Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 11:33

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Hebben jullie dat nou óók wel eens ??? 
Auteur Bericht
Bericht Hebben jullie dat nou óók wel eens ???
Hebben jullie dat nou óók wel eens? Nou, ik had vandaag zo'n dag, pffff.

* ik werd om 4.15 uur wakker van een hoop getoeter, blijkt een in Noord-Holland een gebruik te zijn wat Luilak-dag heet: lekker iedereen vroeg wakker maken in het Pinster weekend

* tof ... want ik moest er toch om 5.15 uur uit omdat ik moest werken en in slaap vallen ging natuurlijk niet meer, fijn ...

* dan toch maar opstaan: zit er nog maar één velletje op de rol, zucht ...

* tandpasta-tube is leeg ...

* vergeten brood uit de vriezer te halen

* staat er een pak melk te lekken in de koelkast

* dan maar aankleden: breekt er een haakje af van mijn jarretel

* geeft niet, want ik had óók al een ladder getrokken in mijn linker kous ...

* valt er ook nog een knoopje van mijn blazer

* breekt mijn lippenstift af

* en dan is het pas 6.15 uur ...

* dus ik loop de garage in, zie daar Froggy staan en alles lijkt vergeten :D

* alhoewel: durf ik Froggy te starten; zou ze het wel doen (op een dag die zo begint als deze?)

* en als ze start, durf ik dan wel met haar te rijden ( op een dag die zo begint als deze?) of zal ik maar voor de zekerheid de fiets pakken???

* mmhh, stap toch maar in, draai het sleuteltje om en de motor begint lekker te knorren ...

* garagedeur open, de zon schijnt naar binnen, de P eruit, raampje open en rijden maar ...

* en ach ... wat kan een werkdag dan toch lekker beginnen :D :wink:

26 mei 2007 21:32
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht Re: Hebben jullie dat nou óók wel eens ???
(edit door paSCal: volledige quote maar even verwijderd ;) )

Lydia,

Een hoop dingen komen bekend voor, uiteraard lippenstift en jarretel niet. Luilak kennen we hier ook niet. dus dat probleem heb ik niet.
Maar gaan er wat dingen "fout" , de Porsche starten en ALLES : :D :D :D :D is weer oke!

ps... verder de dag NIETS gebeurdt??

Gtz.

26 mei 2007 21:44
Profiel
Bericht 
Nee, gelukkig niet; vanaf het starten van de Porsche liep de dag (afgezien van de enórme drukte in het hotel) gesmeerd ... :P

26 mei 2007 21:50
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Lydia schreef:
* ik werd om 4.15 uur wakker van een hoop getoeter, blijkt een in Noord-Holland een gebruik te zijn wat Luilak-dag heet: lekker iedereen vroeg wakker maken in het Pinster weekend

Je hebt nog geluk dat ze je alleen maar wakker hebben gemaakt :wink:

Blikophetnieuws.nl schreef:

Strenge controle Luilak nacht!
regio - In de nacht van vrijdag 25 op zaterdag 26 mei wordt er weer Luilak ‘gevierd’. Het is van oudsher een kwajongensfeest waarbij de jeugd vroeg uit bed gaat om langslapers wakker te maken. Maar jongeren plegen tegenwoordig ook ernstige vormen van baldadigheid of vernieling.

De politie wil met name ou-ders wijzen op hun verantwoordelijkheid. Want wanneer ouders door de politie worden aangesproken op de vernielzucht van hun kinderen reageren ze soms verbaasd met de mededeling: ‘Ja maar het is toch luilak?’.

De politie werkt op een aantal locaties in de regio samen met haar partners om vernielingen tijdens deze nacht te voorkomen en te bestrijden. Het gaat bijvoorbeeld om winkeliersverenigingen, bewakingsbedrijven in opdracht van de gemeente en jongerenwerkers. De Luilakviering is geen vrijbrief voor het plegen van vernielingen. Sommige ouders verlenen hun kinderen toestemming om er aan mee te doen. Ze zijn soms verbaasd wanneer de politie hen meldt dat hun kind is opgepakt wegens het plegen van vernielingen.

Het smeren met zeep, zoals de kleinste deelnemers ‘onschuldig’ doen, is al een overtreding (baldadigheid). Smeren of gooien van boter of eieren op gevels is een misdrijf (vernieling) aangezien er voor het reinigen soms professionele apparatuur nodig is. Dat levert vaak honderden euro’s schade op.

Op verschillende plaatsen in de regio Noord-Holland Noord zijn er vorig jaar wederom vernielingen gepleegd en brandjes gesticht. Ook werden ramen en deuren van woningen en auto’s beklad met allerlei materialen. De samenleving pikt dit soort vormen van ‘vermaak’ niet meer. Bewoners proberen hun eigendommen te beschermen en hebben veel last van de baldadigheid van sommige jeugdigen. Mensen die geconfronteerd worden met vernielzuchtige jeugd worden verzocht de politie te bellen op het nummer 0900 – 8844. De politie zet extra agenten in om te surveilleren in gebieden waar dat nodig blijkt te zijn.

De politie treedt waar mogelijk op maar zij doet ook een beroep op ouders en verzorgers om hun kinderen te begeleiden en zeker niet alleen met materialen de straat op te laten gaan. Organiseer bijvoorbeeld een gezamenlijke fietstocht ’s ochtends vroeg waarbij blikjes achter de fietsen worden gebonden. Nodig vriendjes van de kinderen uit om allemaal vroeg op te staan en een feestje te vieren. Ga samen dauwtrappen en koppel er een spelochtend aan vast. Op die manier kan de luilakviering voor iedereen weer het feest worden zoals het oorspronkelijk bedoeld was: langslapers wakker maken!

26 mei 2007 21:52
Profiel
Bericht 
Ik had het ook al gelezen. Vorig jaar, woonde ik hier nét 2 weken in mijn nieuwe huisje hier. Ik kom "uut het ooostun vaan het laand" en daar kennen we dit gebruik niet. Kom ik `s morgens beneden: alle (nieuwe en nét gewassen) ramen onder de zeep gesmeerd en in de straat alle auto's onder de zeep ... Lekker buurtje, dacht ik nog, maar hoorde van de buren dat dit dus Luilakken heet.

26 mei 2007 21:55
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
brr, wat een start voor een zaterdag Lydia; enne afgaande op je opsomming qua ochtendlijke tegenvallers : gelukkig heeft je hond e.e.a niet verergerd :wink:

26 mei 2007 21:57
Profiel
Bericht 
2.2VTEC schreef:
brr, wat een start voor een zaterdag Lydia; enne afgaande op je opsomming qua ochtendlijke tegenvallers : gelukkig heeft je hond e.e.a niet verergerd :wink:

Hahaha, néé, gelukkig niet. Als dat óók nog eens was gebeurd ... dan was ik m'n bed weer ingegaan. (je zou voor minder onder de dekens duiken :D ) Jammer dan voor al die Duitsers die willen inchecken :lol: :wink:

26 mei 2007 22:17
PorscheForum Rakker
Lydia schreef:
Hebben jullie dat nou óók wel eens? Nou, ik had vandaag zo'n dag, pffff.
* dan maar aankleden: breekt er een haakje af van mijn jarretel

dat vind ik nou niet zo een probleem :-)

26 mei 2007 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Lydia;

Of het bezit van een P de shit van de laatste dagen hier had kunnen compenseren waag ik te betwijfelen, maar ik zou het toch graag proberen.
Wél een leuk herkenbaar verhaal over Luilaknacht. Deed me denken aan het verhaal van mijn oma. Geboren en getogen West-Friezin die eens werd opgenomen in een ziekenuis in Kennemerland en nog nooit van de traditie had gehoord (hemelsbreed misschien dertig kilometer van het getroffen gebied geboren!) die zich tijdens haar verblijf zou voltrekken. Nou was Luilaknacht in die jaren nog letterlijk dat: alle luilakken bij het eerste daglicht uit hun nest trommelen met toeters, belletje trekken, lege blikken aan een touwtje achter je fiets, brommers zonder uitlaatdemper, veel gezang, gejank, geschreeuw en ander lawaai met als resultaat dat oma ruw uit haar slaap werd gerukt en angstig de zuster vroeg of de Moffen soms weer terug waren....

