|
Auteur |
Bericht |
bert964c4
vianen
|
Jelle,
Nieuw of niet, dat maakt niets uit, je bent Porsche liefhebber net zoals wij allemaal hier.
Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.
Het is maar net waar je in rijdt, of wat je beleving is op dat moment.
Fijt is dat je in een Porsche rijdt en ik zeker weet dat je netzoveel plezier beleeft als ik, ongeacht welk type.
Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche
Maakt niet uit welk type of model
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
12 mei 2007 0:15 |
|
|
horn
PF #57
|
als we hier alles gaan vegen wat geen zin of nuttige bijdrage heeft, wordt het net zo rustig als op de prikpagina
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 mei 2007 8:22 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Conclusie, de mijne is de beste
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 mei 2007 8:27 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ongetwijfeld Paul, maar nou weten we nog niet welke de beste is
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
12 mei 2007 8:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat weet ik. Maar ook die versie is meer thuis op het circuit dan op de openbare weg.
|
12 mei 2007 20:24 |
|
|
Jelle-924
944Sommelsdijk
|
ja maar dan heb ik de vraag (ook een beetje gehoort voor mijn aankoop ) is het dan je eerste porsche??
|
13 mei 2007 0:21 |
|
|
PassionForAg
Droombolide is een Porsche 993 :-)Wierden
|
De 911 uiteraard. De C GT is een hedendaagse supercar maar ik heb altijd het gevoel dat Porsche nog meer uit deze auto had kunnen halen. Al blijf ik er diep respect voor hebben dat ze één van de weinige zijn die nog een handbak hebben in de dagelijkse sportauto's...
_________________________________________ Als je elke ochtend je teen stoot aan je nachtkastje, dan verplaatje je het kastje. Ben je ontwerper bij Porsche, dan ga je de teen opnieuw ontwikkelen...
|
13 mei 2007 0:59 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
917...
ow die kan niet.. dan maar uhhhhhhh de 356 / 911 ???
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
13 mei 2007 3:05 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ieder z'n ding, maar als ik denk aan de beste Porsche (toegelaten op de openbare weg) denk ik nu eenmaal aan de 962. Of je daarmee je wekelijkse boodschappen kan doen en de gemiddelde verkeersdrempel zonder kleerscheuren kunt nemen (hoogte is overigens dynamisch regelbaar), vind ik minder interessant.
Anders had ik wel de snelste Cayenne gekozen .
Maar deel vooral je eigen ervaringen met dit model, wie weet bedenk ik me nog.
_________________________________________ Tjolk.
|
14 mei 2007 1:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het is een groep C auto die ze omgebouwd hebben zodat deze op de openbare weg kan rijden. Het feit dat de auto het kan maakt hem voor de openbare weg nog niet de meest geschikte auto.
Ieder zijn mening en de 962 is zonder meer de snelste Porsche die toegelaten is op de openbare weg, maar het is en blijft een auto die pas straalt op het circuit.
Beste impliceert wat mij betreft meer dan uitblinken op één aspect (snelheid) ten koste van alle andere kwaliteiten.
Ik wens je veel succes met een 962 op de openbare weg. Ik vermoed dat je bij iedere drempel (en die zijn er genoeg in NL), iedere file, iedere keer dat er geen vrij stuk weg voor je ligt, iedere keer dat jouw vriend Koos zich heeft opgesteld bij dat kleine stukje vrije weg dat je toevallig mag ontmoeten , enz. verlangt naar een minder heftige, minder op snelheid en circuit toegesneden auto.
P.s. neem het niet te serieus, want m.i. bestaat er gewoon niet zoiets als "de beste", dus ieder antwoord is even fout.
|
14 mei 2007 14:46 |
|
|
Jort
Groningen
|
Bij "beste" in combinatie met "Porsche" denk ik aan snelheid. In een andere context (bijvoorbeeld auto's in het algemeen) zou ik ook meer compromissen sluiten bij het toekennen van de term "beste".
Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.
Er valt wat voor te zeggen dat elk antwoord bij voorbaat fout is, maar gezien het subjectieve karakter van de term "beste", is elke antwoord eigenlijk ook goed, als het maar een Porsche is.
_________________________________________ Tjolk.
|
14 mei 2007 15:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ben ik eigenlijk niet met je eens... maar zou je nog over kunnen twisten.
Helemaal niet mee eens. De GT3 (RS), ja. Maar zeker een standaard 911 of een Boxster is weliswaar geschikt om ook op het circuit te komen, maar allesbehalve daarvoor zeer geschikt. Teveel luxe, teveel gewicht, te comfortabel, enz.
|
14 mei 2007 21:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
fijn, de heren hebben elkaar weer gevonden
_________________________________________ Got coffee?
|
14 mei 2007 21:08 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Laatst bijgewerkt door Pascal op 15 mei 2007 8:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 mei 2007 21:41 |
|
|
Jort
Groningen
|
In de context die je aanvoerde: dagelijks gebruik, verkeersdrempels, Spee? Lijkt me een uitgemaakte zaak. Röhrl zei ooit dat de CGT eigenlijk al te snel is om voluit te gaan op Nordschleife (vooruit, met geknepen billen dan). Doet het beter op een "gewoon" circuit.
Denk nog even aan wat je eerder schreef. Verkeersdrempels, dagelijks gebruik, Spee (het kan allemaal, maar..), of...voluit op een circuit.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 15 mei 2007 1:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 mei 2007 22:26 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
| | | | bert964c4 schreef: Jelle, Nieuw of niet, dat maakt niets uit, je bent Porsche liefhebber net zoals wij allemaal hier. Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom? Omdat we er nu in rijden Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds. Het is maar net waar je in rijdt, of wat je beleving is op dat moment. Fijt is dat je in een Porsche rijdt en ik zeker weet dat je netzoveel plezier beleeft als ik, ongeacht welk type. Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche Maakt niet uit welk type of model | | | | |
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
14 mei 2007 22:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dagelijks gebruik heb ik niet genoemd voor zover mij bekend en anders toch zeker niet bedoeld. Mythevorming... Beetje marketing. Hij praat namens Porsche... Sport Auto had een andere mening. Zoals ik al zei: je kan er over twisten. Het is iig een veel minder extreme auto dan de 962, ook de Dauer versie.
De 911 is meer en meer een GT geworden. Helemaal geen circuitauto die ook op de openbare weg kan. Sterker nog: sommigen vinden de 997 GT3 al weer te soft worden. Of dat laatste terecht is, is een tweede. Maar de gewone 911 is een auto die perfect is voor dagelijks gebruik. Perfect is voor zeer beperkte bestuurders. En allesbehalve perfect voor het circuit. Het kan, meer niet. Alleen al het gebrek aan dry-sump zou een bel moeten doen rinkelen... Nog afgezien van alle overdadige luxe.
|
15 mei 2007 12:24 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
15 mei 2007 12:35 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hé, er staat een nieuwe smiley in het lijstje
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 mei 2007 12:42 |
|
|
Shark
Middelburg
|
En ik weet van niets...
|
15 mei 2007 12:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 mei 2007 12:49 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
15 mei 2007 13:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
En morgenochtend sta je weer in de file, neem je de zoveelste verkeersdrempel, passeer je de zoveelste flitser, passen de 4 kratjes van het boodschappen doen niet in het vooronder en droom je van het circuit. Kortom, je gebruikt nog niet de helft van het snelheidspotentieel en op andere terreinen blijven er wensen liggen.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
_________________________________________ Tjolk.
|
15 mei 2007 14:25 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Welkom op het forum!
|
21 mei 2007 22:16 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Johann |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|