Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 9:33

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Gumball 2007 
Auteur Bericht
Bericht 
aero schreef:

Wat een gebrabbel komt er allemaal van dat keyboard af van jou zeg. Asociaal? arrogant? Je weet niet eens wie zijn fout het is man en je hebt je oordeel al klaar!
Misschien is "opa" wel gewoon zonder uit te kijken een boerenweg opgdraaid. .

"opa" heeft in ieder geval geen vlucht misdrijf gepleegd
"opa" heeft geen x aantal landen door gevlogen aan extreme snelheden met feestjes tussen door ( en ga nu niet zeggen dat sommige van de Gumballers zich perfect aan de snelheids reglementen houden, even realistisch zijn, ik heb de video's al genoeg gezien, inclusief high speed crash van de Ferrari in Marokko en zovoorts)

aero schreef:
gevlucht? weet je hoe dat komt? door mensen zoals jij die al lang en breed besloten hebben dat die "rijke" gastjes moeten hangen en dat ze schuldig zijn no matter what. Ik geef ze groot gelijk.
Mijn idee is dat ze naar een meer beschaafd land wilden om daar hun verhaal te doen in het bijzijn van hun advocaten. Met simpel vluchten zouden ze mijn inziens niets bereiken

vlucht misdrijf is vluchtmisdrijf, waarom zitten ze in die volgens jou minder beschaafde landen? juist, omdat ze het in de volgens jou meer beschaafde landen in eerste instantie niet mogen, en in tweede instantie al niet meer kunnen

hoezo niet arrogant? denk je dat de lokale bevolking het leuk vind om een stelletje rijke westerlingen op hun wegen te ontvangen? terwijl ze zelf in een verre van rijk land wonen?? is dat niet arrogant misschien??
is dat niet asociaal?? als jij als gewone mens die snelle auto's door je stad ziet scheuren , terwijl je met moeite rond komt???

die rijke gastjes, hebben genoeg geld , om te racen op een circuit
maar dat doen ze niet, omdat het te normaal is, en omdat ze dan tegenover mensen staan die stukken beter kunnen rijden zij kunnen, en dan is de lol er natuurlijk snel van af... feestjes bouwen en compitetief op circuit zijn is natuurlijk moeilijk te combineren... lukt duidelijk beter op de openbare wegen...

als er iemand gebrabbel verkoopt, dan zal het wel jou post met naieve excuses zijn.... vluchtmisdrijf goed praten?!!?

03 mei 2007 22:32
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Het is nog niet alles :

Ford GT crashed in Montenegro this morning and later today the last Porsche Carrera GT in the rally was also wrecked. "

Afbeelding

Bron: gtspirit.com

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

03 mei 2007 23:10
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Wat ik verwachtte, gebeurt nu ook :

Persbericht

Issued by Maximillion Cooper on behalf of The Gumball 3000 Rally - 21.30 / 03 May 2007

Following our earlier release reporting yesterday’s accident - As a sign of respect we have decided that this year's Gumball 3000 Rally will not travel any further and will end in Bratislava this evening, May 3rd 2007.

As the organisers of the rally we feel that it should be stopped as a mark of respect to Vladimir Cepulyoski who died today after an accident involving one the participating drivers.

We are very saddened by what has happened and feel that it would be wrong to continue. On behalf of Gumball 3000, we once again extend our deepest sympathies to his family and we are doing everything we can for them.

This is the first time anything like this has happened in 9 years of travelling through over 40 countries with 1000's of drivers and it is with deep regret that I make this announcement.

Maximillion Cooper
Founder & CEO
The Gumball 3000 Group

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

03 mei 2007 23:13
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
rufie schreef:
Het is nog niet alles :

Ford GT crashed in Montenegro this morning and later today the last Porsche Carrera GT in the rally was also wrecked. "

Bron: gtspirit.com

maar laten we vooral niet in enige vorm van gebrabbel veronderstellen dat er snel gereden wordt op onverantwoorde wijze... dat soort dingen lang en breed in vooroordelen verwoorden... tja, das bad form...

03 mei 2007 23:16
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Bericht 
FROST schreef:
ALS er een keer met tempo 250+ iets gebeurd/mis gaat..ik wil er niet aan denken!!

Frost heeft gelijk gekregen:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/76277

04 mei 2007 5:54
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Je had gezien dat dit een pagina hiervoor al met foto en al gemeld werd? :roll: :?

04 mei 2007 7:18
Profiel
Bericht 
Jaaaa, maar niet in het Nederlands vertaalt. :lol: :lol:

04 mei 2007 9:44
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Race stilgelegd....

"Volgens Britse media veroorzaakten twee Britse deelnemers een aanrijding met de auto van de Macedoniër, die later in het ziekenhuis overleed".

