Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:35

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
porsche liefhebber 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche liefhebber
beste allemaal,

Sinds kort ben ik helemaal weg van de Porsche 924 uit 1980. Ik ben me nu helemaal aan het verdiepen in deze auto's. Ik ben nog student dus mijn inkomsten zijn niet echt hoog maar de aanschaf van een 924 ook niet.

Maar nu is mijn vraag waar ik moet op letten bij deze auto's, wat de meest voorkomende problemen bij deze oudere auto's zijn. En is het finincieel erg duur om zoon auto te onderhouden of valt dat nog mee?

Mvg Martin

07 mei 2007 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Welkom en veel plezier,

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=13252&start=0

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12349&highlight=aanschaf+924

07 mei 2007 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom en met bovenstaande links ben je al een eind op weg. :wink:

07 mei 2007 16:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 - 1981
De Lier
Bericht 
Welkom Martin,

Ik heb precies dezelfde vragen gehad toen ik een maand geleden bezig was met de aanschaf van een 924. Ook omdat ik ook nog student ben.

Ik kwam de volgende site tegen waar ik een aantal nuttige tips tussen vond staan.

http://www.freewebtown.com/captainfrasca/buyingned.html

Ik ga mijn auto dinsdagavond ophalen dus ik kan je nog weinig vertellen over de kosten van een 924.

Neem wel rustig de tijd met de aanschaf van een auto, dit is best lastig!!

Veel succes Ron

07 mei 2007 17:20
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier....
Weer iemand bevlogen door het virus. Helaas je komt er nooit meer van af :mrgreen:

07 mei 2007 22:58
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Welkom, ik heb net dezelfde stap in het diepe gewaagd en heb er tot nog toe geen spijt van, hoewel ik al aardig bezig ben met nieuwe onderdelen bestellen en monteren.

Houd er wel rekening mee dat er iets budget over moet blijven om zaken te repareren, ik moet de eerste gebruikte auto nog tegenkomen die perfect in orde wordt verkocht. Er is altijd een -groot of klein- defect, achterstallig onderhoud, een probleem wat pas na enige tijd de kop opsteekt...

Maar het is zonder twijfel de lekkerste auto die ik ooit heb gehad. Ik vergeef 'm zijn fouten zodra ik 'm 's morgens voor de deur zie staan, en dan heb ik nog geen meter gereden.

Voor de prijs van een zesdehands Alto kun je 924 rijden. Welke autoliefhebber kiest er dan voor de Suzuki?

Oh, enige bereidheid tot zelf sleutelen is wel een voorwaarde om het budgettair binnen de perken te houden. Gelukkig leent de 924 zich daar prima voor, ik heb heel wat gezinsauto's gezien waar lastiger aan te sleutelen was. Met een paar uurtjes brughuur bij een DHZ-garage en wat behoorlijk basisgereedschap kom je een eind.

07 mei 2007 23:50
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Tom80 schreef:
ik moet de eerste gebruikte auto nog tegenkomen die perfect in orde wordt verkocht. Er is altijd een -groot of klein- defect, achterstallig onderhoud, een probleem wat pas na enige tijd de kop opsteekt...

Ik heb er al meerdere gehad. Misschien omdat ik geen impulsieve of snelle aankoper ben maar mijn tijd neemin mijn zoektocht naar een wagen :wink:

Laatste update 22/10/2013

08 mei 2007 11:53
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
jij hebt dus 2e hands oude auto's gehad waar nooit ook maar een klein probleem opdook, zelfs na enige tijd?
en waar je dus ook mee reed :roll:

08 mei 2007 11:55
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Buiten gewoon onderhoud en normale slijtages (na langere tijd zoals banden , remblokken , riemen vervangen op zijn tijd ) :?:

Neen. Zowel met de 968CS als met de 3.2 als met de Omega als met vele andere voorgangers (neen niet allemaal maar de meeste de laatste jaren) geen enkel probleem gehad.

Met mijn nieuwe wagen daarentegen wel veel in de garage gestaan vanwege "prulletjes" die niet in orde waren. Wel vervangen onder garantie maar om maar aan te duiden dat het met een oudere goed onderhouden wagen niet slechter moet gaan dan bij een nieuwe.

Laatste update 22/10/2013

08 mei 2007 12:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Maar als ik het goed begrijp zijn er niet echt specefieken fouten (bijvoorbeeld onderdelen die klauwe vol geld kosten voor reperatie) waar ik extra goed op moet letten bij een aanschaf.

gr Martin

08 mei 2007 17:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Neen, en anders koop je gewoon een donor 24 erbij, voor ongeveer 200€.
Of je geeft maar een seintje :wink:

Welkom hier :!:

08 mei 2007 18:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]