Auteur |
Bericht |
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
OK HORN......................be carefull
groet rene
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
Laatst bijgewerkt door Lambiek op 17 mei 2007 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 mei 2007 11:29 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Blijkbaar 't ge-eikte verhaal bij de lease-mij.'s
Succes met de strijd 
|
17 mei 2007 11:29 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
 succes met de strijd iig
_________________________________________ Got coffee?
|
17 mei 2007 11:37 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Nops, heeft Seat op de oude Leon ook zitten, en die heeft geen long-life service-interval.... Maareh, wordt een lastig verhaal volgens mij...
Overigens, zo'n oorzaak zoals Eric al aangeeft lijkt me eerlijk gezegd logischer...
|
17 mei 2007 12:38 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Wat een ellende.
Iedereen hier op 't forum weet hoe vaak je met die mini bij de garage bent geweest en hoe gek je op dat ding was, en om nou hier dan de verantwoordelijkheid/schuld voor te krijgen..... triest.
Succes iig met de afwikkeling Harald 
|
17 mei 2007 12:41 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Wat een bizarre wending zeg!  Je mag overigens nog van geluk spreken, hoe gek het ook klinkt, dat je niet ook voor de gevolgschade aansprakelijk wordt gesteld. En op naar de rechter is de keuze van de leasemaatschappij toch? Op kosten van de zaak een goede advocaat inhuren, wellicht dat ze het nog laten lopen? Ik bedoel: 10k is je leasemij. nl. zó kwijt aan advocaatkosten. Plus het procesrisico (het risico dat ze kunnen verliezen).
|
17 mei 2007 14:04 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Interessant gegeven. Je iets verwijten wat je nooit kunt bewijzen? Elke maand een filmpje maken als je de olie checkt of zo? Maar wel mooi kl.te: op zijn best een hoop ellende. Sterkte!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 mei 2007 17:11 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ook mijn gedachte.. Sjips voor je Harald gaat helaas een hoop negatieve energie in zitten.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
17 mei 2007 17:23 |
|
 |
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S (EX), 992 cabrio Turbo SAmsterdam
|
Maar voor de goed orde je had toch de dag ervoor olie gepeild  Dat een mini elke dag een peiling nodig heeft staat niet in het boekje. Laat hen maar het tegendeel bewijzen.
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
17 mei 2007 17:44 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Stel, je rijdt door het rood licht en prakt bij deze actie je firmawagen total-loss ?
Stel, je parkeert 'met een glaasje op' je firmawagen tegen een volwassen paal ?
Stel, je rijdt te lang door op reserve, je valt zonder brandstof en het common-rail systeem van je (diesel)firmawagen grippeert ?
Stel, één of ander brokstuk - te voorzien obstakel, hum - op de weg slaat een gat in je carter en de motor draait in de soep ?
Kan de verzekerings- of leasingmaatschappij zich dan tegen jou keren om de geleden schade te verhalen
ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat jij voor de volledige motorschade zou moeten opdraaien... Bij wie ligt de bewijslast eigenlijk? Bij hen om aan te tonen dat jij een nalatige eigenaar bent? Bij jou om aan te tonen dat het een constructiefout / verborgen gebrek betreft? Alleszins hoop ik dat je een goede rechtsbijstands-verzekering hebt die voor jouw rechten opkomt.
Hoop dat deze fakkel-story je zoektocht naar een P. niet onderbreekt 
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
17 mei 2007 17:56 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
 Da's slecht nieuws Harald! Volgens mij moeten ze maar aan kunnen tonen dat je met te weinig olie reed door te weinig peilen! Kan toch ook zijn dat je ineens een hoop olie bent kwijt geraakt door een plotseling optredend mechanisch defect? Misschien brandde hij daardoor ook zo goed.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
17 mei 2007 20:50 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
man, vind dit verhaal een beetje de omgekeerde wereld
'je bent schuldig tot jij het tegendeel bewezen hebt' , wat een b..llshit
succes Horn met die 'wankers':!:
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
18 mei 2007 11:12 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Nee, nooit. Dat geeft hoogstens aan dat de oliepomp niet droogstaat of dat het niveau in het carter te laag is. Als je bijvoorbeeld een uitgesleten lager hebt in de krukas ergens, ben je daar direct 30% van je olie kwijt, waardoor de rest te weinig smering krijgt. Tsja, en als daar ergens contact wordt gemaakt warmt het op, desintegreert de olie, en in het slechtste geval (de jouwe dus) vliegt de boel uit elkaar omdat ie blokkeert.
