Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 9:36

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Circuit Assen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Circuit Assen
Ik zit er aan te denken om in juni of juli op circuit Assen te gaan rijden.
Iemand ervaring met rijden op het circuit daar?
Iemand ervaring met de vijferberg-trofee?
Zijn er hier ook die ook zin hebben om op 5 juni of 11 juli te gaan rijden?

30 mei 2007 17:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht 
Ik ben er dit jaar 2x wezen kijken 1x door de week, relatief rustig, veel porsches enkele andere nette auto's paar race teams voor wat testen. Kortom goed te doen, aardige sfeer en rustig en netjes op de baan. Met een rode gt3 meegereden, dat ging hard (bleek later ook te rijden in iets van de seat cup).

Laatste keer 20-5 op een zondag. Veel en veel drukker, lange wachtrijen voordat je de baan op mocht (werdt wel goed op gelet dat het op de baan niet te druk was) nu ook vrij veel gebakjes (hoewel sommige wel redelijk hard gingen maar die zeer wrsh minder aan hun auto gehecht waren, oude 3 serie bmw, ascona, golf ed) waren ook enkele momenten waaraan je kon zien dat er onderling iets meer dan alleen maar sportieve strijd was. leuk meegereden met de D van DSP, (wat plakken slicks)

Dus, gemengde gevoelens. Ik ga er echter wel 5 juni heen en als het meezit ook rijden. Het is voor mij gelukkig relatief dichtbij.

30 mei 2007 19:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Met de krappe vrije tijd en de behoorlijke afstand van hieruit zal het niets zijn voor mij vrees ik.
Laatste keer dat ik in Assen was is al een jartje of 8 terug

Laatste update 22/10/2013

30 mei 2007 21:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht assen is best wel mooi
Ik vind het overigens wel een mooi circuit. Voordeel van het feit dat het ook veel voor moterraces word gebruikt is dat er vrijwel overal voldoende uitloopmogelijkheden zijn (itt tot het wat krappe zolder). Verder mooi en ruim opgezet en goed toegangkelijk. Met de vijverberg heb je wel ongeveer 4 uur de tijd om te rijden (als het niet extreem druk is)

30 mei 2007 22:37
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zolder valt nog goed mee.
Moet je maar eens op de Schleife rijden :?

30 mei 2007 22:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Assen klinkt aantrekkelijk, heb er heel wat rondjes met de motor gereden en in mijn vroege jeugd met een skateboard mét surfzeil erop :lol:
Hoe gaat dat in zijn werk die Vijverbergtrofee?

31 mei 2007 0:16
Profiel
Bericht 
Mijn voorkeur ging uit naar dinsdag 6 juni maar dat gaat niet lukken ivm andere afspraken.
Woensdag 11 juli ga ik wel (23 juli ben op de Nordschleife ben ik ook van de partij)
Het werkt als volgt...
Op de site vijferberg trofee is een aanmeldingsformulier te vinden.
Betalen gebeurd bij aankomst, dan is het het gebruikelijke.. vrijwaringsbewijs tekenen en je krijgt een mooie sticker voor op je auto.
Helm is verpicht.
Je kan tot 2 dgn voor de circuitdag kostenloos annuleren.

31 mei 2007 0:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ziet er goed uit, zou eventueel interesse voor 5/6 hebben. Zal er eens een nachtje over slapen, A.D.P.Z.D. lonkt ook nog steeds.

31 mei 2007 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht skateboard?
red cabriolet schreef:Assen klinkt aantrekkelijk, heb er heel wat rondjes met de motor gereden en in mijn vroege jeugd met een skateboard mét surfzeil erop

Als je weer zo komt krijg je vast korting.

Trouwens, een porsche cabrio heeft wel wat weg van een skateboard met surfzeil erop. (the only thing that differenciates men from boys is the size of their toys)

31 mei 2007 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
Ass'n is plat, erg plat en meer een circuit voor motoren dan voor auto's

om gewoon wat rondjes te rijden ideaal, bij races heeft iedereen dezelfde handicap dus ook geen probleem, maar inrijden of trainen vind ik er minder interessant, geef mij dan als alternatief voor zandvoort maar zolder.

31 mei 2007 16:55
Profiel WWW
Bericht 
Oke het is plat, maar betekend het dat ook dat het qua rijden weinig uitdagend is?
Ik bedoel er zullen toch wel wat leuke bochten in zitten, of is het gewoon eenvoudig om snel op de limiet te zitten?

01 jun 2007 9:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
GI996C schreef:
Oke het is plat, maar betekend het dat ook dat het qua rijden weinig uitdagend is?
Ik bedoel er zullen toch wel wat leuke bochten in zitten, of is het gewoon eenvoudig om snel op de limiet te zitten?

Lijkt me wel meevallen, er zitten misschien iets meer lange stukken in maar verder zijn er niet echt minder veel, of minder scherpe bochten dan op Zandvoort lijkt me:

AfbeeldingAfbeelding

01 jun 2007 10:24
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Wordt er op het lange of op het "nationale" circuit gereden?

01 jun 2007 19:57
Profiel
Bericht 
Ik heb een paar keer op Assen gereden. Ik vind het wel een leuk circuit, maar lang niet zo lekker als Zandvoort.

De Vijverberg wordt georganiseerd door meneer de Boer. Heeft een aantal Porsches, waaronder die witte Carrera GT die op de Porsche Days was, vorig jaar!

01 jun 2007 21:40
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
Wordt er op het lange of op het "nationale" circuit gereden?

hoe bedoel u?

GI996C schreef:

het circuit is gewoon minder spannend, je kan de bochten 'zien', alleen de strubben is lastig, is een haarspeld die naar mijn idee niet echt past op een auto circuit

01 jun 2007 22:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
"nationale" is vóór de hoofdtribune langs en dan direct weer rechtsaf de veenslang op. Lang is gewoon rechtdoor, volle lengte.

01 jun 2007 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
Red Cabriolet schreef:
"nationale" is vóór de hoofdtribune langs en dan direct weer rechtsaf de veenslang op. Lang is gewoon rechtdoor, volle lengte.

ok ik begrijp, dat deel bestaat niet meer, er zijn een serie van nieuwe bochten aangelegd, t circuit is nu ruim 4 Km lang, zie ook het plaatje van het circuit, dat is de nieuwe situatie

01 jun 2007 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:oops: Ja, zie het nu ook! Wist wel dat ze e.e.a. hadden veranderd aan de baan maar niet dat dat hele stuk vooraan weg was!

01 jun 2007 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht Ook op een "ruim" circuit kan het misgaan
Vanmiddag met een vriend naar de vijverberg trofee in assen geweest. Ik was al een beetje laat en het was nogal druk (veel raceteams / race school swiftjes en clio's). Nog even gesproken met de eigenaar van een nieuwe GT3 RS die hem net 2 weken had. Vriend zo wie zo ingeschreven ik was nog even aan het dubben of ik ook de baan op zou gaan. Plots op het rechte eind net voor de pitstraat een hoop herrie, andere onheilspellende geluiden en een hoop stof en stoom. De nw GT3 was op het rechte eind aan de overkant deels in het gras gekomen, wilde de baan weer op (klassieke bermoefening) en vloog met een flinke klap tegen de muur die de pitstraat scheid van de baan, tolde nog wat rond om verderop met de achterzijde nogmaals de muur in te gaan en uiteindelijk tot stilstand te komen (geschatte afstand van de hele crash 150-200 meter). Alle airbags open. Bestuurder en passagier naar het zich laat aanzien gelukkig ongedeerd, het essentiele deel van de auto (waar jij zit, lijkt gelukkig erg sterk).

Afbeelding

[/img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=25912[img]

Geloof wel dat velen onder de indruk waren, heb nog even gereden in de 996 van mijn vriend maar vond het verder wel mooi zo.

Geeft maar weer aan dat er altijd een risico is.

Laatst bijgewerkt door 968mint op 05 jun 2007 22:21, in totaal 2 keer bewerkt.

05 jun 2007 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Heb het ook regelmatig gezien in mijn Z.A.C.-tijd voor motoren! Gasten met bijv. Ducati 996 alles volledig carbon en andere exotische materialen/onderdelen gewoon in de eerste trainingssessie helemaal platgereden! Eerste wat bij iedereen opkomt is: waarom :?: Ook nog goed voorbeeld: De Z4 M Coupé piloot vorig jaar op Zolder, splinternieuwe bak en prakt hem zo ff in de muur, waarom :?: > Zelfoverschatting, kijk mij eens :!:

05 jun 2007 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Aalsmeer
Bericht 
tsja, t gaat nergens over en toch laten we ons meeslepen door het (zeer verslavende) spelletje, een foutje zit in een klein hoekje en je gaat daar behoorlijk hard, dan moet je behoorlijk brokken ruimen.

je kan dit soort dingen ook beter doen met een 'bak' van een paar duizend euro...... daar kan je net zoveel (of misschien wel meer) lol mee beleven

05 jun 2007 21:58
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Gelukkig geen persoonlijk letsel.

Het kan altijd gebeuren, zelfoverschatting of niet. Het idee van het rijden op een circuit is toch dat je hard wilt rijden. Zeker als je wat minder ervaren bent is het niet helemaal duidelijk waar nu die grens precies is. Dus inderdaad, een ongelukje...

05 jun 2007 22:40
Profiel
Bericht Re: Ook op een "ruim" circuit kan het misgaan
968mint schreef:
Geloof wel dat velen onder de indruk waren, heb nog even gereden in de 996 van mijn vriend maar vond het verder wel mooi zo. Geeft maar weer aan dat er altijd een risico is.

Wat een crash! Heb al een paar keer met open mond naar die foto zitten staren.
Zoals Dillon Koster laatst nog zei.. "iedereen komt een keer aan de beurt, maakt niet uit of je snel, goed of onervaren bent er is altiijd een risico."

Qua centen is het misschien verstandiger om in een oude goedkope bak te gaan zitten, maar ik kan me goed voorstellen dat je graag wil ervaren wat je met je Porsche kan op het circuit, ongeacht de kostprijs/waarde.

05 jun 2007 22:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:shock: da's heftig :shock:

05 jun 2007 22:56
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Woooow
Dat is de tweede oranje 997GT3RS in geen 2 weken

Afbeelding

08 jun 2007 12:53
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende