Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:46

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Mobil1 olie sinds 2 jaar en 8000 km : vervangen ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik vindt oliefilterwissel na 8000km wat te vroeg! Je oliefilter gaat pas goed werken na een tijdje in gebruik te zijn geweest. Door je filter te snel te wisselen bereik je dus een tegenovergesteld effect!

30 mei 2007 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
Tips en nuttige info....graag :!:

Nou, twee tips dan :

- Controleer eens per jaar de luchtinlaten in de voorbumper : daar verzamelt zich graag op de radiatortjes rotzooi (zand, bladeren) en als eea vochtig is, gammelt dat rustig en ongestoord, met vervelende gevolgen als je er niets aan doet. Dus goed schoonmaken. Ik heb een dunne buigzame 50 cm lange ijzeren stok gebruikt, aan het einde omwikkelt met wat textiel. Dan kun je alles voorzichtig wegpeuteren.
- Het mechanisme / de stangen van het cabriodak vertonen na verloop van jaren speling. Als je bij het openen een vervelend gekraak hoort, niet verder openen, want dan loop je kans het mechanisme ernstig te beschadigen !
Ga ermee naar de garage van je vertrouwen en laat het daar nakijken (afstellen is zo gebeurd, als je tenminste weet wat je moet doen).

Men had nog een paar leuke op te knappen 964 / 993 / 996 staan en daar heeft de baas mij ook nog eea over verteld (van zo'n mensen leer je veel :wink: )

30 mei 2007 9:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
Ik vindt oliefilterwissel na 8000km wat te vroeg! Je oliefilter gaat pas goed werken na een tijdje in gebruik te zijn geweest. Door je filter te snel te wisselen bereik je dus een tegenovergesteld effect!

Dat is de eerste keer dat ik hierover lees :?:

Bijna iedereen wisselt de filter mee.......ook bij Porsche zelf (of ze zetten hem in ieder geval op de rekening :oops: ).

In mijn geval was de laatste beurt twee jaar geleden en inmiddels heb ik zelf weer 2000 km extra gereden, voordat de wissel plaatsvond.

Bovendien : in Duitsland is de service provider wettelijk aansprakelijk voor het niet correct uitvoeren van werkzaamheden. In dit kader misschien interessant om te vermelden, dat Pit Stop - waar ik eigenlijk eerst de oliewissel wilde laten doen - achteraf WEIGERDE mijn Boxster te servicen !
Ik had de auto er al staan ; toevallig kwam de rayonleider langs gereden en zag mijn auto staan. Toen kwam hij naar binnen en vroeg aan de filiaalchef of de Boxster soms een oliewissel moest krijgen." Ja", antwoordde deze. "Nou, dan vertel meneer maar dat wij dat niet doen".
"Waarom niet, ik weet precies wat ik moet doen ?". Bleek de week ervoor een Boxster met TEVEEL olie te zijn gewisseld. De klant was na de oliewissel vertrokken en op de Autobahn was de motor opgeblazen !! Pit Stop was aansprakelijk, jawel !!

Hoe dan ook, het is gebeurd en ik heb weer een aantoonbare onderhoudshistorie mocht ik de auto over een tijd willen verkopen.

En gelukkig is mijn motor niet opgeblazen ondanks dat ik meteen na de oliewissel topsnelheid gereden heb op de weg naar huis.

30 mei 2007 9:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2