Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:45

Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Open en hard rijden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
sir marco schreef:
Ik snap niet dat er mensen zijn die een dichte Porsche kopen ... Het is een beetje motor rijden op 4 wielen. :lol:

Omdat een coupe nog steeds mooier is dan jouw cabrio met dak dicht :wink: En om met dak open te rijden hebben we de kever cabrio waar we niet harder dan 100 km/u mee rijden.

07 mei 2007 7:43
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Gisteren nog even naar zus in Duisland geweest, eerste stuk vanaf Venlo richting Moers tot de wegversmalling constant 160 en even achter een TT aangeweest 240 op de klok, gaat perfect open, Lekker wat classic muziek op de cd en rijden :D
Kan een coupe inderdaad mooier van lijn zijn, maar wij hebben de FUN :lol:

07 mei 2007 8:20
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Dan moet jij toch een serieuze geluidsinstallatie in je wagen hebben Wim, die van mij kun je nauwelijks nog horen boven de 100! Of zou dat aan mijn uitlaatsysteem liggen? :cheesy:

07 mei 2007 10:23
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
sir marco schreef:
Ik snap niet dat er mensen zijn die een dichte Porsche kopen ... Het is een beetje motor rijden op 4 wielen. :lol:

Ik......................bewust nog wel, hebben hier al de eeuwige discussie gehad van wrom dicht en wrom open...ieder zijn meug.

Maar ik moet wel toegeven dat het (als bewust coupist) best wel is bijzonder lekker is om in een cabrio te rijden.............is toch een hele andere dimensie van autorijden ipv dicht.......

Mijn persoonlijke mening...............een Porschecabrio moet je wel 100 % open rijden, daar is ie voor en dan is ie op zijn mooist.......

Der zijn hier mannen (vooral die 2 van het eerste uur) die bijna de gehele winter door open rijden....kijk das nou klasse

07 mei 2007 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
John schreef:
Der zijn hier mannen (vooral die 2 van het eerste uur) die bijna de gehele winter door open rijden....kijk das nou klasse

... en waarom niet; fietsers, brommers, en motors zie je ook in de winter... daar wordt niet raar naar gekeken....geloof niet dat zij stoelverwarming hebben 8)

07 mei 2007 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb verschillende cabrio's gehad en ben (is natuurlijk persoonlijk) va mening dat een sportwagen dicht moet zijn en een cabrio een wagen is omlekker te cruisen.
Met de sportwagen rijd ik te veel snel waardoor het open dak (toch op die snelheden) gaat storen en zeker als er nog mensen achter zouden moeten zitten (ik denk aan mijn zoon)
Ik zou dus nooit een sportwagen cabrio kopen (hoe mooi ze ook zijn)

Laatste update 22/10/2013

07 mei 2007 11:19
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
Dan moet jij toch een serieuze geluidsinstallatie in je wagen hebben Wim, die van mij kun je nauwelijks nog horen boven de 100! Of zou dat aan mijn uitlaatsysteem liggen? :cheesy:

Gewoon 4x45 watt tot 160km/h perfect te beluisteren,en wat uitlaat geluid betreft, heb de pijp van craze gekocht dus rechtstreeks naar buiten zonder banaan :lol:

07 mei 2007 13:01
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb verschillende cabrio's gehad en ben (is natuurlijk persoonlijk) va mening dat een sportwagen dicht moet zijn en een cabrio een wagen is omlekker te cruisen.
Met de sportwagen rijd ik te veel snel waardoor het open dak (toch op die snelheden) gaat storen en zeker als er nog mensen achter zouden moeten zitten (ik denk aan mijn zoon)

:roll:
Een cabrio hoef je niet altijd open te rijden als de omstandigheden daar aanleiding toe geven (bijv. zoon achterin). Je kunt er dus alles mee wat je met een coupé ook kunt ..... en meer. :idea: 8)

07 mei 2007 21:21
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Open en hard rijden?
horn schreef:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

En die van jou .... inmiddels .... :?: :wink:

07 mei 2007 21:26
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
in de regen? hij lekt... :? :cry: :wink: (zelfs met het dak dicht :lol: )
open gisteren bij 200 was het klaar qua geluid. toen kon de muziek uit. was wel nog steeds een lekker gevoel door je haar (ja, jurgen, geloof me maar op mijn woord :cheesy: )

07 mei 2007 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht slecht dak
Hehe tijd voor een ander dak de mijne lekt niet

07 mei 2007 23:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Die van mij na 19 jaar ook niet :!:

07 mei 2007 23:35
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: slecht dak
Gizmo schreef:
Hehe tijd voor een ander dak de mijne lekt niet

... wacht maar tot dat voorste rubbertje krimt :twisted: :idea:

08 mei 2007 7:38
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
dan heb je ineens 2 kinderen :shock:

08 mei 2007 7:42
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
horn schreef:
dan heb je ineens 2 kinderen :shock:

Goh..........hebbie hem door :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

John

(2 kids)

08 mei 2007 7:59
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

08 mei 2007 10:45
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
911-lover schreef:
Ik (...) ben (...) va mening dat een sportwagen dicht moet zijn en een cabrio een wagen is omlekker te cruisen.

Weliswaar geen Porsche, maar .....

"Alles bij elkaar opgeteld is de Roadster een auto die meer voldoening schenkt dan de Coupé. Door het open rijden, doordat je veel meer van het geluid kunt genieten, door het scherpere stuurgedrag en ook doordat je wat uiterlijk betreft nauwelijks inlevert. Hij ziet er weliswaar anders uit, maar het is op zichzelf een erg mooie auto, met bovendien meer focus dan de Coupé. Die lijdt er namelijk een beetje onder dat hij niet precies weet wat hij nu eigenlijk wil zijn, een sportauto of een Gran Turismo. Soms is hij meer het een, soms meer het ander. De Roadster laat er geen misverstand over bestaan wat hij is: een waarachtige, open sportauto."

Bron: autovisie

:^:

08 mei 2007 14:24
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ook gelezen, ging over die AM toch?

08 mei 2007 15:19
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Daarom dat ik ook schreef dat het "mijn mening en ervaring" was en niet die van een ander (incluis een reporter van één of ander blad)
Moesten wij onze meningen staven met hun was Porsche ook niks (Bron : Top Gear) :twisted: :wink:

08 mei 2007 16:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht 
Het is maar waar je van houdt! Ik vind het heerlijk, kraagje op, gas er op. Mobieltje? Das in geen enkele open auto fijn bellen. Mijn 968 rijdt op hoge snelheden veel rustiger open dan mijn ouwe Saab Cabrio. Het dak licht op de kofferbak, tonneautje erover en het is al een redelijk windschermpje.

Iemand achterin, dat is geen succes, alleen dicht is dat ook geen succes.

Test het gewoon uit!

22 mei 2007 0:11
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Dan moet ik toch eerst ergens een haakse slijper halen....laat maar! :wink:

22 mei 2007 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,
Haaften
Bericht Haakse slijper
Als je maar belooft die dan nooit in die prachtige 911 van je te zetten. Misschien een leuk testje voor een rijdend slopertje?

22 mei 2007 22:49
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
om je dak rijdend te openen in een 996 welke module moet je dan hebben ?.Kan dat alleen op deze manier : http://www.cabriocare.nl/website/Cabriokap-systemen/Cabriokap-afstandsbediening/88/86 ?.
of is er net als in de boxster een pin (18)op het relais die je af kan plakken?.
Gaat er niet om dat ik met 50 km het dak kan openen maar zou lekker zijn als het met max 20 zou kunnen zonder te stoppen.

20 jun 2013 9:49
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Lijkt mij dat het gelijk is aan de Boxster van dezelfde bouw/model-jaren.

Gewoon proberen dus - en afplakken (of afknippen) die pin :!:

Ik zou overigens met geen enkele snelheid het dak openen of sluiten. Het is een groot oppervlakte - en vergis je niet in de (wind)krachten die er op komen te staan als je met 15 a 20 km/uur met het dak half open rijdt.

20 jun 2013 9:55
Profiel WWW Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
thkz,al zou het al kunnen met 5 km per uur :D ,dat helemaal stilstaan is gewoon niet leuk. tip in de P zetten handrem erop,kortom omslachtig.

20 jun 2013 10:04
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende