Auteur |
Bericht |
Toon73
|
944 mogelijk op LPG / G3 ???
Hallo,
Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een 944.
Het zou voor mij een dagelijks vervoermiddel zijn en ik rijd een behoorlijk aantal km's per jaar (30.000) dus is rijden op bezine voor mij wel een erg dure grap.
Nu weet ik dat velen van jullie zullen zeggen dat je op gas moet koken en niet rijden, maar dat is mijn enige optie om het betaalbaar te houden.
Ik vindt echter op het internet niet veel voorbeelden van 944-ers op gas.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben en me daar verder mee kunnen helpen (of het dus uit mijn hoofd gaan praten).
Ik heb begrepen dat een type 1 K-jetronic heeft en type 2 L-jetronic.
Nu zou ik het liefst een type 2 rijden, maar als ik belastingvrij kan rijden zou dat ook mooi zijn.
Daarom een paar concrete vragen:
-Kan een type 1 goed op LPG draaien (verdamper)
-Bestaat er een G3 installatie voor een type 2
-kun je een type 2 motor in een type 1 auto hangen (zonder te veel problemen op je nek te halen).
Ik ben heel benieuwd of iemand van jullie me hier verder mee kunnen helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Toon73!
|
22 mei 2007 13:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
22 mei 2007 13:53 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
doe het niet jongen, doe het niet........................................
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
22 mei 2007 16:16 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nee, niet weer zo'n draadje....
|
22 mei 2007 16:18 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Jaaaa weer een autofanaat die wil rijden en niet stallen . Het is zeker mogelijk een 944 goed op gas aan het lopen te krijgen. Zoek wel naar een moderne installatie. G3 is pas mogelijk vanaf 1995 dacht ik (ivm EG-richtlijn mbt. emissieeisen). Er zullen je meerdere inbouwstations kunnen helpen denk ik.
Laatst bijgewerkt door chris.71 op 21 nov 2011 15:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 mei 2007 16:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ook nog een tip zeker
dik 20k per jaar op Benzin mit viel Oktan und frei von Blei
... vind het geen combinatie een Porsche op LPG, maar ieder zijn meug
_________________________________________ Got coffee?
|
22 mei 2007 16:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hier is al veel over Porsches op gas geschreven. Straks krijg je het halve forum over je heen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 mei 2007 16:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Buiten dat het geen combi is .... 'ns uitrekenen wanneer je de 'gas-ombouw' terug hebt verdient
|
22 mei 2007 16:58 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
in/ombouw kost bijna evenveel als een complete 944 schat ik in
_________________________________________ Got coffee?
|
22 mei 2007 17:02 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Maar daarna ga je verdienen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 mei 2007 17:04 |
|
|
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
Tja.............
Is technisch mogelijk natuurlijk..............blijft optisch wel erg aanwezig onder die grote glazen achterruit.
En met het toepassen van de smalst mogelijke banden wordt ook op verbruik bespaard
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
22 mei 2007 21:47 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik heb een keer op het internet een 924 op Gas (jawel..tis vloeken in de kerk) tegen gekomen die een verhoogde achterbak had, gewoon met MDF of ander spul gemaakt en een klepje achter het kenteken..
Of het nu echt bevordelijk is voor de motor..Ik denk het niet..Gas is om te koken, doe mij maar 98 werkt veel beter.
En ik blijf erbij dat het vloeken in de kerk is dit..Je gaat geen porsche op gas rijden dat doen ze maar met een golf ofsow maar een porsche....
|
22 mei 2007 22:11 |
|
|
horn
PF #57
|
wie betaalt bepaalt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2007 22:12 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik weet het horn Mjah blijft zonde..En tis en blijft Nederland dus mag zeggen wat ik er van vind
|
22 mei 2007 22:31 |
|
|
horn
PF #57
|
van mij wel.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2007 22:41 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Even pluizen op het net 911PW heeft er een artikel over geschreven in het afgelopen jaar.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
22 mei 2007 22:44 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2007 23:33 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Tussen 2 en 2,5 K met nieuw modern installatie ingebuwd door erkend bedrijf met attest.
Een beetje degelijke 944 kost toch wel wat meer
En net op TV gezien dat de benzineprijzen alweer een hoogtepunt hebben bereikt en tegen augustus prijzen van 1,60€ per liter zou gaan bereiken.
Dan rij je de kostprijs van je tank er echt wel uit in een paar jaartjes als je de wagen voor dagelijks gebruik gebruikt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 mei 2007 0:28 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die 3-literman;
Daar is wel een oplossing voor; knalblauw spuiten dat ding en een paar van die witte "NOS"-stickers er op. Ben je hélemaal het mannetje....
....bij de petjes!
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
23 mei 2007 0:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Gewoon een UFO- tank en je ziet er niets van
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 mei 2007 0:54 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Koop een dieseltje joh, je gaat toch geen Porsche op LPG zetten , koop dan een suffe Omega op LPG!!!!!!!!! , of koop GEEN Porsche, dat laatste lijkt me een beter idee als je er zo over denkt
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
23 mei 2007 1:07 |
|
|
horn
PF #57
|
bekrompen geesten zijn een beperking voor de toekomst...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 mei 2007 7:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... en ga je IMO in de jaartjes daarna pas verdienen
|
23 mei 2007 10:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zo is het.
Maar de aanschafprijs is snel verwerkt en elke tankbeurt is dan een plezier.
Net als andere modificaties aan een wagen.
Ik denk aan het draadje van Marco of bvb een mooie set velgen
En mijn grote beurt aan de CS + nieuwe remblokken voor , nieuwe riemen en nieuwe banden kostte hetzelfde en zoiets is toch ook "snel" verwerkt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 mei 2007 10:24 |
|
|
Bartje968
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,Haaften
|
De vraag is of het technisch verantwoord is! Een echte high performance motor die 98 nodig heeft, niet wijs. Ik heb de vraag gesteld aan iemand die het echt weten kan (vanwege zijn puristenhart geen bronvermelding ) en die gaf aan dat het kan. Echter je krijgt wel vreemde bijgeluiden in je auto omdat de pomp etc achter de achterbank zit. Een purist behoort dit dan niet te doen, echter AUDI wint Le Mans nu ook met diesel.
_________________________________________ Right here, right now!
|
25 mei 2007 13:22 |
|
|