Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 11:35

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Rechtsbijstands verzekering 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Redenering gaat een klein beetje krom ...

Neem die lineaal van Nicolo :arrow: en meet de bodemvrijheid aan zowel de achterkant als de voorkant eens op ... :idea:

25 feb 2007 15:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Nicolò schreef:
Pak er eens een lineaal bij. Volgens mij is 10 cm de bodemspeling van een F1.

Bodemvrijheid van een F1 is 55 mm in rusttoestand. De utizondering is Francorchamps, daar is het 65 mm in rusttoestand. 55 mm zou daar op bepaalde stukken zorgen voor contact met de baan en dat wens je niet tegen die snelheden.

25 feb 2007 15:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Olaf schreef:
paSCal schreef:
Redenering gaat een klein beetje krom ...
Neem die lineaal van Nicolo :arrow: en meet de bodemvrijheid aan zowel de achterkant als de voorkant eens op ... :idea:

Hopen dat je niet met je uitlaat boven dat stoepje hangt dan ;)
(of met je mistlamp zoals in mijn geval :cheesy: )

25 feb 2007 15:32
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
[OFF TOPIC]

paSCal schreef:
Hopen dat je niet met je uitlaat boven dat stoepje hangt dan ;)

... die kan vast wel wat meer hebben, dan zo'n voorspoilertje van 'n 968 :wink:

IMO is en blijft de kans op schade minder groot bij het achterwaarts parkeren ...

desmett schreef:
De uitzondering is Francorchamps, daar is het 65 mm in rusttoestand. 55 mm zou daar op bepaalde stukken zorgen voor contact met de baan ...

Ook na de recentelijke vernieuwingen :?:

[/OFF TOPIC]

25 feb 2007 15:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
[off topic]
Denk dat er aan de hellingsgraden van bepaalde stukken zoals Eau Rouge, Raidilon, ... niet echt iets gewijzigd is.
[/off topic]

25 feb 2007 16:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Een beetje laat, maar ik wil toch nog even op mijn akkefietje terug komen....

Ik heb destijds de eigenaar van het parkeerterrein niet kunnen bereiken. Wel heb ik gesproken met de woordvoerdster die de verzekeringskwesties op haar neemt. Met deze mevrouw een goed gesprek gehad en heeft het een en ander voor me uitgezocht of de betreffende verzekering van het winkelpand dit ook zou dekken. Na een paar uurtjes een telefoontje terug met het nieuws dat het niet zou worden gedekt (Dat vermoeden had ik zelf ook al). Ik heb haar nogmaals op haar hart gedrukt dat er zeker iets aan moest gebeuren d.m.v. van een afzetting of het verwijderen van de restanten ''Beton bandjes'', aangezien deze aardig waren beschadigd dus ik zal bvast niet de eerste zijn geweest. Hier zou dus iets aan worden gedaan etc.... Ik heb haar toen aangegeven dat ik er nog wel een zaak van zou maken en dat er de komende tijd via rechtsbijstand nog contact zou worden opgenomen.

Ik heb een heel pakket foto's/getuigenverklaring etc. bij rechtsbijstand achtergelaten. Rechtsbijstand heeft geen inspecteur ingeschakeld aangezien ze de kans wel heel laag inschatten voor succes. Alle goden leken tegen te zijn.

Maar toch, Bingo !!!!!

Ik ben toch in mijn gelijk gesteld dat het wel degelijk achterstallig onderhoud aan het parkeer terrein betrof. Het volledige schade bedrag + rente is aan mij uitgekeerd. Toch netjes.

Mijn dank aan de tips om het zo gemoedelijk mogenlijk op te lossen.

04 mei 2007 5:45
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Gefeliciteerd! Ik begrijp dat dit tot stand gekomen is door het contact tussen jouw rechtsbijstandverzekering en de eigenaar van het terrein, waarbij de eigenaar uiteindelijk het bedrag 'vrijwillig' heeft betaald? Of is het uiteindelijk door de rechtsbijstandverzekering aan jou betaald?

04 mei 2007 9:05
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MS964 schreef:
Gefeliciteerd! Ik begrijp dat dit tot stand gekomen is door het contact tussen jouw rechtsbijstandverzekering en de eigenaar van het terrein, waarbij de eigenaar uiteindelijk het bedrag 'vrijwillig' heeft betaald? Of is het uiteindelijk door de rechtsbijstandverzekering aan jou betaald?

Ik vermoed dat de rechtsbijstandsverzekering niets heeft gedaan en het contact van yohanv met de woordvoerster uiteindelijk heeft geleid tot het resultaat.

En dat is niet zeldzaam. Onder invloed van de claimcultuur uit de VS vergeten velen vaak de meest logische stap: op basis van gezond verstand er met z'n tweeën uitkomen. Zelfs indien je uiteindelijk toch naar de rechter gaat een belangrijke stap omdat je daarmee aan sympathie wint.

@Yohanv: goed om te horen dat het perfect is afgelopen. Zelfs inclusief rente... Dat is wel erg netjes. Gefeliciteerd.

04 mei 2007 10:11
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Idd niet verwacht, maar een zeer goed eindresultaat. :thumleft:

Laatste update 22/10/2013

04 mei 2007 10:34
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:shock: Inschakelen van Rechtsbijstandverzekering dat tot resultaat leidt :?: :!:
Nee, vermoeden van Devils son lijkt me waarschijnlijker. 8)

Devils son schreef:
Onder invloed van de claimcultuur uit de VS vergeten velen vaak de meest logische stap: op basis van gezond verstand er met z'n tweeën uitkomen. Zelfs indien je uiteindelijk toch naar de rechter gaat een belangrijke stap omdat je daarmee aan sympathie wint.

..... om vervolgens altijd door de Rechter weer naar buiten gestuurd te worden om er alsnog samen uit te komen alvorens (tussen)vonnis wordt gewezen. :roll:

Inderdaad altijd eerst samen proberen, maar daar ook niet (te) lang energie in stoppen. :? :wink:

04 mei 2007 11:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
EriC4C schreef:
..... om vervolgens altijd door de Rechter weer naar buiten gestuurd te worden om er alsnog samen uit te komen alvorens (tussen)vonnis wordt gewezen. :roll:

Dat is sowieso wel een standaard neiging. Scheelt werk...

Citaat:
Inderdaad altijd eerst samen proberen, maar daar ook niet (te) lang energie in stoppen. :? :wink:

Zoals zo vaak: de gulden middenweg is de beste.

04 mei 2007 12:36
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
EriC4C schreef:

Zoals zo vaak: de gulden middenweg is de beste.

Tja, je weet pas wat de laatste afslag was als je bij het einde van een doodlopende straat bent aangekomen hè :wink: ..... dan moet je weer terug en heb je (vaak) kostbare tijd verloren. :?

04 mei 2007 12:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Devils son schreef:
Ik vermoed dat de rechtsbijstandsverzekering niets heeft gedaan en het contact van yohanv met de woordvoerster uiteindelijk heeft geleid tot het resultaat.

Het gehele voortraject heb ik persoonlijk gedaan, op een hele behherste manier. Een weekje wachten om tot actie over te gaan kan helemaal geen kwaad. (Het was tevens net rondom mijn verjaardag, dus ik kon mijn ei aan velen kwijt)

Dus pas na een week aan de slag gegaan. Tot mijn verbazing werd er wel zeker energie ingestoken van de Winkelketen kant. Aangezien de gesprekken soepel en niet met dreigende aard hebben plaats gevonden en hun tevens heb gevraagd om actie te ondernemen voordat anderen ook schade zouden oplopen, hebben hoogstwaarschijnlijk wel een stukje symphatie opgewekt. Het heeft uiteindelijk in ieder geval voor begrip voor mijn situatie gezorgd en werd niet direct afgescheept. Helaas eindigde het wel op een dood spoor wat betreft uitkering van de schade.

Daarna heb ik aangegeven dat ik door ging met rechtsbijstand en die hebben het uiteindelijk voor elkaar gekregen en de schade uitbetaald.

Het nare begin is toch nog tot een goed einde gekomen.

En ik heb tenslotte weer een mooie voorbumper (nog) zonder steenslag :wink: Dus het akkefietje kan weer snel worden vergeten...

05 mei 2007 4:15
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zoals eerder gezegd. Met gezond verstand en in alle redelijkheid in gesprek blijven werkt altijd he best.

Nogmaals van harte :wink:

05 mei 2007 22:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht 
Gefeliciteerd dan toch!

Ik zou dit zelf niet eens geprobeerd hebben...al die achterloop en dat gedoe; had me meteen bij Nicolo aangesloten. Als ik tegen die rand oprijdt met m'n sportwagen met 10 cm bodemvrijheid ( :roll: ), dan is dat mijn schuld

...maar zo zie je maar, toch wat wijzer geworden van het forum.

05 mei 2007 23:31
Profiel ICQ 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
sebastian schreef:
Gefeliciteerd dan toch!
Als ik tegen die rand oprijdt met m'n sportwagen met 10 cm bodemvrijheid ( :roll: ), dan is dat mijn schuld
.

Als het inderdaad een (stoep)rand zou zijn... Ja, dan had ik het ook niet geprobeerd. Maar het ging hier om een klein 4 kant betonrandjes (Waar voorheen een lantaarnpaal in heeft gezeten) van misschien 50*50 of 40*40 cm midden in een open parkeerplaats waar verder helemaal geen obstakels zaten.

Ik ben er een zaak van gemaakt omdat ik het niet als een fout van mijn kant zag, maar gewoon jippie achterstallig onderhoud. En ik ben echt niet de enige die schade heeft opgelopen. Er waren al zoveel beschadegingen en stukken uit de randjes.

En: Nooit geschoten is altijd mis :wink:

06 mei 2007 1:38
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Gefeliciteerd, tja, zo'n uitkomst had ik niet verwacht! :wink:

06 mei 2007 19:56
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ben dan wel benieuwd: schade (vrijwillig) door de winkelketen betaald, of heeft de rechtsbijstandverzekering jou in feite afgekocht. Gebeurt nl. ook vaak.

06 mei 2007 21:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2