Na een test met de combi cat-bypass - cuppijp en G-pijp (toevalligerwijze vorige week ook door meerderen op Rennlist uitgeprobeerd, waarvan één ook doof, sorry, ik bedoel: te spreken over het resultaat was) was het vandaag tijd om de "Methode Olaf" TM te proberen.
Aangezien ik slijptol noch lasapparaat bezit was Lothar van Tilburg (Rennsport Breda), de "gelukkige" om het werk te verrichten.
Allereerst is een een stukje metaal met behulp van de slijttol verwijderd, zodat de rommel binnenin de demper kon worden verwijderd (aangezien deze voor een irritante rammel zorgde). Nadat alles schoongemaakt was zag het er zo uit:
Vervolgens is de boel weer dichtgelast. Zodra het onder de auto hangt zie je er niets meer van, maar zo in het zicht...
De rammel is nu verdwenen, en het geluid is weer ong. gelijk aan cat-bypass + cup-pijp. Voor mijn gevoel is het alleen iets donkerder geworden, maar aangezien ik de laatste tijd de uitlaat alleen maar met rammel kende, is het voor mij wat lastig in te schatten. Hoe dan ook: het probleem is opgelost. Op een zwakke plek is voor de zekerheid nog een stuk metaal gelast. Zo kan de demper voorlopig er weer mee door.
Nu zit er alleen weer een rammeltje in de cat-bypass...