Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 5:23

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
997 Turbo 
Auteur Bericht
Bericht 997 Turbo
Een 997 Turbo met motorische problemen geconstateerd!

Volgens mij is dit recentelijk gepost, maar wel even een opfrissertje met recente update. Je wordt er niet vrolijk van. :?

http://www.rennteam.com/showthreaded.ph ... 3736&page=

18 mei 2007 12:58
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
"Porsche gotta start investing the money it makes off of us into updating this old block rather than buying stakes in Wolksvagens and rebadging its cars"

Pfoe, dit kan tellen als commentaar ...

18 mei 2007 13:07
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
die problemen heb ik maanden geleden al gelezen op rennteam.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

18 mei 2007 13:56
Profiel
Bericht 
outletvalve schreef:
die problemen heb ik maanden geleden al gelezen op rennteam.

Weet ik.... het was als reminder bedoeld :!:

18 mei 2007 14:39
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
voor wie?

18 mei 2007 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Jezus, wat jippie die gast een eind weg zeg...

18 mei 2007 15:51
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Waarvan acte :!:

19 mei 2007 15:25
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
944 guy schreef:

Idd, alsof een R8 dit nooit kan voorhebben. Er klaagt daar trouwens ook al iemand over hetzelfde probleem bij zijn Gallardo, waarvan de motor in dezelfde fabriek gemaakt wordt als de V8 van de R8...

Maar langs de andere kant zou ik voor 140.000€ ook wel zorgenvrij willen rijden...

19 mei 2007 16:45
Profiel WWW
Bericht 
944 guy schreef:

:roll:

Niks gehannes.....

Ik zou op zijn zachtst gezegd ook pissig zijn als jouw spiksplinternieuwe en peperdure bolide het opeens laat afweten met ernstige motorische problemen :!: Porsche onwaardig, niet meer en niet minder.

19 mei 2007 18:02
PF #911
België
Bericht 
@ ECT zie ik dat daar goed?
die Aston Martin snoet :!:

Wat een garage, een 993 naast een AM. Het leven kan mooi zijn!
Alhoewel ikzelf liever een V8 Vantage of DB7 Vantage ipv een DB9 zou hebben toch absolute klasse!

19 mei 2007 18:08
Profiel WWW
Bericht 
Ja Godspeed,

Dat zie je goed. Mag hem pas over 2 weken afhalen van Schiphol. Nu ff wachten dus :?

19 mei 2007 18:33
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Jezus wat een onzinnig topic weer, mag van mij een slotje op :roll:

ELKE auto, of ie nu 26 jaar of 1 jaar oud is, of het nu een personen wagen of een sportwagen is, kan motorische problemen hebben!! Laten we niet vergeten dat het gewoon een stuk metaal is dat in elkaar gezet wordt ( met de hand ) en niet van te voren gecontroleerd kan worden of het ding na 200 kilometer nog steeds loopt. Dat is het risico..Maar om het nu gelijk Onwaardig te noemen..neen, absoluut niet. Ik denk dat je daar pas over kan praten als er enkele honderden andere gevallen van diezelfde soort zijn. Neem de startproblemen van de 924 of het gevoelige IMS Lager van de 996er motoren.. So Take it Easy! :twisted:

19 mei 2007 18:35
Profiel Facebook 
Bericht 
FROST schreef:
J

Laten we niet vergeten dat het gewoon een stuk metaal is dat in elkaar gezet wordt ( met de hand ) en niet van te voren gecontroleerd kan worden of het ding na 200 kilometer nog steeds loopt. Dat is het risico..

:roll:

Automotoren horen normaliter duurtest te krijgen en dienen stevig aan de tand gevoeld te worden.

Mijn auto's hebben echt meer dan 200 kilometer gelopen zonder ooit motorische problemen te hebben gehad. Op zijn minst 200 k. :wink:

Kennelijk heeft P andere prioriteiten (vergroten van belang in Volkswagen e.a. bullshit) en heeft men door de commerciele druk wat aan kwaliteit ingeboet. Niet goed te praten omdat we 't hier niet over middenklassertjes hebben :lol:

19 mei 2007 18:44
PorscheForum Rakker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
ECT,

Van harte met de geweldige auto, werkelijk een heel stijvolle cabrio, voor hier zou een cabrio ook geweldig zijn. (iedere dag de mogelijkheid tot open rijden)
Veel rijplezier en geduld (2 weken) toegewenst,

Robert911.

