Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Neem die lineaal van Nicolo en meet de bodemvrijheid aan zowel de achterkant als de voorkant eens op ...
|
25 feb 2007 15:26 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Bodemvrijheid van een F1 is 55 mm in rusttoestand. De utizondering is Francorchamps, daar is het 65 mm in rusttoestand. 55 mm zou daar op bepaalde stukken zorgen voor contact met de baan en dat wens je niet tegen die snelheden.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
25 feb 2007 15:30 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hopen dat je niet met je uitlaat boven dat stoepje hangt dan
(of met je mistlamp zoals in mijn geval )
|
25 feb 2007 15:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
[OFF TOPIC]
... die kan vast wel wat meer hebben, dan zo'n voorspoilertje van 'n 968 IMO is en blijft de kans op schade minder groot bij het achterwaarts parkeren ...
Ook na de recentelijke vernieuwingen
[/OFF TOPIC]
|
25 feb 2007 15:41 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
[off topic]
Denk dat er aan de hellingsgraden van bepaalde stukken zoals Eau Rouge, Raidilon, ... niet echt iets gewijzigd is.
[/off topic]
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
25 feb 2007 16:01 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Een beetje laat, maar ik wil toch nog even op mijn akkefietje terug komen....
Ik heb destijds de eigenaar van het parkeerterrein niet kunnen bereiken. Wel heb ik gesproken met de woordvoerdster die de verzekeringskwesties op haar neemt. Met deze mevrouw een goed gesprek gehad en heeft het een en ander voor me uitgezocht of de betreffende verzekering van het winkelpand dit ook zou dekken. Na een paar uurtjes een telefoontje terug met het nieuws dat het niet zou worden gedekt (Dat vermoeden had ik zelf ook al). Ik heb haar nogmaals op haar hart gedrukt dat er zeker iets aan moest gebeuren d.m.v. van een afzetting of het verwijderen van de restanten ''Beton bandjes'', aangezien deze aardig waren beschadigd dus ik zal bvast niet de eerste zijn geweest. Hier zou dus iets aan worden gedaan etc.... Ik heb haar toen aangegeven dat ik er nog wel een zaak van zou maken en dat er de komende tijd via rechtsbijstand nog contact zou worden opgenomen.
Ik heb een heel pakket foto's/getuigenverklaring etc. bij rechtsbijstand achtergelaten. Rechtsbijstand heeft geen inspecteur ingeschakeld aangezien ze de kans wel heel laag inschatten voor succes. Alle goden leken tegen te zijn.
Maar toch, Bingo !!!!!
Ik ben toch in mijn gelijk gesteld dat het wel degelijk achterstallig onderhoud aan het parkeer terrein betrof. Het volledige schade bedrag + rente is aan mij uitgekeerd. Toch netjes.
Mijn dank aan de tips om het zo gemoedelijk mogenlijk op te lossen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
04 mei 2007 5:45 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Gefeliciteerd! Ik begrijp dat dit tot stand gekomen is door het contact tussen jouw rechtsbijstandverzekering en de eigenaar van het terrein, waarbij de eigenaar uiteindelijk het bedrag 'vrijwillig' heeft betaald? Of is het uiteindelijk door de rechtsbijstandverzekering aan jou betaald?
|
04 mei 2007 9:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik vermoed dat de rechtsbijstandsverzekering niets heeft gedaan en het contact van yohanv met de woordvoerster uiteindelijk heeft geleid tot het resultaat.
En dat is niet zeldzaam. Onder invloed van de claimcultuur uit de VS vergeten velen vaak de meest logische stap: op basis van gezond verstand er met z'n tweeën uitkomen. Zelfs indien je uiteindelijk toch naar de rechter gaat een belangrijke stap omdat je daarmee aan sympathie wint.
@Yohanv: goed om te horen dat het perfect is afgelopen. Zelfs inclusief rente... Dat is wel erg netjes. Gefeliciteerd.
|
04 mei 2007 10:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Idd niet verwacht, maar een zeer goed eindresultaat.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 mei 2007 10:34 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 mei 2007 11:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is sowieso wel een standaard neiging. Scheelt werk...
Zoals zo vaak: de gulden middenweg is de beste.
|
04 mei 2007 12:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, je weet pas wat de laatste afslag was als je bij het einde van een doodlopende straat bent aangekomen hè ..... dan moet je weer terug en heb je (vaak) kostbare tijd verloren.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 mei 2007 12:57 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Het gehele voortraject heb ik persoonlijk gedaan, op een hele behherste manier. Een weekje wachten om tot actie over te gaan kan helemaal geen kwaad. (Het was tevens net rondom mijn verjaardag, dus ik kon mijn ei aan velen kwijt)
Dus pas na een week aan de slag gegaan. Tot mijn verbazing werd er wel zeker energie ingestoken van de Winkelketen kant. Aangezien de gesprekken soepel en niet met dreigende aard hebben plaats gevonden en hun tevens heb gevraagd om actie te ondernemen voordat anderen ook schade zouden oplopen, hebben hoogstwaarschijnlijk wel een stukje symphatie opgewekt. Het heeft uiteindelijk in ieder geval voor begrip voor mijn situatie gezorgd en werd niet direct afgescheept. Helaas eindigde het wel op een dood spoor wat betreft uitkering van de schade.
Daarna heb ik aangegeven dat ik door ging met rechtsbijstand en die hebben het uiteindelijk voor elkaar gekregen en de schade uitbetaald.
Het nare begin is toch nog tot een goed einde gekomen.
En ik heb tenslotte weer een mooie voorbumper (nog) zonder steenslag Dus het akkefietje kan weer snel worden vergeten...
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
05 mei 2007 4:15 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zoals eerder gezegd. Met gezond verstand en in alle redelijkheid in gesprek blijven werkt altijd he best.
Nogmaals van harte
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 mei 2007 22:58 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Gefeliciteerd dan toch!
Ik zou dit zelf niet eens geprobeerd hebben...al die achterloop en dat gedoe; had me meteen bij Nicolo aangesloten. Als ik tegen die rand oprijdt met m'n sportwagen met 10 cm bodemvrijheid ( ), dan is dat mijn schuld
...maar zo zie je maar, toch wat wijzer geworden van het forum.
|
05 mei 2007 23:31 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Als het inderdaad een (stoep)rand zou zijn... Ja, dan had ik het ook niet geprobeerd. Maar het ging hier om een klein 4 kant betonrandjes (Waar voorheen een lantaarnpaal in heeft gezeten) van misschien 50*50 of 40*40 cm midden in een open parkeerplaats waar verder helemaal geen obstakels zaten.
Ik ben er een zaak van gemaakt omdat ik het niet als een fout van mijn kant zag, maar gewoon jippie achterstallig onderhoud. En ik ben echt niet de enige die schade heeft opgelopen. Er waren al zoveel beschadegingen en stukken uit de randjes.
En: Nooit geschoten is altijd mis
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
06 mei 2007 1:38 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Gefeliciteerd, tja, zo'n uitkomst had ik niet verwacht!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
06 mei 2007 19:56 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ben dan wel benieuwd: schade (vrijwillig) door de winkelketen betaald, of heeft de rechtsbijstandverzekering jou in feite afgekocht. Gebeurt nl. ook vaak.
|
06 mei 2007 21:10 |
|
|