Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:52

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tips nodig voor uitbouwen 924 motor, waar onderdelen halen?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Groesbeek
Bericht Tips nodig voor uitbouwen 924 motor, waar onderdelen halen??
Hallo, ben net begonnen met het uitbouwen van mijn blok.
Morgen moet hij eruit zijn. Nu vraag mij af of iemand nog tips heeft, moet de steunbalk midden onder de motor eruit? of kan die blijven zitten. En hoe koppel ik de aandrijf as los? Ben jullie zeer dankbaar als ik snel reacties krijg.

Alvast bedankt, Patrick

Laatst bijgewerkt door Schovel924 op 07 mei 2007 19:37, in totaal 2 keer bewerkt.

04 mei 2007 18:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Je kan onderlangs of bovenlangs. Als je onderlangs gaat dan zal het stuurhuis er zeker uitmoeten, alsmede de balk.
Bovenlangs kan ook. Dan moet je de aandrijfas naar achteren losmaken en de koppeling aan het blok laten hangen.

04 mei 2007 18:52
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rookie
924
Groesbeek
Bericht 
Citaat:
Dan moet je de aandrijfas naar achteren losmaken

Hoe dan? dan zal het blok toch naar voren moeten? maar dat kan niet omdat de balk 1 cm voor het blok zit. Of bedoel je de hele aandrijf as loshalen en naar achter toe halen?

Heb nu alles eraf en alleen de aanrijf as en motorsteunen zitten nog vast. Wil hem er bovenuit halen.

04 mei 2007 19:39
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ik zou 'm er lekker onderlangs uit laten zakken :idea: :wink:

04 mei 2007 21:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Transmissie naar achteren schuiven (op een krik ofsow), de aandrijf as (cardan as) naar achteren schuiven zodat je het zaakje los kan nemen (4 bouten los maken op het koppelings huis). Dan zou die als het goed is vrij moeten zijn. Dan kun je de motor in de daarvoor bestemde takelpunten hangen op de motor-takel en dan de motorsteunten los halen en dan van bovenaf eruit halen.

04 mei 2007 21:36
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Is het niet goedkoper om gewoon een nieuwe te kopen? :cheesy:

Sorry, melig grapje - succes met deze klus! :thumleft:

04 mei 2007 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
horn schreef:
Is het niet goedkoper om gewoon een nieuwe te kopen? :cheesy:

Sorry, melig grapje - succes met deze klus! :thumleft:

Mwah ik denk dat de "bevrediging" groter is als je de motor eruit hebt + kunt (mogelijk??) reviseren dan dat je er een andere in lepelt.

05 mei 2007 8:12
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ik bedoelde eigenlijk gewoon een nieuwe 924. :cheesy:

Maar dat begreep ik wel, was derhalve maar een grapje. Ik vind het wel een uitdaging om, zeker als je Shovel924 heet, je motor te gaan reviseren en dan hier te posten: "snel, snel, ik wil er vandaag aan beginnen, hoe moet het?"
Maar ik volg de vorderingen graag!

05 mei 2007 8:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik bedoel inderdaad de 4 bouten die de aandrijfas aan het koppelingshuis bevestigen loshalen, en dan bak+aandrijfas naar achteren schuiven. Hiervoor moet je wel de pook eruit halen omdat die anders de boel in de weg gaat zitten.

05 mei 2007 16:22
PorscheForum Rookie
924
Groesbeek
Bericht 
Het is al gebeurd :)
Heb de transmissie laten zitten, maar voor het stuurhuis verwijderd en toen het blok iets naar voren gehaald en er zo uit gelift. Nu nog de revisie.
Maar als dat te duur wordt komt er idd gewoon een ander blok in. Past een 944 blok ook makkelijk? of moet er dan flink gelast worden?
Toch bedankt voor alle tips.

05 mei 2007 17:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
een 944 2.5 ltr motor schijnt wel in een NA schat ik zo te passen maar er moet teveel aangepast worden. Om over de electronica maar te zwijgen.

Wat ik heb gelezen op internet, is mijn advies doe het gewoon niet, koop een 924S of een 944.

