Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 1:14

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Voorkomen (eindelijk): Nu de stukken nog krijgen.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Voorkomen (eindelijk): Nu de stukken nog krijgen....
In juni mag ik dan eindelijk voorkomen voor door rood licht rijden. Stond keurig te wachten totdat er een ambulance met zwaailicht aankwam. Enige mogelijkheid om aan de kant te gaan was door rood te rijden en me half op het kruispunt op te stellen. Boete gekregen, briefjes gestuurd etc. Nu staat er in de oproepingsbrief dat ik, als ik de stukken in wil zien, fijn even langs mag komen. Uiteraard tijdens kantooruren. Helaas (dom ik weet het) heb ik overdag gewoon een baan. Iemand enig idee of dit gewoon een Spee trucje is om copieerwerk en postzegels te voorkomen of dat dit wettelijk zo is geregeld?

02 mei 2007 21:02
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Geen direct antwoord op je vraag, maar: is die ambulance ook geflitst? Ik neem aan van wel als die uit dezelfde richting kwam. Daarnaast zou ik me kunnen voorstellen dat je je minder ver dan normaal na de streep bevond op het moment van flitsen gezien je - naar ik aanneem - lagere snelheid. Misschien was je positie ook wat scheef omdat je aan de kant ging (foto opvragen)? Verder worden volgens mij de momenten dat een politie-auto of ambulance met toeters en bellen rijdt, geregistreerd. Wellicht dat je daar nog achter kunt komen. Even uit de losse pols wat ideetjes. Succes, keep us informed!

02 mei 2007 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht 
Een ambulance die een verkeersovertreding maakt, bv snelheid of rood licht, krijgt gewoon de boete in de postbus.
De ambulancedienst kan deze boete echter vrij eenvoudig laten seponeren.
Zij moeten daarvoor aantonen dat de overtreding is gemaakt tijdens een rit met een A1 status, dus spoedeisend vervoer waarbij sirene en zwaailicht wordt gevoerd. Deze gegevens zijn aantoonbaar aan de hand van de ritregistratie en de meldkamergegevens.

De gevraagde gegevens zijn dus bij de ambulancedienst in de veiligheidsregio ( RAV) bekend.

Succes, rene

03 mei 2007 0:33
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik heb ook gevraagd om de foto en de logboeken van de ambulance. De eerste brief die je terug krijgt is er een uit de categorie: u heeft de gedraging begaan en bent dus schuldig. En inderdaad: ik moet er langzaam rijdend (en scheef ;-)) opstaan......

03 mei 2007 7:33
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
staat vandaag een stuk over zoiets in de telegraaf
linksboven op de pagina met behulp van flitsservice.nl. :salut:

03 mei 2007 7:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Interessant om te lezen Harald! Ben net bezig met een bezwaartje, eens kijken hoe dit gaat lopen.

03 mei 2007 8:57
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jammer dat je je eerst moet inloggen om iets te kunnen lezen :cry:

Citaat:
Toegang tot De Telegraaf-i

Het door u opgevraagde artikel behoort tot het betaalde gedeelte van De Telegraaf-i. Als u hieronder inlogt met een actief account, dan kunt u het artikel direct lezen:

Laatste update 22/10/2013

03 mei 2007 10:33
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Op 11 juni wordt een Flitsservice medewerker midden in de nacht betrapt op het rijden met een snelheid dat boven de geldende limiet lag op een verder bijna lege A28 in Drenthe. Tenminste, dat zegt de politie.

De 33 jarige man is van mening dat er een onjuiste meting heeft plaats gevonden en gaat in beroep tegen de bekeuring.

Boetes onder de 30km/u (40km/u op snelwegen) vallen onder de Wet Mulder, ook wel de Wet Administratieve Handhaving Verkeersvoorschriften (WAHV), wat weer onder het Bestuursrecht valt. Deze wet is gemaakt vooral om het Justitie makkelijk te maken. In plaats van dat u onschuldig bent, totdat schuld in rechte is komen vast te staan en dat Justitie wettig en overtuigend dient te bewijzen dat u de dader bent, dient u dat nu te doen. U dient maar te bewijzen dat u het niet gedaan heeft. Een vrijwel onmogelijke opgave.

Als vroeger een bezwaarschrift werd ingediend waarbij gevraagd werd om iets simpels als het ijkrapport, werd dit steevast afgewezen. Volgens de Hoge Raad staat nergens in de Wet Mulder beschreven dat u daar recht op hebt. Technisch klopt dit, maar Flitsservice.nl heeft al vaker bewezen dat radarapparatuur soms ongeijkt is, zoals u hier en hier kunt lezen.

Gelukkig is daar nu de Wet Openbaarheid Bestuur(WOB). Al een aantal jaar geleden werd door de heer Jan van Dijk, die helaas veel te vroeg overleden is, een procedure gewonnen die Justitie verplichtte om onder de WOB alle relevante stukken toe te sturen.

De 33 jarige man deed een WOB verzoek aan de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (cvOM) voor alle relevante stukken. Het cvOM reageerde hier totaal niet op. Na enkele herinneringen heeft de man, ondersteund door het Flitsservice juristen team, een beroep op de Bestuursrechter te Assen gedaan om de Officier van Justitie (OvJ) te dwingen een beslissing te nemen. Op dagvaardingen werd wederom totaal niet gereageerd. Uit het onderstaande vonnis blijkt ook de irritatie van de rechter. De Bestuursrechter veroordeelde de OvJ om binnen 2 weken een beslissing te nemen op het WOB verzoek, of anders 250,- euro per dag te verbeuren aan eiser met een maximum van 10.000,- euro. De ovJ heeft 6 weken de tijd gehad om in verzet te gaan, maar wederom totaal geen reactie vanuit het cvOM.

03 mei 2007 10:37
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Voorkomen (eindelijk): Nu de stukken nog krijgen....
Maarten schreef:
In juni mag ik dan eindelijk voorkomen voor door rood licht rijden. Stond keurig te wachten totdat er een ambulance met zwaailicht aankwam. Enige mogelijkheid om aan de kant te gaan was door rood te rijden en me half op het kruispunt op te stellen. Boete gekregen, briefjes gestuurd etc. Nu staat er in de oproepingsbrief dat ik, als ik de stukken in wil zien, fijn even langs mag komen. Uiteraard tijdens kantooruren. Helaas (dom ik weet het) heb ik overdag gewoon een baan. Iemand enig idee of dit gewoon een Spee trucje is om copieerwerk en postzegels te voorkomen of dat dit wettelijk zo is geregeld?

Wat vaak een goede optie is, is om te vragen of je de stukken mag inzien voor de zitting. Scheelt tijd en moeite.

Advocaten krijgen gelukkig de stukken (meestal) wel toegezonden. Als je de stukken dus eerder wil hebben dan vlak voor de zitting moet je maar even een pm sturen.

03 mei 2007 13:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:

Vandaar de 2e link bij flitsservice, waar je hetzelfde verhaal ook kan lezen... :bang: :wink:

Laatst bijgewerkt door horn op 03 mei 2007 17:44, in totaal 1 keer bewerkt.

03 mei 2007 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Devils son schreef:
Maarten schreef:

Wat vaak een goede optie is, is om te vragen of je de stukken mag inzien voor de zitting. Scheelt tijd en moeite.

Advocaten krijgen gelukkig de stukken (meestal) wel toegezonden. Als je de stukken dus eerder wil hebben dan vlak voor de zitting moet je maar even een pm sturen.

Gewoon een vriendelijk briefje sturen waarin je zegt dat je een kopie van het gehele dossier wenst en dat je anders in rechten wordt geschaad. Ik garandeer je dat ze het opsturen.

03 mei 2007 17:27
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
horn schreef:
911-lover schreef:

Vandaar de 2e link bij flitsservice, waar je hetzelfde verhaal ook kan lezen... :bang: :wink:

Jeps, en dat inloggen is wel op meer sites... :cheesy:

03 mei 2007 19:21
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Aan de kant gaan voor een ambulance die u van achteren nadert en die optische- en geluidssignalen voert, is iets heel anders dan ervoor door rood licht te rijden.
Dat wordt beslist niet van u verwacht, hoewel u de chauffeur uiteraard niet helpt door gewoon te blijven staan waar u staat als hij niet om u heen kan.

De factor tijd speelt daarbij een belangrijke rol. Sta dus stil waar dat veilig kan en waar de ambulance u ook daadwerkelijk voorbij kan rijden. Stoepranden opvliegen hoeft u dus niet, dat mag gerust geleidelijk gebeuren. Als u maar ruimte maakt.

Door rood licht rijden mag helemaal niet, maar u doet al veel goeds als u gewoon een stukje opzij gaat of zonodig een stukje voorbij de stopstreep rijdt tot vlak vóór het kruisingsvlak.
Bedenk dat alleen voorrangsvoertuigen ontheffing hebben van de bepalingen in het RVV.
U niet!

Wel mag u uit noodzaak bij een stopverbod, verdrijvingstrepen, voetgangersoversteekplaatsen of fietsstroken gaan staan. Mocht u – vanwege de schrik (!?) – onverhoopt toch door rood licht rijden en worden geflitst, dan zult u moeten bewijzen dat u daar een geldige reden voor had. Aangezien altijd tweemaal wordt geflitst, zou u de foto"s kunnen opvragen waarop de ambulance op z"n minst één keer te zien zal moeten zijn.

bron: http://www.autoweek.nl/vumdisp.php?id=9 ... eersregels

03 mei 2007 20:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Dat lijkt me een duidelijke; foto's opvragen (en de rest van het dossier). Heel veel succes met je voorkomenen daarmee bedoel ik niet je uiterlijk :wink: :!:

03 mei 2007 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Laatst was een keer een Herhaling van Wegmisbruikers, waarbij Koos Spee werdt ondervraagd door André van der Toorn over diverse (vaak) voorkomende situaties in het verkeer..

Daar was toen ook voorbij gekomen wat je moet doen bij een rood verkeerslicht en achterop komend is een Ambualance met optische en geluidssignalen (je staat als nr1 voorgesorteerd, kan geen kant op enkel door rood rijden). Dat is wat je moet doen volgens Koos Spee, en als je geflitst bent en der is aan te tonen dat er toen (of een foto op het moment dat de ambulance langs reed, dat die samen op de foto staan (wat ik me afvraag of dat zo gebeurd) dan wordt de zaak geseponeerd.

03 mei 2007 22:29
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Meneer aard schreef:
Dat is wat je moet doen volgens Koos Spee, en als je geflitst bent en der is aan te tonen dat er toen (of een foto op het moment dat de ambulance langs reed

Staat nooit op de foto omdat die flitst op het moment dat je door rood rijdt. daarna komt die ambulance pas. Je hebt alleen kans dat de volgende foto er eentje is met die ambulance die door het rood rijdt... :idea: Misschien dat je daar wat aan hebt. Anders is er zeker een logboek van ritten met zwaailicht/sirene!

03 mei 2007 22:38
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik stond inderdaad vooraan. Denk niet dat de ambulance op de foto staat omdat ik, toen ik hem hoorde en hem in mijn spiegel zag, dus meteen naar voren ben gereden. Als in: ik stond al keurig aan de kant toen hij voorbij kwam.

Zal inderdaad eerst maar eens een briefje sturen en anders maak ik graag van je (=Devils son) gebruik!

03 mei 2007 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
horn schreef:
Meneer aard schreef:
Dat is wat je moet doen volgens Koos Spee, en als je geflitst bent en der is aan te tonen dat er toen (of een foto op het moment dat de ambulance langs reed

Staat nooit op de foto omdat die flitst op het moment dat je door rood rijdt. daarna komt die ambulance pas. Je hebt alleen kans dat de volgende foto er eentje is met die ambulance die door het rood rijdt... :idea: Misschien dat je daar wat aan hebt. Anders is er zeker een logboek van ritten met zwaailicht/sirene!

Jah ik neem aan dat die ritten wel geregistreerd worden :roll: Niet dat er op "onverklaarbare" wijze 500 km met sirene is gereden door Fritsen en dat terwijl janssen het neit kan verklaren..

03 mei 2007 22:48
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Maarten schreef:
Ik stond inderdaad vooraan. Denk niet dat de ambulance op de foto staat omdat ik, toen ik hem hoorde en hem in mijn spiegel zag, dus meteen naar voren ben gereden. Als in: ik stond al keurig aan de kant toen hij voorbij kwam.

wat ik bedoel is dat die ambulance dus ook waarschijnlijk door het rood reed. wellicht is hij daarom ook wel geflitst...

03 mei 2007 22:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
behalve natuurlijk als in die kleine tussentijd het licht nét op groen is gesprongen..... :idea: :? :wink:

04 mei 2007 6:08
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
vandaar 'ook waarschijnlijk'. :bang: :mrgreen: Maar mijns inziens de moeite van het checken waard!

04 mei 2007 7:16
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Meneer aard schreef:

Beide suggesties: zijn mijn post hierboven. :idea: :wink:

04 mei 2007 9:01
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als ik hier alles moet gaan lezen... :wink:

idd, niet gelezen. :oops:

04 mei 2007 9:22
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
sportwagon schreef:
Gewoon een vriendelijk briefje sturen waarin je zegt dat je een kopie van het gehele dossier wenst en dat je anders in rechten wordt geschaad. Ik garandeer je dat ze het opsturen.

Nou, ik ken de praktijk als wat minder zeker in deze... En zaken als ijkrapporten enz. kun je in beginsel al helemaal vergeten (hoewel deze er toch bij moeten zitten zodra je de meting en de nauwkeurigheid betwist).

04 mei 2007 10:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dossier is binnen (1 dreigbriefje en meteen opsturen ;-))

Rode licht stond al 4 seconden op rood. Foto erbij etc. Uiteraard geen uitdraai van de ambulancedienst. Ga ik de rechter toch maar even melden....

12 mei 2007 16:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]