Auteur |
Bericht |
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Stilvallen na motor revisie 3.2 / 911 Bj 1985
Betreft 3.2 / 911 motor bj 1985
Ik heb na mijn motor revisie 2 ritjes van 25 km gedaan, en heb ondervonden dat de motor soms tijdens het stoppen durft stil te vallen ( niet altijd 2 keer per rit van 25km gehad ,en de motor is dan warm ) waar zou dat aan kunnen liggen ?
Hoeveel liter olie gaat er in een 3.2 / 911 motor ?
En is het waar dat ik het oliepeil met draaiende moet meten ?
Alvast bedankt voor jullie reactie, mvg Chris
|
10 mei 2007 11:58 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
stilvallen hoort niet natuurlijk, zeker na een revisie
ik meen 11 liter bij te vullen en in totaal 13 liter; maar wacht even op iemand die het zeker weet
peilen bij warme stationair draaiende motor, wat geeft de meter op het dashboard aan?
_________________________________________ Got coffee?
|
10 mei 2007 12:03 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Marco heeft het al uitgelegd.
Olie was meen ik 10,5 (kan ook 11 zijn zoals Marco zegt) liter
Het pijl moet idd met draaiende motor op bedrijfstemperatuur gemeten worden.
Zorg dat de wagen volledig vlak staat.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 mei 2007 12:05 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
wat is er gereviseerd, door wie en waarom?
|
10 mei 2007 12:08 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Peilen met 80 graden, vlakke ondergrond, meter is richtlijn, maar peilstok geeft de echte stand. Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
10 mei 2007 12:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
eigenlijk 90 graden jeroen, eerste streepje
|
10 mei 2007 12:11 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
wat de meter op het dashboard aangeeft kan ik nu niet zien omdat hij bij de spuiter staat maar dat was vlgs. mij bijna helemaal naar rechts; De motor revisie was nodig omdat er 2 draadstangen van de 4e cylinder los waren.
|
10 mei 2007 12:22 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
http://www.klint.be/
was het rev bedrijf
|
10 mei 2007 12:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Heb geen streepjes, maar getallen/graden..
80 graden staat volgens mij op de sticker in het motor compartiment... Maar meer is volgens mij ook goed, 90, 100, maakt geloof ik niet zoveel uit, als de motor maar goed warm is.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
10 mei 2007 12:28 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ze lijken geen spec ervaring met P te hebbn.....
|
10 mei 2007 12:31 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Klopt maar voor de rest heeft dit bedrijf een goede ervaring en ik heb dan maar de gok genomen, bij porsche is het meestal x2 , ik was nu vlg.s afspraak €4000,- kwijt en daar is niet veel winst op gemaakt.
|
10 mei 2007 13:24 |
|
|
cabrio wim
|
Kan meerdere oorzaken hebben, is alles goed aangesloten, goed vast gezet van klemmen (valse lucht) op slangen, geen stekkertje vergeten, benzine lucht verhouding, dit omdat je schrijft dat hij het alleen bij warme motor heeft, kan te arm mengsel zijn. ( koude motor rijker mengsel)
Plus dat je dan nog de electronische zaken hebt zoals idle speed control en throtle position switch, maar om te weten of die goed zijn moet je meten met de Ohm meter.
Geef maar wat hints, weet ook niet wat ze daar verder aan gedraaid en gestelt hebben.
|
10 mei 2007 13:37 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Goedkoop is duurkoopzeggen ze bij ons......
Hoe lang is het geleden dat revisie is uitgevoerd?? Advies is om de eerste paar 100 kilometer lange stukken te rijden,niet te hoog in de toeren,daarna terug naar garage om alles nieuw af te stellen en beurt uitvoeren.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
10 mei 2007 13:40 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Bedankt voor jullie advies, ga met de antwoorden aan de slag als ie over 3 weken terug van de spuiter is, mvg Chris
|
10 mei 2007 18:37 |
|
|
cabrio wim
|
Ik zou daar niet te lang met wachten, kun je niet terug naar het revisiebedrijf gaan en proberen het probleem op te lossen, of kan dit niet.
Hebben zij alleen de motor gereviseerd of ook uitgebouwd en terug geplaats. of heb je ook zelf dingen gedaan.
|
10 mei 2007 19:07 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Nee alles is door hun gedaan wat motor revisie betreft, ik heb een rekening met km stand en ben nu 3m en 60km verder, die spuiter pakt de auto tussendoor en ik moet hem af en op bouwen + schuren vandaar;
Ik kan nu niet met de auto rijden omdat alles is afgebouwd.
|
10 mei 2007 19:47 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
tenzij je ervaring hebt met schuren/voorbewerken zou ik je aanraden dat ook door de spuiter te laten doen
is nl. cruciaal voor een goed eindresultaat (meer dan het spuiten zelf)
veel te vaak gezien dat mensen dit zelf hebben gedaan (om kosten te besparen) en het resultaat is dan uiteindelijk bedroevend
het "voordeel" is dan ver te zoeken
anyway... back on topic...
|
10 mei 2007 19:55 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Ok we doen ons best, thx for tip
|
10 mei 2007 20:05 |
|
|
Mark
911 cabrio 3.2
Cayenne SHelmond
|
Inderdaad,
het is precies zoals jeroen zegt. Het schuren en strak maken bepaalt uiteindelijk hoe mooi hij erbij staat. Verder zorg dat hij goede lak gebruikt. (ook de blanke lak is belangrijk, ziet niet uit als deze inzakt)
.
|
10 mei 2007 21:24 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Eigenlijk moet ie zo worden als die van jou Mark, De lak die er nu op zit vetoont scheurtjes, en als je deze met een mesje open snijd, en er 100 bar lucht onder blaast vliegt deze er in stukjes af, ik denk dat de bestaande lak met de zink laag problemen heeft en daardoor niet goed hecht, ik schuur achterflank zaterdag, de rest gaat een zuurbehandeling. Daarna kan de lak er met een tuinslang afgespotern worden vlgs. de garage houder.
|
10 mei 2007 22:33 |
|
|
cabrio wim
|
Dan word hij zo net als deze Porsche en Triumph, of is dat niet de bedoeling.
|
10 mei 2007 22:39 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Ziet er goed uit vlgs. mij niet mis mee ?
|
10 mei 2007 22:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En bij 'n Porsche- specialist
... hebben ze alleen die draadeinden gedaan - m.a.w. wat is er allemaal aan vervangen/gereviseerd
Inderdaad - netjes en rustig iets van 1000 Km rijden (max 3000 rpm) - dan terug om de boel na te laten kijken - af te stellen - en olie te verversen
|
10 mei 2007 22:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Beter eerst zuurbad en dan revisie?
|
10 mei 2007 23:07 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Inderdaad moet na 1000 km terug komen, er zit nu speciale olie in dacht ik, alle dichtingen zijn vervangen en al de draadeinden van een betere kwaliteit dan er in 1985 origineel in zat, de cylinders zijn opnieuw voorzien van alucoating en de zuiger zijn van nwe veren voorzien, het hele blok is als nieuw gereinigd, geen aanslag enz. meer.
|
10 mei 2007 23:08 |
|
|