Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 13:22

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
verzekering, rijden in de US 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouw
haarlem
Bericht verzekering, rijden in de US
hallo ik ga binnenkort een 911 kopen en wil daar van de koper mee naar de haven rijden waar hij/zij vandaan verscheept word ( usa ).
heeft iemand dat al een keer gedaan en hoe gaat dat dan met de verzekering.
stel dat het een trip is van een paar dagen denk ik niet dat de vorige eigenaar het oke vindt als dat op zijn verzekering gebeurd.

wie heeft wat info hieromtrent.

gr,

bas

08 mei 2007 21:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik wilde ooit een auto daar kopen in plaats van huren voor een vakantie, leek me wel een avontuur. Er zijn toen wat Amerikanen voor me aan het navragen geweest, de maatschappijen daar willen je voor zo'n korte periode niet verzekeren.

Een aantal staten vereisen geen verzekering, maar da's wel een risico. Misschien wil een goede tussenpersoon hier de auto op basis van chassisnummer voor die periode verzekeren?

08 mei 2007 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Hier verzekeren en in de US rijden? Geef je geen enkele kans.

08 mei 2007 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Reken er sowieso niet op dat je het op zijn (of wie dan ook zijn) naam mag doen. Als je in de VS ook maar de kleinste verkeersboete krijgt schiet je verzekeringspremie namelijk met tientallen procenten omhoog en het duurt weer jaren voordat de premie weer daalt. Geen mens die daar op zit te wachten. Een boete in amerika is betaalbaar, maar het feit dat je dan aan de verzekering over een jaar of wat duizenden extra kwijt bent hakt er flink in.
Je zou eens verschillende amerikaanse verzekeringsinstanties kunnen mailen met je vraag (geico, allstate, state farm zijn een paar die je kan proberen), maar reken er niet op dat het goedkoop zal zijn, en qua bureaucratie vraag je ook om een behoorlijk constructie (amerikanen zijn doorgaans wereldvreemd..., zelfs mijn paspoort beschouwde 1 supermarkt niet als geldig identiteits bewijs toen ik bier wilde kopen, ik had daar echt een flink probleem van moeten maken maar da's een heel ander verhaal).
Verder zal rijden op zich geen probleem vormen: je mag namelijk gewoon als toerist met je NL rijbewijs rijden hier.

09 mei 2007 5:15
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
76% van de amerikanen heeft niet eens een paspoort...
ik zou toch eens een beetje internet afstruinen. heb vaker verhalen gelezen van mensen die naar californie vliegen, daar een auto kopen, naar new yotrk rijden en hem daar weer verpatsen en komen terugvliegen. :idea:

09 mei 2007 7:05
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Alessie :idea:

Om legaal en verzekerd met een zelf gekochte auto door Amerika te kunnen rijden moeten onder andere de volgende zaken worden geregeld:

de auto kopen
de auto registreren
de auto verzekeren

Het registreren van de auto kan ook moeilijkheden opleveren. Hier speelt mee dat de regels per staat verschillen. Veel staten stellen bijvoorbeeld de eis dat diegene die een auto wil laten registreren, ook een post- of woonadres in die staat moet opgeven.

In andere staten kun je alleen een auto registreren wanneer je auto is verzekerd. Zo probeert men te voorkomen dat men onverzekerd rondrijdt.

Het verzekeren van een auto in de VS zal ook niet makkelijk zijn. Veel verzekeraar eisen ook weer een woonadres in dezelfde staat; vaak is ook het hebben een rijbewijs van die staat verplicht.

09 mei 2007 7:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Heh, Horn dat klopt ;) Maar mijn punt was natuurlijk dat het een door de regering erkent ID bewijs is, dus waarom zou de buurtsuper daar tegenin gaan?
Briljante site die alessie :D Alles in het engels behalve 'assurantiekantoor' :lol: Door gebruik van dat woord tast volgens mij de helft van de niet NL sprekende bezoekers van die site nog steeds in het duister.

09 mei 2007 15:01
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouw
haarlem
Bericht 
we gaan nu proberen het te regelen via een neef die daar woont ( niet in dezelfde staat ) en hopelijk gaat dat lukken.
Ik hoor wel vaker verhalen van mensen die in het buitenland een auto kopen en daar dan enkele maanden mee rondtoeren, moet toch ook te verzekeren zijn.

Gr,

Bas

09 mei 2007 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
ik weet toch zeker dat dit hier eerder aan de orde gekomen is

nou nogmaals ja het kan heb het zelf al een paar keer gedaan en ik
ben net terug van america 4 mei maar ik vertrek volgende week weer.

je moet je groene kaart meenemen van een auto wat op jou naam staat en nog steeds verzekerd is.
zodat men in america kan zien dat je in nl verzekerd bent.. dan kan je de auto op naam zetten (registreren) dus en dan krijg je een temporary plate deze verlopige kentekenplaat is wel maar 30 dagen geldig en kost je 75 doller..

zoals ik zeg ik vertrek volgende week en moet een escalade ophalen in newengland ma ligt boven newyork en de auto moet naar newark ligt naast newyork.. en dan gaat ie het ship op..

nogmaals zonder geldige groene kaart en rijbewijs krijg je geen auto verzekerd daar.. en op naam gezet
heb je meer vragen laat het me maar weten..
kan me ook op msn mailen.
marco-crijns@hotmail.com

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

10 mei 2007 1:37
Profiel Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Neem effe contact op met Howard: http://www.thehowardagency.com/
Als er wat te regelen valt, kan hij het zeker voor je regelen...
En doe 'm de groeten van me :mrgreen:

10 mei 2007 2:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: verzekering, rijden in de US
Jeroen,

Weet jij of die Howard Company nog bestaat..? 'K heb zojuist een mail gestuurt, maar die werd meteen gebounced.

De site doet het nog, en 't ziet er naar uit dat ze vallen onder Mercury Inurance... Van hun kan 'k wel een up to date site vinden...

Heb je toevallig nog recent contact gehad met die mensen....?

Thanks,

-M.

13 feb 2012 11:29
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht Re: verzekering, rijden in de US
Kan best zijn dat 't niet meer bestaat (of in ieder geval niet meer onder die naam)
Howard zelf is een paar jaar geleden overleden...

13 feb 2012 12:44
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]