Need I say more ......
Ik ben vaak een zeikerd als het gaat over discussies rond Spee en dit soort races. Hier gaat het dus over. Die Engelsen dachten vast dat het wel kon, het was hun vast nog nooit overkomen, en als ze 100 meter voor het ongeluk waren aangehouden door een veldwachter dan had iedereen weer geroepen "ga toch boeven vangen". In het laatste geval had de onschuldige Macedonier mee kunnen kijken hoe de bon werd uitgeschreven. Nu niet meer, arme kerel / kinderen / kleinkinderen.

04 mei 2007 11:57
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Net als bij alle zwaar overladen vrachtwagens die dagelijks over onze banen donderen en zelden of nooit gecontroleerd worden . :roll: :idea:

Laatste update 22/10/2013

04 mei 2007 12:00
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Nu ook uitgebreid op NOS journaal....

04 mei 2007 12:08
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
lindemans schreef:
Race stilgelegd....

2 minuten nadat je in deze topic het bericht plaatst maak je weer een nieuwe topic aan met exact het zelfde bericht :roll:

Oh shit ik ben helemaal geen mod :wink:

04 mei 2007 12:11
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Maar goed ook dat die belachelijke race stopt...eindelijk!!! Wat een wangedrag...feesten en racen gaat niet samen; en zeker niet op de openbare weg!!

RIP Gumball 4 ever!!! :evil:

04 mei 2007 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
bewegend beeld:

http://jalopnik.com/cars/gumball-3000/s ... oplay=true

04 mei 2007 12:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Gumball-race stilgelegd na dodelijk ongeluk
Uitgegeven: 4 mei 2007 11:17
Laatst gewijzigd: 4 mei 2007 13:35

LONDEN - De jaarlijkse Gumball-autorace die dwars door Europa over gewone snelwegen voert, is vrijdag stilgelegd na een dodelijk ongeluk in Macedonië. De race van Londen naar Istanbul, die in de nacht voor Koninginnedag ook Amsterdam aandeed, eiste het leven aan een 67-jarige man die niet deelnam aan de wedstrijd.

Volgens Britse media veroorzaakten twee Britse deelnemers een aanrijding met de auto van de Macedoniër, die later in het ziekenhuis overleed.

Speeltje

De race geldt als een speeltje voor rijkelui met dure auto's, die overdag over de snelwegen racen en 's nachts uitbundige feesten houden. De Nederlandse politie nam op 29 april dan ook geen risico en wachtte de deelnemers met veertien politieauto's en zeven burgerauto's op.

De politie nam toen in totaal zeven rijbewijzen in en twee auto's in beslagn. De overtredingen hadden voornamelijk plaats op de A1, A2 en A27. Ook deelden agenten een aantal bekeuringen uit aan voetgangers die vanaf de vluchtstrook de rallyrijders van nabij wilden volgen.

Duitsland

In Duitsland werden zeventig rallyrijders aan de kant gezet. In België werden nog eens achttien bestuurders gesommeerd hun rit te staken.

Justitie gaat proberen afspraken te maken met de organisatie van de race over de naleving van de verkeersregels, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) vrijdag. "Maar als dat niet lukt gaan we kijken of we de rally kunnen verbieden

04 mei 2007 14:30
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Net als bij alle zwaar overladen vrachtwagens die dagelijks over onze banen donderen en zelden of nooit gecontroleerd worden . :roll: :idea:

:shock: :roll: ik snap hem niet?

04 mei 2007 14:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
mayonaise schreef:
[

hoezo niet arrogant? denk je dat de lokale bevolking het leuk vind om een stelletje rijke westerlingen op hun wegen te ontvangen? terwijl ze zelf in een verre van rijk land wonen?? is dat niet arrogant misschien??
is dat niet asociaal?? als jij als gewone mens die snelle auto's door je stad ziet scheuren , terwijl je met moeite rond komt???

Of de lokale bevolking het arrogant danwel asociaal vindt dat zij een stuk minder te besteden hebben kun je niet in de schoenen van de deelnemers schuiven.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.

04 mei 2007 14:52
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
:shock: :roll: ik snap hem niet?

Is toch niet zo moeilijk :roll: :idea:
Jaarlijks zijn er op onze wegen hopen verkeersongevallen en doden door zwaar overladen vrachtwagens waar de remmen etc niet voorzien zijn op een bruusk remmaneuver.
Auto's worden (met inzittenden) als papieren zakjes opgeplooid.
Daarbuiten gelaten dat ze de wegen stukrijden wat ook zeker de verkeersveiligheid alles behalve ten goede komt en door de spoorvorming ook wel enkele mensen hun leven hebben mogen laten net als het foefelen met rij en rusttijden .
Ik heb hier genoeg trukkers als klanten en hun ladingen zijn dikwijls meerdere tonnen teveel net als ze gemiddeld 100 rij-uren per week achter hun stuur zitten.
Controles gebeuren daarop weinig of niet. Hoeveel levens zouden ze door strengere controles daarop redden :?:
Daar kan je ook zeggen dat ...

Lindemans schreef:
als ze 100 meter voor het ongeluk waren aangehouden door een veldwachter dan had iedereen weer geroepen "ga toch boeven vangen". In het laatste geval had de onschuldige Macedonier mee kunnen kijken hoe de bon werd uitgeschreven. Nu niet meer, arme kerel / kinderen / kleinkinderen.

En dan tientallen zoniet honderden keren per jaar.
Hiermee wil ik de Gumball zeker niet goedpraten , maar de éénzijdigheid van de reacties even corrigeren.
Of moeten ze het vrachtverkeer dan ook maar aflassen. De meeste werkgevers in deze branche weten ook waar ze mee bezig zijn en zetten hun chauffeurs onder druk. Naderhand weten ze nooit van iets.
Vrachtwagens geen onderhoud geven , zware mankementen (ophanging , remmen , etc) worden misschien een half jaar later gemaakt , ...

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 04 mei 2007 15:04, in totaal 1 keer bewerkt.

04 mei 2007 15:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
911-lover schreef:
net als ze gemiddeld 100 rij-uren per week achter hun stuur zitten.

Zulke chauffeurs kan ik hier ook nog wel gebruiken.

04 mei 2007 15:03
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Moet je maar hier komen , ik kan je er genoeg voorstellen.

04 mei 2007 15:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ik begrijp hem. dacht dat je bedoelde dat die Macedoniers niet moesten zeiken omdat ze zelf altijd met te zwaar beladen vrachtwagens door Belgie reden. Kon me al bijna niet voorstellen dat je dat echt bedoelde.

Te lang rijden, te zwaar beladen - huppatee, aan de kant en een dikke boete. En dan kan je als chauffeur komen vertellen dat het moet van je baas, maar je neemt zelf die keuze. Het bekende verhaal 'als ik het niet doe, doet een ander het wel'.

04 mei 2007 15:07
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Daar heb je idd gelijk in , maar helaas werken quasie alle transportfirma's zo dus waar moet je nog aan de bak :?:
Weigeren is "C4" en de volgende staat te springen . Geen tekort in deze branche , desnoods laten ze Polen rijden.
En wie betaald dan het huisje , auto , vrouwtje en kinderen :?:
Het is helaas niet zo makkelijk voor die mensen en ze zijn echt moreel/financieel verplicht.
Ik vind ook dat ze daar meer controles op moeten doen (egaal wie de boete uiteindelijk betaald) maar dat doen ze zelden of nooit.
Flitsen en boetes opsturen is toch zoveel makkelijker

04 mei 2007 15:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik kom echt NET 10 min. geleden uit de auto stappen, wilde eigenlijk over wat leuke dingen schrijven na een geslaagde vakantie, toen ik al voor de Duitse grens van het ongeluk hoorde. Ik vind het diep tragisch wat er is gebeurd en ik vind ook dat het beeindigen van de 3000race voor dit jaar alleen GEEN excuus is!!! Het brengt de overleden persoon niet terug en ik vind dat de organisatie van Gumball zich HEEL heel HEEL erg diep moet schamen voor deze nooit meer goed te praten blunder!

04 mei 2007 15:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Hoe was het in Stuttgart?

04 mei 2007 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht 
tragisch, maar het moest er na 9 jaar eens van komen. Jammer dat het nu net een Porsche moest zijn.

Hoop dat ze toch doorgaan met organiseren van Gumball en zich beperken tot de meer ontwikkelde landen met fatsoenlijke snelwegen.

04 mei 2007 19:51
Profiel ICQ 
‘64 Kever
Bericht 
911-lover schreef:
Ik vind ook dat ze daar meer controles op moeten doen (egaal wie de boete uiteindelijk betaald) maar dat doen ze zelden of nooit.
Flitsen en boetes opsturen is toch zoveel makkelijker

Hmmm, da's dan in Belgie zo, maar ik denk dat Eric (en nog wel een aantal hier op het forum) je in NL hele andere verhalen kunnen vertellen. "slecht onderhouden materiaal" kom je met een NL plaat niet veel meer tegen, net als chauffeurs met veel te lange rij-tijden.

Buiten dat, het gaat hier eventjes om Gummball, veel te hard rijden met sportauto's, onverantwoord gedrag door rijke lui, dat soort dingen, dus laten we het daar ook bij houden aub!

04 mei 2007 20:01
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende