Auteur |
Bericht |
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
inhouden bij vol gas
Heren deskundige,
Ik ben in het bezit van een 996 C2 cabrio en heb een vraag:
Wanneer ik -in een willekeurige versnelling- vol gas geef dan voel ik dat ie (bij +/_5000 toeren) iets inhoud. Sinds twee weken heb ik duidelijk het gevoel dat niet het volledige vermogen wordt gebruikt. Heeft dit te maken met afstelling?
Ik verneem graag jullie kundig advies
|
15 mei 2007 15:34 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Misschien je matten eens opnieuw vastzetten
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
15 mei 2007 23:31 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Klinkt als LM (Luchtmassameter)...
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
16 mei 2007 9:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Uitlezen.
|
16 mei 2007 9:43 |
|
|
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
Misschien moeten ze jou weer eens opnieuw vast zetten
@rest, dank zal hem binnenkort eens inleveren
|
16 mei 2007 9:57 |
|
|
cabrio wim
|
Haal je lucht massameter er eens van af en maak hem schoon, is goed zelf te doen, merk je al gelijk of het daar aan ligt.
|
16 mei 2007 10:10 |
|
|
mayonaise
|
een 996 heeft toch een MAF?
kun je die gloei draad dan schoonmaken?
en gebruikt de computer de maf nog rond de 5000 toeren?
op een 944 en 3.2 bv gebruikt motronic die niet meer
|
16 mei 2007 10:16 |
|
|
cabrio wim
|
Reageerde op bericht van Boxi, heeft ook een 996. Dus dacht die weet het wel, of er een inzit of niet
|
16 mei 2007 10:20 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Dan wordt ie niet meer gebruikt? Dat lijkt mij toch wel heel erg onwaarschijnlijk, hoe weet de computer dan hoeveel lucht erin komt, en hoeveel benzine er bij moet? Dat geloof ik pas als jij mij een betrouwbare bron aan weet te wijzen.
Dat de O2 sensor in de uitlaat boven een bepaald toerental (of gaspedaal positie) niet wordt gebruikt is bekend. Dat komt ook omdat je bij hogere toeren vooral niet te weinig benzine wil (pingelen etc), en als je volgas gaat dan wil je vermogen, en dan heb je nou eenmaal meer benzine nodig dan de optimale mengverhouding (optimaal is 14.7:1, max vermogen bij ~13:1).
|
16 mei 2007 15:12 |
|
|
mayonaise
|
vanaf 3500 toeren werkt een 944 puur op toerental en gasklep sensor met een map in de motronic... de luchtweger met klep staat dan al volledig open en haalt dus niks meer uit
als een 996 een luchtweger met klep heeft dan zal dat niet anders zijn
maar ik vermoed dat ie een maf heeft met gloeidraad, en dan weet ik niet of dat gelijkaardig werkt...
|
16 mei 2007 15:28 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Heeft ie rond de 90k op de teller?
Dan is het zeker de luchtmassameter, ik had het ook bij mijn 996.
Kost rond de 250 a 300€ denk ik.
10 min werk
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
16 mei 2007 16:18 |
|
|
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
Klopt!, Dank; goed om te weten!
|
16 mei 2007 16:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Meteen ook maar nieuwe motor doen?
|
16 mei 2007 17:55 |
|
|
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
@Beltar: was inderdaad de LM meter. Kosten; 680 euro, maar rijdt weer als een zonnetje...
|
24 mei 2007 10:04 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Allez, content dat je weer een supermachine hebt!
Waar ons forum al niet goed voor is hé!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
24 mei 2007 11:20 |
|
|