Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 9:31

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Gumball 2007 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
Afbeelding :wink:

01 mei 2007 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En nog een paar filmpjes

filmpje 1

filmpje 2

Laatste update 22/10/2013

02 mei 2007 13:08
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
BJ964 schreef:
Het is maar hoe je het bekijkt :wink: Ik denk echter dat de meeste van ons hier alleen hard rijden waar het kan (rustige weg bv)...en niet als malloten over de vluchtstrook mensen rechts inhalen :!: EN het gaat niet om de snelheid maar om de versnelling :wink:

Iedereen zal van zichzelf vinden dat zn gedrag wel kan anders deed je dat immers niet. Dat zie je ook in de reakties bij wegmisbruikers en blik op de weg. Ook zit hier weer iets in van "andere aso's eerst in het gareel, dan pas over mij gan beginnen".

Jort Kelder gaf bij een eerdere race op de openbare weg al eens aan: laat die rijke mensen toch 1x per jaar lol hebben. Grote kans dat hij achteraf tevreden had kunnen roepen: "zie je wel, niks gebeurd".
Maar als er wél wat zou zijn gebeurd, dan had het hele land op zn kop gestaan waarom de politie niet heeft ingegrepen. Iedereen wist dat die karavaan met 200+ door het land zou komen. Maar altijd achteraf en dat is een beetje flauw. Je kunt het dus nooit vooraf goed doen.

Je moet dus gewoon een keuze maken en daar niet meer over zeuren:
- of je laat alles aan de eigen verantwoordelijkheid en accepteert zware klappers en ook als ik te hard bij jou door de straat rij omdat ik zelf wel bepaal of ik dat vind kunnen
- of je handhaaft, omdat je nu eenmaal niet van tevoren kunt voorspellen wie nu wel en wie nu niet een klapper gaat veroorzaken; misschien is het ook wel zo dat max. van 30 in een woonwijk en max. 80 langs een provinciale weg iets is waar je uit respect voor de bewoners daar gewoon rekening mee houdt.

Ik kies graag liver voor dat laatste.

02 mei 2007 14:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
is een iets ander verhaal: je kent de regels. als je ze moedwillig overtreedt weet je dat je kan rekenen op straf. die straf ligt grotendeels vast. of ze het nou in de gumball 2007 doen of alleen op de straat. :roll:
Stond laatst bij de A27/A28 in de spits in een 4-baans stilstaande file toen twee kereltjes in een fiat uno met 160+ over de snelweg kwamen stuiven langs de file. Zolang ik ze kon volgen bleven ze dat doen. Net zo onverantwoordelijk, net zo hard straffen.

Ik hoor overigens die gumballers niet zeuren dat ze gepakt worden. Eigen schuld, vinden ze zelf ook. Of het nou een wijs besluit is om daar aan mee te doen is weer iets anders. Maar als jij nu besluit om met 200 km/u naar Amsterdam te rijden, is dat ook niet echt handig.

02 mei 2007 15:45
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Mee eens. Lekkere gedachte ook om voor een paar figuren even de wet niet te handhaven. Waarom mag Japie in zijn aftandse Escrot dan geen 180 rijden?

Wet is wet, die geldt voor alle weggebruikers.

02 mei 2007 15:49
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Tom80 schreef:
Wet is wet, die geldt voor alle weggebruikers.

Bijna dan.... :evil: :wink:

02 mei 2007 15:57
Profiel WWW
Utrecht
Bericht 
Tja, ik zag hier laatst ook de politie door rood rijden en tussen het verkeer door het terrein van de McD's oprijden... om vervolgens twee auto's achter ze in de rij bij de McDrive te staan.

In theorie moeten we ons allemaal aan één wet houden.

02 mei 2007 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
Vandaag nog een politiewagen zien rijden die bijna alle regels aan zijn laars lapte, door rood rijden bumper kleven, inhalen waar het eigenlijk niet kon.

Maar daar stond dan iets van instructie auto op, en dan is het schijnbaar allemaal goed, want de bestuurder moet dat leren.

02 mei 2007 19:37
Profiel ICQ 
Moderator
PF #57
Bericht 
laat ze dat lekker in Lelystad in die verkeerstuin van ze doen!

02 mei 2007 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht 
@Tom80: dan zou ik me niet kunnen inhouden en ze hier toch even op ludieke doch indringende wijze over aanspreken...je staat immers toch te wachten. Ben benieuwd naar wat de reactie zou zijn.

