Auteur |
Bericht |
jdeprez
911 996 4C 2001edegem
|
Duitsland - geen beperking maar toch camera's ?
Vandaag met mijn 996 eens naar Duitsland getrokken in de veronderstelling dat je daar legaal toch iets meer mag dan in Belgie.
Het ging goed vlot, verbazend dat ie hetzelfde rijdt aan 200 als aan 20 km/h :-))))
Nu is het wel zo dat er hier en daar "bruggen" over de autostrade hangen met camera's (frontaal), mijn TomTom waarschuwt, maar geen snelheidsbeperkingen te zien in de buurt (streek Duisburg A2 en A31). What's up ??????????????
Ben niet altijd terug aan 120 geraakt (ie remt goed maar toch niet ZO snel), niks zien flitsen en heb de indruk dat die Duitsers daar vlot door vlammen (rond de 180);
Weet iemand wat er hier aan de hand is ? (of is dat voor als het regent ?)
J-??
|
20 mei 2007 20:05 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Waarschijnlijk hingen er dan ook matrixborden waarop ze de snelheid aan kunnen geven?
Bij Ulm heb je ook zo'n stuk met flitspalen waar je je van afvraagt waar ze voor dienen wanneer de matrixborden uit zijn. Echter als ze een snelheid aangeven op de matrixborden werken de flitskasten wel vermoed ik. Zelf gelukkih nog niet met zekerheid uitgevonden.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
20 mei 2007 20:18 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Wss duits tolsysteem voor vrachtwagens,maut.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
20 mei 2007 20:35 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Mee eens! Dus als je P lichter is dan 12 ton hoef je je geen zorgen te maken........duhhuh
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
20 mei 2007 20:54 |
|
|
jdeprez
911 996 4C 2001edegem
|
Bon, klinkt dus allemaal veelbelovend.
Mocht ik onverhoops toch iets binnen krijgen laat ik het weten in deze thread.
PS. en zelfs met mij er in blijft ie ruim onder de 12ton :-)
|
20 mei 2007 21:10 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
This one? Yes, maut/tol systeem voor vrachtwagens, nothing to worry about!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
20 mei 2007 21:28 |
|
|
jdeprez
911 996 4C 2001edegem
|
yep, dit is het !
Damn, had ik een paar mm op mijn remmen kunnen uitsparen en wellicht een hogere top gehaald :-(
Soit, als het maar geen geld kost.
PS. misschien eens vertellen aan die mensen van TomTom dat ze dat niet als flitspaal mogen aangeven ?
|
20 mei 2007 21:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Over de Duitse snelheidscontroles gesproken. Daar kan Spee en zijn kornuiten nog wat van leren.
Rijd ik afgelopen week op de A1 tussen Hamburg en Bremen. Daar staan alle matrixborden op 120 km/u. En dat dan echt over ruim 20 km.
Zit er één uitzondering tussen. Eén portaal geven de matrixborden 100 km/u aan en 3x raden.... Jawel in dat portaal zit een flitskast.
Ik zag hem zelf ook te laat en ben er dus met 120 onder door gekacheld.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
20 mei 2007 22:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Er zijn in Duitsland 2 verschillende soorten van "camera's" die aan de bruggen hangen.
Eén systeem is idd voor de "Maut" van de vrachtwagens.
Een ander systeem zijn filemelders zodat bij een file dit dadelijk naar een centrale wordt doorgegeven
Oponbeperkte stukken zijn er geen snelheidscontroles en kan je (al is dat even wennen) de Polizei tegen veel hogere snelheid voorbijvlammen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 mei 2007 22:49 |
|
|
cabrio wim
|
Er is nog een nieuw type camera in Duitsland, die staat afgesteld op afstand, dus voor de klevers onder ons goed afstand houden anders is het flits waar toch geen snelheids begrenzing is.
Bron: zwager Duitsland, mooie foto met afstand in meters op voorligger.
|
21 mei 2007 8:33 |
|
|
Jort
Groningen
|
Liever vandaag dan morgen ook in NL invoeren.
_________________________________________ Tjolk.
|
21 mei 2007 14:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Zo'n werkend systeem heb je toch op de A27 op de Lekbrug ook? (geven 80 aan, dan ook maar 80 rijden daar!)... Een van mijn weinige snelheidsboetes (jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden)....
|
21 mei 2007 15:31 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Alleen indien er tevens een systeem in gebruik wordt genomen voor de notoire, onnodige en kennelijk fervente linksrijders.
Zeker indien het de 3e rijstrook betreft waar deze semi-automobilisten met een gangetje van 120 km per uur (op de teller wel te verstaan) voortsukkelen.
Begrijp mij goed, ik ben geen voorstander van bumperkleven of zelfs "opduwen", maar soms . . . . . .
Onlangs zijn er weer eens resultaten gepubliceerd en volgens mij stond onnodig linksrijden op plaats 1 en bumperkleven op plek 2.
Kip en het ei verhaal dus.
Ware het niet dat IK in ieder geval gedurende mijn rijlessen (overigens in het grijze verleden) nog nadrukkelijk heb meegekregen zoveel mogelijk rechts te houden.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
21 mei 2007 16:36 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Lijkt mij ook maut. kl..te systeem.
cabrio wim schreef
Zover ik weet staan die ook in die tunnels in Luik (Liege).
Maar das geen Duitsland natuurlijk .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
21 mei 2007 20:22 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik ken het uit de ritjes Oostenrijk deze winter. Suf dat je kennelijk zo "voorgeprogrammeerd" bent op kastjes door het rijden in NL. Lekker gevoel als je direct daarna realiseert "O nee dat heb je hier niet..."
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 mei 2007 21:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Volgens mij staan ze nog altijd langs de kant te flitsen op de A27 wanneer het 80 km/u is en dat deden ze jaaaaaaaaaaren geleden ook al.
De matrix afhankelijke snelheids controle zal daar later dit jaar als eerste van Nederland worden geïnstalleerd.
FF oppassen dus want ik rijd daar iedere dag
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
21 mei 2007 22:27 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Dat "Bumperkleven" hoog op de 'irri-lijst' staat begrijp ik niet.
Of liever, wil ik niet begrijpen....
Niet dat ik een voorstander ben van bumperkleven, ik doe het zelf niet.
(of het moet wel heel heel erg zijn)
Als er iemand op zeer korte afstand van je achterbumper zit;
bedenk dan dat deze zich meer moet ergeren dan jij, je rijdt tenslotte vooraan. De ander wil er graag langs en dat kan even niet, da's pas 'irri'
Het "notoire linksrijden" zou dan ook veel hoger moeten scoren dan het bumperkleven.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
21 mei 2007 23:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Bumperkleven: Ik maak me er wel 's schuldig aan, als iemand niet aan de kant gaat terwijl dit wel kan. Eerst blijf je op normale afstand rijden, helpt niet --> dan maar een beetje ernaar toe kruipen, misschien een metertje naar links meterje naar rechts, in de hoop dat ze iets in de spiegel zien bewegen. Niet netjes, ik weet het, maar ja. Als dat niet helpt, en rechts is echt vrij --> rechts erlangs!
|
21 mei 2007 23:45 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Dat is hier ook geen probleem, is zelfs waar het hele spelletje om draait!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
22 mei 2007 0:16 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
We hadden het toch ook over het circuit?
PS: en nog tijd hebben om te zwaaien...
|
22 mei 2007 0:18 |
|
|
Jort
Groningen
|
Typisch..
Had ie z'n vliegbrevet maar moeten halen.
Bumperklevers zijn rijdende egootjes.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 mei 2007 0:22 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
@ Jort: wat doe JIJ dan als iemand niet naar rechts gaat terwijl het allang kan? Als het moet 10km of meer erachter blijven rijden?
|
22 mei 2007 8:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Misschien rijdt Jort wel nooit harder dan 100-120 km/h, kan ie langer van zijn Porsche genieten... ?
Ben wel benieuwd naar het antwoord... .Weet wel uit ervaring dat de meeste mensen toch wel naar een tijdje naar rechts gaan, valt wel op zo'n gifgroene vlek in je spiegel...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
22 mei 2007 9:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nops, is (was) echt zo'n kast in de middenberm... Bij die spitsstroken weet je wel... Maar wellicht dat het daar "op tijd" ging, en niet "op de matrixborden" destijds... Maar de koppeling was er wel degelijk
Owh, over linksrijden en bumperkleven... Het een is vaak het resultaat van de ander... Ik ga dan meestal overdreven vaak naar rechts, zonder er voorbij te gaan. Als het echt te lang duurt, tja... Weinig last van
|
22 mei 2007 10:36 |
|
|
Jort
Groningen
|
De situatie accepteren zoals hij is en misschien een keer een lichtsignaaltje als het te gortig wordt en ik ernstige haast heb (het bekende credo: te laat vertrokken).
a: ik heb zelf een hekel aan bumperklevers, reden genoeg om het zelf niet te doen
b: geen belang bij extra steenslag
c: roulette nooit echt leuk gevonden
Mijn ervaring? Ook linkshouders gaan wel eens naar rechts. Ik word er niet minder van als mijn gemiddelde ineens niet meer 140 of hoger is, maar ietsje lager.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 22 mei 2007 13:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 mei 2007 10:53 |
|
|