Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 9:32

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Gumball 2007 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ik mag de Gumball 3000 graag zien op MotorsTV. Prachtig dat gescheur op de openbare weg met de duurste Lamborghini's, Ferrari's, Porsches etc. Het levert spectaculaire beelden op, eigenlijk spannender dan kijken naar een circuit-race. Je kunt erop rekenen dat er iets misgaat, zoals nu is gebeurd.

Zo geniet ik mee van andermans geld vanuit m'n luie stoel. Eigenlijk wil ik zelf ook zo scheuren met mijn P. over de snelweg, liefst samen met andere sportwagens. Me asociaal en onverantwoord gedragen met rechts inhalen, bumperkleven, over de pechstrook scheuren enz. Daarbij de schijn van superioriteit ophouden, en met z'n allen met champagne ontvangen worden op een of ander dorpsplein. De lokalen mogen dan mijn auto bewonderen. Kicken, toch?

Maar ik doe dit niet. Omdat ik weet dat het risico groot is dat er ongelukken van komen. Omdat ik ook andere mensen in gevaar breng. Omdat ik heel veel boetes krijg. En omdat ik me dan als een verwend kind gedraag. (En omdat mijn Boxster niet snel genoeg is en ik te weinig geld heb, maar dit terzijde...)

Laat mij maar MotorsTV kijken...

05 mei 2007 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
Jaarlijks zijn er op onze wegen hopen verkeersongevallen en doden door zwaar overladen vrachtwagens waar de remmen etc niet voorzien zijn op een bruusk remmaneuver

De meeste ongelukken waar vrachtwagens bij betrokken zijn worden veroorzaakt door automobilisten... die vreemde remacties of stuuracties uitvoeren vlak voor rijdende vrachtwagens, ldus een onderzoek van EVO en TLN.. Ga eens met een vrachtwagen de weg op zou ik zo zeggen voor je zulke teksten plaatst.. :roll: :roll: .

05 mei 2007 1:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Diep triest wat er gebeurd is .
Maar wat is er nu echt gebeurd :?: Ik heb toevallig op de radio een paar x een live gesprek gevolgd van een Nederlandse deelnemer (nr 53 vw golf) .
Mijn conclusie is:
Inschrijfgeld is 42k (genoeg voor een hele mooie porsche) :shock:
Ritjes van 1500km per dag :?: +'s avonds feesten (of dineren met een koning) :?: :?: let wel ik ben zelf chauffeur , en maak ritjes van 500+km in 15 uur ,ok dat is MET stops en MAX 89 p/u. :idea:
In de diverse gesprekken op de radio was DUIDELIJK te horen hoe de beste man bij een stoplicht wegreedt. :shock: Hij vertelde ook dat zijn golf niet zo snel was :?: hij had maar 285 km p/u gehaalt .
Vandaag oh sorry gisteren dus 04-05 ,weer op de radio maakte HIJ bekent dat hij gestopt is met gumbal .Hij vertelde aan de presentator van het radioprogramma (dus OOK aan ons) dat het een ongeluk was met 60 km per uur , en dat het slachtoffer overleden was aan een hardaanval. :?: Aan de foto's te zien is het harder gegaan , maar mischien heeft HIJ ook niet ALLE info.

paSCal schreef als reactie op 911-lover
Citaat:
Hmmm, da's dan in Belgie zo, maar ik denk dat Eric (en nog wel een aantal hier op het forum) je in NL hele andere verhalen kunnen vertellen. "slecht onderhouden materiaal" kom je met een NL plaat niet veel meer tegen, net als chauffeurs met veel te lange rij-tijden.

Ik denk dat Koen goed op de hoogte is. :idea: :shock:

05 mei 2007 1:50
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
jeroenoop schreef:
Aan de foto's te zien is het harder gegaan ...

Snelheid bij botsproeven is IMO tussen de 50 en 64 km/uur :arrow:

Afbeelding

Wat dat betreft kan je er eigenlijk niks over zeggen :roll:

Echter draagt het gedrag van de Gumball deelnemers sterk bij aan evt. negatieve uitlatingen in de pers ....

05 mei 2007 2:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Valt inderdaad niets te zeggen over de snelheid.

Blok beton geeft ook minder mee dan het gemiddelde stuk blik.

Overigens, de vrouw van de bestuurder schijnt inmiddels ook overleden te zijn.

05 mei 2007 2:58
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
lindemans schreef:
"Volgens Britse media veroorzaakten twee Britse deelnemers een aanrijding met de auto van de Macedoniër, die later in het ziekenhuis overleed".

't is maar net wie er verslag doet :arrow:

In Macedonië crashte een witte Porsche tegen een rode VW Golf. De Gumball rijders kwamen er gewond vanaf, de bestuurder (Vladimir Cepuljoski, 67) van de VW Golf stierf ter plaatse. De vrouw van de bestuurder ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis met gebroken ribben en water in de longen.

De bestuurders van de Porsche zijn de Britten Nicholas Morley, 30, en Matthew McConvile, 32. Zij werden na de crash gearresteerd door de politie. Na de crash werden zij teruggevonden in een andere auto. Omdat zij de plaats van het ongeval verlieten voor de politie arriveerde, gecombineerd met het feit dat zij het ongeval veroorzaakten door roekeloos rijgedrag, hangt hen een celstraf van één jaar boven het hoofd.

Jort schreef:
Overigens, de vrouw van de bestuurder schijnt inmiddels ook overleden te zijn.

... de wij-zijn-god-op-de-baan-mentaliteit heeft z'n vruchten afgeworpen, met doden als gevolg... :(

05 mei 2007 4:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht 
Los van het asociale weggedrag is het rijden van 1500 km na een avond stevig drinken geen goed idee. Zeker niet avond na avond. Waarom huren ze de Nordschleife niet een paar dagen af ? Kunnen ze ook zuipen tijdens het rijden en vallen er geen onschuldige slachtoffers.... En kan je ook nog een extra dimensie toevoegen: de snelste tijd gecorrigeerd voor het promillage alcohol in je bloed....

05 mei 2007 9:30
Profiel
Bericht 
Eric P schreef:

Of de lokale bevolking het arrogant danwel asociaal vindt dat zij een stuk minder te besteden hebben kun je niet in de schoenen van de deelnemers schuiven.

Eric , het verschil in geld is niet wat het arrogant maakt
maar hun mentaliteit des te meer

er is een absoluut gebrek aan waarden als iemand ergens naar toe gaat, met de duidelijke bedoeling om grove snelheidsovertredingen te begaan, en er dan ook voorbereid met pakken geld gesorteerd per land naar toe te trekken...

Het zou even arrogant zijn als iemand minder rijk dat zou doen
maar uiteindelijk , kunnen minderbedeelden zich geen zoeen dingen permiteren...

05 mei 2007 21:37
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mee eens mayonaise.
Het gaat niet om het verschil in geld danwel het bezitten van een hoop geld. Ik ken genoeg mensen die er zeer warmpjes bij zitten (waarvan zelfs enkele onder ons) die gewoon met beide benen op de grond staan.

Het gaat inderdaad om de arrogantie te denken dat je met een zak geld zorgenloos door het leven kan rollen en alle tegenslagen zo wel af kunt kopen.

Het tegendeel is met dit noodlottig ongeval maar weer bewezen.

05 mei 2007 22:46
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4