27 mei 2007 0:43
Profiel
Bericht 
Ik sprak vanmorgen een buurjongen: hij had óók de demper van z'n uitlaat van z'n brommertje gahaald, wat een herrie.

Zegt-ie tegen me: we worden 5 dagen per week om 6.15 uur wakker van dat knetterding (m'n P) van jou, dus nu was het míjn beurt !!!

Ha, kon dat wel waarderen :D

27 mei 2007 9:54
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Knetterding??????? Ik zou diep beledigt zijn :wink:

Maar hier in onze straat is het ook weer goed raak geweest; ik was verschrikkelijk bang om mijn auto en dus heb ik die maar ergens geparkeerd waarvan ik het gevoel had dat ze daar niet door heen zouden trekken met hun gore bende. Wat denk je; heel laat in de avond was ik vergeten ook nog de fiets binnen te zetten, maar aangezien toen een vriendin van mij me belde omdat ze het huis uit was gezet door haar moeder :!: heb ik haar maar met de porsche opgehaald en zijn we nog even de stad ingeweest. Kwart voor 3 kwam ik thuis, hadden "ze" de ramen van de buren al bekliederd maar fiets was OK.
Ga ik de volgende morgen rond half 9 naar werk zie ik de buurvrouw de ramen lappen, en die daarnaast ook. Hadden ze een mix van Pindakaas en thee aan de witte muren zitten gooien en dat zag er....vies uit :?
Mijn fiets was ook nog slachtoffer geworden: band was lekgestoken. Gelukkig de Porsche 924 ongedeerd teruggevonden. :)

27 mei 2007 12:17
Profiel Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Luilak kennen ze hier gelukkig niet (meer) en zeker niet op die manier.

Maar als ik mezelf 's morgens na het luisteren van de verkeersinformatie met de pest in het lijf richting parkeerplaats beweeg is puur de aanblik van mijn auto al genoeg om mijn humeur positief te beïnvloeden. Je kunt niet sacharijnig blijven met zo'n geweldige auto onder je kont.

27 mei 2007 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Lydia schreef:
Ik sprak vanmorgen een buurjongen: hij had óók de demper van z'n uitlaat van z'n brommertje gahaald, wat een herrie.

Zegt-ie tegen me: we worden 5 dagen per week om 6.15 uur wakker van dat knetterding (m'n P) van jou, dus nu was het míjn beurt !!!

Ha, kon dat wel waarderen :D

Volgend jaar nog eerder dan de rest uit bed, dempers van je 911 schroeven, en FLINK losgaan... DAT zal ze leren!

27 mei 2007 14:03
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Bericht 
Nóg vroeger??? Ik vind dit al vroeg, moest óók nog de hele dag werken ... :wink:

Nou, inderdaad, met zó'n auto onder je billen kun je niet sjachie blijven. Heb Froggy nu bijna 7 jaar en ik stap er nog steeds met plezier in.

Was vanmorgen al om 8.30 uur naar het strand gereden, een uurtje gelopen met de hond en ben toen gewoon nog een stukje gaan rijden, zomaar, nergens heen. Dat blijft echtwel nog steeds lekker.

27 mei 2007 18:17
Utrecht
Bericht 
Dit is mijn eerste auto waarmee ik dat doe, gewoon een lekker ritje nergens heen maken...

27 mei 2007 18:19
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Lydia schreef:
en ben toen gewoon nog een stukje gaan rijden, zomaar, nergens heen. Dat blijft echtwel nog steeds lekker.

heb ik deze morgen ook gedaan met de motor; weinig verkeer, droog wegdek, zalig

27 mei 2007 18:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik heb er absoluut geen problemen mee om om half 4 op te staan ,en vervolgens om 4 uur in mijn porsche te stappen . Echter als ik op mijn werk ben beginnen de problemen pas :!: Ik mag de hele dag rijden MAAR NIET in een porsche maar in een Daf .Of je daar vrolijk van word.

27 mei 2007 18:50
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Hang je toch gewoon die oplegger achter je 911? :wink:

27 mei 2007 19:08
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Jeroenoop: Komt me bekend voor...Er zijn dagen dat ik gewoon voor de lol het kleine stukje naar mijn werk rij om dan vervolgens de rest van die dag in een Traffic te vertoeven die ik op zijn minst...saai vind :lol:
En als je dan om 5 uur/half6 terug het parkeerterrein opgaat en je je eigen autootje ziet staan pronken dan heb je gelijk weer een smile op je gezicht. Maakt niet uit wat er daarvoor allemaal gebeurd is maar die Porsche's hebben WAT dat zorgen zo klein en nietig maakt 8)

27 mei 2007 21:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ik heb er absoluut geen problemen mee om om half 4 op te staan ,en vervolgens om 4 uur in mijn porsche te stappen . Echter als ik op mijn werk ben beginnen de problemen pas :!: Ik mag de hele dag rijden MAAR NIET in een porsche maar in een Daf .Of je daar vrolijk van word.

Wees blij dat je kan werken..Ik zit nog hele dagen op school..Daar wordt je helemaal niet vrolijk van. Mijn mentor keek mijn zeer raar aan toen ik zei dat ik van de momenten van en naar huis rijden erg geniet. Enkel weet ie niet dat ik een 924 heb :P Wil ik graag zo houden :twisted: voordat ie gaat zeiken net zoals mijn stage begeleider wat voor auto ik heb :P

@ Lydia: Ken veel van die momenten dat er van alles mis gaat.

27 mei 2007 23:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
hihi...ja natuurlijk...maken we allemaal wel es mee hé :lol: ...ach op 't moment zelf zo irritant, maar een paar uur later lach je alweer met jezelf. Wat mij op een werkdag echt pissed kan maken - bovenop het bovenstaande - is een bus te vroeg komt (erg vervelend zeker als de volgende dan weer vertraging heeft :twisted: ) of eentje die expres doorrijdt op 't moment dat je de ziel uit je lijf loopt om 'm nog te halen.

De keren dat ik toch de auto neem 's morgens, valt me één ding op: 'k mag nog zo met 't verkeerde been uit bed gestapt zijn, het moment dat ik de 6-cilinder hoor, valt m'n humeur weer in de plooi en de glimlach verschijnt op m'n gezicht...tja,als je van wagens houdt... :wink:

27 mei 2007 23:44
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Waarom ging jouw Stagebegeleider dan zeiken??? :roll: Tis toch jouw wagen, hebben hun nix over te zeggen of zie ik dat verkeerd?

28 mei 2007 11:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Hij heeft een (kuch) Kia nog wat..Daar pest ik hem altijd mee :P Mjah moest toen een keer naar een school wat verder weg was (10 km ofsow) zocht het niet om met de fiets te gaan en had de auto thuis opgehaald.

Zegt ie tegen mijn zo, ja zet hem wel eventjes in een straatje ofsow ver buiten de school. Staat zo gek als een student met zo`n auto ermee aan komt zetten..

28 mei 2007 11:34
Profiel Facebook 
Utrecht
Bericht 
Die Kia kost alleen een veelvoud in aanschaf, onderhoud, verzekering, wegenbelasting...

28 mei 2007 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
haha mjah ik zou nog niet eens dood gevonden willen worden in een kia..Mjah zal mijn een ruk wezen miscshien was die wel jaloers :P

28 mei 2007 13:17
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende