Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 9:31



Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
De beste Porsche? 

de beste??
De 911 48%  48%  [ 42 ]
De 911 variaties 18%  18%  [ 16 ]
De 968 5%  5%  [ 4 ]
De 944 5%  5%  [ 4 ]
De 928 3%  3%  [ 3 ]
De 924 1%  1%  [ 1 ]
De 356 3%  3%  [ 3 ]
De Cayenne 2%  2%  [ 2 ]
De 959 7%  7%  [ 6 ]
De Carrera GT 8%  8%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 88

De beste Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Jelle,
Nieuw of niet, dat maakt niets uit, je bent Porsche liefhebber net zoals wij allemaal hier.

Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden :!:
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.

Het is maar net waar je in rijdt, of wat je beleving is op dat moment.
Fijt is dat je in een Porsche rijdt en ik zeker weet dat je netzoveel plezier beleeft als ik, ongeacht welk type.

Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche :!:
Maakt niet uit welk type of model :!: :lol: :wink:
_________________________________________
Ich liebe luft!


12 mei 2007 0:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
als we hier alles gaan vegen wat geen zin of nuttige bijdrage heeft, wordt het net zo rustig als op de prikpagina :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 mei 2007 8:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
bert964c4 schreef:

Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden :!:
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.


Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche :!:
Maakt niet uit welk type of model :!: :lol: :wink:


Conclusie, de mijne is de beste :lol:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 mei 2007 8:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Ongetwijfeld Paul, maar nou weten we nog niet welke de beste is :lol:
_________________________________________
http://www.renntech.nl


12 mei 2007 8:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
mayonaise schreef:

hij bedoelde het model 962 dat Dauer heeft gebouwd voor de weg, met Tuv goedkeuring en dergelijke


Dat weet ik. Maar ook die versie is meer thuis op het circuit dan op de openbare weg.


12 mei 2007 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Sommelsdijk
Bericht 
bert964c4 schreef:

Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden :!:
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.


Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche :!:
Maakt niet uit welk type of model :!: :lol: :wink:

ja maar dan heb ik de vraag (ook een beetje gehoort voor mijn aankoop :wink:) is het dan je eerste porsche??


13 mei 2007 0:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Droombolide is een Porsche 993 :-)
Wierden
Bericht 
De 911 uiteraard. De C GT is een hedendaagse supercar maar ik heb altijd het gevoel dat Porsche nog meer uit deze auto had kunnen halen. Al blijf ik er diep respect voor hebben dat ze één van de weinige zijn die nog een handbak hebben in de dagelijkse sportauto's... 8)
_________________________________________
Als je elke ochtend je teen stoot aan je nachtkastje, dan verplaatje je het kastje. Ben je ontwerper bij Porsche, dan ga je de teen opnieuw ontwikkelen...


13 mei 2007 0:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht 
917...













ow die kan niet.. dan maar uhhhhhhh de 356 / 911 ???
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


13 mei 2007 3:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
mayonaise schreef:

hij bedoelde het model 962 dat Dauer heeft gebouwd voor de weg, met Tuv goedkeuring en dergelijke


Dat weet ik. Maar ook die versie is meer thuis op het circuit dan op de openbare weg.


Ieder z'n ding, maar als ik denk aan de beste Porsche (toegelaten op de openbare weg) denk ik nu eenmaal aan de 962. Of je daarmee je wekelijkse boodschappen kan doen en de gemiddelde verkeersdrempel zonder kleerscheuren kunt nemen (hoogte is overigens dynamisch regelbaar), vind ik minder interessant.

Anders had ik wel de snelste Cayenne gekozen :roll: .

Maar deel vooral je eigen ervaringen met dit model, wie weet bedenk ik me nog. :wink:
_________________________________________
Tjolk.


14 mei 2007 1:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Ieder z'n ding, maar als ik denk aan de beste Porsche (toegelaten op de openbare weg) denk ik nu eenmaal aan de 962. Of je daarmee je wekelijkse boodschappen kan doen en de gemiddelde verkeersdrempel zonder kleerscheuren kunt nemen (hoogte is overigens dynamisch regelbaar), vind ik minder interessant.


Het is een groep C auto die ze omgebouwd hebben zodat deze op de openbare weg kan rijden. Het feit dat de auto het kan maakt hem voor de openbare weg nog niet de meest geschikte auto.

Ieder zijn mening en de 962 is zonder meer de snelste Porsche die toegelaten is op de openbare weg, maar het is en blijft een auto die pas straalt op het circuit.

Beste impliceert wat mij betreft meer dan uitblinken op één aspect (snelheid) ten koste van alle andere kwaliteiten.

Ik wens je veel succes met een 962 op de openbare weg. Ik vermoed dat je bij iedere drempel (en die zijn er genoeg in NL), iedere file, iedere keer dat er geen vrij stuk weg voor je ligt, iedere keer dat jouw vriend Koos zich heeft opgesteld bij dat kleine stukje vrije weg dat je toevallig mag ontmoeten :wink: , enz. verlangt naar een minder heftige, minder op snelheid en circuit toegesneden auto.

P.s. neem het niet te serieus, want m.i. bestaat er gewoon niet zoiets als "de beste", dus ieder antwoord is even fout.


14 mei 2007 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Bij "beste" in combinatie met "Porsche" denk ik aan snelheid. In een andere context (bijvoorbeeld auto's in het algemeen) zou ik ook meer compromissen sluiten bij het toekennen van de term "beste".

Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.

Er valt wat voor te zeggen dat elk antwoord bij voorbaat fout is, maar gezien het subjectieve karakter van de term "beste", is elke antwoord eigenlijk ook goed, als het maar een Porsche is.
_________________________________________
Tjolk.


14 mei 2007 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg


Ben ik eigenlijk niet met je eens... maar zou je nog over kunnen twisten.

Citaat:
en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.


Helemaal niet mee eens. De GT3 (RS), ja. Maar zeker een standaard 911 of een Boxster is weliswaar geschikt om ook op het circuit te komen, maar allesbehalve daarvoor zeer geschikt. Teveel luxe, teveel gewicht, te comfortabel, enz.


14 mei 2007 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
fijn, de heren hebben elkaar weer gevonden :lol:
_________________________________________
Got coffee?


14 mei 2007 21:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
:popcorn:


Laatst bijgewerkt door Pascal op 15 mei 2007 8:35, in totaal 1 keer bewerkt.



14 mei 2007 21:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Jort schreef:

Een CGT (iets minder extreem) voelt zich ook meer thuis op het circuit dan op de openbare weg


Ben ik eigenlijk niet met je eens... maar zou je nog over kunnen twisten.



In de context die je aanvoerde: dagelijks gebruik, verkeersdrempels, Spee? Lijkt me een uitgemaakte zaak. Röhrl zei ooit dat de CGT eigenlijk al te snel is om voluit te gaan op Nordschleife (vooruit, met geknepen billen dan). Doet het beter op een "gewoon" circuit.

Citaat:
Citaat:
en eigenlijk geldt dat (helemaal in de tegenwoordige tijd en NL als uitlaatplek) bijna voor elke Porsche.


Helemaal niet mee eens. De GT3 (RS), ja. Maar zeker een standaard 911 of een Boxster is weliswaar geschikt om ook op het circuit te komen, maar allesbehalve daarvoor zeer geschikt. Teveel luxe, teveel gewicht, te comfortabel, enz.


Denk nog even aan wat je eerder schreef. Verkeersdrempels, dagelijks gebruik, Spee (het kan allemaal, maar..), of...voluit op een circuit.
_________________________________________
Tjolk.


Laatst bijgewerkt door Jort op 15 mei 2007 1:55, in totaal 1 keer bewerkt.



14 mei 2007 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
bert964c4 schreef:
Jelle,
Nieuw of niet, dat maakt niets uit, je bent Porsche liefhebber net zoals wij allemaal hier.

Voor jou is de 924 op dit moment de ultime Porsche, voor mij is dat nu de 964. Waarom?
Omdat we er nu in rijden :!:
Ik heb ook in een 924 gereden, was echt geweldig, maar ook in een 914, vond ik helemaal super, m'n 3,2"s, ik vond ze het einde, de 944 was top destijds.

Het is maar net waar je in rijdt, of wat je beleving is op dat moment.
Fijt is dat je in een Porsche rijdt en ik zeker weet dat je netzoveel plezier beleeft als ik, ongeacht welk type.

Een Porsche is een Porsche en blijft een Porsche :!:
Maakt niet uit welk type of model :!: :lol: :wink:


:thumleft:
_________________________________________
ieder zijn meug!


14 mei 2007 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

In de context die je aanvoerde: dagelijks gebruik, verkeersdrempels, Spee? Lijkt me een uitgemaakte zaak.


Dagelijks gebruik heb ik niet genoemd voor zover mij bekend en anders toch zeker niet bedoeld.

Citaat:
Röhrl zei ooit dat de CGT eigenlijk al te snel is om voluit te gaan op Nordschleife (vooruit, met geknepen billen dan).


Mythevorming... Beetje marketing. Hij praat namens Porsche...

Sport Auto had een andere mening.

Citaat:
Doet het beter op een "gewoon" circuit.


Zoals ik al zei: je kan er over twisten. Het is iig een veel minder extreme auto dan de 962, ook de Dauer versie.

Citaat:
Denk nog even aan wat je eerder schreef. Verkeersdrempels, dagelijks gebruik, Spee (het kan allemaal, maar..), of...voluit op een circuit.


De 911 is meer en meer een GT geworden. Helemaal geen circuitauto die ook op de openbare weg kan. Sterker nog: sommigen vinden de 997 GT3 al weer te soft worden. Of dat laatste terecht is, is een tweede. Maar de gewone 911 is een auto die perfect is voor dagelijks gebruik. Perfect is voor zeer beperkte bestuurders. En allesbehalve perfect voor het circuit. Het kan, meer niet. Alleen al het gebrek aan dry-sump zou een bel moeten doen rinkelen... Nog afgezien van alle overdadige luxe.


15 mei 2007 12:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
:popcorn:
_________________________________________
Got coffee?


15 mei 2007 12:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hé, er staat een nieuwe smiley in het lijstje :roll: :lol:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 mei 2007 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
En ik weet van niets... :popcorn: :wink:


15 mei 2007 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :thumleft:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 mei 2007 12:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Goed initiatief :thumright:

Mag deze er dan ook bij? :mrgreen: :wink:

Afbeelding


15 mei 2007 13:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:



De 911 is meer en meer een GT geworden. Helemaal geen circuitauto die ook op de openbare weg kan. Sterker nog: sommigen vinden de 997 GT3 al weer te soft worden. Of dat laatste terecht is, is een tweede. Maar de gewone 911 is een auto die perfect is voor dagelijks gebruik. Perfect is voor zeer beperkte bestuurders.


En morgenochtend sta je weer in de file, neem je de zoveelste verkeersdrempel, passeer je de zoveelste flitser, passen de 4 kratjes van het boodschappen doen niet in het vooronder en droom je van het circuit. Kortom, je gebruikt nog niet de helft van het snelheidspotentieel en op andere terreinen blijven er wensen liggen.

Maar ik begrijp wat je bedoelt.
_________________________________________
Tjolk.


15 mei 2007 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
gast schreef:

Naja, over een paar maanden zal er wel weer zo'n Poll zijn. Kunnen we weer in herhaling vallen :D


Welkom op het forum! :salut: :wink:


21 mei 2007 22:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.