Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:53

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
NPC: Circuitdag Zolder (België) 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
outletvalve schreef:
... 2 911's afgevoerd per ambulance (GT3 en 964 cabrio :cry: ), en een 944 met lichte schade.

Da's Zolder :?

Laat me maar (niet) raden waar het gebeurd is :roll:

09 mei 2007 19:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Het was weer een zeer geslaagde trip naar het Belgische Zolder! 8)

Met 8 mannen en 1 dame zaten wij weer in het Parkhotel, waarbij Monica (eigenaresse) weer content was om ons te zien en daarnaast alleen maar oog had voor die ene mooie RODE sportwagen 8) :P

Ons "vaste" eetadresje bleek niet te bestaan, maar dankzij het negeren van de aanwijzingen van het navigatiesysteem van 968mint kwamen wij uit bij: niet mokken, lekker wokken! :lol:

Op één irritante mug na prima geslapen.
's ochtends toch al weer vroeg op en toen regende het al een tijdje, en dat bleef het de gehele dag doen tot en met de thuisreis. :(
Bedankt voor alle SMSjes dat het in NL :sunny: was :twisted:

Het rijden op een nat Zolder was wel weer een ervaring apart.
Voorzichtig begonnen, maar daarna toch meer gaan proberen de grenzen wat op te zoeken, en die liggen bij de 944 toch best ver.
Eén keertje net iets te enthausiast en dus iets te vroeg op het gas glijden, draaien, tegensturen, remmen en toen even met de achterkant een bandenstapel aangetikt (ja, Olaf daar...... :wink:).
Alleen maar en paar lichte krasjes op de achterkant that's all, nee de 964 cabrio en 996 GT3 hebben duidelijk veel meer pech gehad :( :(

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Veel mooie Porsches aanwezig trouwens (circa 75)!
Inderdaad een groene 997 GT3-RS, een stuk of 10 Porsches 2.2 & 2.4, enkele 914's en een 997 turbo!

Samen met GI996 en Paul van Engelen nog een hapje gegeten in Zolder, en in de regen weer terug naar huis!!

Al met al weer een mooi en gezellig evenement! 8) :thumleft:

09 mei 2007 22:23
Profiel WWW
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Zo'n 60 rondjes op een nat circuit Zolder gereden, een paar keer wat glijden en uitbreken waardoor er alleen maar een bredere glimlach tevoorschijn kwam.
Voor mij was dit het eerste NPC evenement en dat was in één woord top!
Eind van de dag ook weer bijzonder, een Italiaans restaurant die geen pizza's verkoopt en de bediening die dacht dat Rob, Paul en ik Gunballers waren :lol: 8) :lol:

09 mei 2007 23:08
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Goed verhaal! Alleen wat een hondenweer zeg! :shock:

09 mei 2007 23:22
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Het weer werkte helaas niet mee, maar verder weer een leuk evenement.

Dinsdag een drankje en een hapje met een kleine gezellige club Porsche liefhebbers en vervolgens slapen in het Parkhotel, alles volgens de 'Methode Olaf', of betrof dat nu iets anders :roll: :lol:

Het natte weer met een vochtige tot natte baan had ook wel weer een voordeel: kon eens 'testen' hoe voorbanden met 1 mm zich dan gedragen, en alles is probleemloos verlopen.

Dat konden die 2 pechvogels met waarschijnlijk wel een 'verstandige' profieldiepte niet zeggen.
Begreep van 1 dat het zijn eerste keer op circuit was, voorheen alleen met mooi weer de P. uit de garage haalde, en nu een plas tegen kwam waarbij er iets (heel erg) mis ging :shock: :o :cry:

968mint heeft diverse rondjes over een vochtige baan met me gemaakt en verbaasde zich er over hoe snel en gecontroleerd dat kon gaan met zo'n 911 (wist toen niet van mijn voorbanden).

Wil maar zeggen: techniek is (heel) belangrijk maar de combinatie rijder/techniek is doorslaggevend :!:

10 mei 2007 11:59
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Olaf schreef:
Laat me maar (niet) raden waar het gebeurd is :roll:

Alleen de GT3 heb ik zien staan ....
Kom maar Olaf :P :D

10 mei 2007 12:08
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Na dat heuveltje "achterin" ? ;) (of bij het opkomen van het rechte stuk)

10 mei 2007 21:03
Profiel Facebook 
Bericht 
Je bent heel warm Pascal :lol:

10 mei 2007 23:30
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Het natte weer met een vochtige tot natte baan had ook wel weer een voordeel: kon eens 'testen' hoe voorbanden met 1 mm zich dan gedragen, en alles is probleemloos verlopen.

Dat konden die 2 pechvogels met waarschijnlijk wel een 'verstandige' profieldiepte niet zeggen.
Begreep van 1 dat het zijn eerste keer op circuit was, voorheen alleen met mooi weer de P. uit de garage haalde, en nu een plas tegen kwam waarbij er iets (heel erg) mis ging :shock: :o :cry:

968mint heeft diverse rondjes over een vochtige baan met me gemaakt en verbaasde zich er over hoe snel en gecontroleerd dat kon gaan met zo'n 911 (wist toen niet van mijn voorbanden).

