Auteur |
Bericht |
Darkfire
helaas geen
|
Onderhoud 944
Goed´nmorgen
Kan iemand mij vertellen wat een Porsche 944S2/Turbo ongeveer kost in regulier onderhoud. Ik bedoel dan indien ik een goed exemplaar heb gevonden etcetera. De gewone beurten dus.
Bedankt!
|
28 mei 2007 9:43 |
|
|
mayonaise
|
gewone beurten??
zelfde als elke ander auto
6 liter olie en een olie filter, water checken en karren maar 140 euro of zo, of kun je zelf doen
grote beurt is zoals kleine beurt, maar met lucht en benzine filter
ook nieuwe rotor en bougies...en controle van de distributie
3-400 euro
dan heb je nog de distributie beurten en 't zijn die geld kosten, distributie nazien en desnoods herspannen, of herdoen, al dan niet inclusief spanrollen en dergelijke
de prijs hangt dan af van waar je het laat doen, en hoe meer volgens het boekje , hoe duurder
ook , hoe meer achterstal in 't onderhoud, hoe langer de auto stil stond alvorens aankoop, hoe duurder het wordt...
er zijn van die "mannetjes" die het voor 700 euro doen
met aftermarket stukken, of zonder spanrollen te vervangen
maar bij de betere specialist zal het een pak meer kosten...
en als die 944 nog een koppeling met rubberen hart heeft... dan kan die ook wel es vervanging nodig hebben, en dat valt moeilijk te voorspellen
koppeling vervangen = veel werk
zelf doen , 7-800 euro , laten doen , 1500-2000 euro afhankeleijk van wie het doet...
|
28 mei 2007 15:24 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
en er is nogal wat verschil in kosten bij achterstallig onderhoud tussen een S2 en een turbo......
|
28 mei 2007 17:34 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Ik heb beide gehad (S2 heb ik nog) en als je alles moeten laten doen, reken dan op gemiddeld 1000 tot 1500 per jaar aan onderhoud om hem in goede conditie te houden. Dan gaat er niks buitensporigs kapot.
Het ene jaar is het de distributie, dan weer eens banden, dan remmen, etc.
En natuurlijk elk jaar een beurt (als je niet boven de 20.000 km per jaar komt).
Gaat er naast de beurt en bijv banden in enig jaar ook nog een koppeling naar zijn grootje komt de garagerekening snel boven de 2000 euro.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
28 mei 2007 20:06 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Of als je zelf handig bent kun je die kosten met 65% verminderen.
|
28 mei 2007 21:14 |
|
|
mayonaise
|
maar dan spendeer je wel weer geld aan tools, en dat kan ook oplopen in 't begin
|
28 mei 2007 21:16 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Investeringen moet je altijd op lange termijn zien.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 mei 2007 21:17 |
|
|
mayonaise
|
lol, maar tools heb je nooit genoeg, das een never ending story
|
28 mei 2007 21:25 |
|
|
Darkfire
helaas geen
|
Bedankt voor de antwoorden!
|
02 jun 2007 9:12 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Dan is een 944 (S2/Turbo) nog duurder in onderhoud dan een 993
Daar rij je bij een officiële dealer voor 500€ terug buiten (met weliswaar wel slechts 3000 km/jaar). Maar toch
|
02 jun 2007 9:33 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
met 3000 km per jaar kom je met een 44 niet eens in de garage, laat staan dat je er geld achterlaat
|
02 jun 2007 9:40 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Oef, dat is al wat ik hoopte
Mss dat er ooit toch nog een 944 S2 inzit dan
|
02 jun 2007 9:42 |
|
|
mayonaise
|
om naast je 993 in de garage te parkeren? elk goed voor 1500km per jaar?
|
02 jun 2007 10:13 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Heb zelf nog geen 993 (mijn broer daarentegen wel, en hij is ook op zoek naar iets "spannends" om erbij te hebben), maar hoop van mijn eigen 993 een van de volgende jaren werk te maken. Enja een 944 S2 cabrio zou ik dan ook wel zien zitten om ernaast te zetten. En nee, dan 3000 km met elk
|
02 jun 2007 10:18 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Koop 1x een mille aan tools, en als je dan kwaliteit hebt dan leven ze langer dan jij zelf, en de besparing loopt dan in de 10duizenden.
|
02 jun 2007 10:58 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Kun je nagaan dat dat pas in goede / gewone staat is.
Mijn 924 was in slechte staat en dat heeft me verleden jaar minstens 4000 euro gekost. ( Mij was verteld dat een 924 goedkoper was .... zo blijkt maar weer ).
Vind een goeie en het bespaart je veel ( ellende ).
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
02 jun 2007 11:41 |
|
|
BmX944
Amsterdam
|
De rekeningen zijn hier binnen 6 maanden de 2K ook al gepasseerd hoor..
|
02 jun 2007 13:40 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Bij auto's is goedkoop achteraf altijd duurkoop.
Daarnaast is het net zo duur als jij het wil maken. Als ergens een barst in een lichtkap zit, tsja, je kan kiezen om die te fixen. Als je een gaatje in je uitlaat hebt kun je ervoor kiezen om nog 1 of 2000km te rijden. Als je een klein deukje of een krasje hebt, kies je er zelf voor om die te laten fixen, maar of het nodig is?
Wij hebben allerhande kleine deukjes en rommel, maar waar gaat het om: dat je je altijd zorgen moet maken dat iemand een deuk in je perfecte auto slaat? Liever net niet perfect, en dan is een amper zichtbare deuk ook niet erg meer.
|
02 jun 2007 16:12 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Tja, auto's waarmee je de straat uitrijdt en dan weer erin aan de andere kant kosten geen geld, he...
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
02 jun 2007 20:58 |
|
|