Ik denk dat als je dit goed uitzoekt dat je wordt vrijgesproken van enige vergoeding. Tenzij de leasemaatschappij alles nameet en 'aantoont' dat de motor mechanisch in goede staat was is het onzin dat jij op moet draaien wegens te weinig olie.
Ander voorbeeld: op het circuit is het zelfs mogelijk dat een 928 motor vastloopt wegens olietekort (vooral hoogtoerig met veel wild gesjees dus). De oliedruk is dan prima, maar door de centripetale krachten kan de olie niet helemaal door de krukas waardoor het middelste lager droog kan komen te staan. Dit wordt versneld als je weinig (maar niet te weinig!) olie in het carter hebt: als de pomp even een kleine luchtbel opzuigt valt je druk even weg en dan heeft je motor het gehad...
Dit is echt zo'n geval van wie heeft de grootste mond en komt het meest intelligent over. Zij beschuldigen jou, dus bij hun ligt toch de bewijslast? Laat hun aantonen dat het lampje aan stond. Laat hun aantonen dat de motor mechanisch in goede staat was. Geef voorbeelden waarbij een motor wegens oliegebrek in de soep loopt terwijl het lampje NIET brandt.
Om een theorie te ontkrachten heb je slechts 1 tegenvoorbeeld nodig, zorg dat het een goeie is 
|
18 mei 2007 15:29 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik vind het een bizar verhaal.
Je bent zoals eerder aangegeven meer in de garage geweest met deze wagen dan op de weg.
Hebben zij dan elke keer het oliepijl gecontroleerd (verantwoordelijkheid garage  )
Wanneer was je het laatst bij hun
Persoonlijk vind ik , maar met die nieuwe technieken kan het , 25.000km tot en volgende smering erg veel. Temeer daar meer en meer moderne wagens als advies krijgen bij elke tankbeurt het oliepijl te controleren (sticker aan de benzinedop , vermelding un het boekje etc) .
Mijn wagens krijgen steeds veel eerder al een grote beurt (en 2 kleine ertussen) en nog check ik regelmatig (zonder gevolg gelukkig) het oliepijl of alles OK is.
Wie gaat zeggen dat jij dit niet hebt gedaan
Laat hun dat eens bewijzen
En het verhaal van John is idd hard, doch ik zou de kop niet neerleggen. Onlangs heb ik hier ook al eens gepost (wat zeer bewogen reacties teweeg bracht vanwege dat het merk niet Porsche was , maar dat is een mini ook niet) dat het anders kan uitlopen .
Van hieruit wordt geduimd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 mei 2007 1:38 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re:
Ongeveer twee maanden geleden een geval met de Clubman S --- plotseling totaal geen remmen meer en dat terwijl we daarvoor vaker een melding op het dashboard daarvan kregen en er volgens de garage niks met de remmen aan de hand was .. nu dus andersom. Mini door de garage af laten slepen - en het eerst volgende telefoontje dat we ontvingen ging niet over de remmerij, maar over motorschade De mini heeft (als een van de weinige auto's) geen olie-(druk?)-indicatie- lampje ... maar (bij bovengenoemde Mini) wel een sticker op het dashboard - met daarop de mededeling elke 2000 Km het oliepeil te controleren Affijn - de schade aan de motor bedroeg zo'n 9000 Euro - en met veel touwtrekkerij is dat (uiteindelijk) onder garantie gerepareerd .. 'n beetje Googlen levert overigens erg veel verhalen op over mechanische en electrische problemen bij de Mini's van die periode 
|
19 okt 2011 11:28 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: Fakkel Cooper S Cabrio
Willen jullie Harald een complex aanpraten ofzo? Hij durft er straks amper meer in te rijden op deze manier. 
|
19 okt 2011 11:47 |
|
 |
horn
PF #57
|
zoals elders al gepost 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 okt 2011 12:16 |
|
 |
Frits77
986 S040
|
toch benieuwd: hoe heeft de rechtbak uiteindelijk geoordeeld? (kan het in dit topic niet terugvinden)
|
19 okt 2011 14:12 |
|
|