Auteur |
Bericht |
hgo
|
2.4S of een 964RS??
Hallo, even voorstellen.
Ik heb een 911 coupé 2.4S van 73. De wagen is volledig gerestaureerd bij Lammertink een paar jaar geleden.
Het is een zilvergrijze met zwart sportinterieur.
Vermits de wagen af en toe voor mijn plezier circuitrondjes doet is er aan ophanging en interieur wat gewijzigd van origineel.
Recent ben ik op een 964RS uitgekomen waarvan de kleur voor mij perfect is en de staat ook in orde. De wagen is altijd netjes bij een dealer onderhouden en is ongevalvrij zonder al te veel circuitwerk.
heeft er iemand ervaring met deze beide?
Het is voor mij een moeilijke keuze welke in de toekomst in mijn garage zal komen te staan.
Is er iemand van jullie met een goede reden om de 2.4S weg te doen en de Rs te kopen?
groet
Hgo
|
22 mei 2007 16:16 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
pfieuwww...da's een moeilijke!!
Heb je een 964RS, dan zal je altijd spijt hebben de 2.4s ni meer te hebben en vice versa...de RS is heel hard en oncomfortabel...niet dat de oude 2.4s een luxe-limo is, maar er zit toch nog verschil op. De RS heeft ook een ophanging op uniballs, daar waar de 2.4s gewoon rubbers heeft.
Als je van plan bent geregeld wat circuit te doen, dan toch beter een RS gaan halen...de waarde van de 2.4s'jes gaat lekker omhoog en misschien kan je'm beter in mooie staat houden en geen circuit meer doen. RS'en mogen wat circuit verleden hebben...zolang ze in goede en propere staat zijn doet dat geen afbreuk aan hun waarde...mijn mening welteverstaan
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 mei 2007 16:27 |
|
|
hgo
|
Om de keuze nog moeilijker te maken.
De 2.4S heeft een aluminium ophanging (met harde bussen ipv rubbers)van een 2.7RS en torsies van 24mm achter ipv 23mm en stabi's van 18mm ipv 15mm.
voor een pluimgewicht van minder dan 1000kg is dit ook een vrij stugge vering.
Soms is het idd zonde om er nog veel circuit mee te doen.
De waarde van de dingen is minder belangrijk dan het plezier dat ik ermee beleef.
Toch bedankt voor de tip
|
22 mei 2007 16:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wat een heerlijke keuze *zucht*
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 mei 2007 17:44 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Never-nooit-niemahls wegdoen die 2.4S
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
22 mei 2007 20:29 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Inderdaad, NOOIT verkopen. Blijven echte iconen..
Persoonlijk liever een 2.4S dan 964RS...
Toevallig geen foto's van de 2.4S ??
|
22 mei 2007 20:37 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Denk ook dat de 2.4S de "verstandige" keuze is maar ik kan me ook voorstellen dat je weer eens wat anders wilt.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
22 mei 2007 20:38 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
ik zou ook de 2.4s houden... (en doorsparen om er een 964 RS bij te kopen evt)
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
22 mei 2007 20:41 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Ik ken jouw auto.....
NOOIT VERKOPEN DAT DING!!!!!!!!!!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
22 mei 2007 20:42 |
|
|
John
Cayenne
|
ben ik zeker een vreemde.....maar een lekkere vette 964 RS is wel errug gaafffffffff hoor....
|
22 mei 2007 20:43 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
hgo schreef
Het ligt er helemaal aan WAT je precies met de auto wilt , voor een paar circuitrondjes is de RS een goede optie , maar voor een zomers ritje is de 2.4s een goede optie.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
22 mei 2007 20:52 |
|
|
horn
PF #57
|
2.4S houden. Oude BMW 325 kopen voor het circuit. Tot je genoeg geld hebt om er een 964 RS bij te kopen. 325i op circuit is ook al een hoop fun.
my 2 pennies
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2007 21:47 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
' 73-er S-je niet weg doen! ook niet voor een 964 RS, hoe gaaf die ook zijn. Mijn mening.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
22 mei 2007 21:51 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
22 mei 2007 21:58 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2007 22:01 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Wellicht is een extra garage een optie ?
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
22 mei 2007 22:20 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Als 2e 964RS rijder die antwoord geeft voeg ik me bij Mich en de anderen. Als ik in de toekomst nog een andere P koop (pas de 3e dan ), doe ik mijn RS niet weg - om de dooiedood niet. Deze auto gaat in mijn erfenis. Bovendien is het geen slechte investering, toch
Als jij ook zo over je '73S voelt, zou ik wachten tot je een RS kunt bijkopen. Desnoods huur je een BMW om over het circuit te raggen - blijft goedkoper.
Natuurlijk rijdt een RS veel beter op het circuit, er zit gelukkig ook bijna 20 jaar ontwikkeling bij ! Ik ben een pure 911 rijder en vind de RS op de weg ook top. Maar dat is mijn smaak. Straf rijden is het wel, maar zolang je van de klinkers afblijft gaat het prima.
Dus advies, niet wegdoen en bijkopen !
BTW - waat staat de RS en heb je meer details ?
|
22 mei 2007 22:21 |
|
|
hgo
|
nu ben ik nieuwsgierig.
wie kent mijn auto, en hoe??????
|
22 mei 2007 22:25 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
je maakt me ook wel nieuwsgierig...
....jij eerst hgo
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 mei 2007 22:28 |
|
|
hgo
|
De RS is diegene (nachtblauw)die heel recent geleden op dit forum werd aangeboden (ik dacht geeteethree of zoiets)
discussie witte wijzerplaten en luchtinlaten remkoeling voor....
|
22 mei 2007 22:46 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
jaja, die Belgische bedoel je....inderdaad, herinner ik me nog
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 mei 2007 22:49 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Houden die 2.4S. Het is de top van de oudjes na de 2.7RS. Juist de zetels van de 964 zijn beter
persoonlijk zou ik ze beiden willen, maar zoals ik bij veel P¨rijders gemerkt hebt wisselen ze graag eens van P'ke. Vergeet wel niet dat als je uw 2.4S verkoopt en je mist deze wagen of iets soortgelijks, je niet weet wat je terug in je handen krijgt. Het blijven oude mechanische machientjes.
|
22 mei 2007 22:54 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Ah....dan zou ik zeker je 2.4S niet wegdoen (als ik moet geloven hoe mooi hij is ) . Er zijn RS'en te vinden met minder km's en die witte wijzerplaten zijn zeker niet standaard wat betekent dat de klokken zijn opengeweest en hoe weet je dan zeker dat de kmstand Ok is ? Over die koelgaten hoef je niet wakker te liggen, dat is inderdaad een veel gedane modificatie. Kijk wel of er gaten in de wielkappen zijn gemaakt voor de luchtdoorlaat naar de remmen. Dat is namelijk moeilijker in originele staat te herstellen
|
23 mei 2007 7:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Een kennis van mij was bezig met de aankoop van deze wagen, de wagen is ondertussen echter al verkocht.
Als de wagen nu al terug in de verkoop staat, zou ik hier wel even de reden willen van weten
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 mei 2007 7:52 |
|
|
hgo
|
de eigenaar heeft de RS ingeruild voor een BMW.
De auto staat nu ook bij een BMW dealer.
De km standen blijken te kloppen.
Ik heb ze vergeleken met de kmstanden bij de belgische autokeuring en bij CarreraMotors (de belgische dealer waar de auto tot 6000km en een goed jaar geleden is onderhouden)
|
23 mei 2007 8:28 |
|
|