Auteur |
Bericht |
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Bangelijke filmpjes!!
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
13 mei 2007 20:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mooie rit. Wil ik ook.
|
13 mei 2007 23:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Thx for sharing
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 mei 2007 13:00 |
|
|
wreckah
|
We hadden het een tijdje uitgesteld, maar uiteindelijk zijn we toch aan onze minst favoriete herstelling begonnen: de elektriciteit. We hadden slechts één achterlicht, een achterruitverwarming die niet werkte, en enkele zekeringen die maar bleven springen. We ontkoppelden alle mogelijke lampjes, en toestellen op de foute circuits, and traceerden de foute bedrading tot in de kofferruimte achteraan. We namen de volledige bedradingslus achteraan uit de wagen, en inspecteerden deze op foute connecties en slechte kabels. Alle blootliggende/gesmolten kabels werden vervangen, en de hele lus werd weer netjes ingepakt in isolerende tape. We vonden ook een kapotte achterruitverwarmingsrelais, dewelke we simpelweg vervingen.
Nadat we de hele lus opnieuw monteerden bleven we evenwel met één springende zekering zitten, elke keer als we de standlichten aanzetten. We openden de koplamp-emmers, en vonden een slechte reparatie van de vorige eigenaar. We repareerden ook hier de slechte bekabeling, en gaven deze een andere route doorheen een nieuw gaatje in het chassis.
Alles werkt nu naar behoren.
_________________________________________ http://www.carreratochina.com
1969 911T
|
15 dec 2007 15:05 |
|
|
wreckah
|
Eén onderdeel van deze winterpreparatie was de vervanging van onze ophanging. Onze vriendelijke sponsor Steven van <a href="http://www.bikesetup.be" target=blank>bikesetup</a> bestelde voor ons maar liefst 4 splinternieuwe bilstein schokdempers, en een Weltmeister cambermeister. Dank daarvoor Steven, je bent een held!
Vooraleer we de voorste schokdempers konden vervangen, dienden we eerst één van de twee struts te vervangen. De niet-originele Koni strut vervingen we door een Boge-exemplaar, wat we vonden bij de lokale afbreker FGPorsche. Dit ging tot onze verbazing vrij eenvoudig, en een uurtje later zat was de goede strut reeds gemonteerd. We gebruikten een spoeciale tool om de balljoint open te doen. Ook zullen we onze voorste remmen opnieuw moeten ontluchten omdat de klauw gedemonteerd moest worden.
Het vervangen van de schokdempers is een vrij eenvoudig process. De oude versleten mexicaanse brol die onze wagen vooraan dempte werd op een uurtje of twee vervangen door kwaliteitsvolle Bilstein schokdempers. Het uitlijnen van onze wagen laten we over aan onze huismechaniekers.
De achterophanging is zo mogelijk nog eenvoudiger: je lift de wagen een klein beetje op om de druk weg te nemen op de demper, en dan los je twee bouten, je neemt de oude schokbreker eruit, en vervangt die door de nieuwe.
De rijhoogte van de wagen steeg mettéén enkele centimeters wat erop wees dat de oude ophanging wel degelijk versleten was. Hij stuurt nu ook veel beter, accurater en lichter, en absorbeert de oneffenheden in de baan veel makkelijker. Fantastisch!
_________________________________________ http://www.carreratochina.com
1969 911T
|
15 dec 2007 15:05 |
|
|
wreckah
|
Nadat we de voorophanging hadden vervangen, konden we beginnen aan de installatie van de Weltmeister Cambermeister. Dit is een modificatie waarbij de bovenkanten van de schokbreker-torens met elkaar verbonden worden door middel van een instelbare balk. Dit zou ons meer rigiditeit en stevigheid moeten bieden in de zware condities die ons te wachten staan.
De montage is zeer eenvoudig, en na een uurtje konden we ons werk reeds bewonderen. We kunnen nu extra negatieve of positieve camber instellen, door simpelweg de balk in of uit te draaien.
_________________________________________ http://www.carreratochina.com
1969 911T
|
15 dec 2007 15:06 |
|
|
wreckah
|
Het zat er aan te komen. De oliegeur en -rook begon echt een beetje te veel op te vallen en met een 30.000km trip voor de boeg volgend jaar leek het ons beter om hier iets aan te doen. Een gereviseerd motorblok werd gevonden en gisteren werd door garage Criel begonnen aan de werken: motor en versnellingsbak eruit en nagaan of er geen andere zaken dienden vervangen te worden. Resultaat: heen en weer pendelen naar Joma Parts om koppelingsdrukplaat, bougies, dichtingssetjes, oliekanaaltjes te kopen.
Maar het resultaat zal er mogen zijn: een motorblok inclusief hydraulische kettingspanners met gereviseerde cilinderkop, nieuwe pistons, distributeur, en koppelingsdrukplaat.
Ik kan niet wachten tot de motor uit rodage zal zijn.
We hebben net de wagen opnieuw in ontvangst genomen, en het verschil is enorm: de nieuwe motor loopt soepeler, en klinkt veel stiller; We moeten enkel de carburateurs nog eesn afstellen en we zijn klaar.
_________________________________________ http://www.carreratochina.com
1969 911T
|
15 dec 2007 15:06 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mooi verslag. Sterkte verder.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 dec 2007 15:27 |
|
|
PassionForAg
Droombolide is een Porsche 993 :-)Wierden
|
Wat een tocht moet dat zijn zeg...bijzonder veel succes toegewenst! Ik weet zeker dat de Duitse bolide het ver gaat schoppen, en jullie natuurlijk ook!
_________________________________________ Als je elke ochtend je teen stoot aan je nachtkastje, dan verplaatje je het kastje. Ben je ontwerper bij Porsche, dan ga je de teen opnieuw ontwikkelen...
|
17 dec 2007 19:24 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
succes jongens
sowwwwwwwwwww gaaf die kleur echt dope zo met die bling bling fuchsen zo
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 dec 2007 21:59 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Inderdaad von Knauffmannshausen
|
17 dec 2007 22:04 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
velgen lijken nog wel groter dan die van mij!!!!!!!!!!!!!!
zou dat door de oude look van de harten komen versu volledig gepolijst
wel vreselijk mooi zo
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
17 dec 2007 23:19 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
nope het waren 16 inchers vanaar ze ook groter lijken ze zijn het ook stond heel vet
deze man stond op afgelopen spa porsche days, hele aardige vriendelijke man,
zeker wel een kwartiertje mee staan praten hele enthousiaste man
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 dec 2007 0:23 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
die rode rijd met 15 inchers
die blauwe met 16 inchers
deze staat btw in de nieuwe porsche scene
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 dec 2007 14:03 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
hahahah dacht het al, die van mij zijn namelijk ook 16 inchers
wellicht dat ze dan toch meer tot hun recht komen als ik de tussenvlakken weer zwart maak
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
18 dec 2007 14:18 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
tuurlijk staat dat veel beter , past helemaal bij je auto zilvergrijs met zwart accenten is toch hlml jouw ding man
en idd je krijgt optisch een dikkere diepe velg, staat toch dope man
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 dec 2007 14:33 |
|
|
justin_w
|
@drknauf; komt aardig in de buurt van mijn droomauto
|
18 dec 2007 14:51 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Jaaah, maak weer zwart die tussenvlakken!! Veeeeel mooier (imho)
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
18 dec 2007 15:23 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
welke pic ?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 dec 2007 21:07 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
zo toch john:
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 dec 2007 23:07 |
|
|
wreckah
|
Beste mensen,
We gaan binnenkort een bestelling plaatsen voor het maken van Carreratochina-polo's! ( De eerste stap in de volledige merchandising van ons avontuur www.carreratochina.com de 'action figures' van jan en erwin worden op dit moment gedesigned )
We hebben de keuze uit polo's met korte of lange mouwen. Ze worden uitgevoerd in donkerblauw (marine), met de volgende opdruk (in donkergeel, het kleur van onze wagen):
- carreratochina-logo in het klein op de borstzak
- carreratochina-logo in het klein op de zijkant van de mouw
- carreratochina-logo in het groot op de rug
Je kan de foto's van de polo's (hoge kwaliteit) hieronder vinden, alsook het logo dat erop gedrukt zal worden. (zwart-wit evenwel, maar het logo wordt dus in donkergeel op de marine-kleurige polo's gedrukt)
Indien er genoeg vraag is kunnen we ook sweaters leveren in dezelfde uitvoering. Vermeld dan best gewoon in uw bestelling dat je een sweater verkiest boven een polo, en dan proberen we dit te regelen.
De prijzen hangen wat af van het aantal bestelde shirts, doch we rekenen op een 30 EUR per polo. Indien we grotere hoeveelheden halen (+20 stuks) , dan zal dit bedrag zeker een stuk lager zijn.
De polo's zullen begin februari geleverd worden.
Bestellen kan door simpelweg te antwoorden op deze post, of een PM te sturen naar mij, met vermelding van:
- aantal polo's
- welke uitvoering (korte of lange mouwen)
- de maat!
- naam en adres
We wachten met het plaatsen van de bestelling tot maandag 21 januari, dus tot en met zondag 20 januari kan je bestellen. Laat dit ook aan jouw vrienden weten, hoe meer stuks we bestellen hoe geodkoper het wordt!
Wij danken jullie op voorhand voor het steunen van ons initiatief!!
vriendelijke groeten,
Jan en Erwin
www.carreratochina.com
polo korte mouwen:
polo lange mouwen
logo carrera to china:
en eentje om het af te leren:
_________________________________________ http://www.carreratochina.com
1969 911T
|
12 jan 2008 21:46 |
|
|
wreckah
|
Toen we de wagen terugkregen met de nieuwe motor in bleven we evenwel met een klein euvel zitten, dat de laatste weken ons stoorde:
de wagen wou niet goed starten: de startmotor draaide over maar er kwam geen vonk. Wanneer we de sleutel loslieten, dan schoot de motor alsnog in gang. Heel vreemd dus, en onze eerste reactie was een mogelijk slecht contact in het contactslot.
We namen het contactslot uit het dashboard, en openden het helemaal. Er was evenwel bijna niks aan te zien, op wat 40 jaar oud vet na...we kuisten dan maar alles netjes op, vetten het boeltje opnieuw in, en monteerden het contactslot terug in de wagen.
Het start-euvel bleef evenwel bestaan, erger nog, nu wou de wagen helemaal niet meer starten! De bedrading hadden we nog maar net helemaal nagekeken, dus moest wel één van de componenten in het ontstekingscircuit de boosdoener zijn. We vervingen de hoogspanningsbobijn en de RPM transducer, maar dit hielp niet. Uiteindelijk besloten we van de Bosch CDI te vervangen, en gelukkig kregen we daarvoor de hulp van FGPorsche en onze vrienden bij Carrosserie Criel:
Van FGPorsche kregen we een originele Bosch CDI in bruikleen, en van Pascal en Tommy mochten we een Permatune CDI lenen. Met de permatune kregen we nu en dan een vonk, maar net niet genoeg om de motor aan te blazen. Toen plugden we dan maar de Bosch CDI in, en de motor kwam direct tot leven!
Onze Bosch CDI was dus kapot, en moeten we binnensteken voor reparatie. Na wat onderzoekingswerk en wat testen met de multimeter kwamen we tot de conclusie dat we maandenlang met een foute bobijn aan het rondrijden geweest waren, en dat was deze die we in Italië hadden gekregen. Door deze foute bobijn is onze CDI uiteindelijk doorgebrand...
Omdat we niet wekenlang willen stilstaan met de wagen besloten we om de bedrading aan te passen, en de wagen op de aloude Kettering ontsteking te laten draaien: simpelweg met een bobijn rechtstreeks op de distributeur aangesloten. Alle porsches van voor 1969 reden met deze primitieve ontsteking. De CDI is op dat moment erbij gekomen om een stabielere en betere vonk te produceren bij hogere toerentallen.
We kochten een tweedehands bobijn - geschikt voor Kettering ontsteking - en connecteerden het hele boeltje. De wagen startte mettéén op, en draait eigenlijk niet merkbaar anders dan mét CDI. We hebben wel nog niet op hoge toeren getest omdat de motor nog in rodage is.
Op dit moment rijden we dus opnieuw gelukkig rond zonder CDI. Heel veel bijgeleerd, en weerom een onderdeel minder dat kan kapot gaan!
_________________________________________ http://www.carreratochina.com
1969 911T
|
12 jan 2008 23:41 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
ben erg aan het twijfelen iderdaad om ze ook zwart te maken de velgen,
overigens wel heel gaaf dit topic, lijkt me waanzinnig zn reis,
aantal probleempjes met de auto tot nu toe valt mij nog mee.
Merken jullie veelvershil met de veerpoot brug er bij aan de voorzijde?
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
14 jan 2008 12:21 |
|
|
wreckah
|
we hebben er nog niet echt zwaar mee gaan vlammen, dus ik kan het nog niet echt zeggen nu.
de wagen voelde alleszins 100% beter, maar of dat aan de veerpootbrug of de nieuwe schokdempers te wijten is ???
groeten,
jan
_________________________________________ http://www.carreratochina.com
1969 911T
|
14 jan 2008 13:07 |
|
|
wreckah
|
Vorige vrijdag was ik uitgenodigd om naar een snookerevenement in het Feestpaleis te Beervelde te gaan. De producers van de 'Phaedra' show vonden het een leuk idee om de mannen nog eens samen te krijgen, en dit evenement was de perfecte gelegenheid. Phaedra kon er zelf spijtig genoeg niet bijzijn, maar dat bedierf allerminst de pret voor de 3 lolbroeken van dienst: Jan, Koen en Marnik. Ik had de jongens uitgenodigd om mee te rijden met onze Porsche, en ze gingen daar natuurlijk gretig op in.
Koen trok aan het kortste eind, en mocht een beetje huiverig achteraan plaatsnemen. Hij genoot ten volle van het gebots van zijn hoofd tegen de achterruit, en stapte verkrampt uit de wagen met een verschroeid zitvlak! Onze Porsche is duidelijk een tweezitter De jongens waren wel in de wolken over de rij-eigenschappen van ons wagentje, en natuurlijk de fantastische ronk van de flat-six.
Op het feestje zelf genoten we met volle teugen van de gratis champagne en een walking dinner, terwijl we een babbeltje sloegen met ex-wereldkampioen Ken Doherty, en vice-wereldkampioen Mark Selby. Met dank aan Marnik voor de assertiviteit! De hostesjes mochten ook meegenieten van de verleidingkrachten van mijn maten...schitterend om Koen en Marnik aan het werk te zien
Het werd wederom een fijne avond met de jongens, geniet van de fotos!
click for big!
_________________________________________ http://www.carreratochina.com
1969 911T
|
29 jun 2008 16:28 |
|
|