Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:55



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Slijtage indicator zuigerveren ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Slijtage indicator zuigerveren ...
Vandaag: zonnetje schijnt, de lucht is blauw....met de 3.2 naar de zaak.

Sta ik voor een stoplicht, duurt een paar rood/groen cycli.
Stapt er een keurige dame achter me uit haar auto, komt op mij afgelopen en wijst mij er op dat de auto toch wel erg blauw walmt bij het wegrijden ....

De Forumtechniker gaf het me vorig jaar al aan: als mn 3.2 een kwartier stationair draait begint hij wat te walmen: zuigerveren.

Ik neem de Forumtechniker erg serieus, maar "uitstappende dames" lijken me een erg goede 2nd opinion .... machientje moet er toch maar eens onderuit binnenkort ;-)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 mei 2007 10:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Koprevisie? Hoeveel km heb je op je blok?


25 mei 2007 10:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Slijtage indicator zuigerveren ...
lindemans schreef:
Ik neem de Forumtechniker erg serieus, maar "uitstappende dames" lijken me een erg goede 2nd opinion

:lol: :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 mei 2007 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Slijtage indicator zuigerveren ...
lindemans schreef:
als mn 3.2 een kwartier stationair draait begint hij wat te walmen: zuigerveren.


Wie laat zijn auto dan ook een kwartier stationair draaien? Stond je voor het stoplicht uitstappende dames in de gaten te houden? :wink:


25 mei 2007 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
wolf schreef:
Koprevisie? Hoeveel km heb je op je blok?


Volgens Erwin zijn het de zuigerveren.
Er staat 220.000 km op de klok.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 mei 2007 12:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Bij dit soort walmen zou ik me ook zorgen gaan maken, zeker als dametjes dat ook doen. :)
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


25 mei 2007 14:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Het blok met de krukas is zwaar gedimensioneerd, die moeten het aanmerkelijk langer uithouden dan de koppen en zuigerveren.

Daarom wordt vaak een zgn. "top-end" revisie gedaan:
Koppen, zuigerveren, kettingen en klein spul daaromheen.
Carter wordt vaak dichtgelaten.
Wat ik ook wel heb gehoord is dat de drijfstangen losgehaald worden, dit kan zonder het carter te openen. De staat van de big-end lagers is een goede indicatie voor de staat van de krukaslagers.

Maar bij 220.000km-plus is de verleiding wel erg groot om de hoofdlagers toch ook maar gelijk te doen. Dan ben je weer helemaal netjes.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 mei 2007 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Potverdikkeme wat een goed project.
Heb je een plan / rooster / toelatingseisen voor pottekijkers !?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


26 mei 2007 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Keep posting pictures en text !
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


28 mei 2007 0:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Heel goed; ik heb je aandachtig zitten volgen op het andere topic ...
Ik durf het nu inderdaad ook niet aan om het blok maar dicht te laten als je al zo "diep` gaat tot het kale blok. Als je eenmaal zo ver bent ben je met een paar dagen extra werk helemaal tot op de krukas.

Ik zie het meest op tegen het weer goed dicht krijgen van de helften; maar dat zal ook wel lukken.
Ik ben nu het vooronder aan het doen (remklauwen, remslangen, wiellagers, draagarmen, corrosie voorbumper).

Komende winter gaat mijn 3.2 er onderuit, ik moet alleen nog een even goed kijken tot hoever ik het zelf doe en wat ik uitbesteed.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


08 jul 2007 20:40
Profiel
Bericht 
nu, als je een topend revisie doet, kun je toch in 123 nieuwe zuigerveren monteren... daarvoor moet het blok niet gesplit worden...

dan heb je alle componenten van belang voor compressie aangepakt

je zou een olie analyse kunnen doen, en dan krijg je gelijk ook antwoord over de staat van je lagers...en kun je alsnog beslissen over het al dan niet splitten van je case


09 jul 2007 23:15
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Je kunt zelfs heel eenvoudig de drijfstanglagers vervangen zonder het carter te splitsen. Dan blijven alleen de hoofdlagers en de tussenaslagers over. Helaas zijn die laatste vaak ver heen.


10 jul 2007 8:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Bericht 
tja, ik heb hetzelfde dilemma. Mijn 911E 2.2 walmt ook behoorlijk bij stationair draaien. Dit doet ie echter al een tijdje en rijdt nog prima (onlangs nog 200km/u op de klok). Maar ik denk dat ik deze winter ook de motor zal laten reviseren. Maar dan komt weer die bekende vraag op: top-end of ook het carter splitsen... Als ik zo het topic van Elven volg dan neig ik naar het laatste... Iemand suggesties?


10 jul 2007 12:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.