Auteur |
Bericht |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Maar die moeite had je jezelf kunnen besparen... Je moet die '73-er "S" niet wegdoen!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
23 mei 2007 9:02 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Tja, ik hoop ooit mijn 2.4T nog eens te vervangen door een 2.4S, maar dat terzijde.
In de 911 & PW van deze maand staat over de 964RS dat je de kans moet grijpen nu ze nog enigzins betaalbaar ( ) zijn, en dat je het aan jezelf verplicht bent om ooit eens een 964RS gehad te hebben.
Ik zou dus zeggen, volg je gevoel en dus gewoon doen als ie aan je wensen en verwachtingen voldoet. Een goede 911 2.4S is altijd wel weer te vinden en qua waarde zullen ze elkaar de komende jaren niet veel ontlopen.
Succes met dit luxeprobleem
|
23 mei 2007 9:24 |
|
|
hgo
|
|
23 mei 2007 9:41 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
't is een kleine foto, maar de looks zijn alleszinds al geslaagd!!!
...ben er vast van overtuigd dat je spijt krijgt als je de "S" zou wegdoen. Probeer liever een RS'je bij te kopen (eventueel een niet perfect exemplaar, zodat je met de tijd 'm in orde kan brengen en de kosten wat kan drukken)
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
23 mei 2007 9:49 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Leuke foto van een leuke wagen.
Nu zou de keuze voor mij niet zo erg moeilijk zijn (al zie ik zeer graag mooie oude P's) en zou ik toch voor de 964RS gaan.
Waarschijnlijk omdat ik niet met de luxe zit om twee prijzige P's tegelijkertijd te hebben. dus niks van erbij maar of deze of de andere waarbij (persoonlijk) de 964RS dan mijn voorkeur heeft.
Succes en sterkte met je beslissing
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 mei 2007 10:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
voor op het circuit de 964RS is toch weer een stuk verder doorontwikkeld en dus simpelweg sneller
emotioneel/investering... moet je zelf over beslissen
_________________________________________ Got coffee?
|
23 mei 2007 10:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Beetje jammer van die fles fristi....
Mooie auto. Mooie stoelen ook? Zijn dat echte originele recaro's?
|
23 mei 2007 10:58 |
|
|
hgo
|
Aqaurius Orange
Yep, originele echte Recaro's met geperforeerde zit en klapframes
Bestuurdersstoel nu vervangen door een ST zetel met dezelfde bekleding
Alles wat verandert is aan de wagen van origineel kan worden terug herdaan , alle originele onderdelen zijn in mijn bezit.
|
23 mei 2007 11:21 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
De 2.4S niet wegdoen.
Alleen als je 'm kan inruilen tegen een gelijkwaardige 2.2S !!!
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
23 mei 2007 12:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 2.4S of een 964RS??
|
23 mei 2007 13:25 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
je doelt op het doorhangen
_________________________________________ Got coffee?
|
23 mei 2007 13:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
dat noemen we hier dwijlen... of met je deurgrepen over het asfalt
dus dan vraag je je af: wat is er aan de ophanging aangepast
(kennelijk niet zo veel )
|
23 mei 2007 15:04 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
dit kan intressant worden : Hans (hgo) en ik kennen elkaar goed. Ik heb ooit hier op het forum van Jeroen advies gekregen over wat je best aanpast aan de ophanging van een oude 911. Hans z'n mening is totaal anders
En Hans : ik denk dat uw beslissing ivm de RS er nu niet echt makkelijker op wordt met de "adviezen" alhier......of toch ?
|
23 mei 2007 19:52 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Waar zit Herman S...die kan misschien wel het best deze 2 modellen vergelijken...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
23 mei 2007 19:54 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
dat de meningen verschillen mag blijken, zeker als dit Hans zijn idee van een aangepast onderstel is... in dat geval zal 'ie waarschijnlijk ook niet erg blij worden van een RS
wie d'r gelijk heeft? mijn 911-je schuurde niet met z'n deurgrepen over het asfalt
|
23 mei 2007 20:02 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Heb er niet zoveel verstand van, maar ziet er met name achter toch heel erg stabiel uit?
Zal wel een compromis zijn tussen full-race en ook nog bruikbaar op de openbare weg?
Ik vind het een mooie auto. RS ook. Blijft een lastige luxe keuze.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
23 mei 2007 20:15 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
2,4S of 964RS, heb geloof ik recht van spreken
Heb verleden jaar mijn 2,4S Targa verkocht (aan een zwitser die goed geld ervoor gaf) en rij (nou ja, staat meer in de garage, maar mag morgen mee naar Spa Franchorchamps) sinds november een 964RS. Zie album voor foto's.
