Auteur |
Bericht |
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ineens wist ik het....
Ik ga ook bakker worden
Wat een gave bak helemaal in deze kleur. Zelf ooit een stukje met Erwin in een 996 GT3 RS meegereden... Wat een ervaring. Om te besturen ... MMMM Dat zou ik ook niet kunnen bevatten denk ik.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
02 mei 2007 3:41 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
gisteren in Oirschot geweest: helaas de rooie Modena die stond op internet was al lang verkocht. Heel slordig garage, wij hebben 10 minuten moeten wachten om een beetje aandacht te krijgen, en de meisje wist ook niet dat de advertentie nog steeds op internet was. Stom.....
Even een bezoek naar Porsche garage: geen GT3 helaas te kopen, maar wel 2 turbo' s, beide zwart, prima conditie, maar de ene met tiptronic wel met open dak, de andere handgeschakeld, maar zonder opendak. En allebei met te veel Km, dus voorlopig blijf ik met mijn 4S.
Ik hoor van P Dalmen dat idd de eerste 996 GT3 niet de beste zijn geweest. Is nu die van John eerst of tweede generatie?
_________________________________________ crazy italian........
|
02 mei 2007 9:07 |
|
|
horn
PF #57
|
2e.
Kan je o.a. aan de spoiler zien (tenzij stiekem vervangen):
1e generatie
2e generatie
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 mei 2007 9:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
heeft hij ook gezegd waarom, daar ben ik wel benieuwd naar
_________________________________________ Got coffee?
|
02 mei 2007 9:38 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
nee, Marco, wellicht dacht hij dat ik genoeg kennis over Porsche's had.
Helaas ben ik zo technoot niet. Maar het blijkt een wel bekend probleem te zijn...
Harald, je weet alles, wat is jouw mening?
_________________________________________ crazy italian........
|
02 mei 2007 9:57 |
|
|
John
Cayenne
|
Het enige wat ik heb gehoord is dat men de wegligging boven de 200 wat zwabberig vond.
Ook Paul van Engelen had proefgereden in de 1e generatie (gebouwd van 1999 tem 2001) en vond het weggedrag wat zoekerig.
Zelf heb ik nu alleen ervaring met de 2e generatie en het weggedrag boven de 250+ is strak......wel totaal anders dan de 4s.......daar reed ik (en daar kom ik rond vooruit) veel gemakkelijker hard in dan in de GT3....
Duurt een halfjaar zeggen de specialisten dat je kan zeggen.............kom maar op met je auto, ik verslind je nu rij ik nog op eieren
Maar wat sleurt dat ding naar de 300.............bijna hetzelfde tempo als naar de 200......echt angstig gewoon..
Ik doe nog ff rustig aan.......
|
02 mei 2007 10:17 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
dan beide handen op de stuurwiel, John.....!!! gelukkig rook je niet!
Ik zou eerst stoppen met die sigaren, en dan even naar de 300 honderd....
Nou zie je waarom ik liever met de motor zo snel rij
_________________________________________ crazy italian........
|
02 mei 2007 10:23 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Volgens velen zou dit vooral te wijten zijn aan de banden. De MKII had die fantastische Michelin Pilot Sports die speciaal voor hem ontwikkeld waren...
|
02 mei 2007 10:25 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
wielgeometrie bepaalt alles op een GT3...of ze nu van de eerste of tweede generatie is...de regelmogelijkheden zijn een pak uitgebreider dan op een gewone 996. Als je een GT3 proefrijdt die uitgelijnd is voor circuit-werk dan kan die wat zoekerig overkomen (uitspoor of 0-stand vooraan) bij hoge snelheid. GT3's voor puur weggebruik zijn normaal gezien "correct" uitgelijnd en zouden strak moeten rijden.
Overigens geloof ik er niks van dan de MkI "slechter" zou zijn dan de MkII...puristen blijven zweren bij de MKI omwille van zijn speelser weggedrag en stuggere ophanging, soit...wat wel een fikse verbetering is op de MKII zijn de grotere remmen en de versnellingsbak die minder fragile is...ik denk trouwens dat je al een flink piloot moet zijn om de verschillen tussen beide types te kunnen omzetten in tijdswinst op circuit
..trouwens, de wagen die Paul v. Engelen is gaan testrijden, ben ik destijds ook gaan bekijken...de Nordschleife stickertjes op de achterste zijruitjes verraadden genoeg
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 mei 2007 10:33 |
|
|
Jan 986
Zuid Holland
|
Als bakker zijnde zou je om 3:41 uur aan het werk zijn........
|
02 mei 2007 21:40 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Waar in Nederland kan je dit soort dingen uitproberen?? Ik heb al bonnen liggen met 4 km te hard. Of doen die palen het bij 300 niet meer????
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
02 mei 2007 21:47 |
|
|
John
Cayenne
|
Gister was ik op de Oberhausen Strecke............en ff ri Hannover geknald..
Vandear
|
02 mei 2007 22:22 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Zo. Lekker. 1 op 3?
|
02 mei 2007 22:47 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
en geen bezoekje aan jouw vrienden in Venlo? met dat snelheid het zou een kwestje van een paar " dozen" liters brandstof extra, so what???
Zondag ben ik van plan om (iets later) naar Lelystad te komen, samen met Puffmax en 997 turbo..........het wordt interessant: GT3 tegen turbo....
_________________________________________ crazy italian........
|
03 mei 2007 9:11 |
|
|
997GT3
CayenneS/997GT3Zuid-Holland
|
Gewoon zelf ook meedoen Riccio4S met je dikke 4S.
Ik ben ook van de partij
|
03 mei 2007 9:33 |
|
|
Sjonnie
|
Ik heb al geprobeerd om Bo de richting van de SALAMI-BROODJES uit de duwen, maar hij verrekt het, hij wil toch gewoon tandarts worden
|
03 mei 2007 10:07 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
@ 997S:
jullie beginnen te vroeg, ik moet eerst 170 km rijden! waneer wordt een slalom aan deze kant van het wereld georganiseerd, vraag me soms...
_________________________________________ crazy italian........
|
03 mei 2007 12:15 |
|
|
997GT3
CayenneS/997GT3Zuid-Holland
|
170 km, kan je toch makkelijk in minder dan een uurtje rijden. Hoef je pas om 9.00 uur uit bed.
|
03 mei 2007 13:30 |
|
|
John
Cayenne
|
En met die durf van jouw moet je hoog eindigen
Ik had een leuke dag, maar nu ik dit lees.........................
Kom je met je speciale bandjes ????
|
03 mei 2007 13:41 |
|
|
Speedy1980
964 TL Limited Edition
|
Toppie dat er wat mensen komen kijken, vooral die 997 turbo wil ik graag nog eens onder de motorkap bekijken. Ik denk dat je het met je GT3 aflegd, als ik alle verhalen mag geloven :p.
Ik ga ff me banden afslijpen en dan komen dinsdag eindelijk me nieuwe velgen eronder met nieuwe banden, de 3.6 965 turbo velgen, wat zal dat bruut staan.
@ John: Maar de kleur van je GT3 vind ik echt geweldig, geel, is voor mij en part de enige kleur van een GT3. Mijn vader zijn ultieme droom is een GT3, hij heeft het er echt veel over, maar de portomonnee rijkt nog niet zover.
|
03 mei 2007 14:32 |
|
|
997GT3
CayenneS/997GT3Zuid-Holland
|
Ik kom gewoon helemaal standaard
|
03 mei 2007 14:55 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
standaard in de betekenis van " gewoon" ?
wat heb je standaard, crazy man?
ik zal een lekker koffie samen met Puffmax drinken, om negen uur, dan netjes rijden samen (meneer Spee, mijn respect ) met die fantastisch 997 turbo, en als goed gaat, zullen wij op tijd daar zijn om jullie warme, gesmolten banden lekker te ruiken.....
_________________________________________ crazy italian........
|
03 mei 2007 17:59 |
|
|
Melvin19
|
maar wel een gt3 meer
|
03 mei 2007 18:31 |
|
|
997GT3
CayenneS/997GT3Zuid-Holland
|
Heel gewoon. Bijna een burgelijke auto, zeker met John z'n gele monster vergeleken.
|
03 mei 2007 19:29 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
I wasn' t talking about cars................you silly !!!
En John, misschien een bijzondere auto, maar nu moet wel laten ons zien hoe goed is de piloot !!!!!
_________________________________________ crazy italian........
|
03 mei 2007 21:07 |
|
|