Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:41

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Onderhoud 3.2 en 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
lindemans schreef:
Daarom hoop ik ooit nog eens van mn 3.2 naar een 993 te stappen...

Mijn idee. :wink:

25 mei 2007 14:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
wolfraider schreef:
Volgens de verkoper zweet het blok alleen een beetje.

hmm, goed kijken of de verkoper ook zweet onder de oksels krijgt bij zo'n opmerking :!:
je weet, Porsches staan daar bekend/berucht om :roll:
AKK DUS.................................

25 mei 2007 18:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Devils son schreef:
Denniz C2 schreef:
Als de 964 na 16 jaar nog niet noemenswaardig is gaan lekken, dan geloof ik er niet in dat dit nog gaat gebeuren, althans die kans is dan m.i even groot als bij 'een wel gemodificeerde 964.

Precies.

Inderdaad :wink: Mijn 964 (bij dealer gekocht met garantie) is niet gemodificeerd en in die 2 jaar dat ik hem heb nog geen druppel in de garage. Het blok aan de onderzijde is "zweterig" maar lig daar niet wakker van, zeker omdat ik om de 5.000 km. hoogstens een half litertje hoef bij te vullen. Mijn nieuwe diesel verbruikt meer :!:

Vorige week nog met een aantal porschevrienden een weekje buitenland gedaan, waarbij we af en toe moesten bijkomen na alle bochten en snelheid, waarbij de toerenteller zelden onder de 4.000 kwam en regelmatig boven de 6.000 :P Zeker in heuvelachtig terrein is de porsche daar op zijn best.

En geen druppel lekkage of iets dergelijks. De sleutel blijft: rustig warmrijden en daarna knallen met dat ding. :idea: Elk jaar het onderhoud uitvoeren en niet beknibbelen op het onderhoud. Het kost wat maar je houd er langer plezier van.

Het is waarschijnlijk bij de meeste inmiddels wel bekend dat het zogenaamd voorzichtig rijden met lage toeren echt schadelijk is voor het blok. :idea:

26 mei 2007 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
ruud964 schreef:

Het is waarschijnlijk bij de meeste inmiddels wel bekend dat het zogenaamd voorzichtig rijden met lage toeren echt schadelijk is voor het blok. :idea:

DIt snap ik even niet ?
hoe kan rustig(laag in toeren) rijden nou schadelijk zijn voor het blok?
Kan iemand mij dit misch. nader uitleggen.

26 mei 2007 17:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Let wel ik bedoel bijna altijd in lage toeren rijden, waardoor mensen (onterecht) het gevoel hebben de motor te "sparen".

Ergens staat de technische uitleg in het handboek van Morgan, ik weet het niet zo uit mijn hoofd. Volgens mij had het te maken het verdikken van de olie en "aankoeken" op de bewegende delen.

Overigens merk ik ook dat de motor zich pas lekker begint te voelen als er toeren worden gemaakt (zo rond de 4.000 rpm.). Voor een rasechte sportwagen eigenlijk ook wel weer logisch

26 mei 2007 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht 
Devils son schreef:
Citaat:
dual mass vliegwiel,

Op een enkeling na die de Freudenberg nog niet stuk heeft weten te krijgen na 15 (!) jaar heeft iedere 964 thans de prima functionerende LUK (of een SMF).

Mijn originele Freudenberg doet het na 181.000 km en 15 jaar nog steeds goed. Laat hem binnenkort wel preventief vervangen door een LUK :ba:

Onderhoud is dan wel alle jaren helemaal 100% geweest:

:res: voor Arjan

26 mei 2007 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Dat "zweten" zou ik toch eerst graag zelf zien voor ik het geloof. In mijn zoektocht vaak genoeg meegemaakt dat de verkopende partij het over zweten had, terwijl ik het onder lekken vond vallen! Maar wat veel belangrijker is, is waar die olie eruit zweet of lekt :idea: . Een olieretourbuisje is vrij eenvoudig te vervangen, maar als je het blok zou moeten splitsen wordt het een ander verhaal.

26 mei 2007 19:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Lambiek schreef:

Mijn originele Freudenberg doet het na 181.000 km en 15 jaar nog steeds goed. Laat hem binnenkort wel preventief vervangen door een LUK :ba:

Waarom zou je die preventief laten vervangen als je niets hoort? Of moet je sowieso de koppeling doen?

27 mei 2007 0:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht 
de koppeling gaat vrij zwaar, dus koppeling staat sowieso gepland en dan gaat de LUK uiteraard gelijk mee.

BTW: Weet iemand hier meer van: :?:
www.cartronic-motorsport.de/motor_schwungrad.html

is een Sachs Sportkoppeling een goed alternatief

27 mei 2007 8:25
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Lambiek,

Ik weet dat hier op het Forum dit een keer zijdelijngs aan de orde is gekomen. Zoeken .....als ik het topic vind zal ik hier de link plaatsen.

Renntech schreef over problemen met Alu vliegwielen, beter bij de lichte RS uitvoering blijven. Dat was geloof ik zon beetje de strekking.

27 mei 2007 11:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2