Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 14:23

Antwoord op onderwerp  [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Porsche dagen 2007 francorchamps 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Wow, dat zijn een massa foto's Hans .
Hartelijk dank

Laatste update 22/10/2013

30 mei 2007 12:42
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Godspeed schreef:
http://byfiles.storage.msn.com/y1pK9iXtm3u-jNXhZ2ItKSunlzckZMomKQ369knnDk652LfknErW8Tkoiwc_YYQ5ub_

Zie ik dat daar goed, is dat die knappe zwarte 993 RS? Zaterdag zag hij er nog zo mooi uit :shock:

Iets later niet meer neen

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Eén van de velen die serieuze schade geleden heeft na een weekendje Francorchamps waar gevraagd werd sportief en met gentlemen feeling te rijden.

Nog een paar voorbeeldjes

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Vrijdag alleen waren er (nochthans erg warm en zonnig) 18 schadegevallen :cry:

30 mei 2007 13:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Ik ben vrijdag gaan kijken en het viel me toch weerom op dat er ook in de FUN klasse vaak zeer opdringerig en close werd gereden. Ik heb 2 jaar terug meegereden en buiten het zéééér mooie circuit vond ik er niks aan. Veel te veel wagens op de baan en een hoop onverantwoorde chauffeurs.

Ik zou de ogen uit mijn hoofd wenen wanneer ik m'n wagen zo in de prak zou knallen zoals op de foto's van 911-lover. Ik denk dat het probleem toch is dat er mensen zijn die als toerist eens op het circuit willen zien hoe hard de Porsche kan, samen rijden in één sessie met mensen die met een voor het circuit bedoelde wagen komen circuit-rijden. Nuance maar toch belangrijk verschil in rijden en aanvoelen van situaties vrees ik.

30 mei 2007 16:51
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Ik heb ook zo'n een indruk. En ik vrees zelfs dat daardoor echte enthousiastelingen wegblijven uit Spa. Ken zelf ook iemand met een rode 993 RS die na vorig jaar (met agressieve chauffeurs) dit jaar zijn geliefkoosde wagen liever niet meer "op het spel zette" en thuis bleef...

30 mei 2007 18:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
Ik heb in de FUN klasse meegereden op zondag (2x natte baan, 1x droog) en inderdaad, er wordt door sommigen wel serieus doorgereden en aangedrongen. De instelling van zowel de relatief trageren als snelleren zou moeten zijn dat ze water bij de wijn moeten doen. In zo'n formule moet je niet ten koste van de wagens rondom je je allerbeste tijd proberen te rijden. Dat betekent:

- voor degene die wil inhalen: toon geduld, 'duw' de wagen voor je niet van de baan door hem op te jagen.
- voor de voorligger: houd het achterliggend verkeer in het oog en laat op een haalbare plaats de snellere auto passeren. Houd desnoods wat in op een recht stuk, of zet je aan de buitenkant in een bocht. Het zijn niet alleen de snelleren die hoffelijk moeten zijn.

Dit gezegd zijnde, moet ik zeggen dat ik nooit heb gevreesd voor mijn wagen hoor. Ik heb niemand tegen een ander zien rijden. Als er al veel ongevallen gebeurd zijn in de FUN klasse, zijn die door persoonlijke fouten van de chauffeur in kwestie gebeurd. En ik doe volgend jaar zeker terug mee!

30 mei 2007 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
911 lover had je de crash zelf ook gezien die van manuel pelzer..
ik heb het over de 924 die blauwe zonder velgen..
ik heb alleen gehoord dat ie met 150 de slip inraakten in de la rough en achterwaards vol de vangrail in knalde..
auto had hij helemaal klaar gemaakt voor de klante zodat de klanten ook een dagje konden rijden. de eerste klant letterlijk en figuurlijk knalde na de 2 de rondje de auto totaal los.
zonde he ook al is het een 924s

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

30 mei 2007 19:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
http://www2.tracklife.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=37&g2_itemId=11087

Daar vinden jullie al de fotos die ik afgelopen zaterdag genomen in Francorchamps...

Hopelijk vinden sommige onder jullie er zichzelf van terug...

Veel kijkplezier

Enkele pics

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Svennus op 30 mei 2007 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.

30 mei 2007 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Zelf gereden in de raceklasse...

naar mijn idee was er wel een onderscheid op papier gemaakt...op de baan was daar minder van terug te vinden. Enkele rijders buiten beschouwing gelaten.

Ik dacht bij het rijden dat ik bij de briefing iets gemist had. Volgens mij kon je een prijs zijnde een Porsche GT3 winnen ( iets wat mijn 944 veelvuldig voelde voorbij razen). Velen reden of er hun leven van af hing...

Zelf heb ik een mooi draaiende bandenafdruk in mijn voorbumper van een GT3 :twisted: Sneed me volledig de pas af...dat terwijl ieder wel weet dat een 944 sneller in de bochten is :D

30 mei 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Rookie
none yet:(
Belgium
Bericht 
Zijn er meerdere GT3 RSen dit weekend van de baan gegaan? Ben gister op spa geweest voor de MLR trackday en zag op het einde van de avond een oranje 997 op takelwagen wegrijden.. met schade achteraan. Dacht eerst dat het de 997 GT3 RS van hierboven was.. maar aan de foto's te zien kan het deze niet geweest zijn.. (en op de MLR dag reed er geen oranje GT3 RS mee... enkel twee 968s)

30 mei 2007 21:15
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
gantor schreef:
naar mijn idee was er wel een onderscheid op papier gemaakt...op de baan was daar minder van terug te vinden. Enkele rijders buiten beschouwing gelaten.

Ik dacht bij het rijden dat ik bij de briefing iets gemist had. Volgens mij kon je een prijs zijnde een Porsche GT3 winnen ( iets wat mijn 944 veelvuldig voelde voorbij razen). Velen reden of er hun leven van af hing...

Ook die indruk had ik/hadden wij.
Volgend jaar wordt er door ons waarschijnlijk niet meer in Francorchamps gereden. Wij rijden voor de lol en hopen onze wagen heel te houden . sponsers zijn er niet alsook geen super gevulde bankrekening.
En zelfs galant zijn en je aan de kant zetten met je pinker op , om een snellere door te laten ,werd afgestraft met een middenvinger omdat meneer (997 GT3RS) persé LINKS wilde inhalen (zeker gewoon van het hele jaar op de snelweg te rijden tegen 120 want de ideale lijnen heeft die 2 sessies later pas geleerd) terwijl ik rechts alle plaats liet en er niemand anders was. Toen ik dan toch naar rechts ging (na lichtsignalen , linker pinker aan en in mijn gat rijden van de ander) omdat er dus niemand te bespeuren was en die Pipo zelfs bijna over het gras wilde inhalen kreeg ik dat super vriendelijke gebaar.
:bang:

@DonCarrera : Neen , dat was in de tijd dat Chris reed (eerste 25 minuten)

@Svennus : Schitterende foto's :thumleft:

30 mei 2007 22:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Is dan ook de reden waarom ik niets geschreven heb over Francorchamps. Voor mij zijn de P-days gewoon om zeep. Het zit nu op het circuit vol met stinkend rijke idioten die denken dat ze kunnen rijden maar niet eens weten hoe ze moeten inhalen of deftig een bocht moeten nemen. Getuige het feit van wat Koen heeft voorgehad met die Luxemburger in z'n GT3.

Ho, ik had op sommige momenten echt VEEL ZIN om er een paar een ferme tik te verkopen en hen de vangrail in te sturen. Gelukkig dat de 951 ook van Koen is want ik had hem anders wel wat beschadigd, ofschoon dat stom zou zijn geweest want daar had ik alleen maar mezelf mee gefopt.

Daarnaast is het wel duidelijk dat de reglementen niet voor iedereen gelden. Ik had gevraagd om te mogen rijden met slicks. Antwoord gehad dat dit strikt verboden was. Moeten ze mij eens uitleggen waarom er in onze laatste sessie minstens 14 wagens met slicks de baan op waren. Niet gezien zeker ? Laat mij niet lachen...

I.i.g., voor mij zijn de P-days definitief FINITO !

30 mei 2007 23:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
danman schreef:
Hier zijn mijn foto's van afgelopen zondag.

http://www.danny-koppelmans.nl/test/assets/Porschedagen2007/

hey vette foto`s hoe kan ik ze eraf halen had ze graag op mijn comp gehad je hebt namelijk een paar foto`s van mijn neef maar met name pic 111 die met de lampen aan de crijns porsche`s die zijn echt mooi..
ik hoor het wel hoe wie of wat .
gr m

31 mei 2007 0:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
hey HANSBURGER
ik zie dat je veel fotos van mijn 911 hebt gemaakt..
zal wel komen door het geluid wat ik heb..
een open uitlaat van voor naar achter kan ik niet zeggen he
maar ja van spruitstuk tot bumper haha..
heb je geen film wil wel weten hoe het geluid was toen ik langskwam was volgens mij de eenigste in de parade met open uitlaten..
ps thanks voor de fotos hansburger gr don

Afbeelding

31 mei 2007 0:16
Profiel Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Mijn maag draait om bij het zien van zoveel gekreukte auto's... doodzonde!

31 mei 2007 0:54
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Nou het is niet alleen dit jaar zo erg geweest met het inhalen; dat ik verleden jaar mee was met die fransman en zijn omgebouwde 993RS zat ik zelf al te denken van Dit loopt een keer uit op...
Hij haalde echt iedereen in, of het nu een nieuwe 997 of een heuse GT3/2 was! Hij presteerde het met gierende banden de bochten te nemen. En hij zat zich dan ook matenloos te irriteren aan die "slakken"voor hem die niet aan de kant gingen :x Koen en Kris, ik kan me helemaal voorstellen hoe het is gegaan. Die mensen hebben echt geen geduld. Het bestuur mag ze graag van de baan halen om verdere ongelukken/irritatie te vermeiden, zeker in de FUNklasse!!! Misschien is dit wel een reden waarom ik op Francorchamps nooit een 914,924 of een oude 356 heb zien rijden.

31 mei 2007 8:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Gemert
Bericht 
don_carrera schreef:
hey HANSBURGER
ik zie dat je veel fotos van mijn 911 hebt gemaakt..
zal wel komen door het geluid wat ik heb..
een open uitlaat van voor naar achter kan ik niet zeggen he
maar ja van spruitstuk tot bumper haha..
heb je geen film wil wel weten hoe het geluid was toen ik langskwam was volgens mij de eenigste in de parade met open uitlaten..
ps thanks voor de fotos hansburger gr don

Afbeelding

Ja dat was wel een van de mooiere die er rond reden! :p

http://www.cannonballworld.com/

31 mei 2007 8:36
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Het blijft natuurlijk wel een circuit :roll:

En als je niet snel genoeg bent, heb je nog altijd spiegels om achteruit te kijken. :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 mei 2007 8:39
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Helemaal juist Paul.
Die werden dan ook veelvuldig gebruikt en ik wist dat voor de wagens die in onze klasse reed we minstens 100PK te min hadden.
Daarom reed ik ook zeer defensief en gebruikte de spiegels en masse.
Diegene die meegereden hebben met mij kunnen dat beamen.
Ik had geen zin in brokken en heb op het einde wel gewonnen in tegenstelling tot vele anderen die wel wat te bewijzen hadden . Wel niet zoveel fun gehad als anders , maar wel en hele auto naar huis terug genomen :wink:
Tijdens Eran zal ik er wel terug voor gaan

31 mei 2007 10:36
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
don_carrera schreef:
ik hoor het wel hoe wie of wat .
gr m

beetje creatief zijn :wink:

31 mei 2007 11:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Svennus schreef:
http://www2.tracklife.net/index.php?option=com_gallery2&Itemid=37&g2_itemId=11087

Daar vinden jullie al de fotos die ik afgelopen zaterdag genomen in Francorchamps...

Hopelijk vinden sommige onder jullie er zichzelf van terug...

Veel kijkplezier

Link werkt niet bij mij :(

31 mei 2007 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Nou ik had juist met mijn zoon afgesproken om volgend jaar ook eens te gaan racen maar inderdaad na het allemaal eens gade geslagen te hebben afgelopen weekend en na de verhalen hier bedank ik er toch maar voor. :(

31 mei 2007 12:09
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
circuitavond doen bij de NPC, niks aan het handje

31 mei 2007 12:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Dat gaan we zeker doen zoiets want het moet wel leuk blijven.

31 mei 2007 12:17
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Of tijdens de Eran dagen te Zolder.
Vééél goedkoper dan Francorchamps, vééél geciviliseerder en je kan je tijden die betaald zijn echt rijden.

Voorbeeldjes:

Francorchamps voorbeeld 1 : Auto van de baan :arrow: iedereen (dik 150 wagens) binnenkomen :arrow: takelwagen rijdt uit :arrow: haalt auto op :arrow: takelwagen rijdt binnen :arrow: 150 wagens worden terug op de baan gezet .Minstens 20 minuten betaalde tijd kwijt. De auto hoeft nog niet eens een crash te hebben gehad. Technisch mankement zorgt voor een identiek gevolg.
Kan die wagen niet (zoals bij Eran) blijven staan tot het einde van de sessie en takelen wanneer iedereen van de baan moet (10minuten voor einde uur)

Francorchamps voorbeeld 2 : Je sessie kan beginnen :arrow: maar 10 minuten later sta je nog steeds te wachten. Zie je ineens een Cayenne met filmploeg , een nieuwe Seat en een Cayenne met filmploeg erachter passeren op het circuit. Zijn ze in jullie betaalde tijd een commercial aan het draaien en je bent 20 minuten van je duurbetaalde rijtijd kwijt. Kunnen ze dat niet na 18U doen als het rijden gedaan is :?: Dan schijnt de zon ook nog hoor :bang:

Van de drie dik betaalde rij-uren hebben we hoop en al 2 uren gereden

31 mei 2007 12:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
FROST schreef:
Nou het is niet alleen dit jaar zo erg geweest met het inhalen; dat ik verleden jaar mee was met die fransman en zijn omgebouwde 993RS zat ik zelf al te denken van Dit loopt een keer uit op...
Hij haalde echt iedereen in, of het nu een nieuwe 997 of een heuse GT3/2 was! Hij presteerde het met gierende banden de bochten te nemen. En hij zat zich dan ook matenloos te irriteren aan die "slakken"voor hem die niet aan de kant gingen :x Koen en Kris, ik kan me helemaal voorstellen hoe het is gegaan. Die mensen hebben echt geen geduld. Het bestuur mag ze graag van de baan halen om verdere ongelukken/irritatie te vermeiden, zeker in de FUNklasse!!! Misschien is dit wel een reden waarom ik op Francorchamps nooit een 914,924 of een oude 356 heb zien rijden.

Eueu... bedankt voor je reactie maar je moet het wel nog ff anders bekijken. Dat die fransman iedereen zat in te halen zie ik geen probleem in. Gierende banden ook niet (met straatbanden gieren je banden op circuit in elke bocht). Bij dat irriteren kan ik mij wel voorstellen waarom : diegene die trager rijden moeten wel in hun spiegels kijken, lijn houden en de deur niet dichtgooien alhoewel er natuurlijk bij zijn (misschien ook die fransman) die alles op alles zetten om op een haar en snaar iemand te gaan uitremmen. Dan krijg je wel eens wat voor natuurlijk. 't Probleem in Spa was gewoon dat velen ons inhaalden maar niet wisten hoe ze dat moesten doen terwijl Koen en ik wel weten hoe dat hoort. Wij zetten - als we iemand zien afkomen - ons knipperlicht op ten teken dat men langs de andere kant zonder probleem kan inhalen. En uiteraard blijven we dan ook onze lijn houden. Maar als je dan ingehaald wordt door iemand die niet weet hoe je op circuit een 'tragere' deelnemer moet inhalen krijg je van die stoten zoals Koen heeft verteld. 't Komt er gewoon op neer dat er een hoop stinkend rijke idioten tussen reden die er geen moer om geven als ze hun wagen kapot zouden rijden (zijn in mijn ogen dan ook absoluut geen P-liefhebbers) en die dus alleen maar gas wilden geven ofschoon ze niet eens deftig kunnen rijden.

31 mei 2007 20:05
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 208 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende