Auteur |
Bericht |
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
remmen upgrade porsche 3.2
onze porsche krijgt binnenkort een remmen upgrade. heeft laatst nieuwe blokken gekregn en klauwen waren gereviseerd. maar ben niet echt heel tevreden erover. en nu wil ik dan maar meteen goed doen.
ik zat zelf te denken aan:
geboorde remschijven:
964 remklauwen ( is mij verteld dat dit hele verbetering is??)
sport remblokken
http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... .htm#item2
ik had nog dit setje gezien. alleen dat was alleen voor de voorwielen. is dit ook wel verstandig zulke sterke remmen voor en onverandert achter?
http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... htm#item14
en deze kwam ik ook tegen. erg duur maar wel erg mooi. alleen dit en dat vorige setje lijkt mij een beetje te veel van het goede?
_________________________________________ porsche project
|
23 mei 2007 20:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een upgrade van de remmen voor een 911 3.2 is al meermaals besproken.
Even de zoekenknop gebruiken en je komt oa dit tegen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 mei 2007 21:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Lagel, de Forum techniker heeft onlangs 'n hele mooie "brake-upgrade" op 'n 3.2 racertje gedaan
|
23 mei 2007 21:30 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: remmen upgrade porsche 3.2
wat is er niet naar je zin met je huidige remmen, en wat verwacht je van grotere remmen?
|
23 mei 2007 21:41 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: remmen upgrade porsche 3.2
Jeroen, ik weet wat jij wil gaan zeggen.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
23 mei 2007 22:52 |
|
|
Roi
niet meer....
|
meer onafgeveerde massa...
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
23 mei 2007 23:21 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Fout
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
23 mei 2007 23:27 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik heb de laatste tijd heel wat verbouwingen uitgevoerd. Hier een paar ideeën met foto's.
Een 964 naar 993 Turbo remmen:
Een 993 Naar 993 Turbo remmen:
Een SC naar 964 remmen:
Een 3.2 naar RSR remmen:
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
23 mei 2007 23:37 |
|
|
Sofie
|
TAROX
Brembo
Alcon
Keuze genoeg...
|
24 mei 2007 0:01 |
|
|
Roi
niet meer....
|
@Erwin,
Geintje ...maar die 964 is dat een C4 of C2? Ik begreep dat je bij de C2 ook het reservoir moet vergroten....of zit ik er naast.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
24 mei 2007 0:21 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: remmen upgrade porsche 3.2
ik geef toe... soms blijft de plaat hangen
Heb je al eens geprobeert om een 993 schijf over een vroege naaf heen te monteren?
(de naaf moet naar ik begrepen heb dan een klein beetje afgedraaid worden)
Sofie, post eens wat info over wat je kan leveren voor een 911 t/m 1989
|
24 mei 2007 0:22 |
|
|
Sofie
|
Zal ik morgen nakijken (euhm.. binnen paar uurtjes ) nakijken.
Zal meteen alles posten.
http://www.tamcarworks.be/remmen.htm => gaat over TAROX
(Remklauw Type: de verschillende types kan men aanklikken en zo gaat men direct naar de informatie)
Maar Alcon blijft het meest gebruikte.
|
24 mei 2007 0:25 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: remmen upgrade porsche 3.2
Ja, dat gaat aan de vooras.
Idd. de naaf afdraaien naar exact de zelfde diameter die de naaf van de 993 heeft. Daarop kun je 993 remklauwen monteren met adapters. Wel moet je met 17" wielen gaan rijden met spoorverbreders.
@ Roi, de extra benodigde remvloeistof bij een 993T remklauw en een remzuigerslag van 2 mm die je niet eens zult halen bij remmen is 2cm² groter dan bij een 964 klauw. En dat is weer 0,5 millimeter extra vloeistofdaling in het reservoir.......het antwoordt kun je nu wel raden
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
24 mei 2007 7:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ben ook wel benieuwd waarom je niet tevreden bent.
Zo'n Brembo setje is wel heel mooi!
Maar achter fraaie Fuchs velgen op een 3.2
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 mei 2007 9:04 |
|
|
Sofie
|
Eigenlijk zijn er weinig grenzen.
Alles kan gebouwd worden, maar dat heeft natuurlijk z'n prijskaartje.
Voor de Belgen: Opgelet voor de Belgische wetgeving omtrend het aanpassen van de remmen.
|
24 mei 2007 11:29 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ik heb wel gemerkt dat het uiteindelijk toch 'wat vertrouwder' remt als je ook de juiste hoofdremcilinder bij de desbetreffende remklauwen monteert...
Het is bijvoorbeeld voor een SC hoofdremcilinder lastig om de grotere 964 remklauwen 'vol te pompen'
Iemand hier nog iets over te melden ?
gr.
dick
|
24 mei 2007 15:57 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
ik vind dat hij niet snel afremt, zeker als ik wat harder rijdt en ik moet het pedaal best hard/ver intrappen. als ik het vergelijk met onze toyota rav die staat stuk eerder stil.
_________________________________________ porsche project
|
24 mei 2007 20:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als je (te) hard trapt, kan je dan je wielen blokkeren
|
25 mei 2007 0:13 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Verwar de kwaliteit van de remmen niet met de kracht die je moet uitoefenen op het rempedaal. Veel moderne wagens hebben een rembekrachtiging die zodanig sterk is dat je het rempedaal alleen maar mag aaien. Dit zegt niks over de remweg. Ik vind veel 'moderne'
remmen niet prettig, ze bijten vreselijk en zijn niet doseerbaar. Ik vind dat niet prettig. Volgens mij een marketing trucje, voor veel mensen zijn dat hele goede remmen.
|
25 mei 2007 11:42 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Helemaal waar !!!
Mijn lease-fransoos lijkt ook veel beter te remmen als je alleen op normaal benodigde pedaalkracht afgaat. Met de 911 kun je veel lekkerder doseren; en als je door een bepaald punt heentrapt dan remt het wel heel erg goed hoor !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
25 mei 2007 12:56 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad. Je kunt veel meer met gevoel remmen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 mei 2007 14:10 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
nja ik had het vandaag weer. net als vorige keer reed ik op de snelweg dit keer maar 120 (vorige keer 200 en toen moest ik ook ineens afremmen omdat een auto voor mij ineens een rare beweging mijn kant op maakte, had best veel ruimte ertussen maar ik kwam toch akkelig dicht achterop), voor mij remde auto's in een keer rap af en ik zat al op het rempedaal en had snelle reactie, maar toch voelde het niet zoals het hoort.
_________________________________________ porsche project
|
25 mei 2007 21:32 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Misschien eens met andere blokken proberen vóór je véél geld gaat investeren? Goede blokken kunnen een hoop doen, omdat ik met de P. nog geen ervaring met ander blokken heb kan ik je geen advies geven maar er zijn hier ongetwijfeld een aantal die daar wat zinnigs op te zeggen hebben.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
25 mei 2007 22:04 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
zitten pas nieuwe in en dat waren goede. het is niet dat ik in 1 sec stil hoef te staan, maar het mag wel ietsje beter
_________________________________________ porsche project
|
27 mei 2007 0:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
grotere remmen verkorten je remweg niet
standaard remmen van een 3.2 zijn prima in staat om de auto rap snelheid te laten verminderen
dus daar ga je zeker je probleem niet mee oplossen
zoals al gezegd, je remmen werken niet zoals in moderne trut-mobielen die al in de ankers hangen als je met je tenen wiebelt
je moet gewoon wat meer je best doen
het bijkomend voordeel daarvan is dat je de remmen ook beter kan doseren
maar om voor de zekerheid andere problemen uit te sluiten, nogmaals: kan je je wielen blokkeren als je heel hard remt?
|
27 mei 2007 2:51 |
|
|