Mijn 2,4S was ook geheel gerestaureerd (motor, carrosserie, etc), ik bleef echter fors onderhoud houden om de auto goed te houden. Klap op de vuurpijl was dat er, 2 1/2 jaar nadat de auto nieuw gespoten was, er opnieuw blaasjes onder bij de portieren ontstonden. Gaf mij behoorlijk ergenis, zit je er goed geld in te stoppen, is er weer wat. Ik denk echter dat dit hoort bij het rijden van een klassieker....
Daarbij vind ik normaal een auto voor het plezier in NL rijden een absolute onmogelijkheid vandaag de dag, dus ook ik had het circuitrijden ontdekt, veel leuker, met een oudje, als ook met een nieuwere auto.
Daar heb ik nu de auto voor. Niet veel vaker dan 5 x per jaar, een paar rondjes rijden op Assen, Zandvoort of Spa. Vind ik waanzinnig leuk. Voor de rest alleen wat plezierkm in de zomer.
De 964 RS is een probleemloze auto, alles doet het en voelt als nieuw (auto heeft slechts 37000 km gereden) en geeft als zodanig geen ergenis. Voordeel is tevens dat het nog de goedkoopste RSen zijn die te koop zijn, waarde zal alleen maar stijgen waardoor het een goede investering zal zijn.
Ik heb geen seconde spijt de klassieke weg te doen en de RS gekocht te hebben. Misschien over een paar jaar voelt het weer anders, maar nu geniet ik van het waanzinnige en pure van een RS!
|
23 mei 2007 20:56 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Kijk, een "ervaringsdeskundige", daar kan hgo vast wel wat mee!
The size of their toys!
|
23 mei 2007 22:23 |
|
|
hgo
|
voor diegene die het S ding in het echt willen tegenkomen, nu zaterdag staat hij normaal op de P1 parking op Franchorchamps.
Wat de ophanging betreft, aangepast is verandert tov het origineel.
Maar omdat het een 24S is,is hij aangepast met spullen die enkel toen ook via Porsche beschikbaar waren. Alu armen van 73RS en de zwaardere torsies die als sportoptie te verkrijgen waren(24mm) en de stabi's van de RSL versie(18mm).
Bedoeling is dat hij op de gewone weg nog als een 2.4S rijdt en ietsje beter is op circuit dan standaard. Maar voor mij moet een 24S een 24S blijven, als ik er een RS moet van maken kan ik beter een RS kopen.
|
23 mei 2007 22:25 |
|
|
mayonaise
|
ik zie niet in waarom een S niet leuk zou zijn op een circuit
hoge toeren, het ding is gemaakt om te scheuren, niet om rustig mee te cruisen
|
23 mei 2007 22:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En daarmee zijn we weer bij de start van dit draadje
2.4S of een 964RS??
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 mei 2007 22:34 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Je hebt nu in elk geval de mening van alle 3 de RS rijders op dit forum. Ook ik ben helemaal gek met de mijne en doe 'm nooit meer weg. Als ik naar de foto's kijk heeft de wegligging van de '73 wel niets te maken met die een RS. Dat ding licht straks op de weg, onafhankelijk of er bochten op je pad zijn of niet. Hellen komt nauwelijks in zijn vocabulair voor.
Dat chassis, vering en dempers voelen echter wel minder prettig aan op klinkers, maar daar kom ik dan ook niet.
Heb je er al mee gereden ? Dan pas kun je het beste vergelijk maken...
|
23 mei 2007 23:20 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Was in maart op Zandvoort met de RS en ik had het gevoel opnieuw te moeten leren rijden. De RS heeft totaal geen bodyroll, blijft waanzinnig vlak liggen, acceleratie is enorm, hele directe besturing, waarbij met name het insturen veel eenvoudiger is en de remmen zijn zo ontzettend veel beter. Al met al houdt dat in veel meer snelheid de bocht mee innemen, later remmen, sneller op het gas. Handelingsnelheid ligt dus ook veel hoger.
Met de 2,4S was het m.i. trickier rijden, auto recht hebben staan, remmen, rem los, insturen, neus naar binnen laten komen, rustig op gas de bocht uitsturen. Met name insturen vond ik slecht bij die oude autos, in beginsel zijn ze zwaar onderstuurd, als je te bruusk instuurt, moet je je voet weer heel dicht bij het gas houden, omdat dan in 1keer de zwiep van het gewicht achter komt. Al met al vond ik het rijden in een oudje zweverig en vaag. Misschien met jou onderstel, heb je wat daarvan eruit gekregen.
Enfin, morgen ben ik op Spa, de nachtblauwe RS, rijd maar een rondje mee om het verschil zelf te ervaren!
|
24 mei 2007 8:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je bouwt die 2.4 om naar een 73 rs met een 3.0 motor in
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 mei 2007 8:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 2,4S of 964RS, heb geloof ik recht van spreken
Was dat nou die meneer van de film?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 mei 2007 9:04 |
|
|