Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
over half uurtje rijd ik ook weg
hoorde iets van controles op de a5, even opletten dus
_________________________________________ Got coffee?
|
24 mei 2007 13:37 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Ik zie jullie "treintje" rijden via de pitcam.
Veel plezier! straks om 18hr los rijden
Hou t heel
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
24 mei 2007 17:28 |
|
|
Jerremy
993 2SLelystad
|
Wat was het TOPPER DE TOP!!
Jammer dat ik mijn porsche een maand nadat de inschrijvingen waren gestopt heb gekregen.
Maar heerlijk in de auto van mijn maat gereden, echt top!
Ray, die bak van jou is echt snaar strak man! Lekker dat onderstel! en die REMMEN!! Kolere!
Wel jammer dat ik achteraf hoorde dat ik tijdens het vrij rijden gewoon mijn auto had kunnen pakken, maar aan de andere kant misschien maar goed ook, want dan had ik morgen ook naar de bandenboer gekund!
Maar dit wil ik echt wel vaker doen
|
24 mei 2007 22:21 |
|
|
Lydia
|
Ik mocht meerijden naar Zandvoort met Mark, zijn "partner" had afgezegd. Op het circuit meegereden in zijn auto. Toen de instructeur in zijn auto kwam, ben ik meegereden met Jeroen. Mooie auto! En zó lekker. Weer die héérlijke kriebels in je buik ...
Kreeg links en rechts aangeboden om zélf te gaan rijden, maar om nu met andermans Porsche over het circuit te gaan gummen ...
Tót Mark zei: "Hier, de sleutels, schoenen aantrekken en rijden nu. PUT YOUR MONEY WHERE YOUR MOUTH IS !" Tja, dát laat ik me natuurlijk niet zeggen. En ik heb er geen spijt van gehad. Wat lekker om weer eens op het circuit te rijden. En wat rijdt die 964 heerlijk, lekker tegen het uitbreken aan door de bochten driften. Thanks Mark! Die grijns gaat voorlopig niet meer van mijn snoet
|
24 mei 2007 22:37 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Stephan bedankt voor het organiseren van deze top middag/avond!
Na een drankje en een vermakelijke introductie gingen we het circuit op.
Als eerste reed Dillon Koster in mijn auto en die zag geen schakelaar voor de traction control. Dit betekende:
a) er zit TC op maar is niet uit te schakelen
b) er zit geen TC op
Dillon vroeg of ie dat mocht uitproberen met als resultaat een zeer heftig driftende Porsche. Het zal nog lang duren voordat ik hem dat na kan doen.
De ervaring van snelheid was veel meer dan normaal omdat ik voor het eerst zonder helm en met kap open op het circuit zat.
Wat is het toch geweldig om je Porsche op een circuit "uit te laten" ben toch altijd weer diep onder de indruk wat je met je auto kan doen.
Heb geen aktie foto's want ik was zelf de hele tijd aan het
wel eentje van vlak voordat we gingen rijden:
_________________________________________ Racefun events
Laatst bijgewerkt door Gert op 24 mei 2007 23:57, in totaal 2 keer bewerkt.
|
24 mei 2007 23:02 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Oke, dus dat moet je doen om jou echt te laten rijden, meer aandringen en geen keuze overlaten Mark!
Lydia, thanks voor de vele goede tips en rust tijdens instrueren van deze " rookie" ,man wat is dat circuit rijden totaal anders dan op de openbare weg! Constant nadenken bij wat je doet anders verknal je gewoon de ene bocht naar de andere
Nog een paar rondjes met Rintje gereden, ook een hele relaxte vent, na een paar rondjes voelde ik (gelukkig! de progressie. Daarna heeft Rintje nog twee rondjes met mijn auto gereden, zo, die kan dus echt rijden! Dat ging even wat harder en zo relaxed met zoveel controle! Heb dus nog een hele lange weg te gaan. Rintje was ook erg enthousiast over de auto, lekker puur, zonder enige hulpmiddelen. Vol over de kerbstones!
Heerlijke dag gehad, thanks Stephan!
Volgend jaar graag weer!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
24 mei 2007 23:09 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
24 mei 2007 23:14 |
|
|
Massa
Back in business again! (996 turbo '02)
|
Stephan, heel erg bedankt voor het regelen van deze perfecte dag.
Vallen de banden ook onder de aanvullende verzekering?
Het was een soort "total melt down".
_________________________________________ Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)
|
24 mei 2007 23:26 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Man, man, jullie hadden een TOP dag (in alle opzichten). Geen schades hoop ik?
Mooie plaatjes... ik heb ze aan mijn 968 laten zien en ze ging trappelen en hinniken tegelijk. De volgende toch maar weer eens meegaan?
_________________________________________ Take the long way home....
|
24 mei 2007 23:29 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik geloof dat ik hier iets gemist heb.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
24 mei 2007 23:45 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Porschisten;
Vanavond ook even de gelegenheid genomen om samen met mijn zoon toe te kijken bij dit zeer geslaagde evenement. Nou ja, 'even' werd gewoon twee volle uren. Complimenten voor de organisatie, de sfeer en de machines natuurlijk. Erg leuk begin van dit (voor mij vandaag lekker al begonnen) Pinksterweekend.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
25 mei 2007 0:06 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
En bedankt maar weer voor de enthousiaste reakties
Ik ben een paar dagen off-line ivm http://www.superrally2007.nl/indexned.html (mijn andere liefde) maar ik weet zeker dat onze forumfotografen weer veel foto´s zullen posten hier in die tijd.
Behalve dat er een paar in de rondte zijn gegaan die met de schrik vrij kwamen, 1-tje... ikke.
Scheivlak inkomend wilde ik mark951 inhalen die zijn auto op dat moment bijna verloor en wat vreemde remcapriolen uithaalde (sorry Mark). Ik kon kiezen- of het risiko lopen om met een flinke snelheid in de 944 Turbo te duiken of vol in de ankers. Het werd het laatste, maar dat heeft me wel een achterbumper gekost. De vangrail was sterker. Als het goed is dekt de verzekering het, dus voorlopig maak ik me niet druk.
Verder een perfecte dag
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 mei 2007 0:08 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
g e w e l d i g
stephan helemaal top geregeld
lekker kunnen ravotten, nog ff dwars in de audi S-bocht gestaan
voorzichtig in de snelle bochten, trappen in de langzame bochten en kijken hoe ver je kan gaan
_________________________________________ Got coffee?
|
25 mei 2007 0:36 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Laat ik nou net dat rondje naast Stephan gezeten hebben (terwijl mijn vrouw zich een rondje alleen in de 2.4T vermaakte). Ongelofelijk Stephan hoe snel en goed je reageerde. Er was geen houden meer aan, maar het had bij panieken nog veel erger uit kunnen pakken. Je haalde er gelukkig nog veel snelheid uit. Ik hoop in ieder geval dat het uiteindelijk mee valt. Heb jij lichamelijk nergens last van? Ik merk het wel in m'n nek trouwens; ging toch wel hard hoor.
Yep. hier ook. Ik moet na de twee keren Zandvoort echt voor nieuwe bandjes gaan shoppen
|
25 mei 2007 0:37 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dank u. Dan is de racecursus toch niet echt weggegooid geld geweest waarschijnlijk.
Alleen mijn ego is een beetje gekneusd.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 mei 2007 0:41 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
25 mei 2007 0:44 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik ben heel erg benieuwd naar de foto's
@stephan, succes met de afwikkeling; ik twijfel niet aan een goede afloop
_________________________________________ Got coffee?
|
25 mei 2007 1:05 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
hele leuke dag gehad daar jullie allen bljkbaar ...spijtig dat we er niet bij konden zijn maar volgende keer misschien wel...
...en wat een zalig weertje!!!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
25 mei 2007 1:39 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ook ik met mijn zoon langsgeweest, zal snel mijn 911 weer uit de garage halen.
Stephan bedankt dat mijn zoon mocht meerijden (hij vond je erg strak rijden)
Ook Hansv de groeten, tot volgende keer
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 mei 2007 7:50 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ja, was zeker weer heel leuk, met name het vrij rijden natuurlijk. M'n banden waren inderdaad niet blij met me, daar is wel een behoorlijk laagje vanaf gegaan. Stephan, nogmaals dank voor de organisatie en de leuke posters (die ik zéker in de garage ga ophangen).
Waar blijven de foto's van alle fotografen die ik aan de kant zag staan?
|
25 mei 2007 9:00 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Bij mij ook niet. Your welcome
Was weer een SUPER PF evenement luitjes! Goede sfeer, leuke mensen en top georganiseerd. Bedankt Harley!!
Geinig gastje trouwens die Dillon Koster
We werden ingedeeld in groepjes van 5 auto's waarbij iedere keer de voorste auto een instructeur meekreeg. In ons geval was dat Rintje Ritsma.
Moest het Lydia wel uitleggen want zij herkende hem niet met zijn kleren aan Ik was als laatste aangehaakt en had daardoor dus ruim te tijd om te oefenen en op Rintje's ideale lijnen te letten en die in mijn hoofd te prenten. Had dubbel geluk dat ik Lydia in de auto had die het circuit op haar duimpje kent en mij voortdurend rustig corrigeerde en aanwijzingen gaf. Bedankt meid!
Toen was het tijd dat Rintje een rondje in mijn auto reed. Ongelooflijk knap hoe beheerst en rustig hij dat kan en dan toch nog zo hard kan gaan. Vol over de kerbs! Aauwww dacht ik! Wees een beetje zuinig op
mijn Black Beauty zeg!
Nadat de pilonnen van de ideale instuurpunten wegehaald waren en we
vrij mochten rijden merkte ik pas hoe moeilijk het is om geconcentreerd
te blijven rondje na rondje... Na een rondje of 5 merkte ik dat ik elke bocht verkeerd begon te nemen en mijn concentratie begon te verliezen.
Voor mijn gevoel ging ik wel steeds harder rijden maar daardoor ook steeds roekelozer en besloot ik een timeout te nemen om even weer bij
te komen en de adrenaline te laten zakken. Daarna de sleutels aan Lydia
gegeven en zij heeft me even een paar rondjes laten zien hoe het wel moet...Pfffff moet nog veel leren...Ga Dillon vast weer een keer zien denk ik
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
25 mei 2007 9:46 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Verslavend he ?
Behalve dat mijn vrouw het gisteren erg goed deed (in ogenschouw nemend dat ze in d'r clio-tje amper het gaspedaal gebruikt...) is het virus zodanig toegeslagen dat we binnenkort samen onze racelicentie willen gaan halen. super
|
25 mei 2007 10:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
25 mei 2007 10:53 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Ze deed het super goed. Bij het eerst vrije rondje reed zij voor mij en ik moest echt trappen om haar bij te houden! Zou je P sleutels maar goed in de gaten houden de komende tijd Patrick
Ben mijn auto ook weer een beetje met andere ogen gaan zien eigenlijk.
Wat een circuit beesten zijn het ook. Maakt niet uit welk bouwjaar. Je ziet
gewoon dat ze voor dit werk gebouwd zijn! Gaaf hoor! Weer een beetje meer respect voor die oude Ferdinand erbij van mijn kant "Hut ab"
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
25 mei 2007 11:05 |
|
|
Henk.E
RS4Gelderland
|
Stephan,
Super georganiseerd! Professioneel die jongens van de organisatie.
Veilig en toch het racegevoel. Ze zijn dus niet te flauw met bv een pacekar die niet harder dan 80 km/uur gaat.
Ook ik heb het genoegen gehad om met Dillon Koster, aka DK, aka Drift King, mee te mogen rijden.
Waanzinnig hoe hij de auto dwars zet en zo bijna het gehele circuit rond rijd.
Vraag even aan Gert in zijn cabrio hoe we langs kwamen!!
IK ga gauw weer terug om het driften onder de knie te krijgen.
|
25 mei 2007 11:34 |
|
|