor 30 mille inclusief garantie.

02 mei 2007 16:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ik vind 'm ook vrij prijzig...vooral voor die km-stand

02 mei 2007 16:21
Profiel
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
@ Mark S : ik vind dat een stevige prijs :shock: voor een originele hollandse z3 m roadster.

Mee eens. Vind de prijs ook te hoog. Ben vooralsnog alleen aan het oriënteren, onderhandelen over de (inruil) prijs is voorlopig nog niet aan de orde.

02 mei 2007 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
@ Mark, kijk ook eens op www.debeier.nl

BMW dealer van het Noorden, staat een dichte en een open exemplaar, allebei uit 99 Het dichte exemplaar is een estoril blauwe met 91.000 km op de teller voor 29 mille en het open exemplaar is een zilveren met 70.000 km op de teller voor 28 mille.

Allebei staan al een tijdje in de verkoop dus met de prijs of inruil moet zeker wat te onderhandelen zijn. :idea:

02 mei 2007 16:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
gaat de porsche dan eruit, MarkS :?:

02 mei 2007 16:48
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
On topic: ik vind het een vette bak - vrouwencabrio-in-mannen-uitvoering! :thumleft:

Ook mijn idee (net als een paar andere wagens waar de cabrio en coupé een heel andere uitstraling hebben) :thumleft:

Laatste update 22/10/2013

02 mei 2007 16:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Overweeg je echt geen Coupé MarkS?...'k vind die zoveel meer uitstraling hebben!!! :lol:

02 mei 2007 17:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Als je in het belofte elftal van ADO Den Haag speelt wel ja... :twisted:

Coupe is wat mij betreft een beetje over zijn houdbaarheidsdatum heen.

02 mei 2007 17:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Horn, ik heb net het omgekeerde idee...'k vind de roadster echt wel passé nu, terwijl ik de Coupé nog steeds een prachtige verschijning vind...al moet ik toegeven dat ik 'm ook ietwat gedateerd begin te vinden maar toch veel minder dan de Roadster :wink:

02 mei 2007 17:58
Profiel
Bericht 
@TD (zonder I): Bedankt voor de tip. Deze was ik nog niet tegengekomen. Heb wel geprobeerd om via de bmw website te zoeken op occasions maar Z3 is daar geen zoekcriteria meer(kennelijk te oud).

@MichM3/Horn: Persoonlijk vind ik de coupé (ook) een schitterende wagen. Alhoewel de meningen over de coupé meer verdeeld (uitgesproken) lijken dan over de roadster. Waardoor ik met name in de roadster geinteresseerd ben is de combinatie met het open rijden. Dacht dat dit niks voor mij zou zijn. Wel eens (mee)gereden in TVR cabrio van m'n broer. Laatst een dagje een nieuwe porsche boxster (overigens ook een hele fijne wagen) gereden. Bleek toch wel erg verslavend. In de combinatie prijs/prestatie/cabrio vind ik de BMW overigens vrij uniek.

@Craze: Porsche blijft mijn grote (jeugd)liefde op autogebied. Maar een eventueel volgende stap op porschegebied gaat richting 993 danwel (964)turbo en dat is financieel nog niet haalbaar. BMW zou ook leuke "tussenstap" kunnen zijn. Hoop maar dat BMW net zo waardevast blijkt als de P. Maar ik loop niet te hard van stapel. Eerst maar eens goed orienteren.

02 mei 2007 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Lijkt me ook een zeer toffe kar voor weekend gebruik en heb op punt gestaan ééntje te kopen:
Afbeelding

Helaas zijn mijn spaarcenten opgegaan aan een hoopje bakstenen....

Prachtig exemplaar met 40.000km en waanzinnige Breyton velgen, oa gezien op de collection car beurs in Gent enkele maanden geleden, echt alles in nieuwstaat, kwam precies recht uit fabriek :shock:

Ie staat hier te koop, is wel een Belgische wagen, dus niet interessant voor de Nederlanders helaas:
http://www.2dehands.be/bmw-z3m-20209453.html

02 mei 2007 22:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Klopt...'k had 'm ook gezien op de beurs in Gent...wat een mooi bewaard exemplaar is dat!!!

MarkS moet gewoon een aantal wagens gaan bekijken en zo ondervinding opdoen qua toestand-kmstand-prijs...en zeker es eentje testrijden!

02 mei 2007 22:56
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Leuk auto!

Vind een MZ coupe inderdaad nog ruiger. Gafe kar voor kenners. 8)

02 mei 2007 23:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende