Auteur |
Bericht |
FW
PB
|
Oldtimer coupe ????
Autoliefhebbers, ik zit met een vraagje en meestal zetten jullie mij erg aan het denken wat mij altijd verder helpt, vandaar dit berichtje:
Voor woonwerkverkeer rij ik ongeveer 12000 km in het jaar. Zelf lijkt mij het geweldig om dit niet in een standaard burgerbak te doen maar in iets specials. Ik zat zelf te denken aan een VW Karman of BMW 2000/2800. Wie heeft ervaring met een oldtimer coupe voor dagelijks gebruik?
Of is het verstandiger om in een bwm Z3 coupe te rijden. De boxster gebruik ik liever alleen in het weekend.
|
27 mei 2007 2:44 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Boxster lijkt me nu net precies de goede wagen om hiermee het dagelijkse woon werkverkeer mee te doen...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
27 mei 2007 6:35 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ja, waarom de boxster niet
_________________________________________ Got coffee?
|
27 mei 2007 9:30 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Leuk zo'n oldtimer voor dagelijks gebruik, maar na 2 jaar weer ,wind, zon, regen, pekel, sneeuw, altijd buitenstaan, kun je 'm opnieuw laten restaureren [spreek uit ervaring].
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
27 mei 2007 11:09 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Porsche 924, gegalvaniseerd en vrij makkelijk te onderhouden.
Veel rijplezier ook...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
27 mei 2007 12:05 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Van dat galvaniseren moet je je na 25 jaar ook niet veel meer van voorstellen.....[lees, roesten net zo hard].
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
27 mei 2007 12:12 |
|
|
cabrio wim
|
..........Ik heb toch andere ervaring, met de Stag 10 jaar zomer en winter gereden, denk dan toch dat de restauratie niet goed uitgevoerd is.
|
27 mei 2007 12:25 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Boxster voor door de week en old-timer P. voor in het weekend
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
27 mei 2007 12:39 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Boxster....voor altijd!
|
27 mei 2007 13:07 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik vind een BMW 2800 (evt. op ...gas.... ) een hele goeie! Prachtige, onderschatte auto's! Schijnen ook nog heel behoorlijk te rijden. Anders een 528i uit de eerste serie met zo'n stoere centrale uitlaatpijp.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 mei 2007 13:11 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die FW;
Alles kan als je maar echt wilt natuurlijk. Je moet je bij een oldtimer voor dagelijks gebruik wel goed beseffen dat het gaat om auto's die al een leven achter de rug hebben. Zelfs al is een auto perfekt gerestaureerd (of in nieuwstaat om te beginnen) dan zul je nog steeds eerder tegen beperkingen aanlopen qua betrouwbaarheid, onderhoudsgevoeligheid en vooral roest (met name de VW Karmann Ghia en de BMW CS-serie(ook door Karmann gebouwd) die jij noemt zijn hier berucht om) dan bij een moderne auto. Aan de andere kant is 12K per jaar ook weer niet zo idioot veel dus het risico op uitval is beperkt. Mijn broer deed twaalf jaar terug zijn Golf Diesel weg om alle (30K/jr) kilometers met een gerestaureerde DS op LPG te gaan maken. In het eerste jaar stond die auto bij elkaar opgeteld bijna drie maanden in de werkplaats (parkeerschade rij je niet mee door uit angst voor roest, onderhoudsbeurten lopen uit de klauw door onvoorzien extra werk, kleine storingen duren langer door moeilijk verkrijgbare onderdelen) en dat bij een van de meest gangbare oldtimers. Maar jongens wat een genot àls dat ding weer reed. Let er ook op dat veel verzekeraars voor 25-plusautos werken met een maximum aantal jaarlijkse kilometers.
Het blijft moeilijk om met je hart (oldtimer) zaken van het verstand (woon/werkverkeer) op te lossen....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
27 mei 2007 13:22 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik vind zo'n 2800 4 -deurs ook erg stoer! En misschien als daily driver nog practischer ook, zeker goedkoper...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 mei 2007 13:27 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Valt mee, niets dan een paar minuscule plekjes op mijn 924 uit 1980.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
27 mei 2007 13:32 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
En onder die miniscule plekjes...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 mei 2007 13:41 |
|
|
FW
PB
|
Wat top dat iedereen meedenkt!! thanks, Tuurlijk weet ik dat een oldtimer mogelijk meer problemen geeft. Maar waarom zou je je geld uitgeven aan een standaard bak waar heel nederland in rijdt (golf/307/a3).
De charme van een BMW 2800 of 2000 is mij zoveel meer waard. De woonwerk kilometers worden dan dagelijks genot. Ben op zoek naar een andere auto voor woonwerkverkeer en wil geen standaard auto welke de laatste 8 jaar is geproduceerd.
|
27 mei 2007 14:20 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die FW;
Acht jaar of ouder is natuurlijk niet wat je noemt klassiek of oldtimer. Dan moet je echt aan 25+ gaan denken. Inderdaad zijn de BMW's 2500/2800/3,0S(i) dan wel hele fijne wagens. Stuk minder duur en iets minder roestgevoelig dan de even oude coupé. 2000 is wel een heel ander verhaal.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
27 mei 2007 15:16 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
27 mei 2007 15:20 |
|
|
FW
PB
|
is een plaatje toch? ook voor porsche liefhebbers!
|
27 mei 2007 16:14 |
|
|
cabrio wim
|
Dit is inderdaad een van de mooiste coupe's van BMW.
|
27 mei 2007 16:16 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik heb zelf gekozen voor de Z3. Mooie, aparte auto. 6 cilinder, 2,8 liter en gemiddeld (ligt natuurlijk ook aan je rijstlijl) 1:10.
Weegt 1275 kilo, dus wegenbelasting 44 Euri's per maand. Valt alles mee, niet. Lastige zal zijn om er één te vinden met weinig kilometers.
Nu nog twijfel?
|
27 mei 2007 17:17 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
27 mei 2007 18:16 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Dan heb je mazzel, bij mij zat er onder de kleine plekjes op de achterschermen en parafan grote rotte plekken/gaten.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 mei 2007 18:31 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
De enige plekjes zijn wat lakbeschadigingen rond de sluiting van de achterklep en onder de achterlichten. Schoongekrabd en van lak voorzien, niks meer mis mee.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
27 mei 2007 18:34 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Klant van mij heeft er een aantal, zegt dat het één van de slechtste carrosserien is die ooit door BMW is gebouwd, is niet roestvrij te houden!
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
27 mei 2007 20:45 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik ken er ook een paar die gerestaureerd zijn en binnen een paar jaar weer vrolijk begonnen te rotten, maar het zijn wel schitterende auto's. Fijn motorgeluid ook.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
27 mei 2007 22:17 |
|
|