05 mei 2007 17:38
Profiel Facebook 
Bericht 
standaard 924 bak met niet standaard 944 blok

je kan dan maar best beginnen geld opzij leggen voor binnenkort nodige versnellingsbak kosten...

idd beter meteen 924S of 944 scoren, dan heb je tenminste ook de remmen , bak, en bedrading die erop is voorzien

bak lostmaken/verschuiven om motor te verwijderen vind ik een beetje overdreven veel werk..., dan ga ik liever onderlangs met een brug..
of alst echt van boven moet, dan lieveren radiator verwijderen dan knoeien met de aandrijfas/vbak

05 mei 2007 23:16
PorscheForum Rookie
924
Groesbeek
Bericht 
Citaat:
lostmaken/verschuiven om motor te verwijderen vind ik een beetje overdreven veel werk..., dan ga ik liever onderlangs met een brug..
of alst echt van boven moet, dan lieveren radiator verwijderen dan knoeien met de aandrijfas/vbak

Ja dat vond ik ook een beetje overdreven, daarom heb ik het stuurhuis en de radiator verwijderd en kon ie er zo bovenuit gelift worden.

Heb het blok nu helemaal los liggen, valt gelukkig wel mee. Koppakking was helemaal versleten, lekte op 2 plaatsen tussen de cilinders. En de zuigerveren zijn helemaal versleten waardoor de zuigers rammelen in de cilinders, Ga nu alles schoonmaken, nieuwe zuigerveren, nieuwe pakkingen en dan moet hij weer lopen als een nieuwe.

06 mei 2007 17:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Eerder deze week stond er een gereviseerd 924 motortje op Marktplaats bij Onderdelen Porsche...

06 mei 2007 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
mayonaise schreef:
bak lostmaken/verschuiven om motor te verwijderen vind ik een beetje overdreven veel werk..., dan ga ik liever onderlangs met een brug..

Tjsa, ik ben daarentegen ondertussen zo goed met het verwijderen van de versnellingsbak, ik heb het al 3 keer gedaan: 1e x diff kapot, 2e x koppeling gaar, 3e x bak zelf kapot. De 1e keer deden we er een halve dag over om de bak erin te krijgen (met 3 man), en de laatste keer deed ik het in mijn eentje in anderhalf. Oefening baart kunst, zegt men dan ;)

07 mei 2007 1:22
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
944 guy schreef:
De 1e keer deden we er een halve dag over om de bak erin te krijgen (met 3 man), en de laatste keer deed ik het in mijn eentje in anderhalf. Oefening baart kunst, zegt men dan ;)

3 keer 'n half is toch ook anderhalf :roll: of bedoel je uur in het tweede geval :wink:

07 mei 2007 3:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Euhm, anderhalf uur inderdaad... Was ik me daar toch even een fundamenteel woordje vergeten!

07 mei 2007 4:49
PorscheForum Rookie
924
Groesbeek
Bericht 
Ik heb m'n blok nu helemaal uit elkaar maar nu moet ik dus een complete pakkingset hebben, koppakking, carterpanpakking, kleppendekselpakking, etc. , een setje zuigerveren en een nieuwe distributieriem. Heb al verschillende automaterialen handels gebeld die het niet konden leveren. Denk dat het bij een porschedealer stuk duurder is of niet? Weet iemand waar ik aan deze onderdelen kan komen? Of precies welk type audi blok het is waardoor ik de onderdelen gewoon voor een audiblok kan bestellen?

07 mei 2007 19:36
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
http://www.vraagsnel.nl/autoonderdelen/porsche/

Probeer eens hier, idaar s een kennis van mij ook aan onderdelen voor zijn 924 gekomen.

07 mei 2007 19:53
Bericht 
www.alpo.nl al geprobeerd?

07 mei 2007 20:10
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Het blok schijnt afkomstig uit de Audi 100, in die tijd dus de type 43. Maar gezien Audi's gewoonte om onderdelen uit het leveringsprogramma te halen als de auto nog geen 20 jaar oud is, vermoed ik dat je weinig kans maakt... het koelvloeistofreservoir van de 924 -uit een VW LT- was in ieder geval alleen nog bij Porsche te leveren.

07 mei 2007 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik heb mijn koppakking set (koppakking, valve seals, alle pakkingen voor het boven blok, inlaat pakking, uitlaat etc etc) bij een betere automaterialen zaak gehaald.

Wat het precies van onderblok is weet ik niet echt, ik heb diveser foto`s gezien van een audi 100 maar dat wijkt toch wel een boel af :roll:

07 mei 2007 23:37
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
@cabrio wim: Handige site, kende ik nog niet. Meteen aan mijn favorieten toegevoegd. :wink:

08 mei 2007 11:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
@ (cabrio) Wim, dat is zoiets ook als de onderdelenlijn, die dan in het bestand kijken van diverse slopen.

08 mei 2007 11:13
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Thx Meneer Aard.

08 mei 2007 11:16
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende