Auteur |
Bericht |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
18 mei 2007 20:28 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ben zelf 90% van de tijd de BOB, ik vindt dat alcohol en verkeer niet samen gaan maar stap wel eens achter het stuur met max. één biertje. Kun je de vraag stellen waarom dan toch dat ene biertje? Toch een slappe l*l of genoeg discipline om het daarbij te laten?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
18 mei 2007 22:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat de anderen doen weet ik niet, maar ikzelf hou het op 0,0.
|
19 mei 2007 12:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik drink soms wel meer dan 'n bier of 4-5 .... maar ga dan te voet (naar de kroeg en ook weer) naar huis .... of dat zo verstandig is bevalt ook te discuseren
Bij 'n etentje o.i.d. drink ik weleens wat - maar zeker nooit meer dan 1 drankje per zegge 2 uur
.... en anders hebben we altijd nog Scooter-bob
|
19 mei 2007 13:20 |
|
|
Mick
|
Niet roomser dan de paus, maar wel voldoende verantwoordelijkheidsgevoel en zelfdiscipline: nooit met alcohol op achter het stuur gezeten. Ook niet met "slechts" 2 bier.
|
19 mei 2007 13:24 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Mijn favoriete kroeg (met La Chouffe op de tap!) zit hier in de straat, heb ik even mazzel... sterker nog, als ik een parkeerplaats dichtbij de kroeg zoek, kom ik meestal bij mijn huis uit.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
19 mei 2007 13:25 |
|
|
cabrio wim
|
Lekker hé dat kabouterbier, en het verhaal erbij is nog leuker.
|
19 mei 2007 13:29 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Roomser dan de Paus? Wie zonder zonden is werpe de eerste steen?
De gezelligste rit die ik ooit via het forum heb gemaakt, en ja er werden de nodige pintjes gedronken, en ja, iedereen reed vrolijk met de Porsche [of Harley] weer naar huis. En zo is het al bij veel Porscheritten gegaan, moet kunnen. Paar biertjes [of wat anders] kunnen echt geen kwaad. Ik lees hier verder weinig of drugs/medicijngebruik en mensen die slechte ogen hebben en zonder bril rijden.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
19 mei 2007 13:39 |
|
|
Mick
|
Het is daar altijd leuk en Ter Dolen is inderdaad erg lekker. Gaat ook altijd mee naar huis als ik er ben, maar drink ik er daar één of meer dan laat ik me rijden.
Logische opmerking van iemand die ook vindt dat je ongestraft harder moet mogen rijden dan toegestaan. Moet kunnen? NEE
|
19 mei 2007 14:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nou heeft mijn vriendin hier wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en daar kwam uit naar voren dat al vanaf 1 biertje het rijvermogen sterk achteruit gaat.
Ik wil er wel een andere nuance aan toevoegen: handsfree bellen blijkt volgens bepaalde onderzoeken net zo goed de rijvaardigheid te verminderen (op niveau alcomobilisme bij een gesprek welke fikse aandacht vraagt).
Ik heb zelf ook een hekel aan bellen in de auto, dus ik neem op en vraag wie het is en waarom. Als het dringend is zoek ik een parkeerplaats en anders bel ik tzt rustig terug.
Het is natuurlijk wel vreemd dat handsfree bellen gewoon toegestaan is, in weerwil van dit soort onderzoeken. Let wel: handsfree bellen is dus in zijn algemeenheid gevaarlijker dan hard rijden. Het een is toegestaan en het ander wordt te vuur en te zwaard bestreden.
Maar goed, ik rij dan weer wel geregeld harder dan toegestaan, dus brandschoon ben ik niet (natuurlijk doe ik dat alleen waar het veilig kan ).
|
19 mei 2007 14:06 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
en zo te zien op de foto's zijn het geen pilsjes maar wat 'straffer' biertjes dubbels & trippels
ikzelf ben zeker niet roomser dan, bij ons op de club pak ik ook weleens een afflichem of 2 na een potje tennis
verstandig, misschien niet maar als je het drinkt ipv zuipt (genieten heet dat), wat erbij eet en eerlijk naar jezelf toe bent (stoppen daarna), dan moet dan kunnen
nogmaals, ik verwerp het zuipgedrag maar ben niet vies van een lekker biertje, alleen wel met mate
ik durf te beweren dat in sportkantines meer mensen met alcohol op naar huis rijden dan mensen zonder
is niet goed maar wel de realiteit.............................
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
19 mei 2007 14:11 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
En ik wil wedden dat vermoeidheid hierop een forse invloed heeft. Als ik gaar ben, komt één biertje hard aan maar na een dag relaxen kan ik er wel een paar hebben voor ik er last van heb.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
19 mei 2007 14:17 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Van mij mogen ze de alcohol limiet in het verkeer naar 0.0 bij stellen.
Ik heb zelf twee maal de gevolgen mogen aanschouwen van de resultaten waar alcohol in het spel was en daar word je niet vrolijk van.
Tijdens een feestje drink ik soms aan het begin van de avond één biertje en ga dan vrolijk op de alcohol vrije dranken over. Ik moet dan wel weten dat ik niet binnen een uur achter het stuur hoef te kruipen want dan gaat er geen druppel alcohol in.
En als ik wel eens wat meer wil drinken spreken we het altijd zo af dat of iemand anders rijdt of we alternatief vervoer hebben.
Overigens is het zo dat een flink zware verkoudheid dezelfde gevolgen heeft als 2 biertjes op. Daarmee wil ik niet aangeven dat 2 biertjes moet kunnen maar wel hoe snel de rijvaardigheid beïnvloed kan worden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
19 mei 2007 15:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De tests zijn allemaal in de middag afgenomen en niet met vermoeide mensen.
Bij één biertje gaat concentratie en reactie er iha al op achteruit. Dit terwijl de testpersoon denkt dat hij/zij nog prima kan rijden.
Daarbij moet nog een verschil worden gemaakt tussen "high demand" (druk verkeer) en "low demand" (rustig verkeer). Bij "high demand" zal je meer alert zijn en het feit dat je weet dat je gedronken hebt zal de alertheid doen stijgen. Dit kan de negatieve invloed van de alcohol enigszins verminderen. Bij "low demand" echter...
|
19 mei 2007 15:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kan helaas niet, want ook als je niet drinkt kan je tot 0,02 komen...
|
19 mei 2007 15:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Is bekend Devils son. Dat is ook precies het lastige waarom men de alcohol limiet maar moeilijk naar beneden kan/wil krijgen. Alhoewel een aantal Scandinavische landen het toch zo gek nog niet doen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
19 mei 2007 15:47 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Het wel of niet drinken is een keus die je maakt, het vervelende alleen is dat wanneer je besluit 1 of meer alcoholische dranken te nemen je ook voor een andere persoon (medeweggebruiker, vrouw, kind) een keus maakt.
Als je de onbedwingbare behoefte (= verslaving) niet onder controle kan houden laat je dan rijden.
Het is niet zo heel erg als de drinker wat overkomt, maar door zijn of haar keuze vallen er veel onschuldige slachtoffers.
Hoewel ik een bloedhekel heb aan regeltjes, is het misschien beter om een totaal verbod te hebben op alcohol in het verkeer, want mensen die niet zonder alcohol of andere verdovende middelen kunnen, zijn niet in staat om zelf daar een keuze in te maken.( indien wel zouden ze niet drinken en rijden)
Maar regels of niet drinkende rijders zullen er helaas altijd wel blijven.
_________________________________________ Create your own future
|
19 mei 2007 16:09 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Een totaalverbod lost het probleem niet op, dat zien we wel bij meer dingen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
19 mei 2007 18:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Klopt. Hogere pakkans zal wel helpen. Want de pakkans is nu wel erg laag.
|
19 mei 2007 18:46 |
|
|
Robert911
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
|
Alle regels en verboden hebben weinig of geen zin, alleen in het geval van alcohol is het eigenlijk belachelijk dat, ondanks dat er bekent is wat het met mensen en hun gedragingen doet, het toch tot op een bepaalde hoogte word toegestaan.
Uiteindelijk moeten mensen zelf nadenken, alleen valt dat helaas in veel gevallen niet mee.
_________________________________________ Create your own future
|
19 mei 2007 18:57 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Juist, maar de prioriteit van de politie ligt ergens anders. Alcoholcontroles vullen namelijk de schatkist niet.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
19 mei 2007 19:38 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Preaching to the choir...
|
19 mei 2007 20:17 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Hele goede ervaring gehad bij Novotel Brainpark Rotterdam. Aldaar een hele avond een bespreking gehad, na afloop in de bar wat nadrinken.
Wil ik mijn tweede Leffe tripel bestellen, zegt de barman "Nog met de auto naar huis, meneer?"
De goede man had natuurlijk wel gelijk. Heb toen een gewoon pilsje genomen. Verstandiger.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
19 mei 2007 20:59 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Goede actie, dat hoort ook bij het beroep van barman... veel mensen zullen het echter niet zo kunnen waarderen.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
19 mei 2007 21:21 |
|
|
Lydia
|
Ik vind ook dat drank en het verkeer absoluut niet samen gaan. In mijn omgeving ken ik 2 gezinnen die slachtoffer geworden zijn van een bestuurder met drank op. Eén was zó lazerus dat hij niet eens gemerkt heeft wat er is gebeurd; er waren géén remsporen gevonden.
Ik moet er niet aan denken dat iemand met drank op mijn kind aanrijdt.
Overigens moet ik er ook niet aan deken dat IK met drank op een ongeval veroorzaak. Ik heb ooit eens gereden toen ik 2 kleine glaasjes rosé op had (ik hoefde maar 2 km te rijden) maar ben toen van mezelf geschrokken. Dat doe ik nooit meer! Dus ... geen alcohol als ik nog moet rijden.
|
19 mei 2007 22:50 |
|
|