02 mei 2007 20:10
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Te hard over de snelweg (?!) is natuurlijk niet goed.
Kunnen ze dan niet de andere weggebruikers van de weg halen :mrgreen: ??

En wielrennen is toch ook niet zonder gevaar. Mag dat straks ook niet meer ?

Zonder gekheid, als er een karavaan komt die doelbewust zo snel mogelijk van A naar B wil, moet je als Justitie kunnen optreden als veiligheid in het geding komt.
Maar een beetje de andere kant opkijken moet op z`n tijd toch soms ook kunnen ??

02 mei 2007 20:51
Profiel
Utrecht
Bericht 
sebastian schreef:
@Tom80: dan zou ik me niet kunnen inhouden en ze hier toch even op ludieke doch indringende wijze over aanspreken...je staat immers toch te wachten. Ben benieuwd naar wat de reactie zou zijn.

Daar heb ik toen met mijn collega over zitten debatteren, maar hij had een paar passende voorbeelden die me overhaalden om het er maar bij te laten. De volgende keer pak ik het anders aan: datum, tijd en kenteken en situatie doorgeven aan het plaatselijke bureau en laten nazoeken of ze toestemming hadden om het rode licht te negeren/zwaailichten te voeren etc.

03 mei 2007 0:40
Profiel
Utrecht
Bericht 
3 liter-man schreef:
Maar een beetje de andere kant opkijken moet op z`n tijd toch soms ook kunnen ??

Wanneer moet dat dan? Want iedereen zal van zijn/haar eigen geval vinden dat er de andere kant op gekeken moet worden. Wat moet het citerium zijn, dat er geen doden gevallen zijn bij je rit? En is een deel van die snelheidsbeperking niet bedoeld om doden te voorkomen?

Want dat je veel geld hebt en een dikke auto kunt betalen, betekent niet dat je gezegend bent met bovennatuurlijk rijderstalent... of dat de natuurwetten niet voor jou gelden.

03 mei 2007 0:45
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
horn schreef:
Ik hoor overigens die gumballers niet zeuren dat ze gepakt worden. Eigen schuld, vinden ze zelf ook. Of het nou een wijs besluit is om daar aan mee te doen is weer iets anders..

moest ik ook aan denken, bent toch je rijbewijs kwijt, maar ja wsch zo rijk dat ze dat ook wel weer fixen?

03 mei 2007 0:45
Profiel
Utrecht
Bericht 
Tja, dan kun je ook wel een chauffeur betalen. Met een paar dagen heb je dat rijbewijs ook wel terug, zeker als het je eerste keer is.

03 mei 2007 0:48
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
In de vorige happening van die race tikten die mannen ook lachend hun boete cash af. Volgens mij was dat voor de veldwachters nog de grootste frustratie: hoe decadenter wil je het heben....

03 mei 2007 1:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
3 liter-man schreef:
En wielrennen is toch ook niet zonder gevaar. Mag dat straks ook niet meer ?

Over weggebruikers gesproken die zich NIET aan de verkeersregels houden..... :!:

03 mei 2007 8:58
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Gisteren een korte reportage op de Duitse TV over dit onderwerp.
Die Gulballers werden aan de kant gezet niet vanwege de hoge snelheid , want die was toegelaten , maar vanwege het tegen elkaar racen op de openbare weg (oeps, doen wij dat soms ook niet :? )
Zij hadden idd een extra brieftas bij waar hopen envelloppes inzaten metde valuta van de verschillende landen om de boetes mee te betalen. Dit is voor/door hun allemaal ingerekend bij de kostprijs van de deelname aan dit evenement.

Laatste update 22/10/2013

03 mei 2007 10:30
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
en ze zijn er in geslaagd

ongeval met 1 dode in het publiek, een 2e die vecht voor zijn leven, en vlucht misdrijf van beide piloten...

hopelijk is het nu finaal gedaan met dit soort asociale , arrogant en rijke, georganiseerde straat racertjes

http://jalopnik.com/cars/gumball-3000/g ... 257447.php

het gumball forum op de gumball website ligt al still
geeneens een press release van de organisatie

echte Dumb-all 3000 klasse

leg het maar uit aan de kleinkinderen, dat opa is omgemaaid door een stelletje nozems met een mooie en snelle wagen... dubbel leuk als je weet dat ze in Macedonie niet echt op dat niveau van welvaart zitten...

