Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:37

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Duitsland - geen beperking maar toch camera's ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
MS964 schreef:
@ Jort: wat doe JIJ dan als iemand niet naar rechts gaat terwijl het allang kan? Als het moet 10km of meer erachter blijven rijden?

De situatie accepteren zoals hij is en misschien een keer een lichtsignaaltje als het te gortig wordt en ik ernstige haast heb (het bekende credo: te laat vertrokken).

a: ik heb zelf een hekel aan bumperklevers, reden genoeg om het zelf niet te doen

b: geen belang bij extra steenslag

c: roulette nooit echt leuk gevonden

Mijn ervaring? Ook linkshouders gaan wel eens naar rechts. Ik word er niet minder van als mijn gemiddelde ineens niet meer 140 of hoger is, maar ietsje lager.

Laatst bijgewerkt door Jort op 22 mei 2007 13:35, in totaal 1 keer bewerkt.

22 mei 2007 10:53
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zoals ik doe.
Ik blijf (in principe) nooit links hangen.
Ik haal in en ga terug naar rechts.
Bij de volgende wagen haalik terug in en ga terug naar rechts.
Als er tussenin een wagen is die links blijft hangen is dat zijn fout . Deze wagen doet dan iets strafbaars , niet ik. :twisted:
Als je ook een linksrijder bent en enkel naar rechts gaat omde ander in te halen om dan vervolgens weer constant links te hangen spreken we over een ander verhaal.
In de wet staat er namelijk dat je steeds zoveel mogelijk rechts moet rijden en links blijven hangen niet mag (PS : Dit links blijven hangen wordt in Duitsland even streng gestraft als bumperkleven of lichtsignalen geven )

Ik snap niet dat er mensen achter een linksrijder blijven hangen als het honderden meters lang rechts vrij is.

Laatste update 22/10/2013

22 mei 2007 11:09
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
MetalGreen911SC schreef:
Dat "Bumperkleven" hoog op de 'irri-lijst' staat begrijp ik niet.
Of liever, wil ik niet begrijpen....

Als er iemand op zeer korte afstand van je achterbumper zit;
bedenk dan dat deze zich meer moet ergeren dan jij, je rijdt tenslotte vooraan. De ander wil er graag langs en dat kan even niet, da's pas 'irri'

Het "notoire linksrijden" zou dan ook veel hoger moeten scoren dan het bumperkleven.

Hier komen de 2 bij elkaar: bij dit soort duo's ergert de voorganger zich aan de bumperklever en de bumperklever zich aan de linksrijder ...

22 mei 2007 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Mbt het "linksrijden" uit eigen ervaring:

Wat in 8 van de 10 gevallen WEL werkt (dit om voor jezelf het rechtsinhalen te voorkomen) is om je even af te laten zakken,
afstandje nemen, dan aanloopje nemen en warempel de voorganger gaat netjes opzij.

Waarschijnlijk valt het niet meer op door alle files en drukte op de weg dat er constant een auto in de achteruitkijkspiegel wordt weergegeven.
Een auto of motor welke aankomt rijden met een hogere snelheid wordt
dus eerder waargenomen dan het "stilstaande" object in de spiegel.

En in de 2 van de 10 gevallen waar dit dus niet werkt is het opassen geblazen daar de linksrijder zich dus, ofwel totaal niet bewust is van zijn omgeving, ofwel zeer bewust de boel loopt te frustreren.

22 mei 2007 12:43
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ach, 99% van de gevallen is het niet bewust. Dat zijn gewoon van die mensen die niets zien of horen achter het stuur. Daar kan werkelijk de hele wereld vergaan, maar ze gaan stoïcijns rechtdoor en merken niks op. :bang: Dezelfde types die trots verkondigen nog nooit een ongeluk te hebben gehad, maar zonder het te weten talloze ongelukken hebben veroorzaakt. :?

22 mei 2007 13:09
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
911-lover schreef:
Bij de volgende wagen haalik terug in en ga terug naar rechts.
Als er tussenin een wagen is die links blijft hangen is dat zijn fout . Deze wagen doet dan iets strafbaars , niet ik. :twisted:

Fout, dat heet rechts inhalen, maar daar was je je vast wel van bewust...

Goh, ik lees hier voorbeelden (niet alleen bovenstaande) van rechts inhalen, opzij duwen (afstandje en op hogere snelheid nabij komen), lichtsignalen...

Hebben jullie allemaal zo'n haast? Of komt het gelukkig maar heel weinig voor?

22 mei 2007 14:13
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
paSCal schreef:
911-lover schreef:
Bij de volgende wagen haal ik terug in en ga terug naar rechts.

Neen , niet fout (lees je verkeersreglementen of vraag na bij de politie of een rechter ).
Blijf je links hangen ben je net zo in de fout als je voorganger en dus strafbaar.
Na elk inhaalmaneuver moet je je terug rechts zetten .
Ik haal niet rechts in (als ik niet sneller rijdt dan de max toegelaten snelheid)maar volg het verkeersreglement. Delinksrijder houdt dan enkel het verkeer op het linkervak doelbewust op.
Mensen die mede links blijven hangen zorgen er mede voor dat zij en al die anderen achter hem/haar het welbekende beeld vormen van de volle linkse baanvakken en de lege rechterbaanvakken.
Gewoon rijden volgens het verkeersreglement is iets meer dan je overal aan je snelheid houden (daar zijn velen zich niet van bewust) :idea:

De officiele Site schreef:
We zijn wettelijk verplicht om op de meest rechtse rijstrook te rijden op een autosnelweg. Wie zomaar op de linker- of middenstrook rijdt, hindert de achterliggers. Die kunnen dan niet meer links inhalen, of moeten een dubbel manoeuvre uitvoeren om in te kunnen halen. Dat kan gevaarlijk zijn.

Voor diegene die het inhaalreglement vergeten waren :twisted:

@ PaSCal :Let vooral op de Tip-ex punt 1 .Als jij erachter blijft hangen ben je even strafbaar :idea:

22 mei 2007 15:31
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Meestal geen haast. Ik houd gewoon niet van langzaam rijden (serieus!) . :wink:

22 mei 2007 16:31
Profiel
Groningen
Bericht 
paSCal schreef:
lichtsignalen...

Nooit voorgekomen. Maar als iemand 60 gaat rijden op de linkerbaan waar 120 is toegestaan en 80 het minimum is.., kan ik me zo voorstellen... :wink:

Doe ik wél eens als iemand z'n koplampen veel te hoog heeft afgesteld of met kapotte lichten rijdt. Da's mijn zonde denk ik. :roll:

22 mei 2007 19:35
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
911-lover schreef:
paSCal schreef:
911-lover schreef:
Bij de volgende wagen haal ik terug in en ga terug naar rechts.

Neen , niet fout (lees je verkeersreglementen of vraag na bij de politie of een rechter ).

Hmmm, succes ermee ;)

911-lover schreef:
@ PaSCal :Let vooral op de Tip-ex punt 1 .Als jij erachter blijft hangen ben je even strafbaar :idea:

Zie hier voor mijn "oplossing".... (en hier voor de Nederlandse wetgeving op dit punt ;) )

22 mei 2007 20:18
Profiel Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Ik wist dat een tekeningetje nodig was opdat je het zou/wil begrijpen.

Welk van de 2 situaties is wettelijk en welke niet (volgens de internationale verkeersreglementen , ook de Nederlandse dus) .
De groene pijl ben jij. Je bent op een snelweg (top 120) en beide voertuigen ( A en B ) rijden 100km/u voorop gesteld dat er dus voldoende plaats was om rechts te rijden zowel achter als voor voertuig A

Afbeelding

Ik doe dus de tweede situatie.
Als er politie in de buurt is (laten we zeggen voertuig A) zal die zeer zeker voertuig B bekeuren als ze een bekeuring gaan uitschrijven , en mij netjes mijn weg laten vervolgen.
Daarvoor heb ik geen succes nodig , enkel de verkeersregels kennen :cheesy:

23 mei 2007 1:11
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Wat ik hier ook op ga antwoorden, het is toch niet goed... Dus... Laat maar...

Terug op die maut-controles... En dat systeem op (bijvoorbeeld) de A27...
Dat gaat dan gekoppeld worden aan de "70" en "50" waarschuwingen toch? Ter preventie van files enzo?

23 mei 2007 13:18
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Nee dat systeem op de A27 wordt gekoppeld aan het spitsstrook project.
Afhankelijk mag je daar namenlijk 100 of 80 km/u rijden.

24 mei 2007 12:07
Profiel WWW
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
lindemans schreef:
Ik ken het uit de ritjes Oostenrijk deze winter. Suf dat je kennelijk zo "voorgeprogrammeerd" bent op kastjes door het rijden in NL. Lekker gevoel als je direct daarna realiseert "O nee dat heb je hier niet..."

:?: Wellicht begrijp ik je niet goed, maar in Oostenrijk hebben ze ook kastjes, staan vaak langs de weg en zijn ongeveer 1,20 M hoog en lijken wel wat op die dingen die je ook in Frankrijk ziet. (Ziet ze ook vaak bij werkzaamheden, dan wordt er wel vaak aangegeven dat ze controleren :D ) Ik zie de kastjes regelmatig in het gebied Niederöstereich (Wenen en alles eronder) daar mijn werkgever daar zit.

Ik rijd overigens veelvuldig te hard in Oostenrijk (Net als de gemiddelde Oosnrijker in de linkerbaan) en heb nog nooit een bekeuring gehad. Wellicht worden ze niet gestuurd. Politie op de autobaan is ook niet zo streng, werd eergisterer niet van de weg gehaald met ruim 150 km/h (130 toegestaan) 8)

24 mei 2007 17:36
Profiel
Groningen
Bericht 
911-lover schreef:
Deze wagen doet dan iets strafbaars , niet ik. :twisted:

Originele interpretatie van de verkeersregels... :wink:

24 mei 2007 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
paSCal schreef
Citaat:
En dat systeem op (bijvoorbeeld) de A27...
Dat gaat dan gekoppeld worden aan de "70" en "50" waarschuwingen toch? Ter preventie van files enzo?

Was dat maar waar (let wel gezien vanuit een vrachtwagen ) .
Je moest eens weten hoeveel gasten onder zo'n matrixbord waar b.v. 70 op staat bij aankomend file met 120 + doorrazen , om vervolgens vol maar dan ook echt vol in de ankers moeten omdat er "plotseling"een file staat . :x :x :bang: :bang:

Koen zoals IK de verkeersregels ken mag je ALLEEN in een file rechts inhalen , dus op beide tekeningen ben je strafbaar EN op beide tekeningen is voertuig B strafbaar . Dus de flikken zullen de persoon /type auto beboeten . Dus als de persoon (vanuit hun auto in jouw auto gezien ) hun niet aanstaat krijg jij de bon.

24 mei 2007 21:53
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
jeroenoop schreef:
Koen zoals IK de verkeersregels ken mag je ALLEEN in een file rechts inhalen

of is het;

Koen zoals IK de verkeersregels ken mag JIJ alleen in een file rechts inhalen :shock: :?:

:mrgreen:

26 mei 2007 0:02
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2