Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 7:34

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Opa in de P, Wat is een mens toch simpel gelukkig te maken 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Opa in de P, Wat is een mens toch simpel gelukkig te maken
Het speelde al een aardig tijdje in mijn hoofd. Alleen was het er nog nooit van gekomen.

Afbeelding

Vorig verlof toch richting bejaardenhuis gereden en mijn opa opgehaald.

Aangezien ik mijn moeder de dag daarvoor aan het 'rondjakkeren' was (Waar ze ook niet genoeg van kan krijgen), en haar van mijn plan voor de volgende dag had verteld, heeft die mij gevraagd om het wel een beetje rustig aan te doen.

Opa stond al helemaal te glunderen om eens echt in een Porsche te gaan zitten. In het begin dus een beetje rustig aan om toch wat te peilen hoever ik kon gaan. De drempel werd steeds verder gezet en heb hem gevraagd of het niet te raar ging.... Nee hoor, Ik kreeg te horen dat hij zo blij was dat hij nu eindelijk eens in een Porsche zat en dat wou hij ook wel even voelen. Dus alle remmen eraf en gaan met die banaan. Leuke slingerweggetjes gepakt (tevens elfsteden route :wink: ) en vooral door de bochten het gas er aardig opgehouden. Wat een permagrin zag ik vanuit mijn ooghoeken ontstaan bij de 'buurman'

Op de terugweg naar onze woning nog een paar fotootjes gemaakt en die thuis direct afgedrukt. De pret kon niet meer stuk die gingen als een kostbaar item in de binnenzak.

Hoor ik later van mijn zwager dat de foto's twee weken later nog steeds met volle trots in de binnenzak zaten om ze dan ook aan iedereen te kunnen laten zien....

Ik moet zeggen, ik heb niet alleen hem heb ik een gelukkig mens gemaakt..... We hebben beide een geweldige dag gehad.

04 mei 2007 6:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Geweldig initiatief yohanv!! :thumleft:

Daarmee heb je je opa een heerlijke en unieke dag bezorgd. TOP!

04 mei 2007 6:55
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Dus de targa is verkocht?? :cheesy:

Gaaf man!!! Dit soort dingen is zo vreselijk veel waard - je zult je dat soort dingen zo lang kunnen herinneren! Opa met permagrin - wow! Hoe oud is opa eigenlijk? Mooie PF-wedstrijd: wie maakt de foto van de alleroudste inzittende mét permagrin? :thumleft:

Horn - helaas geen ouders en grootouders meer...

04 mei 2007 7:12
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Geen foto met permagrin; ze heeft al haar aandacht nodig:

Afbeelding

On-topic: had vorig jaar hetzelfde met m'n pa. Dat soort zaken blijven inderdaad hangen en daar draait het tenslotte om. We kunnen ons alleen maar gelukkig prijzen dat je met iemand waar je om geeft zo iets moois kan delen. :thumright:

04 mei 2007 8:09
Profiel WWW
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Het blijkt wel weer dat je geenpadvinder hoeft te zijn om goed te doen! Prachtige 8) foto met enorme grijns :D

04 mei 2007 8:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Prachtig !

Heb dit vorig jaar ook eens gedaan voor een jongen die herstelde na wegname van een hersentumor. Hoe makkelijk je iemand blij kan maken in al zijn miserie... :wink:

04 mei 2007 8:36
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Mooie foto!

Ik haal af en toe mijn oma van in de 80 op in de P. Vind ze altijd mooi. Maar het grappige is dat ze nooit zo door heeft hoe hard we gaan, ze vindt het allemaal prima. Op een gegeven rijd ik op de snelweg, steeds wat harder, op een gegeven rijden we 200. Vraag ik aan oma: oma, hoe hard denk je dat we nu gaan. Nou jongen, 140 ofzo? Antwoord: nee, 200! :shock: :lol: Ooooohhhh.........

04 mei 2007 8:49
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Prachtig initiatief.
Zelf ookmet mijn grootmoeder gedaan (Opa's zijn beide helaas al jaren dood) en voor de verjaardag van mijn vader hemeen dagje de Elver meegegeven. Zijn droom was ook steeds een Porsche te kopen als hij op pensioen ging. Dat is er nooit van gekomen.
Die mensen genieten idd enorm bij zulk initiatief en eigenlijk is het voor ons gewoon kwestie van tijd nemen.

Laatste update 22/10/2013

04 mei 2007 11:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
mijn opa had zoiets ook leuk gevonden maar helaas is hij er niet meer :!:
beetje zoals de mastercard reclame: "sommige dingen zijn onbetaalbaar" :!:
gaaf dat je dat met hem hebt kunnen doen, geniet van het moment.

04 mei 2007 11:37
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
heel mooi gebaar!!! kleine moeite voor jou, groot plezier voor hem!

04 mei 2007 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Erg leuk van je! :D

Nu mag ik altijd met mijn vader mee, maar over een aantal jaar hoop ik dat hij voortaan mee mij mee mag :wink: of nóg beter, beide met een p rondcrossen 8)

04 mei 2007 14:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
ga morgen met de p bij mijn oma van 97 langs, zal es kijken of ik haar in de kuipstoel krijg...

04 mei 2007 14:52
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Of moeilijker nog: er weer UIT! :wink:

04 mei 2007 15:16
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is idd het probleem dat ik ook bij mijn grootmoeder ( 88 ) had. Erin geen probleem, maar eruit :?

04 mei 2007 15:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Had ik ooit met mijn schoonmoeder (in meer opzichten dan de auto...) :cheesy:

04 mei 2007 15:25
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En bij de vriendin/vrouw andersom zeker :?: :twisted:

04 mei 2007 15:27
Profiel WWW Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Vanmiddag een collega een blokje om laten doen in mijn 924. Ze kreeg de grijns ook niet meer van haar gezicht... en ze is niet eens autogek.

04 mei 2007 16:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ouwe womanizer... :cheesy: zie je wel dat een 924 ook een babe magnet is! 8) :thumleft:

04 mei 2007 17:29
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Geweldig om te zien hoe ook mensen die niet zoveel om autos geven de tijd van hun leven hebben als ze een met dit soort autos mee kunnen.

Geeft inderdaad niet alleen genoegdoening voor de passagier maar ook voor de eigenaar.

Top Johannes :!:

04 mei 2007 23:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Dank voor jullie leuke reacties,

Zoals ik al aangaf in de start van de tekst, Ik haal ook vrij vaak mijn moeder op. Aangezien ze me al vanaf 8 jarige leeftijd altijd al over Porsche's heeft horen leuteren, vind ze het prachtig alleen al dat ik dit ook heb bereikt. Zij vind het ook elke keer weer een hele belevenis op zich. Laatste keer dat ik haar meehad liet ik haar het papierwerk van de vorderingen t.a.v. 911Stedentocht zien. Die vond ze heel interessant, maar legde ze snel naast haar neer, Ze wilde genieten van het rijden...

Opa: Wel leuk om voor het bejaardenhuis eerst de rollator achterin zetten (Makkelijker dan in de Golf) en daarna Opa naar binnen werken. Hij voelde zich echter zeer opgelaten om te worden geholpen. Maar ik zei hem, U heeft eerst voor ons gezorgt, nu is het tijd om de rollen om te draaien.

En inderdaad, het is moeilijker bij het uitstappen.... Eerst Opa eruit, dan rollator eruit en dan pas weer mobiel.

Dit is zeker voor herhaling vatbaar en een aanraden voor diegenen die nog Grootouders hebben.

Zo'n permagrin vergeet je inderdaad nooit weer, die blijft je positief achtervolgen.

horn schreef:
ouwe womanizer... :cheesy: zie je wel dat een 924 ook een babe magnet is! 8) :thumleft:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (But tru)

clemens schreef:
ga morgen met de p bij mijn oma van 97 langs, zal es kijken of ik haar in de kuipstoel krijg...

:shock: Wow.... Erin krijgen gaat inderdaad soepeler dan er weer uit... En denk om die ouwe hartjes he???

maurice schreef:
Geweldig om te zien hoe ook mensen die niet zoveel om autos geven de tijd van hun leven hebben als ze een met dit soort autos mee kunnen.
:

Ik moet zeggen dat mijn opa wel altijd een autoliefhebber is geweest. Hij heeft zelf vooral amerikaanse sport bolides gehad vroeger. Maar om in deze duitser te zitten...

Net als mastercard ja, Sommige dingen zijn onbetaalbaar. :cheesy:

05 mei 2007 3:51
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mijn schoonmoeder (87) rijdt ook graag mee. Alleen dat uitstappen hé. Tegenwoordig leg ik een dik kussen op de stoel. Ze zit dan wel erg hoog, maar het uitstappen gaat probleemloos. :)

05 mei 2007 10:03
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Schoonmoeder, hoog zitten, cabrio... eeehhh.... aha, nou begrijp ik het! Zit ze de hele tijd met haar hoofd net boven de rand je voorruit vliegjes te happen zeker... :lol:

05 mei 2007 14:03
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Spaart ook weer een maaltijd uit. :lol:

05 mei 2007 14:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Gisteren met mijn zusje op pad geweest ze heeft het downsyndroom en vond het helemaal geweldig zo met de zon op haar armen en gezicht en de wind door haar haren, toen ze later ook nog even achter het stuur mocht zitten om even op de foto te komen was haar geluk helemaal compleet. 8)

Na afloop gelijk de foto's even uitgeprint zodat ze het thuis aan haar medebewoners kon laten zien.

Afbeelding

07 mei 2007 17:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
@ Bert - gaaf. Wat een stralend meisje op een stralende foto. Goed gedaan man! :thumleft:

@ 8) stra: geniet ervan zolang het kan!!!! Ben benieuwd naar de piccies.

Heb zelf Olafs cabrio hier voor de deur staan: denk dat ik zo dadelijk maar eens iemand uit het plaatselijk bejaardenhuis in zijn wagen sleur voor een leuke foto voor op de oldie-en-boldie-pf-verjaarskalender... :twisted: :cheesy:

07 mei 2007 18:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende