Auteur |
Bericht |
zef
bijna 911
|
Dus idd, de soewarte met 0 km, pasm, sportzeteltjes en sportexhaust
|
24 apr 2007 0:29 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Mooi Zef !! Veel rijplezier
Dat ongeduld, daar kan ik me iets bij voorstellen...
|
24 apr 2007 15:01 |
|
|
zef
bijna 911
|
Heb em eindelijk!
Nu nog snel inrijden... garage adviseerde me eerste paar duidenders kalm aan te doen (minder dan 4000 toeren)
daar wat van aan?
Jullie ervaring?
|
15 mei 2007 20:14 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou mij aan het advies houden. Gelijk een weekendje naar Praag of zoiets......
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 mei 2007 20:20 |
|
|
barolo
3.2S010
|
En het echte feest begint pas vanaf 4000 TPM.....
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 mei 2007 20:28 |
|
|
zef
bijna 911
|
exact, heb me al EENS stiekem gewaagd aan 5500, maar hoger durf ik nog niet, tzou zonde zijn... nog wat geduld dus (nog wat meer...) sigh
Laatst bijgewerkt door zef op 15 mei 2007 20:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 mei 2007 20:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik zou me altijd aan de inrij-instructie houden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 mei 2007 20:37 |
|
|
pp993
996 c 4Limburg
|
Zef, veel rijplezier met deze drooooom van een auto.
Gauw wat fotos graag!
|
15 mei 2007 22:31 |
|
|
zef
bijna 911
|
Thanks, rijdt indd geweldig (zelfs onder de 4000 toeren)
Fotootjes komen nog, nog niet veel kans gehad ermee te rijden. =/
maar dat komt nog!
|
15 mei 2007 23:41 |
|
|
Bert986
2.7 Boxster 987.1Hoogeveen
|
Dat wordt genieten de komende tijd Zef en nog wel een nieuwe ooo jaaammie.
Welkom.
|
16 mei 2007 10:35 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Lekker rustig inrijden, met wisselende belasting/snelheid. Zie het als een investering. Je krijgt straks nog genoeg kans om de motor in de toeren te jagen.
Geniet ervan!
Anne 2.7
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
16 mei 2007 11:06 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Idd. Wisselende toerentallen zijn belangrijk. Je mag wel "Vlot" doorduwen tot aan die 4000 opm, maar dan opschakelen. Hoe meer je van toerental en versnelling verandert, hoe sneller alle onderdelen op mekaar "ingespeeld" worden.
Vlug veel snelwegkilometers aan een zelfde toerental zijn af te raden.
Geniet maar van de kleine binnenwegeltjes en test zo je fantastische PASM ophanging al wat uit!
Een 997 is een driverscar en houdt van bochtjes...
Die eerste 3000km zitten er zo op.
Vanaf 1500km deed ik er per 500km extra 500opm bovenop...
Nooit olieverbruik of motorproblemen gekend met geen enkele van mijn auto's.En dit ondanks of danszij mijn nogal geanimeerde rijstijl.
LET OP: Trek NOOIT, NEVER, boven de 3500/4000opm voor je olietemperatuur 90 graden heeft!
dit is een gouden tip!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
16 mei 2007 11:34 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Belangrijkst is idd. wachten tot de olietemperatuur op peil is, maar dat geldt voor de rest van de dagen van je Porsche...
Bij inrijden is de consensus toch meestal :
- geen vol gas geven
- tot pakweg 1500 à 2000 omw van het max. blijven (dus tot 5000 - 5500 gaan).
Het best schijnt te zijn om stevig op te trekken (vb in 2e en 3e) en ook te vertragen op de motor, zodat de dingen die echt vast moeten komen te zitten, dat ook worden...
Volgens mij dus zeker niet te behouden rijden, het is een sportwagen !
|
16 mei 2007 12:42 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
In het begin lekker rustig rijden , vooral in uw woonplaats , kan een ieder goed zien WIE er in die mooie porsche rijdt . Dan weten ze later dat zef voorbij flitste . 1 nadeel de flikken weten het dan OOK.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
16 mei 2007 21:20 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
16 mei 2007 22:01 |
|
|
zef
bijna 911
|
Thanks voor de tips!
Jammer genoeg zijn ook de eerste schrammetjes al een feit :/ een rotzak heeft er met iets metaals (een wagentje?) opgereden (terwijl ik er natuurlijk niet was) :/ geen bluts, maar toch al wat lak weg :/
argh (balen)
|
17 mei 2007 0:31 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Da's inderdaad balen zeg.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
17 mei 2007 8:31 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Op 1 Juli wordt er een poets cliniq georganiseerd. Het behandelen van krassen wordt uitvoerig behandeld....
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
17 mei 2007 8:44 |
|
|
zef
bijna 911
|
Je laat ook geen kans onbenut, maar tnx voor de tip, ben echter niet zo een handige harry maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk
|
17 mei 2007 15:07 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik heb zelf ook 2 linker handen en zie poetsen meer als therapeutisch werk. Een soort van shoppen voor vrouwen.... Ik vrees dat er geen 2de cliniq komt door te weinig belangstelling. Mocht het wel doorgaan, dan weet ik zeker, dat Leen je kras gaat behandelen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
17 mei 2007 15:17 |
|
|
zef
bijna 911
|
|
04 jun 2007 3:09 |
|
|