Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 7:59

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
997 Turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
RS-R schreef:
misschien was het ECT wel.
:lol: :lol:

21 mei 2007 22:07
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:
misschien was het ECT wel.

Ik was het niet. Moet nog 2 weekjes wachten eer het op Schiphol bezorgd wordt.

21 mei 2007 22:54
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zelf gaan halen, mooi man,
a la Top Gear, meteen reisverslag erbij. :lol:

21 mei 2007 23:02
Profiel
Bericht 
Beltar schreef:

Trouwens worden die eerder door gentlemen-drivers gekocht en minder voor smijt en vliegwerk gebruikt als de gemiddelde porsche.

Daar heb je helemaal gelijk in... met nadruk op "gentleman" :mrgreen:
:arrow: dat ben ik dus absoluut niet.

Nu even serieus: ik ben idd. meer een rustige, relaxte rijder. Behalve op een zondagmorgen en een praktisch verlaten snelweg.

Citaat:
Ik meldde het al eerder dat we een DB9 ontmoetten op Zolder en dat die met zijn 450pk hoegenaamd geen partij was voor onze p-kes die het met de helft van het aantal cilinders moeten stellen...
Afbeelding

Dus enige terughoudendheid ivm veralgemenen van een motorprobleem bij porsche is zeker aan de orde.

Vergeet niet dat de DB9 weegt volgens mij ruim 400-500 kg zwaarder dan een 997 :!: .... derhalve minder geschikt voor op het circuit en geen partij voor sprintjes met een 997. Maar ik denk dat het merendeel van de kopers dat ook geenszins van plan zijn. Ze rijden erin om er relaxt van te genieten.

Mbt 997: ik hoop dat P. geleerd heeft van de 996 3.4 l. poblemen en dat deze niet meer voorkomen bij de 997. Helaas, is het nog te vroeg om te juichen.

21 mei 2007 23:05
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Maar wel veel mooier dan een 997.

21 mei 2007 23:13
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Als je wat ervaring gaat opbouwen met de DB9, kan je zeker het voor aan de schenen leggen van menig 997 rijder.

De wagens hebben gewoon een totaal ander rijgedrag, spijtig dat je op de Volanté niet de sportophanging kan krijgen, daarmee sturen ze echt scherp.

Maar zoals ECT gedaan heeft, de DB9 is geen vervanger voor de 911 enkel een compagnon :wink:

@ ECT: Heb je de Aston trouwens nieuw gekocht?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

22 mei 2007 12:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
ppp 356 schreef:

Maar zoals ECT gedaan heeft, de DB9 is geen vervanger voor de 911 enkel een compagnon :wink:

Deze auto's vertegenwoordigen een totaal andere levensstijl imo. Een aston is een supersnelle, buitengewoon mooie cruiser en de p is een door en door fijngetuned 40-jaar oud concept dat tapt uit een ander vaatje.
Wat de kwaliteit betreft vind ik dat de moderne p-s op de belangrijkste zaken zeker niet moeten onderdoen voor hun oudere makkers.
De 996 liet daar meer steekjes vallen dan de 997

22 mei 2007 13:27
Profiel
Bericht 
ppp 356 schreef:
Als je wat ervaring gaat opbouwen met de DB9, kan je zeker het voor aan de schenen leggen van menig 997 rijder.

De wagens hebben gewoon een totaal ander rijgedrag, spijtig dat je op de Volanté niet de sportophanging kan krijgen, daarmee sturen ze echt scherp.

@ ECT: Heb je de Aston trouwens nieuw gekocht?

Een DB9 kun je absoluut niet vergelijken met een 911. De DB9 rijdt zijdezacht met een lekkere grom in het vooronder. Het is een cruiser voor luie mannen zoals ik. :lol:

:arrow: Afbeelding

En wil ik meer actie, sensatie en sportief rijden, dan pak ik de 993. Je draagt toch ook niet elke dag dezelfde kleren en schoenen? Je eet toch ook niet elke dag hetzelfde?
Ik doe de 993 voor geen goud weg; daar ben ik te gehecht aan geraakt.

De Aston is van november 2006, dus wanneer hij de eerste week van juni Nederlandse bodem raakt, is hij net 6-7 maandjes oud :idea:

22 mei 2007 15:18
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Oei, dan was de eerste eigenaar hem toch snel beu :twisted: :wink:

22 mei 2007 15:27
Profiel
Bericht 
Carrera4s schreef:
Oei, dan was de eerste eigenaar hem toch snel beu :twisted: :wink:

Nee, wat ik weet van de dealer is dat de vorige eigenaar in scheiding lag (en dat was een bekende Amerikaan). Dat is minder leuk.

22 mei 2007 15:30
Moderator
PF #57
Bericht 
Aha, de AM van Kevin Federline, ex van Britney :cheesy: :wink:

22 mei 2007 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Inderdaad heel ander soort auto dan een 911, maar wel een absolute droomauto :thumleft:

ECT schreef:

Weet je dat zeker? :wink: :lol:

23 mei 2007 11:01
Profiel
Bericht 
carrera32 schreef:
Inderdaad heel ander soort auto dan een 911, maar wel een absolute droomauto :thumleft:

ECT schreef:

Weet je dat zeker? :wink: :lol:

Ja, dat weet ik nu wel zeker!
Had eerst een voorbehoud op gemaakt, maar toch besloten om het nooit van de hand te doen.

23 mei 2007 11:15
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Goed zo!

23 mei 2007 11:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2