Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:50

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
NPC: Circuitdag Zolder (België) 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Die spiegel van die 964 kan je zo weer terug-klappen :wink:

14 mei 2007 23:23
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ja, en die ring van de koplamp is ook in carrosseriekleur. valt toch niet op als je die weglaat :shock: :? :wink:

14 mei 2007 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Er waren zo'n 70 auto's aanwezig, 3 zijn met de takelwagen van de baan/uit het grind gehaald, waarvan er 1tje (min of meer) weer door kon.
Het verradelijke was dat het nagenoeg de hele dag regende, maar dat de hoeveelheid water op het circuit bijna iedere ronde weer anders was. Op de foto's ziet het er zelfs iets minder erg uit.. die onderste had aan beide kanten schade.

14 mei 2007 23:28
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
horn schreef:
Ik zat dit te lezen en ik dacht; 'toch weer eens tijd dat ik het circuit op ga'. Tot ik deze feauteaux zie en dan weet ik weer wat mijn grote angst is... :shock:

ik heb die angst meer op de openbare weg dan op het circuit...
bovendien... het risico is ook een stukje van de kick 8)

15 mei 2007 0:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht auto's met kenteken op site ?
Ik weet niet of het nu zo netjes is om schadeauto's met duidelijk zichtbaar kenteken op een openbare website te zetten. Het is al vervelend genoeg voor de eigenaren en enige privacy lijkt mij op zijn plaats.

15 mei 2007 12:11
Profiel
Bericht 
Waarom? Om bij eventuele verkoop te melden dat ie altijd schadevrij is geweest en er nooit op een cuircuit gereden is :?
Ik geef toe dat ik ook even verbaasd was toen ik de foto's hier zag, maar rijden op een circuit kan helaas dit tot gevolg hebben.
Vond naar huis rijden in heftige regenbuien op snelwegen met heel veel verkeer voor mijn gevoel ook gevaarlijker dan daar op het circuit.

15 mei 2007 12:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht leuk uitje zolder (ondanks de moeizame rit naar huis)
Gezellig eerste grotere uitje met de NPC. Zoals al eerder gemeld eerst lekker gewokt met gelijkdenkenden (moesten er even voor lopen, zien het maar als warming-up). Goede hotel tip geregeld door Rob Herfst, zelfs zonder de voorspelde muggen.

Helaas kon mijn oude 968 zoveel stress en spanning na jaren van weinig en relatief ontspannen rijden (op de slalom van 6 mei na) niet helemaal verdragen. Ondanks dubbele waterkoeling (de normale en de overvloedige van buitenaf) begaf de koppeling het rond een uur of 12. Toen de instructuur van de NPC die op dan moment stuurde, melde "de koppeling zit op de grond" dacht ik nog leuk geintje, maar helaas. We konden nog net met 3 x schakelen totdat hij het net buiten de baan op de parkeerplaats definitief opgaf (ratel ratel).

Wegenwacht gebeld, maar gelukkig kon ik na ongeveer 1,5 uur afkoelen weer schakelen. Helaas wel met een koppeling die zich gedroeg als een bokkend paard.

Later op de middag nog van Paul van Engelen geleerd dat het nut van profiel op je banden zwaar overdreven word.

Had dus weinig gescheeld of er was nog een auto afgevoerd van zolder. Tot later in de middag gewacht met naar huis rijden om de spits een beetje te vermijden in de hoop in een keer naar huis te rollen. Het was spannend maar we hebben het gehaald ( zo min mogelijk tot stilstand komen en niet boven de 3500 rpm want dan vloog hij er meteen doorheen).

Nieuwe koppelingsdelen zijn al besteld. De gedachte van volgende keer zeker met de GT3 veranderde in de loop van de dag wel enigzins, zie eerdere foto's (had ik nota bene ook nog in proefgereden).

In ieder geval een aanrader voor de volgende keer (bij voorkeur met beter weer en minder schade).

15 mei 2007 12:42
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hopelijk zijn er geen balken of erger geraakt :shock:

Laatste update 22/10/2013

15 mei 2007 12:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht kentekens
GI996C schreef:
Waarom? Om bij eventuele verkoop te melden dat ie altijd schadevrij is geweest en er nooit op een circuit gereden is.

Daar gaat het niet om, direct betrokkenen en bekenden weten het toch wel (dan deels jou keuze). Maar dat iedere dorpsgenoot, collega of locale melkboer de komende weken met een glimlach tegen jou begint "auto stuk". dus ook om leedvermaak te voorkomen. Misschien dat het ook verzekeringstechnisch nu of in de toekomst problemen kan geven. (niet om het te verzwijgen, maar toen had hij schade op het circuit zal nu ook wel zo wezen).

Laatste reden (in dit geval zeer actueel en passend bij 1 foto): mijn vrouw heeft toch al aan de porsche en het "racen" een hekel, als ze dit ziet is het zeker afgelopen.

Overigens denk ik dat de angst voor een porsche die op het circuit gereden heeft overdreven is. Ten eerst wat is op het circuit rijden, een rijvaardigheidsdag of demo rit of 24 uur met de spiegels tegen elkaar. Ten tweede denk ik dat, zeker voor wat meer sportieve autos, het rijden door de stad met hobbelen over drempels en andere hindernissen en filerijden zeker net zo belastend is zo niet erger.

15 mei 2007 12:59
Profiel
Bericht 
@968mint: Je hebt volkomen gelijk. Hiermee is de kans gecreëerd dat het "tegen" je gebruikt kan worden door anderen. Ik keek er wat anders naar, misschien wat naief.

15 mei 2007 13:12
Profiel WWW Facebook 
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
als dat de algemene mening is wil ik de foto's wel verwijderen.

Aan de andere kant, moeten we dan niet bij ALLE foto's nummerborden gaan afplakken ? ( Koos :roll: )

(de eigenaar van de 964 was in ieder geval op tijd bij om zijn platen er af te schroeven :wink: )

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

15 mei 2007 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht platen
Ik moet toegeven dat het moeilijk is waar je de grens moet trekken. Fotos of een evenement ed fleuren de boel wel op.

Ik weet niet of de eigenaar van de 964 de platen zelf verwijderd heeft of ze ergens tussen de restanten van de bandenstapel liggen. (strikt genomen dan ook zelf verwijderd maar iets radicaler).

15 mei 2007 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht Re: kentekens
968mint schreef:

Laatste reden (in dit geval zeer actueel en passend bij 1 foto): mijn vrouw heeft toch al aan de porsche en het "racen" een hekel, als ze dit ziet is het zeker afgelopen.

Ik hou dit topic angstvallig verboorgen... 'k heb zelf 6 jaar circuitverbod achter de rug vanwege een gelijkaardige schuiver :cry: :cry:

15 mei 2007 21:24
Profiel
Bericht 
Ik heb eens een middenvoetsbeentje gescheurd tijdens het karten (de achterkant van een kart was op de voorkant van de mijne gestuiterd).
Daarna mocht ik eigenlijk niet meer karten.....

15 mei 2007 23:34
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Beltar schreef:
'k heb zelf 6 jaar circuitverbod achter de rug vanwege een gelijkaardige schuiver :cry: :cry:

Van de vrouw :?: :shock:

16 mei 2007 15:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Tssss... Wat een watjes, jullie vrouwen :lol:
Nee, eerlijk, mijn vriendin heeft met het (prof-)karten zelfs al eens een rib gebroken. Maar die denkt er nog steeds niet over om ermee te stoppen, vindt zij veel te leuk. Je moet er iets voor over hebben, zeggen wij altijd, ook pijn en afzien... 8)

16 mei 2007 19:21
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ach, de een heeft een watje als vrouw. de ander rijdt niet in de regen. watje. :twisted: :wink:

16 mei 2007 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
911-lover schreef:
Beltar schreef:
'k heb zelf 6 jaar circuitverbod achter de rug vanwege een gelijkaardige schuiver :cry: :cry:

Van de vrouw :?: :shock:

Ze werkt ook elke dag mee in de zaak, en zegt dat ze niet werkt om zo'n foliekes te betalen... waarvoor begrip...
Maar 6 jaar was toch lang genoeg en nu hebben we toch alweer 2 maal het circuit opgezocht! :ba: :drive: :drive:

16 mei 2007 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
horn schreef:
ach, de een heeft een watje als vrouw. de ander rijdt niet in de regen. WATje. :twisted: :wink:

Ja maar das dan weer omdat ik mijn P-ke continu in de WATTEN leg... :lol:

17 mei 2007 8:03
Profiel Facebook 
Hasselt/België
Beltar schreef:
Ze werkt ook elke dag mee in de zaak, en zegt dat ze niet werkt om zo'n foliekes te betalen... waarvoor begrip...

En ook van deze kant :wink:

21 mei 2007 2:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
Afgelopen week had ik een vertegenwoordiger van Car Channel over de vloer. Zij hebben een special van ongeveer een uur geschoten van jullie dag op Zolder. Ik heb van hen een DVD ontvangen van deze special. Leuk om naar te kijken! Omdat ik zelf niet aanwezig was bij het evenement is dit natuurlijk een leuk document voor degene die er wel bij waren....

Voor degene die hier bij aanwezig waren en de DVD graag willen hebben even een PB tje sturen met n.a.w. gegevens. Degene die zich het eerst meld krijgt van mij de DVD!

25 sep 2007 17:53
Profiel
Bericht 
u got mail :mrgreen:

25 sep 2007 20:05
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4