|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
rich
964 tiptronic 1991
|
Bodemplaat van 964
Op de bodemplaat van mijn 964 zaten kunststof zakken met een soort schuimvulling, zeker voor geluiddemping .Deze zakken waren kapot aan het gaan. Dit demping materiaal zat ook tegen de kleppendeksels aan.
Ik ben niet van plan dit spul opnieuw aan te brengen.
Heeft iedereen nog dit dempingsmateriaal of hebben jullie dit allemaal al verwijderd?
Ook rij ik nu zonder beschermplaat onder de motor, doen jullie dit allemaal?
Het lijkt me goed voor de warmte afvoer, maar hoe zit het met steenslag?
|
02 mei 2007 23:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Bodemplaat van 964
Plaat heeft te maken met de Aerodynamica van de auto
't schuim zal bij het merendeel van de 964tjes wel weg zijn - de gehele plaat over het algemeen alleen bij de RS rijders al was het maar omdat deze er IMO nooit een heeft gehad
|
03 mei 2007 1:11 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Zoals Olaf zegt - een bodemplaat heb ik niet, nog geluidswerend materiaal, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik zou echter nooit zonder beschermplaat van de motor rijden - dit is het enige wat ik heb, lopend van achteras tot bumber. Dit biedt bescherming aan motor, maar ook aan het uitlaatsysteem (nm de dure rsv onderdelen !). Niet alleen voor steenslag, maar ook andere zaken waar je overheen rijdt.
Over koeling zou ik me niet zo druk maken, daar is immers die mooie elektrische spoiler voor bedacht - tenminste bij mij staat duidelijk in de handleiding dat als die niet omhoog gaat, ik niet harder dan 80 moet rijden ivm onvoldoende koeling van de motor.
|
03 mei 2007 7:57 |
|
|
horn
PF #57
|
ik heb wel eens ergens een verhaal gelezen van voorstanders van het verwijderen van deze plaat. weet niet meer exact waar. waren engelsen die er een hele theorie over hadden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 mei 2007 7:59 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja engelse nu noem je weer zowat.die zijn zelf zo onhandig als wat en geven er ook niet om dat hun auto olie lekt.ik zou hem lekker laten zitten.
wat de functie is van het isolatie materiaal zou ik niet weten ik heb het bij die van mij nog nooit gezien.
gr anton964
|
03 mei 2007 9:56 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Bij mijn P is het isolatiemateriaal ook weg. Volgens de P- specialist niet nodig om weer aan te brengen. Bodemplaat wel aan te raden.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
03 mei 2007 10:11 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Bodemplaat wordt door sommigen weggelaten omdat het koeling van de motor tegen zou houden. Tenzij je door death valley heen wil rijden lijkt mij dat werkelijk onzin. En dan nog, als je door death valley heen wil rijden moet je dan maar genoeg tempo maken, dat koelt ook wel.
Het isolatiemateriaal is bij mij weg. Buiten dat het niet nodig is, is het ook nog wel handig. Het wil nog wel eens voorgekomen zijn dat bij olielekkage het isolatiemateriaal vol met olie kwam te zitten en zodoende op zeker moment in de hens vloog (de auditu).
Ik zou me er dus niet druk om maken.
|
03 mei 2007 13:18 |
|
|
rich
964 tiptronic 1991
|
oke, bedankt ik zal de bodemplaat weer monteren
|
03 mei 2007 22:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|