19 mei 2007 19:02
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Middenklasser of niet dat zegt niets over de kwaliteit. Zolang het niet structureel dezelfde fout betreft vind ik niet dat je aan de hand van één zo'n uitvaller kan concluderen dat de kwaliteit van een product achteruit is gegaan. Tuurlijk zou ik ook enorm balen als het mij overkomt maar het is en blijft techniek en alle techniek kan stuk.
Ik heb hier vroeger zo vaak met consumenten discussies over gehad. Men denkt dat zolang je maar geld uit geeft een product dus ook een langere levensduur heeft.
Tuurlijk doet Porsche er alles aan om de uitval te minimaliseren door zeer zorgvuldig zijn toeleveranciers te kiezen en voor de juiste materialen te kiezen maar toch kan er ook dan altijd iets mis gaan. Ik ken voorbeelden uit de luchtvaart, waar toleranties en eisen nog vele malen hoeger liggen, waar onderdelen die 2000 uren mee zouden moeten gaan het spontaan begeven na een vlucht van 10 uur.

De service die je bij een merk als Porsche verwacht is dat een klacht serieus wordt genomen en adequaat wordt opgelost. :!:

19 mei 2007 22:54
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
ECT,

van harte proficiat met die prachtige bolide van je!!
heb je al foto's????
moet toch een flinke permagrin opleveren als je binnenkort elke morgen
de garagedeur opent..... :shock: :D :wink:

ps je website op je profiel doet t niet meer, graag meer info...... :wink: :D :D :D

20 mei 2007 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911 turbo
Bericht 
Ik vraag me echt af waarom de oude topic van Rennteam hier moet "opgefrist" worden :?:

Oh , ik ziet het al , het is om discreet de aankomst van de DB9 te melden. :twisted: :)

Proficiat en veel plezier met je wagen. Ik hoop dat je er veel probleemloze km's mee kan afleggen. Aston Martin horror stories komen nogal vaak voor op forums en blijkbaar hecht je aan zulke verhalen nogal wat belang. :wink:

Even ernstig , hoe kan iemand conclusies trekken uit een anonieme post van iemand op een forum zonder alle details te kennen.
Bij mijn weten is Porsche nog steeds begaan met de kwaliteit van zijn wagens. Zelfs meer , de kwaliteit verbetert steeds.

Een tevreden 997 Turbo rijder.

20 mei 2007 23:58
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
tja, wat voor waarde moet je hangen aan 'meningen en ervaringen' op forums. het is een manier om op eenvoudige wijze aan info te komen. het zijn meningen en ervaringen. ik neem ze niet 'blind' voor waar aan, maar als ik op meerdere plaatsen vergelijkbare verhalen tegenkom, neem ik die toch wel zeker in mijn oordeel mee.

evenals het feit dat jij een tevreden 997 turbo rijder bent, wat niet wil zeggen dat de 997 turbo geen problemen zou kennen. maakt me overigens verder niet zoveel uit, daar ik toch niet in de markt ben voor een 997 turbo.

hoop dat je er een hoop probleemloze kilometers mee blijft rijden! :thumleft:

21 mei 2007 7:03
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
horn schreef:
maakt me overigens verder niet zoveel uit, daar ik toch niet in de markt ben voor een 997 turbo.

Maar wáár nou wél voor ............. vraagt de oplettende lezer zich af. :wink:

21 mei 2007 7:42
Profiel
Bericht 
993S schreef:

Even ernstig , hoe kan iemand conclusies trekken uit een anonieme post van iemand op een forum zonder alle details te kennen.
Bij mijn weten is Porsche nog steeds begaan met de kwaliteit van zijn wagens. Zelfs meer , de kwaliteit verbetert steeds.

Een tevreden 997 Turbo rijder.

Begrijp me niet verkeerd, de 997 Turbo vind ik nog steeds een prachtwagen!
Echter, ik volg al geruime tijd de discussies op diverse fora de problemen met de 996 en schrok nogal van het feit dat er, weliswaar in veel mindere mate, ook problemen zich voordoen met de 997. Shocked

Daarbij komt daar bovenop dat onlangs een van mijn collega's met zijn 996 's nachts op de snelweg gestrand was met een opgeblazen motor, terwijl die auto (3.4 liter)nog geen 80.000 km heeft gelopen Question Porsche heeft natuurlijk zijn maatregelen genomen bij de ontwikkeling van de 997, ben daarom benieuwd of er inmiddels 997's zijn die probleemloos die 80.000 km zijn gepasseerd. Bij gemiddeld 8.000 - 10.000 km per jaar, weet je hier pas meer van over ± 7-10 jr na introductie op de markt. Al deze informatie neem je mee in toekomstige besluiten mbt aanschaf, etc.

21 mei 2007 8:47
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik denk niet dat je de 997 turbo zo maar met de eerste generatie 996 kunt vergelijken.
Ten eerste heeft Porsche wel wat geleerd van de problemen met de 3.4 liter motoren in de 996 en schijnt de latere 3.6 liter een heel stuk betrouwbaarder te zijn. Daarnaast is het blok dat in de Turbo ligt van een heel andere constructie en behalve het feit dat het ook een flat 6 is niet te vergelijken met de 'standaard' motor. Dat geldt voor de 996 turbo modellen maar zeker ook voor de 997 Turbo.

Maar goed de tijd zal het moeten leren of de 3.6 liters beter zijn dan de eerste generatie 996.
En zoals ik al eerder meldde excessen komen altijd voor. Het blijft techniek en alles kan stuk. (Daar kan Aston Martin over meepraten :wink: )

21 mei 2007 13:50
Profiel WWW
Bericht 
maurice schreef:
Ik denk niet dat je de 997 turbo zo maar met de eerste generatie 996 kunt vergelijken.
Ten eerste heeft Porsche wel wat geleerd van de problemen met de 3.4 liter motoren in de 996 en schijnt de latere 3.6 liter een heel stuk betrouwbaarder te zijn. Daarnaast is het blok dat in de Turbo ligt van een heel andere constructie en behalve het feit dat het ook een flat 6 is niet te vergelijken met de 'standaard' motor. Dat geldt voor de 996 turbo modellen maar zeker ook voor de 997 Turbo.

Maar goed de tijd zal het moeten leren of de 3.6 liters beter zijn dan de eerste generatie 996.
En zoals ik al eerder meldde excessen komen altijd voor. Het blijft techniek en alles kan stuk. (Daar kan Aston Martin over meepraten :wink: )

Uiteraard zijn de motoren niet met elkaar te vergelijken.... Was ook niet de bedoeling. De kern van mijn verhaal was dat als je al de verhalen leest en hoort, dat je huiverig wordt t.a.v. de "waterkokers". Of het nu een 996 of 997 betreft.
M.b.t. de 997 kom je pas 7-10 jaar na introductie achter hoe de motor het heeft gedaan en of dezelfde problematiek zich openbaart als bij de eerste generatie 996 motoren. (De 996-problematiek openbaarde zich ± 7 jr na eerste introductie (= ± 70-90.000 km)). Hopelijk niet, maar zeker weten nu nog niet. De tijd zal het dus moeten leren.

Wat betreft Aston Martin: de DB9 motoren worden eveneens met de hand gebouwd, echter in beperktere oplagen en de bouwer van de motor is bekend vanwege zijn "visitekaartje". Mochten er problemen zijn, weet ik en Aston Martin bij wie we terecht kunnen en zal de motorbouwer van mij hoogst persoonlijk een draai om zijn oren krijgen of een schop onder zijn achterwerk... :lol: Zal natuurlijk wenkbrauwen fronsen als steeds dezelfde constructeur of de DB9-lijn motorische problemen hebben. Tot en met heden heb ik nog op geen enkele forum problemen met de DB9-motoren kunnen ontdekken. So, keep up the good work!

21 mei 2007 16:38
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Zozo da's mooi nieuws. :o Nu we het toch over problemen hebben, ik heb op de snelweg al veel te dikwijls een Aston Martin voorbijgereden... terwijl die - niet geaccidenteerd - op een takelwagen van Touring Wegenhulp stond :wink:

Bij elk merk kan er wel eens iets mislopen hoor, dat weet toch iedereen !

21 mei 2007 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
ECT, proficiat met je aankoop van een prachtige DB9. Ik vind de astons (wel in't bijzonder de vantage) de mooiste auto's van dit moment.
Om te beweren dat porsche slechte kwaliteit bouwt... dat vind ik ver gezocht:Als je het aantal porsches bekijkt die geproduceerd en geleverd worden, als je dan nog het gemiddeld aantal km (in belgie + 30k/jaar) bekijkt dan durf ik wedden dat er in evenredigheid ook wel evenveel astons bezwijken.

Trouwens worden die eerder door gentlemen-drivers gekocht en minder voor smijt en vliegwerk gebruikt als de gemiddelde porsche.
Ik meldde het al eerder dat we een DB9 ontmoetten op Zolder en dat die met zijn 450pk hoegenaamd geen partij was voor onze p-kes die het met de helft van het aantal cilinders moeten stellen...
Afbeelding

Dus enige terughoudendheid ivm veralgemenen van een motorprobleem bij porsche is zeker aan de orde.

21 mei 2007 22:04
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
misschien was het ECT wel.

21 mei 2007 22:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende