Auteur |
Bericht |
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Red;
" Klant van mij heeft er een aantal, zegt dat het één van de slechtste carrosserien is die ooit door BMW is gebouwd, is niet roestvrij te houden!"
Ooit kocht ik bijna een 2,5CS als eerste auto. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik nou blij of opgelucht ben dat die deal afketste....
Dingen zijn trouwens niet door BMW zelf, maar door Karmann gebouwd en die was berucht om de roestgevoeligheid. Ik roep graag even de Scirocco I, Golf I Cabrio, Karmann Ghia en de BMW 2002 Cabrio terug in het geheugen....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
28 mei 2007 1:40 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Dus oplossing:
Een 2800 , 3.0 SI, 3.3 Si(L) 4 deurs kopen!
Zeker mooie auto's minder roestgevoelig, zelfde motor+geluid en de helft van de aanschaf!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 mei 2007 12:04 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Of een Benz SL uit de jaren '70. Genoeg goede harde exemplaren te vinden, praktisch in het onderhoud en sterk... alleen geen rijdersauto.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
28 mei 2007 12:10 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
28 mei 2007 13:39 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 mei 2007 18:32 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Mooie auto's voor weinig centjes...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 mei 2007 20:19 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
28 mei 2007 20:31 |
|
|
mayonaise
|
mijn 77'er 924 had enkel roestplekken op de neus en deur
het chassis was volledig roest vrij ,en het was een buitenslaper
80'er 924's zijn dan weer een stuk beter behandeld, op de bodypanels alsook 944's
mijn zwarte 944 was volledig roestvrij op 1 klein plekje op 1 van de koplamp deksels na door steenslag
ouder dan 1980 voor dagelijks gebruik zou ik niet meer aan beginnen
het is ook een punt van comfort, stoelen zijn minder comfi, minder ergonomie, minder goede ondersteuning, raam en deur rubbers zijn zelfs al zijn ze vernieuwd minder effectief, minder geluids isolatie
allemaal leuk als hobby auto , maar voor dagelijks gebruik is dat soms vermoeiend...
mijn 944S vergeleken bij mijn type 1 944 is een wereld van verschil
en dan spreek ik niet van de motor...
|
28 mei 2007 22:37 |
|
|
FW
PB
|
Het moet wel echt een coupe zijn, waarbij er geen raamstijl zit tussen het voor en achterraam. Vind 5 deur echt veel te groot, ben alleen dus een gezin hoeft toch niet mee.
Volgens mij is dit een bmw 3.0 of 2800. Echt informatie kan ik niet vinden over deze auto's. Maar moet ik echt zo bang zijn dat die auto's wegroesten? Denk dat ik er alleen in de zomer mee rijd en niet als de gemeente weer heeft lopen strooien met dat waardeloze zout!
Maar mij zoektocht komt trouwens na het zien van de biosfilm Fracture, hier kwamen 4 auto's in voor Porsche boxster, cayenne, carrera GT en de coupe BMW. Ben toch wel verliefd geworden op de BMW coupe.
|
28 mei 2007 22:41 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb ook een oldtimer gehad die ik voor dagelijks gebruik nuttigde.
Het was wel niet eentje met super zware motor , maar voor MIJN dagelijks gebruik was dat ook niet echt nodig (kleine afstanden en hoofdzakelijk om inkopen te doen of korte uitstapjes)
Voor grotere uitstappen gebruikte ik de andere (lees zwaardere ) wagen wel.
Voor mij ging dit dus prima al was de wagen niet jong (1970) en het verbruik was belachelijk laag (gekocht met gasinstallatie in)
Ook de oude techniek liet nog makkelijk aan zich werken waardoor het geheel pakket spotgoedkoop was. De wagen werd (zoals almijn wagens) zeer regelmatig gewassen en steeds binnen gestald dus nergens last van roesten gehad (buiten de einddemper) .
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 mei 2007 23:00 |
|
|