03 mei 2007 21:22
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik heb het ook net gelezen. Ben eens benieuwd hoe het de komende uren en dagen zal evolueren. Zou wel eens het einde van de Gumball kunnen zijn.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

03 mei 2007 21:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Gumball 3000 Press Statement
Thursday, May 3rd, 2007
Press release from Gumball 3000 more then 24 hours after the incident. We hope more drivers follow Team Polizei’s example and withdraw from the rally as that’s the only appropriate thing to do after this tragedy…

Gumball 3000 is very saddened to announce a road accident which occurred yesterday, May 2nd, involving a participating vehicle and a local vehicle in Macedonia. Exact details are still filtering through, but below are the facts as of midday May 3rd 2007 issued by the Macedonian authorities.

An adult Macedonian male aged 67 died in hospital from a heart attack following the incident where the two cars collided. The participants in the rally were held in custody last night with a preliminary court judgement expected today.

Organisers of the rally would like to express its deepest condolences to the family of the victim for this tragic accident.

Maximillion Cooper, founder of the Rally says: “It is with extreme sadness I have to make an announcement of this nature in the events nine year history.. The event is organised with each local authorities support and permission, and drivers are under strict stipulation by abide by the laws and road regulations of the country they are driving through. It is extremely sad for this unfortunate accident to have occurred. I am informed that the incident was reported immediately by the drivers. Both drivers are extremely traumatised by this occurrence.”

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Gerhard op 03 mei 2007 22:05, in totaal 2 keer bewerkt.

03 mei 2007 21:47
Profiel
Bericht 
Gerhard schreef:
The event is organised with each local authorities support and permission, and drivers are under strict stipulation by abide by the laws and road regulations of the country they are driving through.

stierestront. zeker dat ze support en toestemming van de lokale authorities hebben.... of waren die nieuws artikelen ivm arrestaties, rijbewijs intrekkingen en dergelijke in BE, NL en DE dan gewoon niet waar?

03 mei 2007 21:57
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
mayonaise schreef:
en ze zijn er in geslaagd

ongeval met 1 dode in het publiek, een 2e die vecht voor zijn leven, en vlucht misdrijf van beide piloten...

hopelijk is het nu finaal gedaan met dit soort asociale , arrogant en rijke, georganiseerde straat racertjes

http://jalopnik.com/cars/gumball-3000/g ... 257447.php

het gumball forum op de gumball website ligt al still
geeneens een press release van de organisatie

echte Dumb-all 3000 klasse

leg het maar uit aan de kleinkinderen, dat opa is omgemaaid door een stelletje nozems met een mooie en snelle wagen... dubbel leuk als je weet dat ze in Macedonie niet echt op dat niveau van welvaart zitten...

Wat een gebrabbel komt er allemaal van dat keyboard af van jou zeg. Asociaal? arrogant? Je weet niet eens wie zijn fout het is man en je hebt je oordeel al klaar! Misschien is "opa" wel gewoon zonder uit te kijken een boerenweg opgdraaid. gevlucht? weet je hoe dat komt? door mensen zoals jij die al lang en breed besloten hebben dat die "rijke" gastjes moeten hangen en dat ze schuldig zijn no matter what. Ik geef ze groot gelijk. Mijn idee is dat ze naar een meer beschaafd land wilden om daar hun verhaal te doen in het bijzijn van hun advocaten. Met simpel vluchten zouden ze mijn inziens niets bereiken.

By the weg sorry voor mijn geblaat maar als andere forummers kortzichtig zijn kan ik het beter :wink:

Laatst bijgewerkt door aero op 03 mei 2007 22:30, in totaal 1 keer bewerkt.

03 mei 2007 22:22
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Gerhard schreef:
Both drivers are extremely traumatised by this occurrence.”

En nu?? Moeten we medelijden hebben?
Ik snap best dat de beide mannen dit niet in de koude kleren gaat zitten maar met dit weggedrag weet je dat je een risico neemt en dat dit de gevolgen kunnen zijn. Helaas zijn deze gevolgen niet met een goed gevulde enveloppe af te kopen.
Als het even tegen zit mogen ze beide de rest van hun leven in Macedonie slijten. Dood door schuld kent in Macedonie een strafmaat van levenslang stond op BBC

03 mei 2007 22:29
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
da's ook een invalshoek. ik vind eigenlijk dat dergelijke rally's en de wijze waarop gereden wordt wel een beetje vragen om dodelijke ongelukken. ben ook niet verbaast dat er zoiets gebeurt. tragisch en onnodig imho.

03 mei 2007 22:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende