Auteur |
Bericht |
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
3.2 en roest
Ik heb mijn oog op een 3.2 laten vallen alleen heeft deze wat blaasjes onder de lak van de raamstijl.
Volgens de verkopende partij komt dit vaker voor. Klopt dit of heb ik hier waarschijnlijk met een schadeauto te maken?
|
06 mei 2007 23:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Voorruit - achterruit of bij de zijruitjes
|
06 mei 2007 23:46 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Bij de voorruit ( A stijl), ik heb het zelf nog niet gezien maar het moeten een paar blaasjes zijn
|
06 mei 2007 23:46 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Grote kans dat er dan veel meer mis is onder die blaasjes, parafan rot. Was bij mij ook het geval, schermen moesten eraf om er goed bij te kunnen....
Dus wees op je hoede, gaat niet meer weg, wordt alleen maar erger als je er niets aan doet. Controleer ik meteen even de dorpels en B-stijlen bij de slotplaten als je toch bezig bent...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
06 mei 2007 23:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Blaasje bij de voorruit komen wel eens vaker voor - maar vergis je niet in wat er onder die blaasjes kan zitten
Ik had bij de 964 ook 'n paar blaasjes - maar toen de ruit er uit was - en de plek schoongemaakt was - zat daar dus 'n redelijk gat
Anders bekende plaatsen bij 'n 3.2 zijn de dorpels - en de flanken (net voor de achterwielen) ...
Als je denkt dat deze Porsche 'het' is - AKK maar dat hoeven we hier eigenlijk niet meer te vertellen
EDIT: Hey JeGroen - je bent me voor
|
06 mei 2007 23:53 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 mei 2007 0:07 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ok, van de ene kant gelukkig dat het bij meerdere voor komt, van andere kant shit om zo'n verhalen te horen.
Wat heeft je dit geintje eigenlijk ongeveer gekost (voor mijn post onvoorziene uitgave)???
Als je het liever niet hier wilt zetten dan graag via PB.
Een AKK komt in ieder geval, ik wil alleen zo veel mogelijk van te voren al zelf controleren,
|
07 mei 2007 0:38 |
|
|
cabrio wim
|
En zeker niet vergeten in de kofferruimte, links en rechts op de binnenshermen. Ook bekende plekken waar hij gaat roesten.
Even de zij bekleding loshalen, en je ziet het gelijk.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 07 mei 2007 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 mei 2007 8:30 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ok, thanx, en aan wat voor kosten moet ik denken bij een raamstijl maken en spuiten?
250, 500, 1000, 1500 of hoger??
|
07 mei 2007 10:41 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Daar kan je nauwelijks een antwoord op geven. Ligt er aan hoe erg de roestduivel heeft toegeslagen en waar je het laat repareren. Maar de ruit moet eruit, evt dashboard, daarna stralen, evt lassen en afwerken, gronden en schuren en lakken, nieuw rubber, ruit er weer in. Reken op minimaal 1000 euro. Probleem met dit soort oudere wagens is dat op de weg er heen er altijd weer andere zaken aan het licht komen. Je blijft bezig.
|
07 mei 2007 14:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad hangt het er vanaf hoe groot de "schade" is
Ik was 'n kleine 3 jaar geleden 400 euro kwijt voor de reparatie
|
07 mei 2007 14:47 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Het rubber is alleen al 100 euro, ruit erin en eruit, ook 2 uur(?), dat is dan 200 euro, en dan moeten we nog stralen lassen en spuiten !!!
400 euro lijkt me dus een koopje (als het goed is gedaan).....
|
07 mei 2007 14:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Volgens mij heb ik geen nieuw rubber - ruit kon er zo uit - geen gehak en gesnij - meeste werk was voor de plaatwerker/spuiter als de ruit en het rubber gekit zitten ben je inderdaad "een beetje" meer kwijt
.. ik zal de factuur wel even opsnorren - want mss maak ik jullie wel blij met 'n dooie mus
|
07 mei 2007 19:04 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Paar weken geleden bij de 964 laten doen (voorruit). Dacht ook een paar blaasjes, totdat de ruit eruit was . Helemaal verroest onder de rubbers, gelukkig geen gaten, was op tijd. Paar jaar verder en dan...................................
Rubbers kapot gesneden om ruit te besparen, dus nieuwe rubbers, beetje meerwerk wegens roest en ca. € 700 ex. BTW verder. Maar ziet er nu wel weer als nieuw uit. O ja, het rubber was nog eens € 100.
Volgens de kenners dringt ter hoogte van de antenne vocht tussen de rubbers, waardoor het zover is gekomen. Nu is alles netjes dichtgekit.
Mijn tip is bespaar niet op dit werk en laat het goed gebeuren en niet half. Maar ja zo denk ik erover.
@Olaf: bij mij kon het oude rubber niet eens terug, want het was in de tijd redelijk gekrompen en zag er dus niet fraai meer uit.
|
07 mei 2007 19:45 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Lees voor de aardigheid maar eens mijn restaratieproject van mijn auto. Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk in beeld te brengen over wat er al bij roest kan mankeren voordat het duidelijk naar buiten komt. En wat betreft roest aan de a-stijl; kijk maar eens op de nodige onderdelersites en je zult zien dat er volop hoekjes hiervoor te krijgen zijn. Dus het komt vaker voor dan je zou denken.
_________________________________________ NPC 0577
|
07 mei 2007 19:49 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ik heb wel eens de indruk dat het roestprobleem rond het voorraam meer voorkomt bij de 964 dan bij de andere modellen. Iemand nog meer een mening hierover?
|
07 mei 2007 20:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Je zou weleens gelijk kunnen hebben M'n SC had het niet, m'n 3.2 heeft het niet, maar m'n 964 had het wel
Volgens mij zijn ze bij de latere versies (van de 964) de ruiten gaan kitten - en volgens mij heeft bv de eerste lichting van de 993's weleens last van roest onder de raamrubbers omdat er 'n foute keuze mbt de samenstelling van de kit was gemaakt
Zelf ben ik bij SC's en 3.2's alleen nog maar roest tegen gekomen bij de achterste zijruitjes - maar daar heb jij natuurlijk geen last van, Red Cabriolet
|
07 mei 2007 21:08 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ok, het blijft dus wel een gok. Ik heb me gek genoeg altijd op 944 georienteerd dus zou geen 1 site weten met onderdelen voor 911..... (iemand?)
De auto staat ook in het noorden van het land, nu hoor ik vandaag bij een specialist in het zuiden dat noorderlijke auto's sowieso meer last van roest hebben.
Komt iemand dit bekend voor? ik kan het namelijk niet zo plaatsen, het weer hier is wel iets beter maar zo veel scheelt dat toch ook niet....
|
07 mei 2007 22:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Nou, dat is vreemd? Ik hoorde vorige week van een specialist in het noorden dat je die auto's uit het zuiden moest mijden. Waren allemaal in de winter naar het zuiden gereden en daar gebleven. Allemaal ex-roestbakken...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 mei 2007 22:48 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Tuurlijk, het omslagpunt is ongeveer bij Zwolle.
Flauwekul natuurlijk, als de zuidelijke wagens beter zijn dan de noordelingen dan heeft dat weinig te maken met het weer. Volgens mij maakt het echt niet uit.
|
07 mei 2007 22:49 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Nee, dat gevoel had ik dus ook. De specialist had natuurlijk wel "toevallig" ook een 3.2 te koop staan.
Iemand nog onderdelen site's of een een link hierna??
Edit EriC4C: hier het antwoord op deze vraag.
|
07 mei 2007 22:51 |
|
|