Wil maar zeggen: techniek is (heel) belangrijk maar de combinatie rijder/techniek is doorslaggevend :!:

"Ware kwaliteiten of prestaties spreken voor zichzelf over andere spreekt men zelf." Afbeelding

11 mei 2007 10:31
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Je bent heel warm Pascal :lol:

Dat hobbeltje over de tunnel heen en dan meteen (flauw) naar links vermoed ik :?:
Daar heb ik er al meer zien af gaan, de wagen wordt dan licht -want komt uit te veren- en als je dan bruusk instuurt... :?

11 mei 2007 10:34
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Harley schreef:
Dat hobbeltje over de tunnel heen en dan meteen (flauw) naar links vermoed ik :?:

Of de chicane uit - net na de inrit van de pitstraat :?: :roll:

11 mei 2007 11:27
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Op het rechte stuk met aan het eind de inrit van de pitsstraat.
Dus tussen de beide chicanes achterin, daar stond de GT3 links langs de kant :?

11 mei 2007 11:35
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Harley schreef:
Daar heb ik er al meer zien af gaan, de wagen wordt dan licht -want komt uit te veren- en als je dan bruusk instuurt... :?

Rode Lancia Delta toch?

11 mei 2007 12:30
Profiel
ex RS4
Bericht 
Dat was op de plek (ongeveer) waar Paul het over heeft, ik heb het over de BMW hieronder...toen nog heel...

Afbeelding

11 mei 2007 13:20
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Deze foto van de Z4 Coupé is gemaakt de eerste bocht achter de pitlane.
De plaatst die jij (volgens mij) bedoeld Harley is waar het kruisje staat. Daar heb je idd een lifteffect

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

11 mei 2007 14:11
Profiel WWW Facebook 
ex RS4
Bericht 
Klopt als een bus :!:

11 mei 2007 14:26
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Paul bedoelt IMO tussen Jochen Rindt & Jacky Ickx :idea:

Ik bedoelde - daar waar je Jacky Ickx uit komt :shock:

De Boulderberghaarspeld is ook 'n beste - alleen heb je daar 'n half weiland om uit te lopen :wink:

11 mei 2007 14:39
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Daar stond ie... en de andere 964 heeft aan het eind van de middag tijdens het vrij rijden met beide kanten :shock: de bandenstapel geraakt tussen Lucien Bianchi en Kleine.
Verder zijn er nog genoeg auto's afgegaan maar dan gelukkig zonder waarneembare schade (misschien wel een deukie in het zelfvertrouwen).

11 mei 2007 14:53
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dat laatste is alleen maar goed, grotere kans dat het in de toekomst beter gaat.

11 mei 2007 21:54
Profiel
Bericht 
Klopt helemaal Olaf!
...
GI996C schreef:
Daar stond ie... en de andere 964 heeft aan het eind van de middag tijdens het vrij rijden met beide kanten :shock: de bandenstapel geraakt tussen Lucien Bianchi en Kleine

Op dat stuk kwam ik niet boven de 110 kmh toen het echt glad/nat was daar, als je begrijpt wat ik bedoel 8)
Toen de weg slechts vochtig was, is 140 nog geen probleem.

Kwestie van 'lezen van het wegdek' volgens me humble opinion :)

11 mei 2007 22:18
Profiel
Bericht 
Heb helaas nog geen foto's online gezien..

14 mei 2007 0:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
911-lover schreef:
Deze foto van de Z4 Coupé is gemaakt de eerste bocht achter de pitlane.
De plaatst die jij (volgens mij) bedoeld Harley is waar het kruisje staat. Daar heb je idd een lifteffect

Afbeelding

Toen we de week voor jullie in Zolder waren ging een zeeeeeeeeeeeeeer timide nederlander met een DB9 eens effe tonen dat zijn 450+ bolide absoluut niet vergelijkbaar was met onze p-kes... :lol: :lol: :lol:
Hebben wij gelachen toen ie met zijn vier wieltjes over de curvestones schoof na de fameuze "lift" :twisted: :twisted:
We hadden zo op zijn systeem gewerkt door hem met 2 997's links en rechts te passeren en dan "heeeeeeeeel hoffelijk" weer voorbij te laten...om hem dan weer een porschepoepje te laten ruiken... dat ie een beetje overenthousiast op zijn DB-staart duwde en na zijn sortie (zonder erg overigens, want dat wensen we niemand toe, en zeker niet zo'n prachtige DB9) onmiddellijk van het Zolderse grondgebied verdween...
Maw, onze wraak smaakte eigenlijk wel heel zoet...
(moest ie maar niet neerbuigend doen over onze amper 355pk-sterke p-kes)

14 mei 2007 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
:lol:

14 mei 2007 20:48
Profiel Facebook 
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Citaat:
Heb helaas nog geen foto's online gezien..

U vraagt, wij draaien :)

FauTeaus :

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

14 mei 2007 23:12
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
outletvalve schreef:
Afbeelding Afbeelding

Ik zat dit te lezen en ik dacht; 'toch weer eens tijd dat ik het circuit op ga'. Tot ik deze feauteaux zie en dan weet ik weer wat mijn grote angst is... :shock:

14 mei 2007 23:19
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende