Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:42

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Protech... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
@ EriC4C : bedank voor je aanduiding. Ik zal de oude literatuur even lezen. Maar blijf ik van mening dat bijna 1000 euro voor een beetje glans is duur............ :oops:

08 mei 2007 19:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
belachelijk. :shock:

08 mei 2007 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
wat is belachelijk, Horn, mijn mening of dat prijs ?!? :shock:

08 mei 2007 19:48
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Riccio4S schreef:
..... Maar blijf ik van mening dat bijna 1000 euro voor een beetje glans is duur............ :oops:

Is (erg) veel geld, maar je geeft het niet uit aan een éénmalige poetsbeurt. Het effect ervan is jarenlang met weinig moeite steeds weer een glanzende auto. Minder betalen voor een zogenaamd alternatief is pas duur: prijs/kwaliteit ;).

Als je de 911 graag wast / poetst zou ik het zeker niet doen. Als je, net als ik, die tijd liever rijdend in de 911 doorbrengt zou ik het niet laten. :mrgreen:

08 mei 2007 20:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
die prijs. Het wassen van een 911 kan in een kwartier. Voor mij nooit een bezwaar geweest terwijl ik de rest van de karavaan toch echt door de wasstraat jaag. Wassen van een 911 was altijd een beetje therapeutisch voor mij. maar wie betaalt bepaalt. ik vind het belachelijk, 1000 euro voor iets waar mensen niet eens eenduidig enthousiast over zijn. :?

08 mei 2007 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
helemaal eens met je, Horn. Ik schaam me soms een beetje, maar ik was mijn kar iedere keer ze komt de garage uit.
En elke 2 maanden is boenen beurt, met mijn eigen brand van nano-technologie. Ja, is therapeutisch, soms was ik in een keer de andere 2 auto's, de motor en de scooter, en krijg een mooi gevoel van schoonheid,
eigendom en macht over matter.
Het is ook een leuk moment van zelf-schonmaken, reorganiseren van (vaak) onduidelijke gedachten, en kalm (het gebeurt vaak voor mijn familie wakker wordt).

Ik snap echt niet hoe kan je een mooie auto bezitten, en rond rijden met stof en modder op je lak :P
Lastig zijn die waskraasjes, idd, niet mijn fout (eerst eigenaar). Maar mijn lokale schadereparateur kan zeker voor een paar 100 euro hetzelfde polijsterenjob doen!

08 mei 2007 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Nu 2 jaar en nog altijd top!
Vooral , in tegenstelling tot andere berichten hier, heel tevreden over de velgbehandeling.
Ik kocht we hun producten voor thuisgebruik aan (in 5 liter verpakking)

08 mei 2007 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
En hoe ziet dat er over een paar jaar uit? Of volgend jaar weer voor een "paar" honderd euro laten boenen?

mhaschreurs.hyves.nl

08 mei 2007 20:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 c2.
Honselersdijk
Bericht 
Heb het zelfde, auto eerst gepoetst daarna Protechbehandeling,lijkt leuk is het niet,heb soms het idee dat de behandeling werkt als een soort vergrootglas,zie nu meer wasstraatkrasjes :? ,ben niet zo heel blij :cry:

Ga nu de lak laten polijsten en met een goed poets middel laten poetsen dan zien we wel weer verder.

Leuk he zo'n donkere kleur had ik maar een zilver metallic aangeschaft dan had ik niet meer zo om de auto heen staan draainen op een zonnige dag 8)

Groet,

Ren911

08 mei 2007 20:59
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
michael schreef:
En hoe ziet dat er over een paar jaar uit? Of volgend jaar weer voor een "paar" honderd euro laten boenen?

nota bene, mijn auto is behandeld geweest (Protech, Porsche Centrum R'dam). Na enkele maanden was de glans afgelopen, daarom mijn scepticisme...........is mijn pech, is dat Protech niet zo weerstandig is, of dat niet altijd wordt in een correcte maniere uitgevoerd?

08 mei 2007 21:05
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Ga Protech hier zeker niet verdedigen. De afweging of je het er voor over hebt moet ieder voor zichzelf maken, maar .....

Afbeelding
EriC4C eerder schreef:
Polijsten en Protech-behandeling zijn twee verschillende zaken :idea: .

Protech repareert geen lak, maar conserveert deze in de staat van dat moment :idea:. Reeds aanwezige krassen e.d. zijn na en Protech-behandeling inderdaad minstens zo goed zichtbaar als daarvoor :!:
Voor een goed resultaat moet je dus eerst zorgen voor lak in een goede staat, waarbij polijsten wel wat scheelt maar zeker niet alles laat verdwijnen, en deze lak vervolgens laten conserveren met behulp van bijvoorbeeld (bij voorkeur ;)) Protech.

:bang:

Dus niet meer verwachten dan wordt beloofd, dan valt dat ook niet tegen. 8)

Riccio4S schreef:
nota bene, mijn auto is behandeld geweest (Protech, Porsche Centrum R'dam). Na enkele maanden was de glans afgelopen, daarom mijn scepticisme...........is mijn pech .....

Dat probeerde ze Sjonnie daar destijds ook wijs te maken :idea: :^: en glansgarantie weet je nog :?: Dus ..... :bang:

Ben zelf onlangs onaangekondigd met een 911 (niet van mij) terug gegaan ±1½ jaar na de behandeling. Met de vraag hoe de "remsporen" van vliegen op het kofferdeksel te verwijderen, want dat lukte de eigenaar niet. Antwoord: dat is inderdaad een probleem bij een 911, maar ..... dat doen wij graag voor u als u vantevoren een afspraak maakt. We polijsten dan het kofferdeksel en behandelen uiteraard het gepolijste gedeelte weer met Protech. Service van de zaak.

08 mei 2007 21:06
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
OK, EriC4C, ik zou dus een garantie hebben over die eerst behandeling.
Helaas, mijn voorbumper is door mijn lokale garage intussen gerepareerd, en toen geleijkertijd, was de kofferdeksen weer gepolijst.
Nu mijn vraag is: stel dat mijn lak te dun is geworden, als een niet Porsche garage zo' n behandeling uitvoert, verlies ik de Porsche garantie over alles wat lak betreft?

08 mei 2007 21:38
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Riccio4S schreef:
OK, EriC4C, ik zou dus een garantie hebben over die eerst behandeling.

:shock: :roll:

Riccio4S schreef:
Nu mijn vraag is: stel dat mijn lak te dun is geworden, als een niet Porsche garage zo' n behandeling uitvoert, verlies ik de Porsche garantie over alles wat lak betreft?

Als je daar bang voor bent, dan laat je het polijsten toch bij/via een Porsche-dealer uitvoeren :roll: . Schreef ik niet al meerdere malen eerder dat polijsten en Protech-behandeling twee geheel verschillende zaken zijn :?: :!: :idea:

08 mei 2007 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Ik heb nu eenmaal die 1.000 euro uitgegeven, maar zou het in de toekomst met een eventuele andere auto niet meer laten doen.

Als ik zie welk resultaat sommige mensen hier met Meguiars-producten en zelf poetsen behalen, dan krijg ik toch een beetje een gevoel van "teveel betaald".

09 mei 2007 10:29
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
RuudV schreef:
Als ik zie welk resultaat sommige mensen hier met Meguiars-producten en zelf poetsen behalen, dan krijg ik toch een beetje een gevoel van "teveel betaald".

Afbeelding & Afbeelding :roll: :wink:

Zoals EriC4C eerder schreef:
Dus niet meer verwachten dan wordt beloofd, dan valt dat ook niet tegen. 8)

09 mei 2007 10:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik laat em 1x per jaar helemaal poetsen met waxoyl, kosten €175.=
zou ook voor 3 jaar goed moeten zijn

09 mei 2007 10:42
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
die prijs. Het wassen van een 911 kan in een kwartier. Voor mij nooit een bezwaar geweest. Wassen van een 911 was altijd een beetje therapeutisch voor mij. maar wie betaalt bepaalt. ik vind het belachelijk, 1000 euro voor iets waar mensen niet eens eenduidig enthousiast over zijn. :?

Hier sluit ik me volledig bij aan , al was ik mijn wagen(s) wel iets langer :wink:

Laatste update 22/10/2013

09 mei 2007 10:46
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik heb die van mij vorig jaar zelf met waxoyl gedaan. Kosten €100,-- Tot nu toe ben ik er tevreden over. Zou bij niet nieuwe auto's voor anderhalf jaar zijn. Bij nieuwe drie jaar.

09 mei 2007 17:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
ik ben nu in contact met Protech: misschien mijn auto, die was in R'dam behandeld eind december 2005, is nog steeds onder hun garantie.
En als dat voor mij geldt, misschien geldt ook voor Sjonnie, die ook niet tevreden is over zijn Protech.
Natuurlijk is niet uitgesloten dat iets anders komt straks in mijn garage, dan Protech heeft geen zin meer..... :lol:

09 mei 2007 19:24
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Riccio4S schreef:
En als dat voor mij geldt, misschien geldt ook voor Sjonnie, die ook niet tevreden is over zijn Protech.

Maar ook niet ontevreden :idea: ..... want de 996 van Sjonnie heeft helemaal geen Protech-behandeling gehad. ;) :lol:
..... en dat hij over het resultaat van die behandeling niet tevreden is, tja ..... :^:

09 mei 2007 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
EriC4C schreef:
Dat probeerde ze Sjonnie daar destijds ook wijs te maken :idea: :^: en glansgarantie weet je nog :?: Dus ..... :bang:

sorry, EriC4C, ik had verkeerd begrepen, eigenlijk verbaast me niet dat Sjonnie geen Protech behandeling had: zuiver Belge, heeft dat kleur gekozen om zo weinig mogelijk zijn auto te moeten wassen :mrgreen:

09 mei 2007 20:10
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Mijn opmerking
EriC4C schreef:
Dat probeerde ze Sjonnie daar destijds ook wijs te maken :idea: :^: .....

was een reactie op
Riccio4S schreef:
nota bene, mijn auto is behandeld geweest (Protech, Porsche Centrum R'dam) .....

:wink: en ik was in de veronderstelling dat jij beter op de hoogte was van (de 996 van) Sjonnie. Met het bericht onder de link in mijn bericht hierboven is het duidelijk hoop ik?

09 mei 2007 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
ja, is duidelijk! nu ben ik wijser geworden :wink:

09 mei 2007 20:35
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ben uitermate content met Protech op mijn auto.

09 mei 2007 23:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2